Voi ei

Minttu

En enää jaksa ymmärtää näitä sitä tätä ja tuota eli ei mitään tosi sanottavaa aikuisten suhteista
tai sanomisista vaan kunhan vaan plää plää.
Haluaisin jutella todella oikeaa juttua elämästä ja muusta mikä liittyy arkeen ja elämään. Arki tai juhla tai ihmisten suhteet tai tuleva-mennyt elämä.Ehkö olen väärällä nettisivulla....vai?
Mutta jos haluat jutella muustakin kuin
.... olet kamu mulle. Jutellaan kuin vain.
t.tyttö 50vuotta.

110

4682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos haluut arkista juttua,niin voin sanoa suoraan,että meiksi imuroi tänään,ja kohta laitan uunista pellit kiinni ,sekä meen maate mahan viereen kylkiasentoon.T:Poika 50

• minttu

Mikä sen mukavampaa.Panit uuninpellit kiinni ja ajattlit et voi ei taas sama juttu...Mut ei sama juttu. Ihana lämpö, koti, haaveet, ystävyys...läheisyys, juttelu. Sanot nyt et typerä ämmä. >Ei vaan ihan tavallinen typerä ämmä. terv. Minttu
        Hei ehkä mun pitäis mennä treffipalstoille...vai?

• plunger
        minttu kirjoitti:

Mikä sen mukavampaa.Panit uuninpellit kiinni ja ajattlit et voi ei taas sama juttu...Mut ei sama juttu. Ihana lämpö, koti, haaveet, ystävyys...läheisyys, juttelu. Sanot nyt et typerä ämmä. >Ei vaan ihan tavallinen typerä ämmä. terv. Minttu
        Hei ehkä mun pitäis mennä treffipalstoille...vai?

Jos haluat kuulla TOSI tarinaa ja kohdata TOSI ihmisiä, treffipalsta on parempi paikka kuin tämä. Täällä ei ole treffin arvoisia ihmisiä.

• sirkku:)
        plunger kirjoitti:

Jos haluat kuulla TOSI tarinaa ja kohdata TOSI ihmisiä, treffipalsta on parempi paikka kuin tämä. Täällä ei ole treffin arvoisia ihmisiä.

Onhan tuolla alempana juttelua sekä ASIASTA että ASIAN VIERESTÄ!
        Sekapalstaltahan kuuluukin kaikkea mahdollista löytää... Vai mitä?:)
        Keskustelupalstahan tämä on - ja kyllä tuolla monen otsikon alla syvällisiäkin asioita pohtivia henkilöitä löytyy, aivan samoin kuin arkipäiväisistäkin asioista juttelevia!
        Ei muuta kuin sinne tutkailemaan vain...!:)
        Treffipalstat ovat sitten jo asia erikseen.
        Tuskin tältä palstalta kukaan deittiseuraa hakemaan tulee...:) Tai - tiedä häntä...:)))

• siilis
        plunger kirjoitti:

sillä täällä on sittenkin elämää, oikeata elämää. Tosin olen vain käymässä täällä.

• yopollo

keskustella asiasta, paras tapa on avata keskustelu siitä. Tällaisia yleisvuodatuksia on nähtävissä tuossa alempana pari melkein joka sivulla. Samoin kaikki hyvät vastaukset niihin on jo annettu. Meillä on yhdet sensuuriohjeet jo tuossa kirjoita viesti -laatikon yläpuolella. Enempiä tuskin kaivataan.

Mutta tosiaan, jos joku erityinen juttu painaa mieltä, avaa siitä. Kyllä siihen voi tulla ihan asiallisiakin vastauksia.

• T.R.maalari.N

etsimään ...jotain, keskustelua itseä kiinnostavista ja koskettavista teemoista, on ensireaktio usein kuvaamasi kaltainen.

Yleensä silloin on, ainakin tiedostamattomana, mielessä jokin kaipuu jolle hakee vastinetta.
      Keskusteluihin sisäänpääseminen vaatii ponnistelua. Sitä, että jaksaa kahlata ketjuja läpi ja pitää mielensä siten avoimena, että kuulee myös verhottujen ilmaisujen, symbolikielen ja hervottoman huumorin takaa pohjavirtaukset
      -ihmiset jotka kommentteja kirjoittavat.

Kaikki tuo, helpottuu vasta sitten, kun näillä sivuilla on seilaillut niin kauan, että on syntynyt, jonkinlainen kokonaiskuva ja käsitys, erilaisten ihmisten 'kielistä' ja persoonallisuuksistakin.

Keskustelupalstojen kommenteissa puhutaankin usein sisäpiiristä, mikä mielestäni viittaa nimenomaan siihen turhauttavaan tunteeseen, mikä syntyy silloin, kun ei vielä itse tunne paikallisia kommunikointitapoja ja kieltä eikä tiedä, että kannattaako moisen asian takia ponnistella.

Mielestäni kyse tässä putiikissa ei kuitenkaan ole siitä, että tämä paikka ja täällä norkoilijat haluaisivat sulkea uudet tulokkaat ulkopuolelle, vaan ennemminkin siitä, että sen joka on kylään muuttanut on nähtävä itse vaivaa, ja tehtävä itsensä tykö.

Muistatte varmaan vielä 60-luvun sekatavarakaupat?
      Tätä keskustelupalstamaailmaa voisi verrata sellaiseen? Jos kaupassa kipaisee ja käy ostamassa paketin voita kerran kuussa, saa yleensä hymyn ja tervehdyksen osakseen. Mutta jos käy ostamassa suurimman osan päivittäisostoksistaan samasta putiikista, syntyy kommunikaatiota jossa muut piintyneet kaupankäyttäjät oppivat jo puolesta sanasta tunnistamaan, millä hatulla, minäkin päivänä, kukin on liikkeellä.

Tänne putiikkiin on kohtuullisen helppo tulla ja
      tehdä vaikka makkarakauppaa. Mutta, jos etsii vaikka juuri tietyllä kierteellä varustettuja ruuveja, on jo vähän pengottavakin;)))

Helpointa täällä on tehdä impulssiostoksia, koska kunnon kyläkaupan tapaan, on tänne kasaantunut mitä ihmeellisintä kräässä ja aarteitakin joiden olemassaolosta emme ole edes tienneet...ennen niihin törmäämistä.

• amado.mio

ei saisi olla niin. Mielipiteen pitäisi täällä olla tärkeä, ei kuka sen sanoo, tuttu vai satunnainen kävijä. Valitettavasti ”tuttujen kesken” uhkaa käydä niin, että sanomiset ovat varovaisia, ympäripyöreitä eikä todellista sanottavaa ole kohta kellään, ei synny kunnon ”vääntöä”. Tai ainakaan sitä ei sanota ettei loukkaisi naapureita, kehutaan kilvan toisiaan jolloin uudelle tulee ihan väistämättä ulkopuolisen tunne.

Mietin tässä mitä tapahtuu jos alan hävyttömäksi naapuriksi? En ole varma osaanko, mutta voihan tuota kokeilla.

• T.R.maalari.N
        amado.mio kirjoitti:

ei saisi olla niin. Mielipiteen pitäisi täällä olla tärkeä, ei kuka sen sanoo, tuttu vai satunnainen kävijä. Valitettavasti ”tuttujen kesken” uhkaa käydä niin, että sanomiset ovat varovaisia, ympäripyöreitä eikä todellista sanottavaa ole kohta kellään, ei synny kunnon ”vääntöä”. Tai ainakaan sitä ei sanota ettei loukkaisi naapureita, kehutaan kilvan toisiaan jolloin uudelle tulee ihan väistämättä ulkopuolisen tunne.

Mietin tässä mitä tapahtuu jos alan hävyttömäksi naapuriksi? En ole varma osaanko, mutta voihan tuota kokeilla.

en oikeastaan ottanut kantaa siihen, miten asioiden täällä PITÄISI olla, vaan kuvasin vain sitä, miten ne mielestäni täällä ovat.

Ryhmädynamiikan laina-alaista toimintaa nämä keskustelupalstatkin, ja muutokseen tarvittaisiin varmaan yhdessä asetetut tavoitteet, joiden saavuttamista seurattaisiin säännöllisesti.

Silloin syntyisi, muutosvastarintaa,tunnejohtajuustaistoja, klikkejä ja ahdistusta.... ehkä myös muutosta ja -parannusta?

- olen yhteisten tavoitteiden rakentamiseen valmis, jos sellaiseen ratkaisuun päädytään.

• amado.mio
        T.R.maalari.N kirjoitti:

en oikeastaan ottanut kantaa siihen, miten asioiden täällä PITÄISI olla, vaan kuvasin vain sitä, miten ne mielestäni täällä ovat.

Ryhmädynamiikan laina-alaista toimintaa nämä keskustelupalstatkin, ja muutokseen tarvittaisiin varmaan yhdessä asetetut tavoitteet, joiden saavuttamista seurattaisiin säännöllisesti.

Silloin syntyisi, muutosvastarintaa,tunnejohtajuustaistoja, klikkejä ja ahdistusta.... ehkä myös muutosta ja -parannusta?

- olen yhteisten tavoitteiden rakentamiseen valmis, jos sellaiseen ratkaisuun päädytään.

Juniperus sanoi tuossa alempana suunnilleen sen mitä minäkin tarkoitin.

Tästä sisäpiiri-ilmiöstä on puhuttu moneen kertaan, ehkä kannattaisi joskus vaihtaa nikkejä ja tyyliä, vaikka muutaman ketjun ajaksi, ja katsoa sen jälkeen kuka pitää kenestäkin?

amado.mio kirjoitti:

Juniperus sanoi tuossa alempana suunnilleen sen mitä minäkin tarkoitin.

Tästä sisäpiiri-ilmiöstä on puhuttu moneen kertaan, ehkä kannattaisi joskus vaihtaa nikkejä ja tyyliä, vaikka muutaman ketjun ajaksi, ja katsoa sen jälkeen kuka pitää kenestäkin?

olen pikkuhiljaa vasta minäkin tutustunut hiukan paremmin... Ensin kipaisin pikaisesti vain sen rasvapaketin hakemassa. Myöhemmin rupesin ostamaan enemmän ja enemmän - kunnes viime aikoina olen ruvennut keskustelemaan myös myyjien kanssa ja näin siis olen vähitellen alkanut heihinkin tutustua... :)

Kirjoititte molemmat täyttä asiaa. Näinhän kaupankäynti yleensä sujuu. Jos kuitenkin tietyllä etsimälläni tuotteella on oma asiantuntijansa, käännyn hänen puoleensa saadakseni lisää tietoa tuotteesta. Joskus tuppaa vain käymään niinkin, ettei kyseinen asiantuntija osaakaan tuotteesta kertoa tai hän kertoo tuotteesta niin vaikein sanakääntein, etten ymmärrä, puhuuko hän tuotteesta vai tuotteen valmistajasta - vaiko peräti omista perhesuhteistaan... Silloin jätän todennäköisesti joko tuotteen ostamatta tai vaihtoehtoisesti kärsivällisesti pyydän häntä kertomaan tuotteesta selkeämmin. Kauppa saattaa siis syntyä kuitenkin.

On tietenkin sekatavarakauppoja, joissa "asiantuntijoita" jokaiselle tuotteelle löytyy jokaisen hyllyn takaa. Näitä kauppoja en yleensä käytä säännöllisesti - enkä ainakaan kovin mielelläni. Jos kuitenkin joku kyseisistä "asiantuntijoista" saa minut jonkun tuotteen "puhumalla" ostamaan, voin kaupasta myöhemminkin saman tuotteen ostamassa käydä - tai peräti kaupassa poiketa vain jo tuntemani henkilön kanssa juttelemassa!

Kaupankäynti, myyminen ja ostaminen, on yksinkertaista, mutta voi, niin monimutkaista sittenkin!

Jos ajatellaan "sisäpiiriä" kaupankäynnissä, useinhan se on sitä, että tuntemani myyjä ja minä puhumme keskenämme jostakin tuotteesta sellaisin termein, joita itse kauppiaskaan ei välttämättä ymmärrä. Hän kuitenkin ymmärtää mistä puhumme, jos häntä kyseinen asia aidosti kiinnostaa, jos hän on utelias ja etenkin, jos hän kuuntelee jutteluamme hetken aikaa ja jossain vaiheessa ehkä osallistuukin jutusteluumme... Tällaiset keskustelut ovat erittäin antoisia; siihen voivat pian tulla kaupan muutkin myyjät esittämään tuotteesta kantansa. Jälleen kerran kylläkin voi vain se vaikeaselkoisuuden peikko hypätä esiin...:))) Huh...:) Enhän vain liian hätäisesti tässä kiireideni keskellä kommentteja lueskellut...?:)))

• amado.mio
        sirkku:) kirjoitti:

olen pikkuhiljaa vasta minäkin tutustunut hiukan paremmin... Ensin kipaisin pikaisesti vain sen rasvapaketin hakemassa. Myöhemmin rupesin ostamaan enemmän ja enemmän - kunnes viime aikoina olen ruvennut keskustelemaan myös myyjien kanssa ja näin siis olen vähitellen alkanut heihinkin tutustua... :)

Kirjoititte molemmat täyttä asiaa. Näinhän kaupankäynti yleensä sujuu. Jos kuitenkin tietyllä etsimälläni tuotteella on oma asiantuntijansa, käännyn hänen puoleensa saadakseni lisää tietoa tuotteesta. Joskus tuppaa vain käymään niinkin, ettei kyseinen asiantuntija osaakaan tuotteesta kertoa tai hän kertoo tuotteesta niin vaikein sanakääntein, etten ymmärrä, puhuuko hän tuotteesta vai tuotteen valmistajasta - vaiko peräti omista perhesuhteistaan... Silloin jätän todennäköisesti joko tuotteen ostamatta tai vaihtoehtoisesti kärsivällisesti pyydän häntä kertomaan tuotteesta selkeämmin. Kauppa saattaa siis syntyä kuitenkin.

On tietenkin sekatavarakauppoja, joissa "asiantuntijoita" jokaiselle tuotteelle löytyy jokaisen hyllyn takaa. Näitä kauppoja en yleensä käytä säännöllisesti - enkä ainakaan kovin mielelläni. Jos kuitenkin joku kyseisistä "asiantuntijoista" saa minut jonkun tuotteen "puhumalla" ostamaan, voin kaupasta myöhemminkin saman tuotteen ostamassa käydä - tai peräti kaupassa poiketa vain jo tuntemani henkilön kanssa juttelemassa!

Kaupankäynti, myyminen ja ostaminen, on yksinkertaista, mutta voi, niin monimutkaista sittenkin!

Jos ajatellaan "sisäpiiriä" kaupankäynnissä, useinhan se on sitä, että tuntemani myyjä ja minä puhumme keskenämme jostakin tuotteesta sellaisin termein, joita itse kauppiaskaan ei välttämättä ymmärrä. Hän kuitenkin ymmärtää mistä puhumme, jos häntä kyseinen asia aidosti kiinnostaa, jos hän on utelias ja etenkin, jos hän kuuntelee jutteluamme hetken aikaa ja jossain vaiheessa ehkä osallistuukin jutusteluumme... Tällaiset keskustelut ovat erittäin antoisia; siihen voivat pian tulla kaupan muutkin myyjät esittämään tuotteesta kantansa. Jälleen kerran kylläkin voi vain se vaikeaselkoisuuden peikko hypätä esiin...:))) Huh...:) Enhän vain liian hätäisesti tässä kiireideni keskellä kommentteja lueskellut...?:)))

kaupassa, vaan keskustelupalstalla. Jos haluan tietää esim. tietotekniikasta tai lakiasioista, menen niille palstoille. Täälläkin voi joku tietää, mutta menin minne vain, en voi olla varma onko tieto ihan oikeaa, kuka vain voi vastata kysymykseeni. Mieluummin haen tiedon muualta netistä.

Miksi taas tuo huh? Ei maailmaa kaada, vaikka vastaisit väärään kohtaan tai jonkun mielestä väärin. Edellisen voi oikaista, jälkimmäinen on vain toisen mielipide. Siitähän keskustelu syntyy, ei halipusi olen samaa mieltä lirkuttelusta. Muuten voi olla vaikka minkälaista kädenvääntöä, vain toisen keskustelijan nimitteleminen ja solvaaminen tai törkeydet ei kuulu asiaan. Ja ei, en nytkään tarkoittanut sinua enkä ketään muutakaan, puhuin yleisellä tasolla. :)

amado.mio kirjoitti:

kaupassa, vaan keskustelupalstalla. Jos haluan tietää esim. tietotekniikasta tai lakiasioista, menen niille palstoille. Täälläkin voi joku tietää, mutta menin minne vain, en voi olla varma onko tieto ihan oikeaa, kuka vain voi vastata kysymykseeni. Mieluummin haen tiedon muualta netistä.

Miksi taas tuo huh? Ei maailmaa kaada, vaikka vastaisit väärään kohtaan tai jonkun mielestä väärin. Edellisen voi oikaista, jälkimmäinen on vain toisen mielipide. Siitähän keskustelu syntyy, ei halipusi olen samaa mieltä lirkuttelusta. Muuten voi olla vaikka minkälaista kädenvääntöä, vain toisen keskustelijan nimitteleminen ja solvaaminen tai törkeydet ei kuulu asiaan. Ja ei, en nytkään tarkoittanut sinua enkä ketään muutakaan, puhuin yleisellä tasolla. :)

T.R.M.N. vertasi hyvässä puheenvuorossaan tätä palstaa 60-luvun sekatavarakauppaan... Jatkoin siis vertauksilla...:)

Jatkanpa hetken vielä... Jos olen menossa ostamaan linnunjyviä itselleni tänne oksalleni, menen erittäin todennäköisesti eläinten ruokaosastolle kauppoja tekemään. Jos taas esimerkiksi puunhakkaaja pyytää minua hakemaan uuden varren kirveeseensä, olen epäröivä... Jos lähden sitä kuitenkin ostamaan, kuljen epävarmoin askelin jo kauppaa kohti... En tiedä, kuinka osaisin asiani myyjälle esittää... Haparoituani aikani ja käytettyäni kaikki mahdolliset sanat mitä puunkaatoon ja -hakkaamiseen tulee, myyjä parhaassa tapauksessa ymmärtää mitä olen haeskelemassa - ja hakee kirveenvarsia valittavakseni...:)))

• Juniperus
        amado.mio kirjoitti:

Jos keskustelun avaukset ja puheenvuorot pyrittäisiin otsikoimaan niin, että avaamatta näkisi suurin piirtein mistä puhutaan, säästyisi lukijoilta paljon vaivaa. Olen ollut havaitsevinani, että lintupopula on siihen suuntaan pyrkinytkin; mielestäni oikea suunta.

Eihän kirjoittajan tavoitteena ole, että tekstin joutuvat lukemaan nekin, joita aihe ei kiinnosta. Vai onko?

• amado.mio
        Juniperus kirjoitti:

Jos keskustelun avaukset ja puheenvuorot pyrittäisiin otsikoimaan niin, että avaamatta näkisi suurin piirtein mistä puhutaan, säästyisi lukijoilta paljon vaivaa. Olen ollut havaitsevinani, että lintupopula on siihen suuntaan pyrkinytkin; mielestäni oikea suunta.

Eihän kirjoittajan tavoitteena ole, että tekstin joutuvat lukemaan nekin, joita aihe ei kiinnosta. Vai onko?

kai on, että aiheeseen tarttuisi sellainenkin, joka luulee ettei se kiinnosta. Lintujengin suuntaus on kyllä hyvä, tiedetään että siellä lennellään ja jutellaan niitä näitä. Kevyt jutustelu on joskus ihan ok.

Otsikko on tosi tärkeä, ainakin jos ei kirjoita vakionimimerkillään, ja muutenkin. Vakinikin juttuihin vastataan näköjään ihan kohteliaisuudesta. Heti seuraavaksi tulee se että jutussa on särmää eli niitä tarttumakohtia, ei ympäripyöreää valmiiksi mietittyä jaaritusta. Olen oikein ikävä ihminen enkä viitsi vastailla avaukseen, jossa toivotetaan hyviä öitä, kysellään juttuseuraa tai onko joku hereillä. Jos on, niin kai vastaa.

• yopollo
        amado.mio kirjoitti:

kai on, että aiheeseen tarttuisi sellainenkin, joka luulee ettei se kiinnosta. Lintujengin suuntaus on kyllä hyvä, tiedetään että siellä lennellään ja jutellaan niitä näitä. Kevyt jutustelu on joskus ihan ok.

Otsikko on tosi tärkeä, ainakin jos ei kirjoita vakionimimerkillään, ja muutenkin. Vakinikin juttuihin vastataan näköjään ihan kohteliaisuudesta. Heti seuraavaksi tulee se että jutussa on särmää eli niitä tarttumakohtia, ei ympäripyöreää valmiiksi mietittyä jaaritusta. Olen oikein ikävä ihminen enkä viitsi vastailla avaukseen, jossa toivotetaan hyviä öitä, kysellään juttuseuraa tai onko joku hereillä. Jos on, niin kai vastaa.

on sitä että puheenvuoro yrittää vastata valmiiksi jo seuraaviinkin kysymyksiin. Voisi jättää ne rauhassa toisille, joille olisi tilaa tulla mukaan. Oma mielipide on kuitenkin vain oma ja sellaisena rajoittunut.

• amado.mio
        yopollo kirjoitti:

on sitä että puheenvuoro yrittää vastata valmiiksi jo seuraaviinkin kysymyksiin. Voisi jättää ne rauhassa toisille, joille olisi tilaa tulla mukaan. Oma mielipide on kuitenkin vain oma ja sellaisena rajoittunut.

ja minulla on myös sitä vikaa. Yhtä paljon varovaisuus johtuu tästä ”sisäpiiristä”. Ei haluta loukata ihmisiä jotka ovat kertoneet itsestään ja elämästään, ja oma mielipide saattaisi tölväistä pahastikin, vaikkei sitä keneenkään erityisesti kohdista. Kai osaksi sen takia pysytellään "kiva kun tulit Maija" "mukava nähdä Seija" -linjalla. (provosoikohan tämä lause ketään)

yopollo kirjoitti:

sitä, että yrittää vastata valmiiksi jo seuraaviinkin kysymyksiin... Itselläni on joskus ikäväkin tapa kirjoitella liian pitkiä puheenvuoroja vastatakseni jo valmiiksi ITSELLENI - jos olette huomanneet...:)

Vakaviin keskusteluihin osallistumisestani olenkin jo muutamaan kertaan täällä puhunut. Ne ovat keskusteluja, joissa pyrin esittämään oman näkökantani asioihin siten, ettei minun niitä myöhemmin oikoa ja selitellä tarvitsisi.

Koska luonteeseeni kuuluu, että 'asiat on pystyttävä puhumalla selvittämään', pelkään ilmeisesti juuri vakavia keskusteluja täällä suurelta osin siis oman itseni takia; tuntuu ikävältä huomata, että joku on ymmärtänyt väärin sen, mitä olen halunnut sanoa, tai että joku yksinkertaisesti jättää lukematta yhden ainoan sanan, joka juuri voi olla se ratkaiseva sana. Täysin eri asia on luonnollisesti se, että sanoma itsessään herättää lisää keskustelua - sehän on juuri sitä antoisaa keskustelua!

Vakavissa keskusteluissa pyrin siis ilmeisesti ITSENI suhteen jonkinlaiseen täydellisyyteen - kuten myös esimerkiksi työssäni. Johtuneeko perusluonteestani, kasvatuksesta vai huonosta itsetunnosta... Kas, siinäpä itselleni usein on ollut pohdittavaa...:)

Ilmeisesti en kuitenkaan lintusenakaan aina osaa lentoon lähteä vaarankaan uhatessa, vaan putoan joskus pökertyneenä oksaltani puun juurelle istumaan ja päätäni hieromaan...)))

Olen ollut pari päivää kiireinen, ja ennen kuin joskus myöhemmin illalla täällä taas töitteni jälkeen poikkean, käyn katsastamassa tuolla yläkerrassa uuden putiikin tarjouksia... Ennätin sitä päivällä vain ohimennen vilkuilla...

Suutari pysyköön lestissään ja pikkulinnut oksallaan...? Heh. Kaikki vain eivät taida edes lintujen viserrystä kestää kuunnella...:)))

• yopollo

sitä, että yrittää vastata valmiiksi jo seuraaviinkin kysymyksiin... Itselläni on joskus ikäväkin tapa kirjoitella liian pitkiä puheenvuoroja vastatakseni jo valmiiksi ITSELLENI - jos olette huomanneet...:)

Vakaviin keskusteluihin osallistumisestani olenkin jo muutamaan kertaan täällä puhunut. Ne ovat keskusteluja, joissa pyrin esittämään oman näkökantani asioihin siten, ettei minun niitä myöhemmin oikoa ja selitellä tarvitsisi.

Koska luonteeseeni kuuluu, että 'asiat on pystyttävä puhumalla selvittämään', pelkään ilmeisesti juuri vakavia keskusteluja täällä suurelta osin siis oman itseni takia; tuntuu ikävältä huomata, että joku on ymmärtänyt väärin sen, mitä olen halunnut sanoa, tai että joku yksinkertaisesti jättää lukematta yhden ainoan sanan, joka juuri voi olla se ratkaiseva sana. Täysin eri asia on luonnollisesti se, että sanoma itsessään herättää lisää keskustelua - sehän on juuri sitä antoisaa keskustelua!

Vakavissa keskusteluissa pyrin siis ilmeisesti ITSENI suhteen jonkinlaiseen täydellisyyteen - kuten myös esimerkiksi työssäni. Johtuneeko perusluonteestani, kasvatuksesta vai huonosta itsetunnosta... Kas, siinäpä itselleni usein on ollut pohdittavaa...:)

Ilmeisesti en kuitenkaan lintusenakaan aina osaa lentoon lähteä vaarankaan uhatessa, vaan putoan joskus pökertyneenä oksaltani puun juurelle istumaan ja päätäni hieromaan...)))

Olen ollut pari päivää kiireinen, ja ennen kuin joskus myöhemmin illalla täällä taas töitteni jälkeen poikkean, käyn katsastamassa tuolla yläkerrassa uuden putiikin tarjouksia... Ennätin sitä päivällä vain ohimennen vilkuilla...

Suutari pysyköön lestissään ja pikkulinnut oksallaan...? Heh. Kaikki vain eivät taida edes lintujen viserrystä kestää kuunnella...:)))

niin vakavaa, että joku väärin ymmärtää - tai siis toisin kuin itse on tarkoittanut? Ei itseään pysty täydellistämään, vaan muilta oppimalla. Siksi tuo "väärin" särähtää korvassa.

Ainakin kaunokirjallisella puolella kirjoittaja menettää heti pelin jos alkaa selittää tai tulkita omia tekstejään. Lukijat lukevat ja tulkitsevat ne joka tapauksessa aivan oman mielensä mukaan. Sama se tässä keskustelussakin: jos joku ajautuu ajatuksistani jonnekin muualle kuin olen ajatellut, minun on parasta siirtyä sinnepäin ja kaivella hänen ajatuksistaan ne hänelle vieraat uudet näkymät.

yopollo kirjoitti:

niin vakavaa, että joku väärin ymmärtää - tai siis toisin kuin itse on tarkoittanut? Ei itseään pysty täydellistämään, vaan muilta oppimalla. Siksi tuo "väärin" särähtää korvassa.

Ainakin kaunokirjallisella puolella kirjoittaja menettää heti pelin jos alkaa selittää tai tulkita omia tekstejään. Lukijat lukevat ja tulkitsevat ne joka tapauksessa aivan oman mielensä mukaan. Sama se tässä keskustelussakin: jos joku ajautuu ajatuksistani jonnekin muualle kuin olen ajatellut, minun on parasta siirtyä sinnepäin ja kaivella hänen ajatuksistaan ne hänelle vieraat uudet näkymät.

Tuosta jutun LUKIJAN tulkitsemistavasta sanoit täysin oikein! Ikävä kyllä, joskus on niinkin, että vaikka sanat selityksineen juttuihin pistäisitkin, aina löytyy jengiä, joka ei jutteluasi ymmärrä!

Itse inhoan siis juuri PELKÄSTÄÄN sitä, että juteltuani osuuteni saan kysymyksen, johon vastaus lukemalla tekstistäni olisi selvinnyt. Ja ei kun selittelemään...!:) Ja kun sittenkään ei "jakeluun" mene, selitä siinä taas...!:)

NÄITÄ selittelyjä tarkoitin. You know...?

• yopollo

Tuosta jutun LUKIJAN tulkitsemistavasta sanoit täysin oikein! Ikävä kyllä, joskus on niinkin, että vaikka sanat selityksineen juttuihin pistäisitkin, aina löytyy jengiä, joka ei jutteluasi ymmärrä!

Itse inhoan siis juuri PELKÄSTÄÄN sitä, että juteltuani osuuteni saan kysymyksen, johon vastaus lukemalla tekstistäni olisi selvinnyt. Ja ei kun selittelemään...!:) Ja kun sittenkään ei "jakeluun" mene, selitä siinä taas...!:)

NÄITÄ selittelyjä tarkoitin. You know...?

mutta jos on jo kerran asian mielestään mahdollisimman selvästi kirjoittanut, kyllä vastuu hiffaamisesta siirtyy lukijalle. Se voi olla vaikka laatikko täynnä siellä jakelun päätepisteessä.

yopollo kirjoitti:

mutta jos on jo kerran asian mielestään mahdollisimman selvästi kirjoittanut, kyllä vastuu hiffaamisesta siirtyy lukijalle. Se voi olla vaikka laatikko täynnä siellä jakelun päätepisteessä.

tuntuu, että se laatikko ei koskaan täydeksi tulekaan...
        Siis lyhyesti: Mielestään kirjoittaa kaiken oleellisen - ja oikeita, tarpeellisia sanoja käyttäen - ja sitten huomaa, ettei toinen ole joko ymmärtänyt tai halunnut ymmärtää oikeastaan lainkaan sitä mitä halusit sanoa!
        Onhan näistä puhuttu ennenkin. Halusta ymmärtää... Jääräpäisyydestä... Ennakkoasenteista... Ennakkoluuloista... Vastenmielisyydestä kirjoitustyyliä kohtaan... Vastenmielisyydestä kirjoittajaa kohtaan... Vastenmielisyydestä koko asiaa kohtaan... Mielialoista...

• yopollo

tuntuu, että se laatikko ei koskaan täydeksi tulekaan...
        Siis lyhyesti: Mielestään kirjoittaa kaiken oleellisen - ja oikeita, tarpeellisia sanoja käyttäen - ja sitten huomaa, ettei toinen ole joko ymmärtänyt tai halunnut ymmärtää oikeastaan lainkaan sitä mitä halusit sanoa!
        Onhan näistä puhuttu ennenkin. Halusta ymmärtää... Jääräpäisyydestä... Ennakkoasenteista... Ennakkoluuloista... Vastenmielisyydestä kirjoitustyyliä kohtaan... Vastenmielisyydestä kirjoittajaa kohtaan... Vastenmielisyydestä koko asiaa kohtaan... Mielialoista...

toisen henkisiä esteitä ei voi ulkoa murtaa.

• Talisker

Mikä "mättää",kyllä näillä palstoilla puhutaan asioista laidasta laitaan.Sain muuten juuri saatettua loppuun 25 vuotta kestäneen projektin.Luulin että tunnen varmaan suurta vapautumisen ja ehkä onnenkin tunnetta.Väärinpä luulin,kovin tyhjältä tuntuu.Siitä päättelin että arki ja raadanta lie sitä suurinta "juhlaa".
      Ja sitä tuo tulevaisuus näyttää kyllä tarjoavan.
      Periksi ei anneta vaan reippaasti päätä seinään.

• Juniperus

Tällä palstalla ei puhuta asioista, vaan ystävyydestä. Kaikki vakkarit ovat sydänystäviä keskenään. (Ja muutama on rakastunut itseensä ja omaan ääneensä.)

Tarkoitus ei ole keskustella. Viestien sisältö liikkuu yleensä sillä moikkailun tasolla, joka oikeassa elämässä on tarkoitettu vain kontaktien ottamiseen ja ylläpitämiseen, ei varsinaiseen viestintään, sanomien välittämiseen.

Koko palsta on eräänlaista flirttiä. Mielipiteenvaihtoa syntyy harvoin, kun keskustelijat ovat kiinnostuneita vain henkilöistä, eivät asioista. Tulijasta kiinnostutaan vasta, kun hän on henkilönä "tehnyt itsensä tykö", eli vasta kun hänen virtuaalipersoonansa tunnetaan.

• TipuJuu

pitkän miettimisen jälkeen olen kanssasi samaa mieltä...mutta riidelläkös sinä haluaisit?

Heh..ei vaitiskaan ymmärsin pointin..Ongelma koskee käsittääkseni muitakin keskustelukanavia.

Mitäs jos pistettäs puolet väestä kiertoon?

• Vanas
        TipuJuu kirjoitti:

pitkän miettimisen jälkeen olen kanssasi samaa mieltä...mutta riidelläkös sinä haluaisit?

Heh..ei vaitiskaan ymmärsin pointin..Ongelma koskee käsittääkseni muitakin keskustelukanavia.

Mitäs jos pistettäs puolet väestä kiertoon?

poljento. Mitä muuta keskustelulta vaaditaan, kuin tuo kaikki mitä olette edellä "sanoneet". Sehän käy kuin tanssi nuorisoseuran lavalla! Älkää viitsikö niitä nickejä vaihtaa, kun juuri aloin päästä jyvälle :)).

• yopollo

mistä puute, eli virtuaalisetkin ystävät ovat ystäviä.

Palsta käy erittäin hyvin small talkin oppikurssista, sellainen taitohan monelta puuttuu todellisessa elämässä.

Siinä mielessä tämä palsta on positiivinen yllätys moneen muuhun ns. asiaorientoituneempaan verrattuna, että yleensä nettikirjoittelu kärjistyy herkästi pelkäksi provoiluksi ja riidan haastamiseksi. Täällä saadaan ketju kantamaan siihen tipluun asti ilman henkilöön käyviä herjojakin.

Tosin pitkä kahdenkeskinen terveisten vaihto tappaa kyllä hyvänkin sananvaihdon, aina olisi hyvä jättää sivullisellekin joku koukku mihin voi tarttua vaikkei niin tuttu olekaan.

• TipuJuu
        Vanas kirjoitti:

poljento. Mitä muuta keskustelulta vaaditaan, kuin tuo kaikki mitä olette edellä "sanoneet". Sehän käy kuin tanssi nuorisoseuran lavalla! Älkää viitsikö niitä nickejä vaihtaa, kun juuri aloin päästä jyvälle :)).

ole tarkoitustakaan vaihtaa nikkiini...Mihinkäs sitä Tipu nyt kanana...Nokitkos? tai Kieutko?

Jyvälle pääsemisen taito onkin tosi tärkee, parempi kuin lukeminen rivienvälistä.

• Juniperus
        yopollo kirjoitti:

mistä puute, eli virtuaalisetkin ystävät ovat ystäviä.

Palsta käy erittäin hyvin small talkin oppikurssista, sellainen taitohan monelta puuttuu todellisessa elämässä.

Siinä mielessä tämä palsta on positiivinen yllätys moneen muuhun ns. asiaorientoituneempaan verrattuna, että yleensä nettikirjoittelu kärjistyy herkästi pelkäksi provoiluksi ja riidan haastamiseksi. Täällä saadaan ketju kantamaan siihen tipluun asti ilman henkilöön käyviä herjojakin.

Tosin pitkä kahdenkeskinen terveisten vaihto tappaa kyllä hyvänkin sananvaihdon, aina olisi hyvä jättää sivullisellekin joku koukku mihin voi tarttua vaikkei niin tuttu olekaan.

En minä kahdenkeskisiä keskustelujakaan paheksuisi. Ei kai siitä kenellekään harmia ole, jos joku pienryhmä jatkaa omaa keskusteluaan omasta aiheestaan. - Varsinkin, kun pysyvät omalla oksallaan. Parempi niin, kuin että jatkuvilla uusilla avauksilla estettäisiin pitempi ja syvempi keskustelu.

Siinä olet oikeassa, että provoilu on vähäistä, ja henkilöön käyvät herjat saavatkin puuttua. Silti toivoisin keskusteluun jonkinlaista särmää pelkän hymistelyn sijaan tai ainakin rinnalle.

• Vanas
        TipuJuu kirjoitti:

ole tarkoitustakaan vaihtaa nikkiini...Mihinkäs sitä Tipu nyt kanana...Nokitkos? tai Kieutko?

Jyvälle pääsemisen taito onkin tosi tärkee, parempi kuin lukeminen rivienvälistä.

ei ollut tarkoitus ryhtyä lintujen ruuille :)). Otanpa takaisin ja sanon, että alkaa selvitä!

• yopollo
        Juniperus kirjoitti:

En minä kahdenkeskisiä keskustelujakaan paheksuisi. Ei kai siitä kenellekään harmia ole, jos joku pienryhmä jatkaa omaa keskusteluaan omasta aiheestaan. - Varsinkin, kun pysyvät omalla oksallaan. Parempi niin, kuin että jatkuvilla uusilla avauksilla estettäisiin pitempi ja syvempi keskustelu.

Siinä olet oikeassa, että provoilu on vähäistä, ja henkilöön käyvät herjat saavatkin puuttua. Silti toivoisin keskusteluun jonkinlaista särmää pelkän hymistelyn sijaan tai ainakin rinnalle.

aina asiallinen ja terävä argumentointi vaisun myöntelyn voittaa. Ja hyvä olisi jättää aina takaovi auki vieraankin vastata eikä tilkitä puheenvuoroaan kovin vedenpitäväksi.

• TipuJuu
        Vanas kirjoitti:

ei ollut tarkoitus ryhtyä lintujen ruuille :)). Otanpa takaisin ja sanon, että alkaa selvitä!

...alatko selviimään...?Ahaa, no pienessä pöhnässä onkin hyvä kirjoitella, impulssikontrolli on kyllä kateissa ja meno muutenkin estontota ..*wirnistää*..Ei kun jatkamma ..huikkimista joskus..Pait ,hetkeksi lähden "harrastamaan"

• T.R.maalari.N
        Juniperus kirjoitti:

On äärimmäisen helppoa ruotia ja arvioida keskustelupalstan keskustelun tasoa ja sisältöjä.
        Filosofoida siitä miten tulisi vastata, sekä siitä miten, missään nimessä, ei pidä vastata.

Toiset vastaavat liian heppoisesti ja toiset liian syvällisesti. Osa vastaa vielä liian loppuunasti pohditustikin.

Käsiteltävät asiat ovat vääriä, ihmiset liian ystävällisiä ja sosiaalisia. Asiallisuus on viisastelua ja leikinlasku nuoleskelua tai flirttiä.

Eittämättä tulee mieleen penikat, jotka saatuaan herkkuja liikaa, eivät enää osaa antaa arvoa leivälle ja perunalle.

Jospa seuraavan viikon ajan, jokainen kirjoittaisi niin, kuin itse haluaisi muiden kirjoittavan. Katsotaan siitä sitten, kuinka taso, sisällöt ja kulttuuri paranee.

(vittu, perkele ....amen;))) )

• Pirre*
        T.R.maalari.N kirjoitti:

On äärimmäisen helppoa ruotia ja arvioida keskustelupalstan keskustelun tasoa ja sisältöjä.
        Filosofoida siitä miten tulisi vastata, sekä siitä miten, missään nimessä, ei pidä vastata.

Toiset vastaavat liian heppoisesti ja toiset liian syvällisesti. Osa vastaa vielä liian loppuunasti pohditustikin.

Käsiteltävät asiat ovat vääriä, ihmiset liian ystävällisiä ja sosiaalisia. Asiallisuus on viisastelua ja leikinlasku nuoleskelua tai flirttiä.

Eittämättä tulee mieleen penikat, jotka saatuaan herkkuja liikaa, eivät enää osaa antaa arvoa leivälle ja perunalle.

Jospa seuraavan viikon ajan, jokainen kirjoittaisi niin, kuin itse haluaisi muiden kirjoittavan. Katsotaan siitä sitten, kuinka taso, sisällöt ja kulttuuri paranee.

sinnuu ... en ois uskona, olet aina niin - sanoisko ammatillisen analyyttinen :)!

• Nanni
        Pirre* kirjoitti:

sinnuu ... en ois uskona, olet aina niin - sanoisko ammatillisen analyyttinen :)!

ymmärrä enää yhtikäs mittään.
        Välillä tuntuu kun lukee kaikkia aloituksia
        että mikään ei ole soveliasta enää.
        Pitääköhän "meidän" nyt ottaa tietosanakirja
        esille ja aloittaa aaaaaaaasta ja lopettaa
        ööööööööööööööööööhön, oiskohan kaikki sitten
        tyytyväisiä tähän palstaan?
        Vai riittäisköhän pelkkä aapiskukko?

• Pirre*
        Nanni kirjoitti:

minä välitä - miulle on ihan yks hailee mitä tuolla purnattaan...ei täällä voi kukaan olla kaikkien mieliksi, se on ihan selevä assii ..jatkettaan vuan sammaan malliin - tykätkään joku vaikka kyttyrree ja toiseksseen, jokkaisellahan on vappaus ilmaista mielipiteensä, kunhan ei mene henkilökohtaisuuksiin ja anonyymejähän täällä kai suurimmaksi osaksi olemme.

• Emppu
        T.R.maalari.N kirjoitti:

Viimeinen rivi oli kunnon asiaa. Ihan alkoi tuntua, että olet tosissasi.Olen oppinut, että
        jos nainen alkaa kiroileen, silloin miehen pitää
        terästyä ja kuunnella kaikkia ohjeita.

• Juniperus
        T.R.maalari.N kirjoitti:

No ei se nyt ihan äärimmäisen helppoa keskustelujen analysointikaan ole. Mielestäni tämä ketju käy muuten aika hyvin esimerkiksi siitä, mitä asiallinen kriittinen keskustelu voi olla.

En minä arvostelullani ole pyrkinyt normittamaan keskustelua, vaan päin vastoin murtamaan nyt vallitsevia keskustelunormeja. Toivoisin uudenlaisia aiheita, erilaisia tyylejä, uusia keskustelijoita. Ei nykyisten tilalle vaan rinnalle.

T.R.maalari.N kirjoitti:

Ha-haa!:)))
        Hyviä pointteja... Loppuosa oli magee...
        Ennätin just tossa ylemmäs tyrkätä yhden jutustelun, ja tulin tänne vilkuilemaan...
        Matkalla tutustumaan jossain välissä yläkerran uuteen putiikkiin...
        Mä kun nääs tykkään näistä sekatavarakaupoista.
        Ja jopa ostoskeskuksista.
        :)))

Nanni kirjoitti:

tällaiselle palstalle, siis sekatavarakauppaan, aapiskukon pitäisi riittää!
        Toinen kun tykkää äidistä, toinen tyttärestä, kolmas molemmista, ja neljäs ei kummastakaan...
        Olen aina ymmärtänyt, että tämän kuuluisikin sekapalsta olla... Täh? Olenkos ollut täysin hakoteillä???

• t.r.m.n
        Juniperus kirjoitti:

No ei se nyt ihan äärimmäisen helppoa keskustelujen analysointikaan ole. Mielestäni tämä ketju käy muuten aika hyvin esimerkiksi siitä, mitä asiallinen kriittinen keskustelu voi olla.

En minä arvostelullani ole pyrkinyt normittamaan keskustelua, vaan päin vastoin murtamaan nyt vallitsevia keskustelunormeja. Toivoisin uudenlaisia aiheita, erilaisia tyylejä, uusia keskustelijoita. Ei nykyisten tilalle vaan rinnalle.

- runttaa vasten kopinseinää...
        - tekee tissejään tykö, ja hullunkiilto silmissään kuiskii: *mitähn Juniperi pikkuinen, jos tänään, meidän kaikkien iloksi, ja sivistykseksi... aloittaisit sellaisen keskustelun itse;)))))*

Odotan sydän avoimena, valmiina ottamaan opikseni jokaisen kultajyväsen...joka tällä saralla sinusta tipahtaa.

(hmm. miettii huolissaan, josko kommentti meni sen flirtin piikkiin, ja kalvenneena nielaisee...)

- ajattelin, että tällä viikolla yritän tehdä kaikki keskustelujen *virheet*... niin seuraavalla viikolla, normaalit kommentit vaikuttavat uskomattoman hyviltä

*Hymyilee vielä suloisesti päälle*

• Juniperus
        t.r.m.n kirjoitti:

- runttaa vasten kopinseinää...
        - tekee tissejään tykö, ja hullunkiilto silmissään kuiskii: *mitähn Juniperi pikkuinen, jos tänään, meidän kaikkien iloksi, ja sivistykseksi... aloittaisit sellaisen keskustelun itse;)))))*

Odotan sydän avoimena, valmiina ottamaan opikseni jokaisen kultajyväsen...joka tällä saralla sinusta tipahtaa.

(hmm. miettii huolissaan, josko kommentti meni sen flirtin piikkiin, ja kalvenneena nielaisee...)

- ajattelin, että tällä viikolla yritän tehdä kaikki keskustelujen *virheet*... niin seuraavalla viikolla, normaalit kommentit vaikuttavat uskomattoman hyviltä

*Hymyilee vielä suloisesti päälle*

Hellitä nyt sen verran, että vähän henkeä saan! Vähemmälläkin aggressiivisuudella minulta saa jalat alta.

Älä ota itseesi; en minä ketään yksilönä ole osoitellut. Kerro sen sijaan, mistä olet kanssani eri mieltä? Eikö palstalla mielestäsi ole tilaa muulle kuin nykyisentyyppiselle kirjoittelulle?

• Nanni

Toinen kun tykkää äidistä, toinen tyttärestä, kolmas molemmista, ja neljäs ei kummastakaan...
        Olen aina ymmärtänyt, että tämän kuuluisikin sekapalsta olla... Täh? Olenkos ollut täysin hakoteillä???

minäkin olen pitänyt tätä sekapalstana ja
        mukavana sellaisena juuri sen vuoksi että
        kaikilla on kaikenlaista sanottavaa.
        Silloin ja vain silloin syntyy sitä vuorovaikutusta.
        Ajattelehan jos kaikki vain issekseen jossain nurkassa jupisisi omiaan - ei tulis mitään,
        sama vaikka silloin sammuttais valot ja menis nukkumaan.

Nanni kirjoitti:

minäkin olen pitänyt tätä sekapalstana ja
        mukavana sellaisena juuri sen vuoksi että
        kaikilla on kaikenlaista sanottavaa.
        Silloin ja vain silloin syntyy sitä vuorovaikutusta.
        Ajattelehan jos kaikki vain issekseen jossain nurkassa jupisisi omiaan - ei tulis mitään,
        sama vaikka silloin sammuttais valot ja menis nukkumaan.

minun mielestäni täälläkin voi joskus heitellä ikäänkuin itsekseenkin niitä aatoksiaan...
        Niistäkin saattaa keskustelua - tai ainakin jutustelua syntyä...

Ei ole väliä sillä, onko lukenut vain aapiskukkoa vaiko suorittanut akateemisen loppututkinnon! Kaikki keskustelut ovat mukavia, ja jos jostakin asiasta ei uskalla tai halua mielipidettään sanoa, onhan joitakin keskusteluja kiva seurata muutenkin!

Useinhan keskustelut lähtevät itsestään liikkeelle tiettyyn suuntaan riippuen aloituksesta ja parista seuraavasta puheenvuorosta! Siellä sivuilla sitten myös on niitä rönsyjä, jotka nekin usein ovat ihan paikallaan... Ihan hauskaa minulla ainakin on täällä ollut!

• Nanni

minun mielestäni täälläkin voi joskus heitellä ikäänkuin itsekseenkin niitä aatoksiaan...
        Niistäkin saattaa keskustelua - tai ainakin jutustelua syntyä...

Ei ole väliä sillä, onko lukenut vain aapiskukkoa vaiko suorittanut akateemisen loppututkinnon! Kaikki keskustelut ovat mukavia, ja jos jostakin asiasta ei uskalla tai halua mielipidettään sanoa, onhan joitakin keskusteluja kiva seurata muutenkin!

Useinhan keskustelut lähtevät itsestään liikkeelle tiettyyn suuntaan riippuen aloituksesta ja parista seuraavasta puheenvuorosta! Siellä sivuilla sitten myös on niitä rönsyjä, jotka nekin usein ovat ihan paikallaan... Ihan hauskaa minulla ainakin on täällä ollut!

minulla!
        En olisi muuten unohtanut aina välillä
        iltapalojakaan ja joskus jäänyt nukkuminenkin
        vähälle.
        Ei kun rönsyilemään taas!
        Ollaanko me silloin rönsyliljoja vai mitä kukkia?

Nanni kirjoitti:

minulla!
        En olisi muuten unohtanut aina välillä
        iltapalojakaan ja joskus jäänyt nukkuminenkin
        vähälle.
        Ei kun rönsyilemään taas!
        Ollaanko me silloin rönsyliljoja vai mitä kukkia?

Rönsyliljat ovat kivoja kaikkine rönsyineen.
        Tiedätkös sellaisen samaan sukuun kuuluvan kasvin kuin Isännän harha-askel?
        Mikä lienee siinä, että minulla se on aina menestynyt ihan mukavasti...?

Mutta kun en kukkanen voi olla.
        Olenhan lintunen.
        Onkohan sellaista lintua olemassa kuin rönsysirkku...? Jos ainakin vaikka kohta olisi...:)))

• Nanni

Rönsyliljat ovat kivoja kaikkine rönsyineen.
        Tiedätkös sellaisen samaan sukuun kuuluvan kasvin kuin Isännän harha-askel?
        Mikä lienee siinä, että minulla se on aina menestynyt ihan mukavasti...?

Mutta kun en kukkanen voi olla.
        Olenhan lintunen.
        Onkohan sellaista lintua olemassa kuin rönsysirkku...? Jos ainakin vaikka kohta olisi...:)))

sellaisesta linnusta kuullut mutta kuulemma
        sirkku sulaa huonommin suussa kuin muut palaset.
        Millainen se isännän harha-askel mahtaa olla, onko
        se kuunliljoihin kuuluva lajike?

• kummaa
        Nanni kirjoitti:

Naisetkin alkaa hyräileen. piti just laittaa
        pää tyynyyn, mutta virkistyin kun kuulin sirkutusta...

Nanni kirjoitti:

Kyllä minä muuten sulan joskus turhankin nopeasti...
        Ollaan pulmusen kanssa sukulaisiakin...
        Hienonnettuna en haluaisikaan olla. Hienona kyllä, mutta en jauhettuna...
        Isännän harha-askelta olen jonkun kuullut sanovan myös Emännän sellaiseksi, mutta yleensä siis Isännän. Juu... Se on, sanoisinko muuten täysin samannäköinen kuin rönsylilja, mutta yksivärinen ja melkoisen tummalehtinen. Lieneekö virallisestikin jonkin sortin rönsylilja; niitäkin kun vuosien saatossa on jalostamalla tehty vähän niin kuin jokaiseen makuun...
        Ai niin, olen kuullut erään ihmisen sanovan sitä myös pölynkerääjäksi. Sana sinänsä ei kasville sovi, sillä se EI kerää pölyä; sen lehdet päinvastoin ovat aina pölyttömät - siis karttavat pölyä...

• Nanni

Kyllä minä muuten sulan joskus turhankin nopeasti...
        Ollaan pulmusen kanssa sukulaisiakin...
        Hienonnettuna en haluaisikaan olla. Hienona kyllä, mutta en jauhettuna...
        Isännän harha-askelta olen jonkun kuullut sanovan myös Emännän sellaiseksi, mutta yleensä siis Isännän. Juu... Se on, sanoisinko muuten täysin samannäköinen kuin rönsylilja, mutta yksivärinen ja melkoisen tummalehtinen. Lieneekö virallisestikin jonkin sortin rönsylilja; niitäkin kun vuosien saatossa on jalostamalla tehty vähän niin kuin jokaiseen makuun...
        Ai niin, olen kuullut erään ihmisen sanovan sitä myös pölynkerääjäksi. Sana sinänsä ei kasville sovi, sillä se EI kerää pölyä; sen lehdet päinvastoin ovat aina pölyttömät - siis karttavat pölyä...

sitten se villakoirien suku, onko niitä
        siellä näkynyt? Täällä aina silloin tällöin
        juoksee nurkissa jos ei pidä varaansa ja mulla enimmäkseeen ollut niitä pulmusia hyllyllä.

• t.r.m.n
        Juniperus kirjoitti:

Hellitä nyt sen verran, että vähän henkeä saan! Vähemmälläkin aggressiivisuudella minulta saa jalat alta.

Älä ota itseesi; en minä ketään yksilönä ole osoitellut. Kerro sen sijaan, mistä olet kanssani eri mieltä? Eikö palstalla mielestäsi ole tilaa muulle kuin nykyisentyyppiselle kirjoittelulle?

En minä tokikaan ole kommenttejasi ottanut itseeni, ja huumorintajuni on välillä ehkä aavistuksen outo, silti vilpitön.

Monessa aiemmassa kommentissani olen tuonut esiin kannan: *antaa kaikkien kukkien kukkia... ja eiköhän tänne mahduta.* Joten se vastaukseksi kysymyksesi toiseen osaan.

Se, mikä minusta on outoa, keskenkasvuista(?),
        -ei rakentavaa on se, että kun kaivataan muutosta, etsitään sitä ensimmäiseksi itsen ulkopuolelta.

-tyyliin: *kirjoittakaa TE juttuja jotka kiinnostavat minua...*, *minulla on tylsää viihdyttäkää minua* -luen nuo uikutukset tylsistä ja toistuvista ja naiveista ja ei aikuisista jne.. keskustelunavauksista/keskusteluista niin.

Jos miettii sitä, miksi ihmiset täällä kirjoittavat, kirjoittavat he aika suurella todennäköisyydellä siksi, että joku tietty asia mietityttää ja tuovat sen yhteisesti pohdittavaksi ja jaettavaksi, tai kaipaavat keskusteluseuraa.

Jokainen keskustelunavaus, olipa se sitten tylsä, tai avuton, tai mitä tahansa, on mielestäni lahja, osoitus halusta jakaa jotain siitä mitä ihminen kokee.
        Osa ottaa lahjan vastaan, osa ei. Siinä ei sinällään ole minusta mitään vikaa,että niin on.

Mutta rutista, että ei nyt ole minulle mieluisia 'lahjoja', se on jotain kovin itsekästä.

Siinä on jotain samankaltaista, kuin jos sitä istuisi tuolissa katon vuotaessa, ja huutaisi: 'Tulkaa joku äkkiä korjaamaan katto, MINÄ kastun.'

Mikä estää ottamasta vasaraa omaan käteen?

Jos se on se, että ei itsekään osaa, niin mikä saa ajattelemaan, että joku muu olisi velvollinen, aikuiselle miehelle/naiselle, kattoa korjaamaan?

Mitään rakentavaa muutosta ei voi aloittaa/saada aikaan laittamatta myös jotain itsestä likoon.

Nanni kirjoitti:

sitten se villakoirien suku, onko niitä
        siellä näkynyt? Täällä aina silloin tällöin
        juoksee nurkissa jos ei pidä varaansa ja mulla enimmäkseeen ollut niitä pulmusia hyllyllä.

Villakoirien koko suku on pesiytynyt tänne.
        Lintujen keskelle.

Yksi eri sukuunkin kuuluva koira on eksynyt.
        Likaisena on kuin lattiamoppi.
        Puhtaana on kuin lamppuharja.
        Tämä on siitä poikkeuksellinen yksilö, että se saa täällä ollakin. Sen täytyykin olla. On sellainen hellyydenkipeä yksilö. Ei siis ole villakoira.

• yopollo
        t.r.m.n kirjoitti:

En minä tokikaan ole kommenttejasi ottanut itseeni, ja huumorintajuni on välillä ehkä aavistuksen outo, silti vilpitön.

Monessa aiemmassa kommentissani olen tuonut esiin kannan: *antaa kaikkien kukkien kukkia... ja eiköhän tänne mahduta.* Joten se vastaukseksi kysymyksesi toiseen osaan.

Se, mikä minusta on outoa, keskenkasvuista(?),
        -ei rakentavaa on se, että kun kaivataan muutosta, etsitään sitä ensimmäiseksi itsen ulkopuolelta.

-tyyliin: *kirjoittakaa TE juttuja jotka kiinnostavat minua...*, *minulla on tylsää viihdyttäkää minua* -luen nuo uikutukset tylsistä ja toistuvista ja naiveista ja ei aikuisista jne.. keskustelunavauksista/keskusteluista niin.

Jos miettii sitä, miksi ihmiset täällä kirjoittavat, kirjoittavat he aika suurella todennäköisyydellä siksi, että joku tietty asia mietityttää ja tuovat sen yhteisesti pohdittavaksi ja jaettavaksi, tai kaipaavat keskusteluseuraa.

Jokainen keskustelunavaus, olipa se sitten tylsä, tai avuton, tai mitä tahansa, on mielestäni lahja, osoitus halusta jakaa jotain siitä mitä ihminen kokee.
        Osa ottaa lahjan vastaan, osa ei. Siinä ei sinällään ole minusta mitään vikaa,että niin on.

Mutta rutista, että ei nyt ole minulle mieluisia 'lahjoja', se on jotain kovin itsekästä.

Siinä on jotain samankaltaista, kuin jos sitä istuisi tuolissa katon vuotaessa, ja huutaisi: 'Tulkaa joku äkkiä korjaamaan katto, MINÄ kastun.'

Mikä estää ottamasta vasaraa omaan käteen?

Jos se on se, että ei itsekään osaa, niin mikä saa ajattelemaan, että joku muu olisi velvollinen, aikuiselle miehelle/naiselle, kattoa korjaamaan?

Mitään rakentavaa muutosta ei voi aloittaa/saada aikaan laittamatta myös jotain itsestä likoon.

emme ole teidän marisijoiden palkattomia viihdyttäjiä. Kun tiedätte miten asiat pitäisi paremmin hoitaa, hoitakaa.

• yopollo
        Nanni kirjoitti:

ainakin Italiassa, missä peltosirkku on todella suuri kulinaarinen herkku. Metsästys on pienentänyt kovasti sen kantoja Euroopassa.

Lintujengin lisänä voisi olla kasvijengikin, tämä porukka taitaa olla vain kovin huonoa juurtumaan. Mutta kaktus pitää varata nikiksi heti jos sellainen piiri perustetaan.

yopollo kirjoitti:

ainakin Italiassa, missä peltosirkku on todella suuri kulinaarinen herkku. Metsästys on pienentänyt kovasti sen kantoja Euroopassa.

Lintujengin lisänä voisi olla kasvijengikin, tämä porukka taitaa olla vain kovin huonoa juurtumaan. Mutta kaktus pitää varata nikiksi heti jos sellainen piiri perustetaan.

Suomeen jäinkin...
        En halua olla metsästyksen kohteena...
        Kasvikunnan edustajat...? Jaa, miksikäs ei...
        Ehdottomasti sulle sopisi kaktus hyvin. Joku kaktus. Nyt EN tarkoita piikikkyyttä, vaan monia muita kaktusten ominaisuuksia... Jaa-a...:)

• yopollo

Suomeen jäinkin...
        En halua olla metsästyksen kohteena...
        Kasvikunnan edustajat...? Jaa, miksikäs ei...
        Ehdottomasti sulle sopisi kaktus hyvin. Joku kaktus. Nyt EN tarkoita piikikkyyttä, vaan monia muita kaktusten ominaisuuksia... Jaa-a...:)

piikikäskin. Muistelen kuinka aikanaan edellinen koiramme tykkäsi kaivella lattialla seisovien ruukkujen multaa. Laitoimme siihen päälle kaktuksia, ja kuinka koira kertakaikkiaan suuttui niille kun edelleen yritti käydä kaivelemassa. Haukkui kerrankin niitä varmaan vartin verran.

• Nanni
        yopollo kirjoitti:

vaan sellainenkin piiri, saisimme lisätä
        tietouttamme kasviopista myös.
        Kohta olemme fiksuja ja filmaattisia niin ei
        tarvitse kenenkään moittia sivistymättömiksi
        huuhaan puhujiksi.

• t.r.m.n
        yopollo kirjoitti:

emme ole teidän marisijoiden palkattomia viihdyttäjiä. Kun tiedätte miten asiat pitäisi paremmin hoitaa, hoitakaa.

...juuri niin

Osaat olla soman lyhyt ja ytimekäs ilmaisussasi;))
        *hymyilee*

• Juniperus
        t.r.m.n kirjoitti:

...juuri niin

Osaat olla soman lyhyt ja ytimekäs ilmaisussasi;))
        *hymyilee*

Isännän äänihän sieltä kuului.

• t.r.m.n
        Juniperus kirjoitti:

Isännän äänihän sieltä kuului.

liittyy arvovaraus siitä, että asioita katselisi ylhäältäpäin. Niin en koe tekeväni.
        Kantani ilmaisin, yhtenä kirjoittelijoista, ja ei sen kummempaa. -yksi näkökulma miljoonan muun joukossa.

• tallari
        yopollo kirjoitti:

yopollo,istu nyt alas ,sinne missä ootkin,älä
        ressaaa,vaan ota kuppi -COSTARIGAA,siinä on
        pehmee maku(väittävät),niin huomaat kuinka
        nyyssönenkin,-että HELEMI-PÖLLÖ on pieniin päin!

• Juniperus
        t.r.m.n kirjoitti:

liittyy arvovaraus siitä, että asioita katselisi ylhäältäpäin. Niin en koe tekeväni.
        Kantani ilmaisin, yhtenä kirjoittelijoista, ja ei sen kummempaa. -yksi näkökulma miljoonan muun joukossa.

Saarnamies sanoi lopullisen totuuden, ja joomies riensi vahvistamaan: "Totisesti, totisesti, Aammen".

• t.r.m.n
        Juniperus kirjoitti:

Saarnamies sanoi lopullisen totuuden, ja joomies riensi vahvistamaan: "Totisesti, totisesti, Aammen".

kun kuulee...kuin peilin kautta....peilaten sisältöjä omista aiemmista kokemuksistaan ;))

- vittuuntunut olin, sitä en kiellä. Ja kun asiasta kirjoittaa tunteella: olipa se sitten intohimoa tai ärsyyntymistä, siirtyy se tekstiin, ainakin silloin jos kirjoittaa kuvia maalaamalla, ja vertauskuvilla, kuten minä teen.

Silti, Juniperus, kyse oli ärsyyntymisestä ilmiöön, ei kehenkään ihmiseen erityisesti...

Leppoisaa päivänjatkoa *hymy*

• Rudi
        Juniperus kirjoitti:

Arvatkaas ny, että paljonko kiinnostaa että mitä mieltä joku on mitä tänne kirjoitan ja millai? Tai että niinku syntyykö syvällistä keskustelua muusta kuin syvällisen keskustelun puuttumisesta?
        Näin vähän: ",".
        Tai että ottaako jotain pattiin jos yritän avutonta flirttiäni tai oon yrittämättä?
        Vielä vähempi.
        Mistä helvetistä tämmöinen itseruoskinta on kotoisin?
        Mua kiinnostais, kun tämmönen ketju täällä nyt sattuu oleen, että mitkä AIHEET yleisemmin porukkaa kiinnostaa keskustelujen juuriks? Seksin, pettämisen ja äijien morkkaamisen sekä vanhuuden valittamisen mä tiedän itekkin, mutta onko ees mitään muita?
        Sen tietäen saattais ne joilla kyky avauksia on tehdä, saada aikaan ihan herkkuketjujakin.
        Mä myönnän, että ne kerrat kun oon ite jotain avannut, ne on olleet joka kerta surkeen ja säälittävän seutukunnilla, eli niin huonoja, ettei itekkään viitti semmosiin oikeestaan mitään kirjottaa avauksen jälkeen.
        Mutta niitä hyviä tai muitakaan avauksia ei kertakaikkiaan, ainakaan vakinikeiltä, kohta enää synny ollenkaan jos aina on heti porukalla naamat sitruunalla ja vinku alkaa.
        S-tana mua ei huvita ainakaan kohta enää mikää =)

• Juniperus

1. Ei teiltä olla mitään viemässä. Teillä on haluamanne kaltainen palsta, pitäkää se.

2. Ei teiltä liioin olla mitään vaatimassa, riisukaa se marttyyrinkaapu. Meidän ”toisten” huonouttahan se on, ettei meillä ole kykyä, tarmoa, mielenkiintoa tai aikaa aloittaa ja pitää yllä toisenlaisia keskusteluja. Ehkä meitä on vain liian vähän.

3. Silloin tällöin tänne kuitenkin näkyy joku kurkistavan, ja heidän kommenttinsa ovat samansuuntaisia: Ei minulle mitään.
        => Ei uusia ihmisiä, ei uusia näkökulmia, ei ristiriitoja. Vain turvallinen lintukoto?

• Juniperus
        Juniperus kirjoitti:

1. Ei teiltä olla mitään viemässä. Teillä on haluamanne kaltainen palsta, pitäkää se.

2. Ei teiltä liioin olla mitään vaatimassa, riisukaa se marttyyrinkaapu. Meidän ”toisten” huonouttahan se on, ettei meillä ole kykyä, tarmoa, mielenkiintoa tai aikaa aloittaa ja pitää yllä toisenlaisia keskusteluja. Ehkä meitä on vain liian vähän.

3. Silloin tällöin tänne kuitenkin näkyy joku kurkistavan, ja heidän kommenttinsa ovat samansuuntaisia: Ei minulle mitään.
        => Ei uusia ihmisiä, ei uusia näkökulmia, ei ristiriitoja. Vain turvallinen lintukoto?

Oli tarkoitetty yleiseksi, ei sinulle yksin.

• Rudi
        Juniperus kirjoitti:

on housuissas.
        Sano mikä näistä aihepiireistä kiinnostais, tai pitäiskö kysyä mikä ei kiinnosta?:
        politiikka
        avioliitto
        uskonto
        yhteiskuntakritiikki
        terveydenhuolto
        koulutus
        työ
        työttömyys
        torimyyjät
        ugrilaiset kielet
        yleinen vitutus
        homot ja lesbot
        maahanmuuttajat
        EU
        Bush
        globalisaatio
        ammattiyhdistysliike
        Suomen tulevaisuus
        maailman tulevaisuus
        maatalous
        yksinäisyys
        liika säpinä
        sähkön hinta
        ydinvoima
        luomu
        taiteet
        bensa vs. diesel
        viina
        huumeet
        rööki

v-ttu mä en jaksa enempää..jatkakaa joku

• t.r.m.n
        Juniperus kirjoitti:

Tällä keskustelupalstalla täytyy kirjoittaa, että saa *vakkarileiman otsaan* ?

Tai miten ylipäätään se jako jyviin ja pakanoihin tapahtuu?

Miksi pitää olla jako Minä ja muut tai Me ja muut?

*ihmettelee*

• t.r.m.n
        t.r.m.n kirjoitti:

Tällä keskustelupalstalla täytyy kirjoittaa, että saa *vakkarileiman otsaan* ?

Tai miten ylipäätään se jako jyviin ja pakanoihin tapahtuu?

Miksi pitää olla jako Minä ja muut tai Me ja muut?

*ihmettelee*

Esimerkkinä vaikka se, että itse olen kirjoitellut tänne viime vuoden loka-marraskuun vaihteesta ja Juniperuksen kommentteja löytyy jo vuodelta 2003.

- määritelmässä on siis jotain mystistä, jota en voi ymmärtää?

Juniperus kirjoitti:

kommentoin ihmeissäni jotakin...
        Edellinen kommenttini, johon sinä viittasit, oli vastaus Nannin ihmettelyyn...:)

Yritin siinä sanoa, että MINUN mielestäni tämä palsta on sellainen kuin keskustelupalstan kuuluukin olla; on jokaiselle jotakin! Jutusteluni tarkoituksena oli rohkaista myös Nannia edelleenkin palstalla viihtymään...

Eikös muuten yleensäkin ikäänkuin itsestään käy niin, että tietyt aihepiirit (lintujen elämä, lemmikkieläimet, omat kokemukset avioerosta, lapset, autot...) lähtevätkin rönsyilemään sivuille päin...? Siinähän se yksi keskustelujen suola jälleen on! Siinäkin... Minun mielestäni. Niinpä. :)))

P.S. En tunne itseäni "vakkariksi", vaikka melko usein viime aikoina täällä olenkin roikkunut. En myöskään palstaa aio vaihtaa. Jos en jostakin asiasta mitään tiedä, en siihen ota kantaa kuten en myöskään sellaisiin aihepiireihin, jotka juuri jollakin hetkellä eivät jaksa kiinnostaa...
        Eihän kaikkia voi minunkaan jutteluni aina kiinnostaa... Hassua muuten, että joinakin päivinä saattavat lähes täysin erilaiset asiat kiinnostaa kuin toisina... Vai mitä?:)

• Juniperus
        Rudi kirjoitti:

on housuissas.
        Sano mikä näistä aihepiireistä kiinnostais, tai pitäiskö kysyä mikä ei kiinnosta?:
        politiikka
        avioliitto
        uskonto
        yhteiskuntakritiikki
        terveydenhuolto
        koulutus
        työ
        työttömyys
        torimyyjät
        ugrilaiset kielet
        yleinen vitutus
        homot ja lesbot
        maahanmuuttajat
        EU
        Bush
        globalisaatio
        ammattiyhdistysliike
        Suomen tulevaisuus
        maailman tulevaisuus
        maatalous
        yksinäisyys
        liika säpinä
        sähkön hinta
        ydinvoima
        luomu
        taiteet
        bensa vs. diesel
        viina
        huumeet
        rööki

v-ttu mä en jaksa enempää..jatkakaa joku

Työ ei kiinnosta, siitä olen saanut tarpeekseni.
        Maatalous kiinnostaa hyvin lievästi, kun aikoihin en ole sitä harrastanut. Bensa vs. diesel ei kiinnosta, kun olen ratkaisuni tehnyt, enkä sitä enää pähkäile.

Kaikesta muusta keskustelen mielelläni, jos jollakulla on jotain järkevää sanottavaa. Loput aiheet suon muille mielihyvin.

• Rudi
        Juniperus kirjoitti:

Maatalous kiinnostaa hyvin lievästi, kun aikoihin en ole sitä harrastanut. Bensa vs. diesel ei kiinnosta, kun olen ratkaisuni tehnyt, enkä sitä enää pähkäile.

Kaikesta muusta keskustelen mielelläni, jos jollakulla on jotain järkevää sanottavaa. Loput aiheet suon muille mielihyvin.

Toi on mielenkiintoinen veto. Oletko lopettanut työnteon vai notkutko jonkun työnantajan nurkissa vaan aikaa kuluttamassa?
        Tai jos olet lopettanut työnteon, elätkö koroilla vai yhteiskunnan elättinä?
        Vai olisiko pitänyt ymmärtää niin, että työstä keskusteleminen ei sua kiinnosta?

Juniperus kirjoitti:

eräs asia, jota jäin kommentissasi miettimään:

Onko KAIKKIEN keskustelujen ja mielipiteiden TÄLLÄ palstalla mielestäsi oltava JÄRKEVIÄ???

Itse kun olen toista mieltä... SMALL TALK on mielestäni myös antoisaa; harrastan sitä muuallakin kuin täällä... Mielialan ja tarpeen mukaan keskustelen lähes mistä tahansa...

Eiköhän jokaisen koneessa ole tilaa KAIKENLAISELLE juttelulle... Ei tässä mielestäni muuta tarvitse kuin valita aihepiiri joka itseä kulloinkin kiinnostaa! On vakavia keskusteluja. On pientä, kevyttä jutustelua. Ja HUOM.! Jos kiinnostavaa aihetta ei löydy, AINA voi aloittaa uuden keskustelun! Onhan näistä puhuttu jo moneen kertaan...

• Juniperus
        t.r.m.n kirjoitti:

Esimerkkinä vaikka se, että itse olen kirjoitellut tänne viime vuoden loka-marraskuun vaihteesta ja Juniperuksen kommentteja löytyy jo vuodelta 2003.

- määritelmässä on siis jotain mystistä, jota en voi ymmärtää?

"- määritelmässä on siis jotain mystistä, jota en voi ymmärtää?"

Useimpien salaseurojen jäsenyysriiteissä on mystisiä kohtia. En minäkään tunne tämän 50 -looshin kirjoittamattomia sääntöjä, vaikka olen muutaman kerran niihin pääni lyönytkin.

Juniperuksen kommentteja et mahda muuten löytää 50 -palstalta vuodelta 2003.

• Juniperus

eräs asia, jota jäin kommentissasi miettimään:

Onko KAIKKIEN keskustelujen ja mielipiteiden TÄLLÄ palstalla mielestäsi oltava JÄRKEVIÄ???

Itse kun olen toista mieltä... SMALL TALK on mielestäni myös antoisaa; harrastan sitä muuallakin kuin täällä... Mielialan ja tarpeen mukaan keskustelen lähes mistä tahansa...

Eiköhän jokaisen koneessa ole tilaa KAIKENLAISELLE juttelulle... Ei tässä mielestäni muuta tarvitse kuin valita aihepiiri joka itseä kulloinkin kiinnostaa! On vakavia keskusteluja. On pientä, kevyttä jutustelua. Ja HUOM.! Jos kiinnostavaa aihetta ei löydy, AINA voi aloittaa uuden keskustelun! Onhan näistä puhuttu jo moneen kertaan...

En kai minä, herrajumala, mitään vaatimuksia kenellekään esittänyt!

Pitääkö minun keskustellä niidenkin kanssa, joiden sanottavaa en pidä järkevänä? Onko minun pakko, jos en taho?

• Juniperus
        Rudi kirjoitti:

Toi on mielenkiintoinen veto. Oletko lopettanut työnteon vai notkutko jonkun työnantajan nurkissa vaan aikaa kuluttamassa?
        Tai jos olet lopettanut työnteon, elätkö koroilla vai yhteiskunnan elättinä?
        Vai olisiko pitänyt ymmärtää niin, että työstä keskusteleminen ei sua kiinnosta?

Juurihan sanoin, ettei aihe kiinnosta. Onko pakko puhua työstä, jos ei taho?

Työni, työttömyyteni ja loisimiseni ovat minun henkilökohtaisia asioitani, joista en täällä jaksa puhua.

Juniperus kirjoitti:

En kai minä, herrajumala, mitään vaatimuksia kenellekään esittänyt!

Pitääkö minun keskustellä niidenkin kanssa, joiden sanottavaa en pidä järkevänä? Onko minun pakko, jos en taho?

tarkoitit pitkälle viedyllä tulkinnalla nyt tätä omaa kommenttiasi...:)))

En minä ainakaan vaatimuksista mitään ole puhunut...

Ei kenenkään ole pakko keskustella henkilön kanssa, jonka kanssa ei keskustella halua.
        Siitähän juuri puhuin edellisessä kommentissani!

• JOO

• Juniperus

• Rudi
        Juniperus kirjoitti:

Juurihan sanoin, ettei aihe kiinnosta. Onko pakko puhua työstä, jos ei taho?

Työni, työttömyyteni ja loisimiseni ovat minun henkilökohtaisia asioitani, joista en täällä jaksa puhua.

Mulla ei oo mitään tarvetta saada sua keskustelemaan yhtään mistään, kunhan heräs kiinnostukseni tämän työ-heittos jälkeen.
        Ja jos ittelläs on tarvetta keskustella muustakin kun huonoista aiheista, niin jäi sulle siihen listaani monta aihetta valkattavaks.
        Toivottavasti tyynys on hyvin.

• Juniperus

tarkoitit pitkälle viedyllä tulkinnalla nyt tätä omaa kommenttiasi...:)))

En minä ainakaan vaatimuksista mitään ole puhunut...

Ei kenenkään ole pakko keskustella henkilön kanssa, jonka kanssa ei keskustella halua.
        Siitähän juuri puhuin edellisessä kommentissani!

"Onko KAIKKIEN keskustelujen ja mielipiteiden TÄLLÄ palstalla mielestäsi oltava JÄRKEVIÄ???"

Jos tuon käsityksen olet jutuistani saanut, niin aika vapaata tulkintaa olet käyttänyt.

Juniperus kirjoitti:

"Onko KAIKKIEN keskustelujen ja mielipiteiden TÄLLÄ palstalla mielestäsi oltava JÄRKEVIÄ???"

Jos tuon käsityksen olet jutuistani saanut, niin aika vapaata tulkintaa olet käyttänyt.

Olisikohan minun pitänyt vielä isoilla kirjaimilla kirjoittaa väliin sana "sinun"...? Tarkoittaen siis SINUN mielestäsi...

Kirjoitit aiemmin:
        "Kaikesta muusta keskustelen mielelläni, jos jollakulla on jotain järkevää sanottavaa.
        Loput aiheet suon muille mielihyvin."

Onnekseni suot - ainakin minun ymmärtääkseni - meidän muiden kuitenkin sitä paskankin jauhamista (ja sirkutteluakin) jatkaa...:)

Itselläni ainakin on hyvin usein tapana heitellä juuri niitä kevyitä kommentteja ilmaan! Haluan ilmeisesti joskus rentoutua silläkin tavoin... Harvoin taitavat siis minun puheenvuoroni järkeviä olla... :)
        Kuitenkin kommentoit kommenttiini...:O

P.S. Olen niin untuvikko vielä täällä, etten tiedä, oletko itse mitenkin paljon aloituksia sinua kiinnostavista aiheista tehnyt...

• T.R.maalari.N
        Juniperus kirjoitti:

Useimpien salaseurojen jäsenyysriiteissä on mystisiä kohtia. En minäkään tunne tämän 50 -looshin kirjoittamattomia sääntöjä, vaikka olen muutaman kerran niihin pääni lyönytkin.

ja pahoittelen virhettäni. mutta liekkö se kysymyksenasettelua muuttavan siltikään?

- salaliitto? -salaseura?

Tuntuuko sinusta oikeasti ... siltä, että sellainen on täällä olemassa?

Miten sinä määrittelet sisäpiirin, mitkä ovat ne kriteerit joiden mukaan ajattelet ihmisten siihen kuuluvan tai ei kuuluvan?

• amado.mio

• Juniperus

Olisikohan minun pitänyt vielä isoilla kirjaimilla kirjoittaa väliin sana "sinun"...? Tarkoittaen siis SINUN mielestäsi...

Kirjoitit aiemmin:
        "Kaikesta muusta keskustelen mielelläni, jos jollakulla on jotain järkevää sanottavaa.
        Loput aiheet suon muille mielihyvin."

Onnekseni suot - ainakin minun ymmärtääkseni - meidän muiden kuitenkin sitä paskankin jauhamista (ja sirkutteluakin) jatkaa...:)

Itselläni ainakin on hyvin usein tapana heitellä juuri niitä kevyitä kommentteja ilmaan! Haluan ilmeisesti joskus rentoutua silläkin tavoin... Harvoin taitavat siis minun puheenvuoroni järkeviä olla... :)
        Kuitenkin kommentoit kommenttiini...:O

P.S. Olen niin untuvikko vielä täällä, etten tiedä, oletko itse mitenkin paljon aloituksia sinua kiinnostavista aiheista tehnyt...

Ja sitä myös tarkoitin: mieluiten vastailen järkeviin kommentteihin. Muut saavat kirjoitella milloin haluavat ja mitä haluavat - sanottakoon se jälleen kerran.

• Juniperus
        T.R.maalari.N kirjoitti:

ja pahoittelen virhettäni. mutta liekkö se kysymyksenasettelua muuttavan siltikään?

- salaliitto? -salaseura?

Tuntuuko sinusta oikeasti ... siltä, että sellainen on täällä olemassa?

Miten sinä määrittelet sisäpiirin, mitkä ovat ne kriteerit joiden mukaan ajattelet ihmisten siihen kuuluvan tai ei kuuluvan?

Eihän tämä sisäpiiri nyt salaseura ole muussa mielessä kuin siinä, että sen olemassaoloa ei tunnusteta. Eikä sitä kannata määritellä, kun kaikki määritelmät vain ärsyttävät lukijoita.

Ymmärränhän minäkin vihdoin sen, ettei täällä voi keskustella. Kun tavoitteena on tutustua ihmisiin, ei oikeata keskustelua voi syntyä. Syntyy vain tutustelua ja seurustelua.

• yopollo
        tallari kirjoitti:

yopollo,istu nyt alas ,sinne missä ootkin,älä
        ressaaa,vaan ota kuppi -COSTARIGAA,siinä on
        pehmee maku(väittävät),niin huomaat kuinka
        nyyssönenkin,-että HELEMI-PÖLLÖ on pieniin päin!

ei juo nyt kahvia. On juonut viimeiset yli neljä vuosikymmentä teetä.

• yopollo
        Juniperus kirjoitti:

Eihän tämä sisäpiiri nyt salaseura ole muussa mielessä kuin siinä, että sen olemassaoloa ei tunnusteta. Eikä sitä kannata määritellä, kun kaikki määritelmät vain ärsyttävät lukijoita.

Ymmärränhän minäkin vihdoin sen, ettei täällä voi keskustella. Kun tavoitteena on tutustua ihmisiin, ei oikeata keskustelua voi syntyä. Syntyy vain tutustelua ja seurustelua.

keitä tässä sisäpiiriksi syytetään, taidamme kaikki olla vasta jokusen kuukauden täällä olleita. Olemme tulleet siis vanhan keskusteluringin lisäksi niinkuin toivoit tänne uutta verta tulevan.

Minä esimerkiksi en ole ennen kulunutta syksyä kirjoitellut mihinkään tämän sivuston ryhmään.

Emmekä ole ketään täällä syrjimässä. Vähän tässä tuntuu siltä että jotkut vanhat, kuten sinä, pyrkivät uusia syrjimään tuollaisella jauhamisella.

Kun katselee vaikka noita viereisen kuusikymppisten palstan puheenvuoroja, tulee mieleen että keskustelut on keskusteltu ja vain toisia sättimällä saa liikettä aikaiseksi.

Ja kun me uusia olemme, on luonnollista että vähän jutustellaan kevyemmin ennen kuin lähdetään sille saarnamiehen ja julistajan linjalle, joka netissä on konkarien tapa.

• T.R.maalari.N
        Juniperus kirjoitti:

ilman ihmisiä?
        Ja kun on ihmisiä on tunteita.

Varmaan siinä, Juniper olet oikeassa, että sellaista keskustelua jossa suljettaisiin pois
        tuo inhimillinen puolemme, ei täällä voi olla.

Edes ammatillisissa kuvioissa, joissa jokainen tietoisesti pyrkii kontrolloimaan, ei vältytä henkilökemioilta, valtataisteluilta ym. ryhmädynaamisilta ilmiöiltä.
        ... eikä romansseilta, eikä myötätunnolta, eikä pitämisiltä...

Olen josku vetänyt ns. suurryhmiä. Sellaisia porukoita jotka entuudestaan eivät ole tunteneet toisiaan, mutta jotka on kasattu yhteen jonkun yhteisen teeman tiimoilta.
        10 ensimmäisen puheenvuoron jälkeen, on porukkaan syntynyt jo liittoumia, rintamia, pareja, tunnejohtajia ja valtataisteluita....

.... kuinka niitä ei siis syntyisi tännekin?

• T.R.maalari.N
        T.R.maalari.N kirjoitti:

ilman ihmisiä?
        Ja kun on ihmisiä on tunteita.

Varmaan siinä, Juniper olet oikeassa, että sellaista keskustelua jossa suljettaisiin pois
        tuo inhimillinen puolemme, ei täällä voi olla.

Edes ammatillisissa kuvioissa, joissa jokainen tietoisesti pyrkii kontrolloimaan, ei vältytä henkilökemioilta, valtataisteluilta ym. ryhmädynaamisilta ilmiöiltä.
        ... eikä romansseilta, eikä myötätunnolta, eikä pitämisiltä...

Olen josku vetänyt ns. suurryhmiä. Sellaisia porukoita jotka entuudestaan eivät ole tunteneet toisiaan, mutta jotka on kasattu yhteen jonkun yhteisen teeman tiimoilta.
        10 ensimmäisen puheenvuoron jälkeen, on porukkaan syntynyt jo liittoumia, rintamia, pareja, tunnejohtajia ja valtataisteluita....

.... kuinka niitä ei siis syntyisi tännekin?

Mielestäni noita tunteita ja niiden olemassaoloa vastaan ei voi taistella...ja ne antavat enemmän kuin ottavat.

Mutta, kun ne tiedostaa, voi itse tykönään miettiä omaa tapaansa käyttäytyä...

- miettiä, että asettaako oman mielipiteensä arvon ohi toisen tunteiden...
        - miettiä, että lyökö lyötyä
        -miettiä, että mihin kammariin omaa hepuliaan milloinkin levittä, jos sattuu olemaan pirtsakammalla;) tuulella...

...ja näinhän täällä pitkälti tehdäänkin..

• Juniperus
        yopollo kirjoitti:

keitä tässä sisäpiiriksi syytetään, taidamme kaikki olla vasta jokusen kuukauden täällä olleita. Olemme tulleet siis vanhan keskusteluringin lisäksi niinkuin toivoit tänne uutta verta tulevan.

Minä esimerkiksi en ole ennen kulunutta syksyä kirjoitellut mihinkään tämän sivuston ryhmään.

Emmekä ole ketään täällä syrjimässä. Vähän tässä tuntuu siltä että jotkut vanhat, kuten sinä, pyrkivät uusia syrjimään tuollaisella jauhamisella.

Kun katselee vaikka noita viereisen kuusikymppisten palstan puheenvuoroja, tulee mieleen että keskustelut on keskusteltu ja vain toisia sättimällä saa liikettä aikaiseksi.

Ja kun me uusia olemme, on luonnollista että vähän jutustellaan kevyemmin ennen kuin lähdetään sille saarnamiehen ja julistajan linjalle, joka netissä on konkarien tapa.

Minähän jo heitin pyyhkeen kehään.

• T.R.maalari.N
        Juniperus kirjoitti:

Minähän jo heitin pyyhkeen kehään.

...kuin siili;)

... miten se soma loru menkiään:
        *Oi sanoi siili, olen tunteellinen siili.
        Niin hyvä, lämmin, hellä
        ja kenelläpä kellä
        on vastaansanomista

Se on vain surullista
        ett, piikkikuoren alla
        siilin hellyys piili*

Lainaus: K.Kunnas

Kaikki hyvin Juniper?

• kirjosieppo
        Juniperus kirjoitti:

minunkaan höpötyksiäni noin pitkältä ajalta, viime kesänä minä tänne vasta eksyin !:)

• Juniperus
        T.R.maalari.N kirjoitti:

...kuin siili;)

... miten se soma loru menkiään:
        *Oi sanoi siili, olen tunteellinen siili.
        Niin hyvä, lämmin, hellä
        ja kenelläpä kellä
        on vastaansanomista

Se on vain surullista
        ett, piikkikuoren alla
        siilin hellyys piili*

Lainaus: K.Kunnas

Kaikki hyvin Juniper?

Ei, en kaatunut kunniakkaasti, vaan ylivoimaisen vihollisen edessä vetäydyin toisella kädellä ulos potkittuja suoliani kannatellen.

• T.R.maalari.N
        Juniperus kirjoitti:

Ei, en kaatunut kunniakkaasti, vaan ylivoimaisen vihollisen edessä vetäydyin toisella kädellä ulos potkittuja suoliani kannatellen.

Mitä somimman... ruusuköynnöksin koristellun korin
        Juniperuksen sieville suolille...

Palaathan, kun olet kursinut karseuden kokoon?

(nieleskelee muistaessaan toisenkin K.Kunnaksen lorun... Norsusta joka ei voinut vastustaa kiusausta...vaan pyrki imemään mettä kärsällään ruusuista... hemskatti miten se nyt menikään...)

• yopollo
        Juniperus kirjoitti:

jäit keräilemään, olisimme ne kuitenkin perääsi heittäneet.
        Tai toisaalta, olisivatkohan kelvanneet makkarankuoriksi....

• yopollo
        Juniperus kirjoitti:

suututtiin kun töihin käskettiin.

• Teddy73

sitä näkeekin.ja kuulee.. ajatelkaa ihmisten patoutumia ennen nettiaikaa. Naapuria ei tervehditä edes vahingossa eikä hyvää sanaa osata sanoa. Maailman tuppisuisin kansa rikkoo netti- ja kännykkäennätyksiä. Taidamme oikeesti olla pohjoisen juntteja eu-pellein silmissä. Vitut siitä mitä muut ajattelee. Homma jatkuu,kommentti tämäkin.
      T:oikea ja tasapainoinen

• 50jarisat

Onnistuisikohan tältä porukalta miitti? Jatkuisiko sanasota vai haudattaisiinko sotakirveet? En tiedä.

Tuolla trmn:n ketjussa haettiin turhautumisenhallintakeinoja - aiheuttaako tänne vakiokirjoittaminen turhautumista? Näyttää joskus siltä.

...Joitakin vain tuntuu joskus kaikki asiat v-ttavan...
        Turhautuminen... Olen, juu, huomannut, että silloin tällöin kirjoitteleminen piristää kummasti, mutta liiallinen täällä roikkuminen turhauttaa melkoisen herkästi...
        Itse kylläkin koen turhautumista - kuten myös hermostumista itseeni - silloin, kun olen täällä juttelemassa niin paljon, että työnteostani ei mitään meinaa tulla!
        Hyvä pointti siis sulta. Sinä päivänä, kun t.r.m.n. aloitti keskustelun turhautumisen estämisen keinoista, minulla oli niin turhautunut olo - ja kai huono päivä muutenkin - etten jaksanut ja innostunut edes niistä keinoista lueskelemaan! Mahtaneeko kukaan ymmärtää niin turhautunutta oloa...?:) Hermostumista? Masentumista? Riittämättömyyden tunnetta? Kukaan teistä???:)

• n52

Turhautuminen... Olen, juu, huomannut, että silloin tällöin kirjoitteleminen piristää kummasti, mutta liiallinen täällä roikkuminen turhauttaa melkoisen herkästi...
        Itse kylläkin koen turhautumista - kuten myös hermostumista itseeni - silloin, kun olen täällä juttelemassa niin paljon, että työnteostani ei mitään meinaa tulla!
        Hyvä pointti siis sulta. Sinä päivänä, kun t.r.m.n. aloitti keskustelun turhautumisen estämisen keinoista, minulla oli niin turhautunut olo - ja kai huono päivä muutenkin - etten jaksanut ja innostunut edes niistä keinoista lueskelemaan! Mahtaneeko kukaan ymmärtää niin turhautunutta oloa...?:) Hermostumista? Masentumista? Riittämättömyyden tunnetta? Kukaan teistä???:)

kuuluu tuttujeni joukkoon.

• Nanni

hyvin sinua sillä minäkin roikun joskus liikaa
        täällä vaikka nytkin hommat hieman kesken.
        Tästä on tullut elämäntapa, täytyy käydä kurkkaamassa mitä täällä puuhaatte, että ei vaan
        jää mitään kokematta.
        En ole tällä hetkellä turhautunut mutta joskus olen ollut ja tiedän tunteen. Välillä ei olisi
        huvittanut edes turhautua.
        Sirkku nyt vain sulautuu taas tänne joukkoon ja
        lakkaa turhautumasta.

• yx vaan
        Nanni kirjoitti:

hyvin sinua sillä minäkin roikun joskus liikaa
        täällä vaikka nytkin hommat hieman kesken.
        Tästä on tullut elämäntapa, täytyy käydä kurkkaamassa mitä täällä puuhaatte, että ei vaan
        jää mitään kokematta.
        En ole tällä hetkellä turhautunut mutta joskus olen ollut ja tiedän tunteen. Välillä ei olisi
        huvittanut edes turhautua.
        Sirkku nyt vain sulautuu taas tänne joukkoon ja
        lakkaa turhautumasta.

eikö muuten kelpaa?

• Nanni
        yx vaan kirjoitti:

eikö muuten kelpaa?

kelpaa mutta tuo sulautuminen tuli ihan
        muussa yhteydessä esiin- sirkku ja pulmu jne

Nanni kirjoitti:

kelpaa mutta tuo sulautuminen tuli ihan
        muussa yhteydessä esiin- sirkku ja pulmu jne

Vaikka en aina sulautuisikaan, tuppaan näköjään itseni milloin minnekin...

Ei nyt. Siis pariin päivään ei ole ollut sitä turhautumisen tunnetta...
        Herkimmin minä siis turhaudun silloin, kun varsinaiset työni lojuvat vieressäni odottamassa valmistumistaan - liiallisen täällä roikkumisen takia... Koska nyt parina päivänä olen lähes omassa aikataulussani töitteni kanssa pysynyt, en ole turhautumista tuntenut.
        Otapa, Nanni, muuten huomioon, etten ennen vuodenvaihdetta tällä palstalla oikeastaan käynytkään...!

• Werneri

Olen tullut siihen tulokseen, että me täällä hilluvat emme ole aivan sitä valtakunnan parasta keskustelullista antia. Tämähän on nykyään treffipalsta, joten antaa vitoa paremmille palstoille...

• Pirre*

tähän ikään mennessä kaikki on jo sanottu ja eletty.
      Jäljelle on jäänyt vain itsestään selvyydet - mitäpä näistä puhumaan..

• 50jarisat

..ja huh!
        Pirre, älä anna periksi. Vek tuo appaattissävytteinen kyynisyys vaikka yhdeksi päiväksi.

Vaikka se onkin totta.

Mitäpä tässä jo sanottuja juttuja uudelleen löpisemään.

Nämä palstathan ovat täynnä hyviä juttuja. Taidankin sanoa sanottavani täst'edes copy-paste-periaatteella.

(huokaus)

• Pirre*
        50jarisat kirjoitti:

..ja huh!
        Pirre, älä anna periksi. Vek tuo appaattissävytteinen kyynisyys vaikka yhdeksi päiväksi.

Vaikka se onkin totta.

Mitäpä tässä jo sanottuja juttuja uudelleen löpisemään.

Nämä palstathan ovat täynnä hyviä juttuja. Taidankin sanoa sanottavani täst'edes copy-paste-periaatteella.

(huokaus)

copy-pasteahan tämä jo..:)

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1722
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      42
      1059
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      881
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      778
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      770
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      740
    Aihe