Meksiko Cancun, Royalton Riviera Cancun

mkaskine

Tuonne menossa vuoden lopussa kahdeksi viikoksi, kenelläkään kommentteja ko hotellista tai Cancunista yleensä?
Retkistä mitä maksaa jne..
Missä kannattaa käydä, missä on järkevä käydä ostoksilla...

Kaikenlainen vapaa kommentointi olisi kivaa, mutta vain niiltä jotka ovat oikeasti olleet joko ko. hotellissa tai edes cancunissa.

5

607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PerheVaasasta

      Oltiin kyseisessä hotellissa 9-10 viikot ja oli huikea hotelli.Kuvat eivät valehtele(hotelli jopa enemmän mitä kuvista ymmärtää).Meitä oli 2 aikuista ja pojat 10 ja 13.Käytiin omatoimiretkellä Isla Mujereksen saarella.Taksilla satamaan ja katamaraanilla pieni matka.Kannattaa vuokrata golfauto jolla saa vapaasti kierrellä saarella koko päivän.Ostoksilla myös taksilla Cancuniin ostoskeskukseen jossa menee aikaa.Sitte ostettiin hotellilta finnmatkojen retki Xel-Ha luonnonpuistoon joka on todella huikea paikka.Hinta tuntui maksaessa kalliilta mutta päivän päätteeksi oli meidän perheen huikein lomakokemus ikinä.Retkeen kuuluu ihan kaikki:aamupalat,ruoat,juomat ja kaikki aktiviteetit.Aivan huikea paikka.Lähtö oli aamulla aikaisin ja illalla myöhään takasi.Hotellista vielä:tennikset,kuntosalit ja rannassa kanootit ja sublaudat saa huoneen numeroa vastaan ilmaiseksi.Ja baarikaapin voi tyhjätä joka päivä(ei maksa mitään)täytetään joka päivä.Siivoojat käyvät jopa kaksi kertaa päivässä.Oltiin Meksikosta todella tyytyväisiä(ollaan menossa 2018 takaisin)

      • mkaskine

        Hei,

        Ja kiitoksia asiallisesta vastauksesta.
        Muistatko yhtään mitä taksi, katamaraani ja golf auto maksavat?
        Entä tuo finnmatkojen retki?
        Mites tuo kun osa sanoo että hotellissa tipataan tarjoilijoita, onko se niin vai ei?
        Kannattaako Suomesta ottaa mukaan Euroja, taaloja ja pesoja vai riittääkö vaan eurot?
        Saitteko käsitystä missä on lähin snorklaus paikka missä olisi oikeasti jotain katsottavaa?
        Vielä täytyy 60 päivää odottaa että pääsee reissuun.
        Meillä kanssa pojat 9 ja 11 mukana.


    • PerheVaasasta

      Taksi taisi olla noin 40e suunta.Kun käytiin ostoksilla Cancunissa kuski odotti 3 tuntia ja sen 40e koko reissu.Katamaraani oli n.8-9e edestakasi.Golf autoa en nyt muista n.30e/päivä.Huomaat kyllä että vuokraajia on paljon.Tulevat heti tekemään kauppaa kun pääset saarelle.Saarelle kannattaa lähteä heti aamusta ja ottaa uimavehkeet mukaan.Todella hieno uimaranta.Retki Xel-Ha maksoi muistaakseni n.480e.Mietin kyllä aluksi että on paljon mutta kun sen päivän on kokenut ei tuntunut enää paljolta.Siellä Hel-Hassa kannattaa maastopyöräillä ensin ylös loivaa mäkeä ja sieltä lähtee joen tapainen virta alaspäin.(paikan päältä saa snorkkelit,liivit ja renkaita jos ei tykkää uida.Siellä on erilaisia kaloja vapaana ja levähdyspaikkoja josta saa hyppiä välillä kallioilta takaisin veteen(meidän pojat olivat aivan haltioissaan).saavut taikaisin suurelle avovesi puistoon jossa on valtava määrä kaloja.Rauskuja ja kaikkea.SUOSITTELEN.En monesti tipannut tarjoilijoille mutta jos annat altaalla esim.20 pesoa ei tarvi nousta enää sinä päivänä hakemaan juomaa itse.Jenkeillä ja Kanadalaisilla tapana tipata joka asiasta mutta opas sanoi että paikalliset ovat alkaneet ymmärtää että me pohjoismaalaiset emme tippaa niin usein koska meidän matka Meksikoon on jo valmiiksi ollut kallis.Meillä oli euroja mukana joitakin satoja ja vaihdoin Helsingin lentokentältä n.300-400 pesoja ja ne riitti kyllä aika pitkälle.Hotellin automaatista tulee vain dollareita.Ehkä tuo snorklaus oli parhaimmillaan tuola Zel-Hassa ja Isla Mujereksessa.Käytiin myös Carmenissa yhtenä päivänä pyörähtämässä.Opas neuvoi ottamaan taksin lähimpään pikku kylään josta jatkoimme Carmeniin paikallisella collektiivolla(pikkubussi)joita paikalliset käyttävät maksaa matkasta riippuen todella vähän(n.1e).Ja se että jotkut sanovat Meksikoa vaaralliseksi ei pidä paikkaansa.Todella ystävällisiä eikä kertaakaan tullut meillä mieleen että nyt ollaan väärässä paikassa vaikka paikallisten kanssa esim.collektiivossa ja muilla omatoimi retkillä.Hyvää matkaa teille!

    • Pitää vissiin raahata hiukan noita yhden taalan seteleitä ja 20 pesoja aina altaalle messiin ja muuallekkin.. esim rantabaarille jne :-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe