Ensi kertaa asun kerrostalossa ja täällä on pattereissa ilmaa (lorisevat ja ovat kylmät). Ikäni omakotitaloissa asuneena osaisin kyllä ilmata patterit itsekin, mutta kun en tiedä niin kysyn, että saako niitä kerrostalossa ilmata itse, vai pitääkö kutsua huoltomies? Puhelimitse olen yrittänyt tavotella huoltomiestä asian tiimoilta, mutta kun aina tuuttaa varattua ja kerran sain kiinni ja lupas tulla ne ilmaamaan, mutta eipä tullutkaan. Alkaa pikku hiljaa tympäistä tuo patterien lorina ja kylmäkin täällä jo on, kun syksy pitkällä eikä lämpöä tule pattereihin.
Pattereiden ilmaaminen
8
1528
Vastaukset
- hardlifeishard
Onpa elämä kovaa.
Ilmaaminen ei auta mitään jos patteriverkostossa on vettä liian vähän, tämä ongelma on yleensä aina vain ylemmissä kerroksissa nimenomaan syksyisin.
- Lorisee-ja-palelee
Kiitos vastauksestasi. Eli täytyy siis vaan yrittää saada kiinni se huoltomies. Asun tosiaan ylimmässä kerroksessa.
- höpöhöpötys
Kiinnostaa runsaasti.
- ilmaistakin
Ei välttämättä kannata tehdä itse.
"Kerros- tai rivitalossa asuvan henkilön ei kannata suorittaa pattereiden ilmaamista itse, sillä taloyhtiöissä kyseinen työ kuuluu lähes poikkeuksetta huoltoyhtiölle. Suurimmissa patteri- ja lämmitysjärjestelmissä pattereiden ilmaaminen suoritetaan aina järjestelmällisesti (kerroksittain) – eli kerrostaloissa työ aloitetaan alakerrasta ja siirrytään kohti yläkertaa – tästä syystä omatoimisesti tehtävät ilmaukset sekoittavat lämmitysjärjestelmään tehtävän huollon. "- suhteellisuuden_taju
Taas on sekopäät liikkeellä.
Tuollainen koko verkoston ilmaaminen on harvinainen suoritus - moista tarvitaan normaalisti vain verkoston tyhjennyksen jäljiltä eli lähinnä sen jälkeen, kun on uusittu kaikki venttiilit. Mikä tulee eteen parinkymmenen vuoden välein. Kun verkostossa on joku iso huoltotyö käynnissä, niin silloin ei tosiaan pidä itse mennä mitään sörkkimään.
Kunnolla toimivassa ja ylläpidetyssä verkostossa ei ole tarvetta säännölliseen ilmaamiseen. Esim. itse asun ylimmän krs asunnossa eikä ilmaukseen ole vajaan 4 vuoden asumisen aikana kertaakaan ryhtyä. Mutta mutsilla on kanssa ylimmän krs asunto ja siellä pitää pattereista päästellä ilmoja pihalla 2 kertaa vuodessa.
Patteriverkoston paine on liian matala, jos verkostoon pääsee kertymään ilmaa kesän aikana, veden ollessa viileää. Huoltoyhtiölle tästä pitäisi jurputtaa. Mutta se ilmaaminen taas, tämän pitäisi normaalijärkiseltä onnistua ihan itse. Vaan kun uusavuttomilta ei taida hehkulampun vaihtokaan onnistua. - kylmänraudanseppä
suhteellisuuden_taju kirjoitti:
Taas on sekopäät liikkeellä.
Tuollainen koko verkoston ilmaaminen on harvinainen suoritus - moista tarvitaan normaalisti vain verkoston tyhjennyksen jäljiltä eli lähinnä sen jälkeen, kun on uusittu kaikki venttiilit. Mikä tulee eteen parinkymmenen vuoden välein. Kun verkostossa on joku iso huoltotyö käynnissä, niin silloin ei tosiaan pidä itse mennä mitään sörkkimään.
Kunnolla toimivassa ja ylläpidetyssä verkostossa ei ole tarvetta säännölliseen ilmaamiseen. Esim. itse asun ylimmän krs asunnossa eikä ilmaukseen ole vajaan 4 vuoden asumisen aikana kertaakaan ryhtyä. Mutta mutsilla on kanssa ylimmän krs asunto ja siellä pitää pattereista päästellä ilmoja pihalla 2 kertaa vuodessa.
Patteriverkoston paine on liian matala, jos verkostoon pääsee kertymään ilmaa kesän aikana, veden ollessa viileää. Huoltoyhtiölle tästä pitäisi jurputtaa. Mutta se ilmaaminen taas, tämän pitäisi normaalijärkiseltä onnistua ihan itse. Vaan kun uusavuttomilta ei taida hehkulampun vaihtokaan onnistua."...kertymään ilmaa kesän aikana, veden ollessa viileää. "
Kertyy ilmaa koska verkosto on kesällä tyhjä. Kuten sinun pää,kesät,talvet. - tulihan_se_sieltä
Ainoa, mikä on tyhjä, on pääsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123840MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782027Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5461626Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851298Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808