Viron viljakauppa

Eesti.Eesti

27

882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itu.niska
    • TERVEISET-TÄÄLTÄ

      Taas kohta joku vittupää viljelijä väittää, että kartelli on eestissä, että jos eestiläisten tiedot on tolla tasolla ni konkurssi niitä kutsuu ja parempi noiden demujen mennä kortistoon kun eivät mitään osaa.

      NÄIN SIIS VÄITTÄVÄT KOHTA JOTKUT PASKAPÄÄ VILJELIJÄT ALOITTAJAN KIRJOITUSTA,
      KUN LINKKIKÄÄN EI TOIMI JA KUINKA EI VOI LUOTTAA TUON ARTIKKELIN KIRJOITUSTEN TODENPERÄISYYTEENKÄÄN.

      Kyllä se on niin, että suomi viljelijän olisi syytä myydä tilansa pois ja mennä leikkikouluun opettamaan ja leikkimään 5 vuotiaiden lasten kanssa.

      SUOMEN PASKAPÄÄ VILJELIJÖILLE !!!!

      • terveisiitäält

        Toi linkki ei toimi!


      • terveisiitäält

        Ihan pilipali lähde!


      • hold-your-horses

        Hei relaa vähän TERVEISET-SIELTÄ, käyt kuumana kuin hellankoukku, vaikka asia ei sinulle edes kuulu.


    • ieneossaaaaa

      NO MUTAVARPAAT KISSAKO KIELEN VEI.

    • Tukijussi.Hoi

      Virossa osataan

    • rapiojaneemeli

      Eestissä on kartelli!

      • suomessakin

        eikös se kartelli o suomessaki kaikilla lähes samat viljan hinnat.

        Tiesitkös sitä sulle vaikee juttu.


    • tikkutäkki

      Ihan höpöhöpö juttu että suomalaiset viroon viljaa myyvät, kyllä kuljetuskustannukset sen estävät!

      • Höpö.-

        Koko Viro on höpö höpö


    • Renki-Poika

      Loputtomasti ihailen Viron peltoja!

    • hyvävirobuusuomi

      Minä nostan hattua viron maanviljelijöille kumartaen viroon päin, samalla pyllistän tukiaistakiaisille suomessa sontavarpaat kun eivät osaa kuin kerjätä tukia.

      • Niin--

        Virolaisethan onkin tunnetusti vähään tyytyviä :)

        "Virossa valtio on määrittänyt toimeentulominimiksi 77 euroa, eli yksittäiselle ihmiselle tulee jäädä niin paljon menoihinsa kuukausittain sen jälkeen, kun asumiskulut on maksettu.

        Suomessa toimeentulotuen perusosa yksin asuvalle on noin 500 euroa asumiskulujen jälkeen. Summaan voi hakea lisiä."

        Nettopalkkakin siellä on n.750 €/kk, Suomessa 2,190 €/kk :)


      • sspoispalstalta

        itse olet sontavarvas! DORKA!


    • Lisäskö--

      Tieto tuskaa noin pahasti ?

      Et varmaankaan ole siihen tottunut :)

    • tyhmä.tyhmä.viljelijä

      Sontavarpaat ettekö meinaa alkaa hinnottelee tuotteitanne, eikö ole tarvetta.

      Eihän se ole tyhmä joka tarjoo hintaa vaan se joka myy sillä hinnalla.

      • urhok

        meinaatko mennä suolakurkkukaupoille?


      • jopasiiseiteebisnestä

        jopa se on kumma tapaus, miksi jopa il -suuri ei itse tarjoa??? Myyjiähän hän luulisi löytävän, ja tekevän huimaa voittoa.

        Onko jopa todella noin tyhmä, ettei siirrä tieto taitoaan käytäntöön?


    • eehhh

      Tämä on mainio esimerkki suomalaisen yhteiskunnan tehottomuudesta. Suomessa on viljakauppaan erikoistuneita suuria firmoja, kaiken järjen mukaan tehokkainta olisi että nämä ammattilaisina hoitaisivat viljakaupan kotimaassa sekä laivaukset ulkomaille. Mutta nyt isäntien pitää alkaa itse alkaa hoitamaan viljakauppaa loppuasiakkaille ja järjestää laivaukset ulkomaille, kun tällä tavoin saa paremman hinnan. Siis ovatko nuo viljakaupan ammattilaiset tehottomia tunareita, vai ahnaita riistäjiä, jos tavallinen viljantuottaja tekee paremman tilin ryhtyessään itse kauppiaan hommiin?

      • siinäpäpulma

        Kuka myy teollisuuden tuotteet ellei teollisuus itse.


      • OvatTehottomia

        > "Siis ovatko nuo viljakaupan ammattilaiset tehottomia tunareita, vai ahnaita riistäjiä, jos tavallinen viljantuottaja tekee paremman tilin ryhtyessään itse kauppiaan hommiin?"

        Samahan tuo on esim. rakennustarvikkeissa. Rakentajan pitää hakea tavarat virosta koska suomessa ei sitä tavaraa myydä yleiseurooppalaiseen hintaan perusrakentajalle. Mutta tottahan tuo on, että aina kun ketjusta putoaa suomalainen pois, hintataso muuttuu järkevämpään suunta oli kyse mistä asiasta vain.


      • todentota
        OvatTehottomia kirjoitti:

        > "Siis ovatko nuo viljakaupan ammattilaiset tehottomia tunareita, vai ahnaita riistäjiä, jos tavallinen viljantuottaja tekee paremman tilin ryhtyessään itse kauppiaan hommiin?"

        Samahan tuo on esim. rakennustarvikkeissa. Rakentajan pitää hakea tavarat virosta koska suomessa ei sitä tavaraa myydä yleiseurooppalaiseen hintaan perusrakentajalle. Mutta tottahan tuo on, että aina kun ketjusta putoaa suomalainen pois, hintataso muuttuu järkevämpään suunta oli kyse mistä asiasta vain.

        ellei kannata matkata jo latviaan asti


    • Hämeen-Juntti

      Lähren tänää Viroon vilja ja naimakaupoille!

      • Pois_Mees

        Tahtoo naimakaupoille!


    • silläselvä

      Suomalaiset viljelijät siperiaan

    • Anonyymi

      Virolaiset rattijuopot romu bemareilla pysyköön Virossa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe