Rippikouluun meno vähenee

Sekulaarist

Konfirmointien osuus väheni vuodesta 2004 vuoteen 2014
Ruotsissa 38 prosentista 29 prosenttiin,
Tanskassa 73 prosentista 70 prosenttiin,
Norjassa 68 prosentista 63 prosenttiin ja
Suomessa 89 prosentista 84 prosenttiin
Islannissa luku oli 83 % vuonna 2010.

2

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nhbvbtcc

      Ja ruotsin kirkko ei ole valtion rikollisuutta! siis se on samalla viivalla kuin muutkin lahkot!
      Ruotsissa on muka uskonvapaus, mutta kuningas ei saa olla muun kuin luterilainen.
      Sylvia on ilmeisesti "sala" katolilainen, vieraili lapsenlapsen kanssa Paavin luona jne.

      Ruotsissa on lehtitietojen mukaan myös lapsikasteet roimasti laskussa. Monet lasten vanhemmat eivät halua lastensa kärsivän "ristillä roikkuvan" raatoja jne. Olen samaa mieltä siinä ruotsalaisten kanssa ja ilmeisesti suomessa ei lueta ja opeteta Jumalan Moosekselle antamaa Lakia täydellisesti.. ainakaan papit ei sitä käytännössäkään tottele (usko) vaikka aivopesevät lapsiakin uskomaan Jeesuksen oppien vastaisesti....
      "Mooseksen" Laki kuvista ja patsaista jne....
      4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
      5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
      6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
      MIETTIKÄÄ RAUHASSA MIKSI KIRKOISSA RIKOTAAN YLLÄ OLEVAA LAKIA?!!!

      katekismus EI KIELLÄ MURHA-ASEEN (ristin) eikä kuvien palvontaa:
      1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
      2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
      3. Pyhitä lepopäivä.
      4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
      5. Älä tapa.
      6. Älä tee aviorikosta.
      7. Älä varasta.
      8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
      9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
      10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.

      (huom! ottakaa huomioon pilkku ja sen merkitys tässä herra jumalan käskyssä:
      2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.)

      katekismuksen selitykset käskyille on kuin perCstä revittyä sontaa. Anteeksi ilmaisuni mutta itse itsesään rikollisuuden oppeineen jumalan tehnyttä juoppoa munkkia jumaloiminen on suorastaan mieleltään sairauden huippua osoittavaa toimintaa ja historiallisena rikollisuutena saatanallisuutta pahempaa sisältäen kaikkea järjettömyyksiä lastenkin raiskaamisista elävinä rovioilla tappamisineen jne niin KYSYN VAAN, ETTÄ ON TODELLAKIN USKONTUNNUSTUKSEN KALTAISUUDEN JÄRJETTÖMYYS NIIN SAATANALLISEN VOIMAKASTA, ETTÄ LASTAAN RAKASTAVA LASTEN VANHEMMAT, RAAHAA OMAN LAPSENSA NOITAROVIOLLE KUN RIKOLLISUUDEN HERRAA PALVELEVA KIRKKO HERRA NIIN MÄÄRÄÄ?
      Tutkikaa; täyttääkö rikollisuus itse omia oppejaan:
      http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/11.html

      klikkaa sivulla esiintyviä > /mustia kolmioita, ne ovat linkityksiä....
      http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/10kaskya.html

      Jos tosi uskovaisilla, olis JÄRKEÄ, niin ei sellainen olis rikollisuuden valtion kirkon jäsen VAAN ihmisyydestään luopumaton IHMINEN!

    • Lukuje.huomio

      Avaus oli napattu täältä: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14266234/sekularismi-etenee-pohjoismaissa-vahvasti

      Ja ihan kiintoisia tietoja:

      "Helsingissä vieraili viime viikolla tanskalainen väitöskirjatutkija Sidsel Kjems, ja hän oli esitykseensä 28.4. pidetyssä tilaisuudessa koonnut monia mielenkiintoisia tietoja enemmistökirkkojen asemasta Pohjoismaissa sekä Englannissa ja Skotlannissa. Tässä poiminta pohjoismaisesta vertailusta.

      Vuodesta 2004 vuoteen 2014 on on kaikissa Pohjoismaissa tapahtunut merkittäviä muutoksia kirkollisten siirtymäriittien käytön ja jäsenyhteyksien määrissä.

      Kasteiden osuus väheni
      Ruotsissa 69 prosentista 46 prosenttiin,
      Tanskassa 76 prosentista 64 prosenttiin,
      Norjassa 77 prosentista 63 prosenttiin,
      Suomessa 86 prosentista 72 prosenttiin.

      Konfirmointien osuus väheni
      Ruotsissa 38 prosentista 29 prosenttiin,
      Tanskassa 73 prosentista 70 prosenttiin,
      Norjassa 68 prosentista 63 prosenttiin,
      Suomessa 89 prosentista 84 prosenttiin.
      Islannissa lukema oli 83 % vuonna 2010.

      Kirkollisten vihkimisten osuus väheni
      Ruotsissa 54 prosentista 33 prosenttiin,
      Tanskassa 41 prosentista 34 prosenttiin,
      Norjassa 49 prosentista 38 prosenttiin,
      Suomessa 64 prosentista 49 prosenttiin,
      Islannissa 81 prosentista 74 prosenttiin.

      Kirkollisten hautajaisten osuus väheni
      Ruotsissa 89 prosentista 76 prosenttiin,
      Tanskassa 90 prosentista 83 prosenttiin,
      Norjassa 94 prosentista 90 prosenttiin,
      Suomessa x prosentista 92 prosenttiin.
      Islannissa vuonna 2014 osuus oli 95 %.

      Kirkon jäsenyyksien väestöosuus laski
      Ruotsissa 78 prosentista 65 prosenttiin,
      Tanskassa 83 prosentista 78 prosenttiin,
      Norjassa 85 prosentista 74 prosenttiin,
      Suomessa 84 prosentista 74 prosenttiin,
      Islannissa 86 prosentista 75 prosenttiin"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe