Pokemon GO on maailman tehokkain vakoiluväline !

Faktaa_PokemonGosta

Pokemon GO on ilmaiseksi pelattavissa oleva lisätyn todellisuuden mobiilipeli, jonka on kehittänyt Niantic. Se julkaistiin heinäkuussa 2016.

Peli vaatii, että Pokemonit kuvataan kaikilta suunnilta ja se palkitsee onnellista pelaajaa. Samalla peli saa kuvat huoneesta, jossa olet, mukaan lukien sijainnin ja kuvakulman (puhelimen gyroskooppi).

Onneksi olkoon! Olet juuri kuvannut oman asuntosi! Pitääkö selittää enemmän?

Kaiken lisäksi kun asennat pelin, hyväksyt ehdot. Ja nämä ehdot eivät ole ihan yksinkertaiset. Niantic ilmoittaa: ”Teemme yhteistyötä valtion virastojen ja yksityisten yritysten kanssa ja voimme luovuttaa heille kaiken tiedon sinusta ja lapsesta…”

Mutta kuka näitä ehtoja selvittää ja lukee?

Vielä löytyy kohta numero 6: ”Meidän ohjelmistomme ei pysty täyttämään selaimesi pyyntöä ‘Do not track – Älä seuraa minua’.”

Toisin sanoen sinua on seurattu ja sinua tullaan seuraamaan.

Esimerkiksi “joku” haluaa tietää, mitä nyt tapahtuu jossakin rakennuksessa, esimerkiksi valtiohallinnon rakennuksessa tai parlamentissa.

Kymmenillä kansanedustajilla, siivoojilla ja toimittajilla puhelin alkaa hälyttää: Pokemonit lähellä!

Tyytyväiset kansalaiset ottavat taskuistaan älypuhelimensa, aktivoivat kamerat, mikrofonit, GPS:n, gyroskoopit, ym, ja alkavat onnellisina pyöriä ja kuvata ympäristöä puhelimen näyttöä tuijottaen – ja lähettämällä verkkoon terabitteja kuvaamastaan.

Lisää aiheesta:

http://mvlehti.net/2016/07/20/pelaa-pokemon-gota-kuvaat-ymparistosi-tiedustelutarkoituksiin/

Osasto: Kännykkäpelit

7

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaagelus

      Hauska tarina. Tosin 99,9% pelaajista kytkee AR-moden (kamera) pois alkukokeilun jälkeen. Koska pokemonit on helpompia napsia kiinni ilman sitä...

    • Pokemon_Go_Spying

      "99,9% pelaajista kytkee AR-moden (kamera) pois alkukokeilun jälkeen"

      Niin. Kun tuon kytkee pois, niin puhelimen näytöllä ei enää näy kameran kuvaamaa materiaalia.

      Mutta mistä tiedät, kuvaako kamera silti ja lähettää netin kautta jollekin palvelimelle kuvamateriaalin, vaikka peli ei sitä näytöllä näyttäisikään?

      Sama koskee mikrofonia, peliä pelattaessa on hyvin mahdollista, että mikrofonin kuulema audio välitetään netin kautta jollekin palvelimelle.

      Kun vielä katsotaan sopimusehdoista tietyt kohdat, vakoilu vaikuttaa todennäköiseltä.

      Toki asiaa voisi tutkia, mutta jos liikenne puhelimen ja palvelimen välillä on salattua, silloin näkyy vain liikenteen määrä, muttei sisältö.

    • Bushdid911

      Joo terroristin kidnappas mun pojan pokamon gon avul

      • Mitä ihmettä⁉


      • Mitä hitsiä⁉


    • Onko toi ihan totta??

    • Ei vermaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3330
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2872
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2720
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2648
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2534
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2365
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1833
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1767
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1640
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1496
    Aihe