Crystal kennel

mietinnässä

Mielipiteitä? Kannattaako täältä ostaa pentu?

14

4708

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6010

Suostuuko ne myymään sulle pennun?

• mietinnässä

No miksei suostuis?

• 1020

Jotkut pitää riman korkealla kenelle suostuu myymään.

• vaativarotu
        mietinnässä kirjoitti:

No miksei suostuis?

Tuo, että suostuuko kennel myymään on tärkeä pointti. Silloin on otettu selvää ostajasta vähän enemmän ja sopivuudesta kyseiseen rotuun. Juuri tällaisia pitäisi olla, ettei väärin odotuksin myydä pentua ja sitten tulee takapakkia.
        Sen sijaan, että keskustelet täällä feikkipalstalla otat selvää kennelliiton sivuilta, kyseisten koirien historiaa ja olet yhteyksissä kyseiseen kenneliin. Voi olla, että siellä on jonotusta pitempäänkin, sehän ei tosi kiinnostuneelle ole kuitenkaan mikään este.

• mietinnässä

Halloo en ole edes vielä kysynyt sieltä pentua. Kysyin KANNATTAAKO MINUN ostaa SIELTÄ pentua? Pentujen Terveys /luonne jos jollain on kokemusta??
      En osta ihan mistä vaan pentua.

• 1770

En osaa sanoa onko siellä pentuja tällä hetkellä, joten en tiedä onko niillä luonne tai onko niillä terveys. En ole myöskään nähnyt niitä pentuja (jos niitä on) enkä myöskään pentujen vanhempia. Siksi haluan tietää onko täällä palstalla joku viisaampi. Kasvattajalta en tietenkään kysy, koska hän ehkä tietäisi omista pennuistaan jotain ja osaisi vastata kysymyksiini.

• Itsellä ei ole kokemusta mutta käy katsomassa pentuja ja älä osta jos on epäilyttävä paikka ja kummalliset pennut

• Anonyymi

Itse en kyllä ostaisi. Kasvattajan puheista jäi mielikuva, ettei ihan täysin ymmärrä terveysasioita ja vähättelee osaa sairauksista erikoisella tavalla.

• Anonyymi

Pitääkö tämä paikkansa? Vähän pelottava ajatus kyllä jos ei terveydestä ymmärtäisi. Sehän olisi vain kaikkien edun mukaista jos koirat on terveitä, eikä kanna mitään perinnöllisiä sairauksia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitääkö tämä paikkansa? Vähän pelottava ajatus kyllä jos ei terveydestä ymmärtäisi. Sehän olisi vain kaikkien edun mukaista jos koirat on terveitä, eikä kanna mitään perinnöllisiä sairauksia

Jäi kuva, että ajattelee tietävänsä asioita paremmin kuin eläinlääkärit tai eläintenkouluttajat. Antoi myös ymmärtää, että pennut tarvitsevat jotakin erikoisia luontaistuotteita etteivät sairastu. Kuulosti vähän oudolle.

• Anonyymi

Mistähän tämä tällainen käsitys on peräisin?
        On kyllä vastuullinen kennel ja terveysasiat siellä otetaan vakavasti.
        Minulla on kennelistä koira, eikä ole mitään huonoa sanottavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistähän tämä tällainen käsitys on peräisin?
        On kyllä vastuullinen kennel ja terveysasiat siellä otetaan vakavasti.
        Minulla on kennelistä koira, eikä ole mitään huonoa sanottavaa.

SAma minulla 2 koiraa tuosta kennelistä ja pitäjä on oikein asiallinen ja pätevä. Suosittelen sekä rotua että kenneliä.

• Anonyymi

Pentuja näyttää tulevan todella nopealla tahdilla ja aika nuorilta koirilta. En usko, että kukaan kasvattaja pystyy tekemään harkitusti ja sosiaalistamaan monipuolisesti tuollaista määrää pentuja. Itse otan mielummin pieneltä kasvattajalta, jolla on mahdollisuus panostaa jokaiseen pentuun yksilöllisesti.

• Anonyymi00015

Kannattaa (ylipäänsä minkä vaan kasvattajan pentua harkitessa) kurkata Lappalaiskoiratietokannan sairausriskilukuja eri pentueiden osalta. Viime vuosien koirien luvut antavat varmasti suuntaa kasvattajan vastuullisuudesta. Sairausriskiluvut ei saisi rotuyhdistyksen ohjeiden mukaan ylittää rodun keskiarvoa astutushetkellä. Myös suunnitellun pentueen luvut pystyy itsekin tarkistamaan, kun etsii vanhempien nimellä ja tekee "koeparituksen" vaikkapa isän rekisterinumerolla emän sukutaulun alla. Lisäksi isoriskisten koirien jalostuskäytön pitäisi kaikkinensa olla rotuyhdistyksen mukaan harkittua ja perusteltua, jos sellaiselle ylipäänsä on riittäviä perusteita. Kiva että rotuyhdistyksellä on tämmöinen avoin työkalu käytettävissä!

https://terveys.lappalaiskoiragalleria.org/

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      218
      2498
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      3
      2099
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      317
      1847
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      95
      1605
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      83
      1485
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1230
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1170
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1111
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1027
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      996
    Aihe