Forssan poliisit

Mökkeilijä-834

Iskee kiinni ekana vanhoilla autoilla ajajiin. Merkkitietämys heillä vaan on huono, koska minun automerkkini ja mallini kestää vähintään 30 vuotta ennen ne paalataan toisin kuin esim. valtion virka-autot jotka eivät niin kauan pysy nipussa. Autoni ja minä ollaan Helsingistä, joskus 40 v sitten asuin Forssassakin.

Tulinpa siis tänään iltapäivällä puhalletuksi kun lähdin Lidl:n pihasta ja ehdin VT2:n ramppiin. Luultavasti tulin epäillyksi vanhan, yli 20 v vanhan autoni vuoksi, ja myös mahdollisesti sen, että ajoin Eteläiselle puistokadulle Pihlajakadulta, jossa on tietääkseni myös kaupungin asuntoja. Käväisin Lidl:ssä. Rumaa naamaani eivät takana ajaessaan nähneet. Eikä kuulemma ajossani ollut virheitä. Kysäisin heiltä oliko autoni liian vanha. Eivät tunnustaneet. Kunnoltaan se on kuin monet alle viisivuotiaat autot. So: WTF?

35

1272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • upeetatoimintaa

      hai siä kävikkö serkku poikaa moikkaamassa 40v päästä oliks se niin pitkään linnassa. poliisi on aina oikeassa

    • forssalainen

      Eikös 'hesalaisia' sitten saisi puhalluttaa?

      • Mökkeilijä-834

        Ne otetaan ilmeisesti erikseen tutkimuksiin kun huomataan uusi auto maisemissa. Jos se on hyvin vanha, niin täytyyhän jossain vikaa olla, jos ei muussa niin ajajan päässä.
        Joillekin on ihan outoa se, että samalla autolla ajetaan esim. yli 30 vuotta. Tällaisessa autossa voi olla pellit tehty niin hyvin, paksut sinkitykset uppokastamisella, jolloin auto on tosi pitkäikäinen. Kuluvia osia tietysti pitää vaihtaa, mukaanlukien kytkin. Moottorit kestävät bensamalleinakin helposti puoli miljoonaa kilometriä. Sähköihin voi tulla vikoja, mutta siihenkin vaikuttaa myös auton säilytyspaikka.

        Trafin rekisterejä pitää muuttaa niin, että poliisit näkevät sieltä heti myös pankkitilin saldon, ammattinimikkeen ja oppiarvon, jotta voivat tarvittaessa levittää punaisen maton kun seuraavan kerran vilahdan maisemissa. Punainen matto, ei piikkimattoa.


    • Partiopari

      Aika puuhaa noilla telkkarissa, saivat kiinni partioidessa poikanuijan joka keuli jopolla yöllä.

    • XIK

      Mä ajan vanhalla hyvällä japsiautolla; maantiellä käytän aina turvavyötä, mutta lyhyellä maitokauppareissulla 40 ja 30 kmh:n rajoitusalueella en katsonut sitä tarpeelliseksi. Ajoin Saksankadulla tutkaan (nopeus OK), mutta nuoret pollarit katsoivat tarpeelliseksi pysäyttää mut ja antaa huomautuksen sijaan oikein sakon turvavyön käyttämättä jättämisestä. Kyllä nyt varmaan liikenneturvallisuus tämänkin johdosta parani huomattavasti.

      • bruum11

        Turvavyötä kuuluu aina käyttää, sekä maantiellä ja kaupungissa. Ja sitäpaitsi vanhoja hyviä japsiautoja ole olemassakaan.


      • Anonyymi

        Turvavyöt on tarkoitettu matkustajan turvallisuuteen! Sinä voit ajaa tuon 30-40 km/h, mutta jospa sinun autosi perään ajaa joku huomattavalla nopeudella? Tai joku mossauttaa kylkeen?
        Sinun ei tarvitse olla syyllinen, mutta joku toinen voi olla. Siinä voi tulla vakavat vammat, kun nassu osuu tuulilasiin.
        Koskaan ei tiedä, mikä vahinko sattuu.
        Vanhan hyvän (?) japsiauton turvallisuus lienee sitä ja tätä, vaikka auto sinua liikuttaa vielä hyvin.


    • XIK

      P.S. Aloittajalle silti sanoisin, että miks vetää herneet nenään jostain puhallutuksesta? On muakin puhallutettu vaikka kuinka monta kertaa, ja kerran näin kun sattuivat vahingossa pysäyttämään yhden ns. johtavan paikallispoliitikon, niin sanoivat, että aijaa, ei me sua puhalluteta. Tää on tätä pikkupaikkakuntaa.

      Pankais uudet nuoret pollarit pitäen mua silmällä! Tänäänkin ajoin ihan vasiten päin punaista! Sakottakaa lisää! (:D)?

      • varovaisuus.viisautta

        Näin yhden, ajoi päin punaisia, oli vajaa sekuntia vaille kolari.

        Auto ajoi hämeentieltä Yhtiön kadulle ja oli aikomus kääntyä vasemmalle entisen postin pikku-parkille.
        Auto mietti ja sitten lähti harkitusti kääntymään vaikka oli punainen valo. Mutta cittarista, Loimijoen sillan suunnasta tuli auto kenties yli sataa, auto jarrutti hurjasti, muuten olisi tullut törmäys.

        Tiesikö punaisia vasten kääntyjä tietää lainkaan mitä oli tapahtumassa.

        Et se sinä ollut, mutta muistutan että kaupungissa on hurjasti vihreillä suoraan ajavia, ei kannata kääntyä päin punaista vasemmalle.


    • Kfkfnflf

      No ne kattoo semmosen rotiskon, että ei ainakaan karkuun pääse..

      • Onko-F-ssa-mälsää

        Tai sitten ne ajattelee, että ei kukaan Forssan ulkopuolinen pysty Forssassa olemaan ilman kännäystä, koska Forssa on niin läyhänen kaupunki.
        Muistelkaa mihin Mäntsälä ja kai Forssakin sopii hyvin: Ohi ajamiseen.
        "Mäntsälä" mielessäin ja siitä tulikin mieleen "Forssa mielessäin".


    • Maajussit

      Maajusseilla on Mersuja, ostelevat tukiaisilla.

    • Katuvalojehiljane

      Katuvaloissa pitäisi vähän kans vähä tutkata ja puhalluttaa, ajavat Jupit kovaa Matkunbaariin mennessä.

      • kvalo

        Katuvaloissa on hyvä ajaa, siinä taitaa olla 20 lamppua, kyllä valoa riittää.


      • XIK

        Joo, takavuosina ennen niitä ohitteli saappi ylinopeutta usein, BKT niinkuin bruttokansantuote.


      • Anonyymi

        Pientä päivitystä tietoihisi, Matkun Baari on lopetettu pitkälti yli 10 vuotta sitten saattaa olla 20 vuottakin.
        Kyllä Forssa-Matku on tutkauksia ja puhallutuksia.


    • Erkki49

      Vahvaa yleistystä, jos yksittäisestä puhalluksesta vetää johtopäätöksiä. Kyllä hesalaiset saisikin puhalluttaa ja varsinkin Lidlissä kävijät ja vielä paremmin vanhalla Volvolla raasaajat.
      Pakkoko sitä on tulla jostain Jakomäestä Forssaan ja Lidliinkin vielä!
      Oma vika sanon minä.

      • Kyänäino

        Vorssan Litinkin pihassa on parkkikiekkomerkki kertomassa, että tu ny si kerta ku tulit, mut älä ainakaan kauan viivy.


      • 345w678y
        Kyänäino kirjoitti:

        Vorssan Litinkin pihassa on parkkikiekkomerkki kertomassa, että tu ny si kerta ku tulit, mut älä ainakaan kauan viivy.

        Samanlainen kiekko merkki on joka marketin parkkipaikalla.

        näin auton omistajana on ollut mahdollisuus tutustua kauemmaksikin


      • Turhat-liikennemerkit
        345w678y kirjoitti:

        Samanlainen kiekko merkki on joka marketin parkkipaikalla.

        näin auton omistajana on ollut mahdollisuus tutustua kauemmaksikin

        Oliko se nyt Tokmannin pihassa tai Lidl:n pihassa on aikapaikkoja pelkällä kellonajalla ja sitten niitä paikkoja joissa on aikarajoitus ja parkkikiekon kuva. En ymmärrä mitä meinaavat. Onko nuo jälkimmäiset lisäkilvet loppuneet kesken, sillä ei niiden paikoissa ole mitään järkeä.
        Eikö laki ole vielä sama mitä ennenkin eli kiekkoa ei tarvita jos ei ole lisänä myös kiekon kuva aikarajakilvessä?


      • Forsss

        Yksittäisen henkilön puhallus kun muita ei näy eikä puhalluteta herättää kyllä ajatuksia siitä missä vikaa, ajotyylissä (liian hiljaa / kovaa / ei aja viivasuoraan) tai automerkissä, ennen oli Lada joissain kaupungeissa oikeistolaisille katsastusmiehille henkilökohtainen loukkaus.


      • Kyänäino
        345w678y kirjoitti:

        Samanlainen kiekko merkki on joka marketin parkkipaikalla.

        näin auton omistajana on ollut mahdollisuus tutustua kauemmaksikin

        Parkkikiekko on siis hyvä juttu, ilmainen ja helppo, mut aikarajoitukset on aivan liian lyhyitä. Jos haluut esmes johonkin Kehräämön alueen toimintaan enemmän kuin piipahtaa, tai vierailulle tai lounasneuvotteluun tai shoppailemaan keskustan liikkeisiin, ärsyttää keskeyttää palaveri ja käydä kääntämässä usein jopa puolityhjällä alueella seisovan auton kiekkoa.

        Paikkakuntalaisena olen kartoittanut ja tiedän vallan hyvin ne sakottomatkin paikat, mut ulkopaikkakuntalaisilta ei samaa voi vaatia, ja turhalta tuntuu niiden sakottaminen Forssassa asioimisesta.


      • Anonyymi
        Kyänäino kirjoitti:

        Parkkikiekko on siis hyvä juttu, ilmainen ja helppo, mut aikarajoitukset on aivan liian lyhyitä. Jos haluut esmes johonkin Kehräämön alueen toimintaan enemmän kuin piipahtaa, tai vierailulle tai lounasneuvotteluun tai shoppailemaan keskustan liikkeisiin, ärsyttää keskeyttää palaveri ja käydä kääntämässä usein jopa puolityhjällä alueella seisovan auton kiekkoa.

        Paikkakuntalaisena olen kartoittanut ja tiedän vallan hyvin ne sakottomatkin paikat, mut ulkopaikkakuntalaisilta ei samaa voi vaatia, ja turhalta tuntuu niiden sakottaminen Forssassa asioimisesta.

        Kyllähän vieraspaikkakuntalaisten pitää liikennemerkit tuntea, niin Forssassa kuin kotipaikkakunnallaankin. Eihän pysäköinninvalvonta tiedä, että ulkopaikkakuntalainen asioi Forssassa.
        Siinä olet oikeassa, että pysäköintiaika saisi olla pidempi. Tai tarvitaanko ylipäätään kiekkoja.


    • kaikki.on.ihmisiä

      Meilläkin kävi niin, pysäköin uudemman automme määrättyyn paikkaan useita kertoja, ei sakkoa kun ei siinä tarkasti ajatellen kuulunutkaan antaa sakkoa.

      Kun pysäköin vanhemman automme, tuli sakko parissa minuutissa. Kun selvitin asioita, ei sittenkään tarvinnut maksaa sakkoa,.
      Nyt paikkaan tuli minun takiani pysäköintikieltomerkki, kukaan muu siihen ei "hoksannut" pysäköidä.

    • Kukkapäähiljane

      Pitääkö katuvaloissa käyttää kiekkoa?

      • suvaitsevainen.isi

        meillä on yksi "henkisesti heikko" poika, koittakaa ymmärtää.


      • Anonyymi

        Älykkäimmät käyttää. Ettei vaan satu mitään.


    • Jassonia

      Takavuosina nelihenkinen perheemme vieraili useasti Forssassa ollessamme mökillä Tammelassa. Saimme pysäköintisakkoja melkein tyhjillä kaduilla ja myös kehräämön alueella. Tapana oli käydä torilla, kaupassa ja ravintolassa syömässä. Forssassa tarve sakottaa vaikka tyhjiä paikkoja yllin kyllin eikä vaihtuvuudesta ole huolta. Päätimme että Forssa ei ilmeisesti halua meitä eikä muita palveluja käyttävia ihmisiä kaupunkiinsa joten emme ole vuosiin käyneet Forssan keskustassa.
      Pari vuotta sitten ajoin Forssan läpi ja kaupunki näyttää vielä enemmän DDR:ltä kuin mitä se näytti nuoruudesssani 70-80 luvuilla. Hyvin on kaupungin asiat hoidettu?

      • Anonyymi

        Ei se forssalaisten vika ole, jos et osannut käyttää parkkikiekkoa! Teknisesti hyvin helppo kapistus käyttää. Oma moka eikä kannata kaupunkia syyttää, ettei teitä haluttaisi tänne.
        Pysäköinti on vielä ilmaista Forssassa.
        Olen itsekin saanut yhden pysäköintisakon. Ei tulisi mieleenikään syyttää siitä muita.
        Pitäisitkö samanlaista nurinaa esim. Hämeenlinnassa, jossa pysäköinti maksaa? Eikä siellä välty pysäköintimaksulta, vaikka vieressä on tyhjiä paikkoja.


    • XIK

      Kiekko olisi ookoo, jos ajat olisivat reilummat. Nyt ne viestivät sitä, että "poikkee ny si jos välttämättä haluut, mut älä ainakaan kauan viivy!"

    • Anonyymi

      Mukava asia kun maantiellä on , eilenkin sateisella ilmalla moottoripyöräpoliisi. Pysäytti ohittajiani. Kiitos noin yleisellä tasolla toiminnasta, maantiellä.

      Tulisipa vaikka Hamsteritarra myynti kuten Tarvajärven aikana. Ostaisin sata tarraa.

    • Anonyymi

      Olen aloittaja ja vieläkin minulla on sama auto. Silloin kun sen ostin, niin melkein levitettiin punainen matto kadulle minulle ja autolleni, ja sitä pitkin piti sitten ajaa. Näin ne ajat muuttuvat kun minä ja auto vanhenemme.
      Ei oikein enää löydy "rispektiä" poliisien eikä muiden taholta, alkavat hyppiä silmille.

      Auto täyttää vajaan vuoden päästä 30 vuotta. Ruosteet eivät ole syöneet autoa yhtään lisää. Uutena siihen oli tehty joku pienempi miniruostesuojaus, ja kun minä sen ostin jo 8 vuotta käytettynä, teetin siihen kunnollisen laajan ruostesuojauksen.

      Forssassa pistäydyn melkein joka viikko, ja kakkosasunto on naapurikunnassa. Siellä nytkin ollaan muijan kanssa. Hänellä on kesäloma. Itse olen ollut nyt yli kaksi vuotta eläkkeellä, mutta auto ei ole eläkkeellä vaan käytössä koko ajan. Ajot ovat vähentyneet.
      Mietin, vieläkö ostaisin ihan uuden tai lähes uuden auton. Riskinä on se, että autot ovat huonontuneet ja remontit kalliimpia kuin tässä laatumerkissä, jossa on korissa paksu sinkitys estämässä ruostumista. Lisäksi uuden auton arvokin laskee, eli raha menee hukkaan koko ajan. Kiva olisi kuitenkin saada säästöä bensakuluihin, mutta sehän on vain osa auton käyttökustannuksista.

      • Anonyymi

        Vai hyppii poliisit silmille. Saisivat hyppiä vieläkin enemmän jotta noteeraisit typeryytesi ja omahyväisyytesi vähän paremmin. Myy pillisi ja osta lehmä. Toisin sanoen myy autosi ja osta hyvä polkupyörä. Polkupyörän selässä huomaat piankin mihin poliiseja tarvitaan. Nimittäin niin kaheleita ja hullun asennevammaisia autoilijoita liikenteessä näkee, mutta ne huomaa vain ja vasta polkupyörän selästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai hyppii poliisit silmille. Saisivat hyppiä vieläkin enemmän jotta noteeraisit typeryytesi ja omahyväisyytesi vähän paremmin. Myy pillisi ja osta lehmä. Toisin sanoen myy autosi ja osta hyvä polkupyörä. Polkupyörän selässä huomaat piankin mihin poliiseja tarvitaan. Nimittäin niin kaheleita ja hullun asennevammaisia autoilijoita liikenteessä näkee, mutta ne huomaa vain ja vasta polkupyörän selästä.

        Minulla on myös polkupyörä, jolla eilenkin illalla tein pitkän lenkin, kun oli kuiva keli.

        En käynyt Forssassa, vaan ajelin ihan eri suuntaan erästä valtatietä pitkin. Matkaa kertyi 53,8 km, sen matkan mittasi Sports Tracker ohjelmisto kännykässäni.

        Totta on, että juuri eilen eräällä pitkällä suoralla joku hullu autoilija ajoi ainakin 150 km/h nopeutta ohitseni, kun pyöräilin. Auto oli tummanharmaa ja en tiedä sen merkkiä, enkä ole hyvin perillä autoista.

        Aiemmin olen huomannut ajettavan kilpaa samalla tiellä, mutta nyt toiseen suuntaan taloltamme. Ajossa oli mukana myös krossimoottoripyörä. Se tosin ei kulkenut varmaan juuri 120 km/h enempää. Oikeilla motocross-pyörillä kilpailuissa oli joskus pidetty keskinopeutena vain 50 km/h, koska radalla on aika paljon mutkia.
        Olisikohan nuo kahjut erään lähikaupungin urheiluautoilijoiden jäseniä, niidenkään ajatusmaailmasta en osaa sanoa mitään.

        Kyseessä on sama iso tie, jonka tienumerossa on kaksi numeroa, ei siis ole kakkostie, ysitie eikä kymppitie.

        Maalis-huhtikuussa kun oli pidemmällä kävelylenkillä, niin eri päivinä oli kaksi ammattiautoilijaa törttöilemässä. Toinen oli umpinaisin tavaratiloin varustettu perävaunullinen rekka, joka ohitti minut (olin vastaantulija, kävelin tien vasemmalla puolella) aika läheltä. Sitten oli tavallinen pienempi kuorma-auto, joka sitkeästi ajoi 10-20 cm päässä piennarmaalauksesta, siis olin älynnyt väistää lähelle ojaa. Minulla oli silloinkin ylläni heijastinvyörensselit, ja onneksi kävelin liikennettä vastaan silloinkin. Joku arveli, että oliko kuski nukahtanut rattiin. Joskus olisi jalankulkijan syytä hypätä ojaan. Niin paljon näkymätön olen joskus ammattiautoilijalle.

        Erään kerran minut ohitti aika läheltä nuori jolppi, ja veikkaan, että hän kirjoitti tekstiviestiä autoa ajaessaan ja vakionopeudensäädin oli päällä.

        Joskus mietin, että polkupyöräily on kuivallakin kesäkelillä vaarallista, koska auto lähestyy takaapäin, ja molemmat ajamme oikealla puolella tietä. Idiootti kun ajaa autoa, niin kylkikosketus pyörään tai jalankulkijaan on mahdollinen. Umpirekoilla taas vaaran paikka kevyelle liikenteelle on voimakas ilmavirta. Jostain olen lukenut, että ajoneuvon etäisyys sivusuunnassa pitäisi olla 1,5 m - 2 m, joka riippuu siitä, missä maassa liikutaan. Tämän tiedon löysin kerran netistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on myös polkupyörä, jolla eilenkin illalla tein pitkän lenkin, kun oli kuiva keli.

        En käynyt Forssassa, vaan ajelin ihan eri suuntaan erästä valtatietä pitkin. Matkaa kertyi 53,8 km, sen matkan mittasi Sports Tracker ohjelmisto kännykässäni.

        Totta on, että juuri eilen eräällä pitkällä suoralla joku hullu autoilija ajoi ainakin 150 km/h nopeutta ohitseni, kun pyöräilin. Auto oli tummanharmaa ja en tiedä sen merkkiä, enkä ole hyvin perillä autoista.

        Aiemmin olen huomannut ajettavan kilpaa samalla tiellä, mutta nyt toiseen suuntaan taloltamme. Ajossa oli mukana myös krossimoottoripyörä. Se tosin ei kulkenut varmaan juuri 120 km/h enempää. Oikeilla motocross-pyörillä kilpailuissa oli joskus pidetty keskinopeutena vain 50 km/h, koska radalla on aika paljon mutkia.
        Olisikohan nuo kahjut erään lähikaupungin urheiluautoilijoiden jäseniä, niidenkään ajatusmaailmasta en osaa sanoa mitään.

        Kyseessä on sama iso tie, jonka tienumerossa on kaksi numeroa, ei siis ole kakkostie, ysitie eikä kymppitie.

        Maalis-huhtikuussa kun oli pidemmällä kävelylenkillä, niin eri päivinä oli kaksi ammattiautoilijaa törttöilemässä. Toinen oli umpinaisin tavaratiloin varustettu perävaunullinen rekka, joka ohitti minut (olin vastaantulija, kävelin tien vasemmalla puolella) aika läheltä. Sitten oli tavallinen pienempi kuorma-auto, joka sitkeästi ajoi 10-20 cm päässä piennarmaalauksesta, siis olin älynnyt väistää lähelle ojaa. Minulla oli silloinkin ylläni heijastinvyörensselit, ja onneksi kävelin liikennettä vastaan silloinkin. Joku arveli, että oliko kuski nukahtanut rattiin. Joskus olisi jalankulkijan syytä hypätä ojaan. Niin paljon näkymätön olen joskus ammattiautoilijalle.

        Erään kerran minut ohitti aika läheltä nuori jolppi, ja veikkaan, että hän kirjoitti tekstiviestiä autoa ajaessaan ja vakionopeudensäädin oli päällä.

        Joskus mietin, että polkupyöräily on kuivallakin kesäkelillä vaarallista, koska auto lähestyy takaapäin, ja molemmat ajamme oikealla puolella tietä. Idiootti kun ajaa autoa, niin kylkikosketus pyörään tai jalankulkijaan on mahdollinen. Umpirekoilla taas vaaran paikka kevyelle liikenteelle on voimakas ilmavirta. Jostain olen lukenut, että ajoneuvon etäisyys sivusuunnassa pitäisi olla 1,5 m - 2 m, joka riippuu siitä, missä maassa liikutaan. Tämän tiedon löysin kerran netistä.

        Hyvä hyvä, oikein tyhjentävä kommentaari. Tartun vain yhteen asijaan, joka on vähimmäisetäisyys polkupyöräilijää ohitettaessa. Se on joissain maissa juuri tuo 1,5 metriä. Likempää ohittajaa voi poliisi sakottaa surutta. Näin pitäisi olla myös Suomessa. Liian usein painellaan ohi hihaa hipoen, ja jopa ammattiautoilijat joskus pyrkivät pelottelemaan polkupyöräilijän ojaan. Rutinoitunut polkupyöräilijä ei noita juuri kavahda eikä pelkää, mutta ikävältä tuollainen kiusanteko aina tuntuukin. Toisaalta tuollaiset tekevät vain kutsumuksen lujemmaksi, mitä polkupyöräilyyn tulee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe