Olen siis 18-vuotias lukion kolmatta vuotta opiskeleva nuori ja valmistun lukiosta ensi keväänä. Lukion jälkeen olen menossa armeijaan ja sen jälkeen jatko-opiskelemaan, mutta jatko-opiskelu paikasta ei vielä ole tietoa. Olen kiinnostunut biologiasta ja kemiasta ja myös kirjoittanut molemmat aineet lukiossa.(myös pitkän matematiikan) Kysymys kuuluu: mihin ja miksikä kannattaisi hakeutua jatko-opiskelemaan? Jatko-opintojen tulisi kestää mielellään 3-4vuotta maksimissaan. Kaikenlaiset labra hommat kiinnostaisi joten missä laboratorio alan työpaikoissa parhaat palkat? Ja missä paras työllisyys? Myös muitakin kuin laboratorio hommia voi ehdottaa.
Abille apua
6
181
Vastaukset
- selväjuttu
Heti tulee mieleen bioanalyytikko. Opiskelu ammattikorkeassa noin 3-4 vuotta. Palkka on keskitasoa.
- JuurrrikinNäin
Jees ja bioanalyytikkojen työtilanne on ainakin ollut hyvä.
Tutki tätä vaihtoehtoa ja varaa aika opollesi. - 4rgt3
Biokemia, tosin opinnot kestää 5 v
- adcvadvsfrfbreb
Biologien työllisyystilanne yksi kaikkien alojen huonoimpia. Myös biokemistien ja kemistien työtilanne kohtuu huono(?). Bioanalytiikoille (AMK) riittää töitä, mutta suurin osa toimii nykyään ilmeisesti näytteenototssa(?)
- ftftft
Pienenä sivuhuomautuksena vain, että ollaan akateemisen jatko-opiskelun palstalla. Abin asia ei koske akateemista jatko-opiskelua, jolla normaalisti tarkoitetaan tohtoriopintoja. Siihen on lukiosta vielä pitkä matka.
- Se_on_itsestä_kiinni
Sinulla on varsin ristiriitaiset lähtövaatimukset: lyhyt opiskeluaika ja hyvä palkka. Yleensä opiskeluajan pituus ja palkkaus korreloivat keskenään. Tietysti itse voit vaikuttaa ainakin yliopistossa käyttämääsi opiskeluaikaan. Parhaat ovat tehneet tohtorintutkinnon neljään vuoteen, mutta se vaatii paitsi tolkutonta uutteruutta, myös melkoista etevyyttä. Lisäksi laboratoriotieteiden harjoitusjaksoja on etevänkään vaikea tehdä hyvin lyhyeen aikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä
Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain18010936Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?
Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-8710399Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin2335841Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli
Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.1804654Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia
Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom1313146- 1713135
L/OVER ikuisesti minun
Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin391943Mitä voisit miehenä tehdä?
Suojellaksesi kaikkia naisia ja että heillä olisi juuri sinun käytöksen takia edes vähän turvallisempaa. Mitä miehenä2981528Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!
Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov61360Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!
Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi161294