Olen siis 18-vuotias lukion kolmatta vuotta opiskeleva nuori ja valmistun lukiosta ensi keväänä. Lukion jälkeen olen menossa armeijaan ja sen jälkeen jatko-opiskelemaan, mutta jatko-opiskelu paikasta ei vielä ole tietoa. Olen kiinnostunut biologiasta ja kemiasta ja myös kirjoittanut molemmat aineet lukiossa.(myös pitkän matematiikan) Kysymys kuuluu: mihin ja miksikä kannattaisi hakeutua jatko-opiskelemaan? Jatko-opintojen tulisi kestää mielellään 3-4vuotta maksimissaan. Kaikenlaiset labra hommat kiinnostaisi joten missä laboratorio alan työpaikoissa parhaat palkat? Ja missä paras työllisyys? Myös muitakin kuin laboratorio hommia voi ehdottaa.
Abille apua
6
145
Vastaukset
- selväjuttu
Heti tulee mieleen bioanalyytikko. Opiskelu ammattikorkeassa noin 3-4 vuotta. Palkka on keskitasoa.
- JuurrrikinNäin
Jees ja bioanalyytikkojen työtilanne on ainakin ollut hyvä.
Tutki tätä vaihtoehtoa ja varaa aika opollesi. - 4rgt3
Biokemia, tosin opinnot kestää 5 v
- adcvadvsfrfbreb
Biologien työllisyystilanne yksi kaikkien alojen huonoimpia. Myös biokemistien ja kemistien työtilanne kohtuu huono(?). Bioanalytiikoille (AMK) riittää töitä, mutta suurin osa toimii nykyään ilmeisesti näytteenototssa(?)
- ftftft
Pienenä sivuhuomautuksena vain, että ollaan akateemisen jatko-opiskelun palstalla. Abin asia ei koske akateemista jatko-opiskelua, jolla normaalisti tarkoitetaan tohtoriopintoja. Siihen on lukiosta vielä pitkä matka.
- Se_on_itsestä_kiinni
Sinulla on varsin ristiriitaiset lähtövaatimukset: lyhyt opiskeluaika ja hyvä palkka. Yleensä opiskeluajan pituus ja palkkaus korreloivat keskenään. Tietysti itse voit vaikuttaa ainakin yliopistossa käyttämääsi opiskeluaikaan. Parhaat ovat tehneet tohtorintutkinnon neljään vuoteen, mutta se vaatii paitsi tolkutonta uutteruutta, myös melkoista etevyyttä. Lisäksi laboratoriotieteiden harjoitusjaksoja on etevänkään vaikea tehdä hyvin lyhyeen aikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.495161- 783556
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3212148Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2651875Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151719Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531316Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951270- 701222
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331187Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2871161