kotona ei yksityisyyttä!!

nuori aikuinen

Mitä pitäisi tehdä? olen kohta täysi-ikäinen nuori nainen. Asun äitini luona, minulla on oma huone mutta se ei siltä tunnu. Oma äiti tutkii laukkuni, siivoaa huoneeni ( koska ei anna minun itse sitä siivota), tutkii kaappini, tulee huoneeseeni ilman että koputtaa oveen vaikka olen huoneessa poikakaverini kanssa tai kavereitten, tutkii reseptini. Ongelmana on ettei ole yksityisyyttä. Kaikki henk. kohtaset tavarani/reseptini joudun säilyttämään ystävieni luona. Oma koti ei tunnu omalta kodilta. Odotan vain päivää jolloin pääsen muuttamaan omaan kotiini.Olen valittanut asiasta muttä äitini ei ole kuulevinaankaan.

14

2864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täysi-ikäinen nainen

      Missäs päin noin tiukka kotikuri on?

      Minä asun onneksi jo omillani, joten ei pääse äiti tutkimaan. Vanhempien luona asuessa varmaankin tutki, mutta ei myöntänyt mitään. Jäi toki joskus kiinni.

      Kohtahan olet täysi-ikäinen. Yritä kestää siihen asti.

      • nuori aikuinen

        vastaus...
        ei meillä ole tiukka koti kuri, saan mennä minne vaan millon vaan kunhan vaan kerron minne menen ja milloin tulen. vanhemmat tietää alkoholin käytöstä. mutta silti kaikki mitä minulla on tutkitaan. tai no paremminkin äiti tutkii.


    • Rallis

      muutin heti pois kotoa, kun vain pääsin! se oli ehdottomasti parasta, mitä elämässäni on ikinä tapahtunut! en yksinkertaisesti enää jaksanut äidin valitusta ja kitinää!
      että onnea ja jaksamista sulle! =)
      etköhän sä sieltä pian pois pääse!

    • Jo aikuinen

      ...ja ota vastuu omasta elämästäsi! Hittojako valitat - kyllä äidilläsi on ihan oikeus nuo asiat tehdäkkin, niin pitkään kuin olet alaikäinen, ja äitisi helmoissa pyörit...ja äitisi / vanhempasi sinut elättävät.

    • Äiti

      Onks sulla jotain salattavaa,kun koet sen niin pahaksi??.
      Meillä myös oli sama ongelma,vaikka siivoankin poikani huoneen ja käyn hänen huoneessa,niin vaikka tavaroita järjestelenkin,en kyllä lue hänen mitään henk.kohtaisia juttujaan,ehken vaan koet sen urkkimiseksi,en usko että äitisi tekee sen tahallaan,koska olet kohta aikuinen,niin pääset asumaan yksin ja voin uskoa,et äitiä ja kotia tulee monta kertaa ikävä ja tuokin asia mikä nyt painaa,on pientä tässä isossa maailmassa,kun joudut hankkimaan työlläsi rahat kaikkeen.

      • Rallis

        että ei kyllä ainakaan vielä ole kertaakaan ikävä tullut! ennemmin teen kädet verillä töitä ja opiskelen ja elätän itseni, kuin se että takaisin menisin! ei siis kannata yleistää!
        ja aikoinani olin ihan normaali nuori (en ns. ongelmanuori!) eikä mulla ollut mitään salattavaa!


      • nuori aikuinen
        Rallis kirjoitti:

        että ei kyllä ainakaan vielä ole kertaakaan ikävä tullut! ennemmin teen kädet verillä töitä ja opiskelen ja elätän itseni, kuin se että takaisin menisin! ei siis kannata yleistää!
        ja aikoinani olin ihan normaali nuori (en ns. ongelmanuori!) eikä mulla ollut mitään salattavaa!

        ei ole salattavaa mutta kyllä nuorella naisella saa yksityisyyttä olla se kuuluu osaksi kasvamiseen. mieluummin raataisin itse ja saisin olla omillani kuin asuisin talossa joka ei tunnu kodilta, koti pitäisi olla ihmisen oma yksityinen turvapaikka minne mennä kun asiat ei aina mene kohdalleen mutta minnekkäs menet kun oma koti ei ole oma koti.


      • tähtitaivas
        nuori aikuinen kirjoitti:

        ei ole salattavaa mutta kyllä nuorella naisella saa yksityisyyttä olla se kuuluu osaksi kasvamiseen. mieluummin raataisin itse ja saisin olla omillani kuin asuisin talossa joka ei tunnu kodilta, koti pitäisi olla ihmisen oma yksityinen turvapaikka minne mennä kun asiat ei aina mene kohdalleen mutta minnekkäs menet kun oma koti ei ole oma koti.

        ...näin on, että te pennut näette kaiken niin pirun musta/valkoisena. Puhut nuoresta naisesta / aikuisesta - ja kirjoittelet murrosikäisten palstalle?!? Koitahan päättää mitä sinä loppujen lopuksi olet. Ei se aikuistuminen ole helppoa - eikä se aikuisena olo.

        Ehkäpä sinunkin mielipiteesi muuttuvat kun niitä omia lapsia tulee. Ehkä silloin viimeistään huomaat, miksi ne äidit ovat niin uteliaita (= lue näin: huolestuneita).


      • Äiti
        nuori aikuinen kirjoitti:

        ei ole salattavaa mutta kyllä nuorella naisella saa yksityisyyttä olla se kuuluu osaksi kasvamiseen. mieluummin raataisin itse ja saisin olla omillani kuin asuisin talossa joka ei tunnu kodilta, koti pitäisi olla ihmisen oma yksityinen turvapaikka minne mennä kun asiat ei aina mene kohdalleen mutta minnekkäs menet kun oma koti ei ole oma koti.

        Hei.
        En usko että äitisi tahallaan tekee,vaan näyttää siltä,että et taida hyvin hanakka ole siivoamaan huonettasi,koska tilanne kotona tollainen.Keskustele äitisi kanssa ongelmasta ja siivoa huoneesi,kyllä tuon ikäisen pitäisi jo huolehtia huoneensa siivouksesta ja muistakin koti töistä,en ainakaan minä ole syntynyt lapsilleni orjaksi,lapseni kunnioittavat minua ja tekevät minun eteen aika paljon ja olen ylpeä siitä.Miten isäsi suhtautuu muuten asiaan?


    • Ei tulisi mieleenkään siivota lapsen huonetta (lapsi on 13)! Ainoa vaatimus on että kaikki tavarat on kaapeissa = pois lattialta/tuoleilta ja jos ei ole niin sitten ÄITI TULEE....
      Koeta kestää :)

      • Tekevä

        Heips.

        kyllä jotain pitää olla takana,ei kukaan äiti omasta tahdostaan siivoa tuon ikäisen tytön huonetta?????.
        Yllätä äitisi joskus ja siivoa huoneesi,niin näet miten iloiseksi äitisi varmaan tulee.
        Teetkö muuten omasta tahdostasi muita kotitöitä?


    • ...

      Hanki lukollinen kaappi tai laatikko tavaroillesi (kassakaappi ;-) ja lukko huoneesi oveen.

    • fasfsd

      Kun äitisi penkoo jotakin sinulle henkilökohtaista
      (Esim. päiväkirja) yllätä hänet.Sitten kysy rauhallisesti:"Mitä ihmettä sinä teet?".Kyllä äiti punastuu.

    • Anonyymi

      VITTU SAATANAT PERKELEEN JUMALAUTA se siitä yksityisyydestä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe