Väärä(?) mies ja lasten hankinta

Neuvoton83

Olen 33 v nainen ja biologinen kello tikittää. Parisuhteessa olen ollut 8 vuotta, sellaisessa johon vaan "ajauduin". Mies on kiltti ja monin tavoin "hyvä", mutta hänessä on paljon minua häiritseviä piirteitä myös. (Laiskuutta, välinpitämättömyyttä omaa terveyttä ja ylipainoaan kohtaan, istuu liikaa tietokoneella, melko "epäsosiaalinen" jne)
Elämässä on ollut kaikenlaista stressiä, jonka vuoksi ei ole aiemmin ollut järkevää/ajankohtaista harkita lasta. Nyt kuitenkin kaipaisin kommentteja, kuinka hullua on "tehdä lapsi" miehen kanssa, josta ei todella tiedä onko "oikea" ja johon usein menee hermot? Pelottaa vaan, että jos nyt sen sijaan hyppään takaisin sinkkuelämään siinä toivossa että löytäisin "sopivamman" isäkandidaatin, saan pian haudata lapsihaaveet, kun en itsekään täydellinen ehdokas ole terveysongelmineni.

3

486

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhaäiti

En tunne tilannettasi, mutta yleisinhimillisen kokemuksen perusteella sanoisin, että ehkä on parempi valita isäksi sellainen henkilö, jonka puutteet ja virheet jo tietää, kuin sellainen, jonka puutteet ja virheet tulee tuntemaan vasta vähitellen, jolloin lapsikin on kuvioissa mukana. Kaikissa ihmisissä on paljon puutteita. Jos mies on kiltti, ei juopottele, lyö eikä petä, on viihtynyt kanssasi jo kahdeksan vuotta, elättää itsensä ja on valmis elättämään lapsenkin ja toivoo lasta, niin sanoisin, että hän on riittävän hyvä isäksi. Tietenkin sillä edellytyksellä, että on siitoskykyinen.

• nainen89

Heippa! Olen itse samankaltaisessa tilanteessa; 30v nainen, ja mies "perushyvä",:kiltti ja huomaavainen, mutta samalla hyvin keskenkasvuinen (ei huolla hammashygieniaa, ei juuri siivoa, tykkää oluesta). Jos olet jo nyt epävarma kumppanistasi, kuinka epävarma olet hänestä, kun teillä kaikki pyörii vauvan tarpeiden ympärillä.. onko hänestä tueksi raskausajaksi, kun olet herkimmilläsi? Toivooko hän tulla isäksi?

Sinkkumarkkinoilla on varmasti miehiä, jotka haluaisivat perustaa perheen ja rakastaa lapsiensa äitiä. Siinä pitäisi löytää se rohkeus tehdä päätös lähteä "ihan hyvästä" suhteesta. Jos tämänhetkisessä suhteessa ei ole suunnitelmia perheenlisäyksestä, et ainakaan edisty unelmasi kanssa..

• raimblik

olen kaksymppinen, perusterve, kuntoileva, parisuhteessa, komea, ei sairauksia taikka mitään vikaa muutenkaan, kuin pieni yksinäisyys. haluaisin luovuttaa sperma pankkii sittiötäni ja olisin valmis näyttämään kuvani jos on kiinnostusta. muuten naiset joutuvat sokkona valitsemaan luovuttajansa ovumiassa taikka mehiläisessä. jos on kiinnostusta lähetä viestiä [email protected] en pyydä rahaa, eikä tarvitse muuten olla yhteydessä jos lapsi välttämättä haluaa tietää. olen parisuhteessa ja todennäköisesti teemme lapsen parin vuoden päästä vasta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      595
      2370
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      410
      1882
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      23
      1720
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1448
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1356
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      65
      1281
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      122
      1174
    8. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      22
      940
    9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      928
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      843
    Aihe