Isopyöräinen skootteri hakusessa

skobahakuses

Skootterin hankinta tulis mulla ens keväänä ajankohtaiseksi, mutta asun melkoisen huonolla hiekkatiellä ja niitä tulisi aika paljon ajeltua.

Luin että noilla "perus"skoottereilla kaatuu aika helposti jos on noita irtokiviä ym. epätasaisuuksia tiellä. Isopyöräisempi skootteri voisi siis olla mulle parempi.

Peugeot Tweet vaikuttaa hyvältä, mutta sitä ei näköjään käytettynä myydä ja uusi skootteri on mulle liian kallis.
Mitä muita isorenkaisia skoottereita on olemassa? 4-tahtisen haluaisin mutta saa kakstahtisiakin ehdottaa :)

10

2251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaus_on_A

      eipä taida nykyisin olla muita kun nuo "iso renkaiset".. 13", 14" ja 15" renkailla olevat. tietysti on ne Pien koneet jossa on 10" renkaat, mutta ne taitaa olla jo historiaa ja ojanpohjalla.

    • skobasontyyliä

      Kymco visa sopisi sinulle täydellisesti. 4 T. Ei välttämättä saa Suomesta.

      • skobahakuses

        Tätäkin oon katellu :D Toi on puoliautomaatti, ja muutenkin tommonen mopon ja skootterin välimuoto?
        Mahtaakohan tommonen pappamopo olla kovin nolo kun sillä tulee koulun pihaan? Noh väliäkös tolla.
        Tykkäisin kunnollisesta jalkatilasta, mutta kai noilla jalkatapeilla menee.
        Tiedätkö onko tossa millainen tavaratila penkin alla, mahtuuko sinne normaalikokoinen kypärä?


      • skobasontyyliä

        Tuossa on aika onneton tavaratila, ei mene edes avokypärä. Mutta ei ole nolo vaan upee.


    • Jutustelija1

      Ei skootteria kannata hiekkateille hankkia, menevät rikki. Osta mieluummin Derbi Senda enduromopo, se kestää sinunkin teilläsi ja ominaisuudet on sinne tehty.

      Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

      Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

      Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r

    • ptk111

      Sama juttu, itseänikin kiinnostaa isopyöräiset skootterit. Mitä olen asiaa tutkinut, niin vaihtoehtoja on löytynyt kolme. Peugeot Tweet, Piaggio Liberty ja Honda NSC. Kaikki nämä ovat nelitahtisia.
      Käytettyjä löytyy nettimotosta. Ainakin tuota Piaggiota on jonkin verran suht edullisesti saatavilla.

      • skobahakuses

        Samoja mäkin olen katellut ja Peugeot Tweetiä/Honda NSC:tä ei juurikaan kukaan myy ainakaan Nettimotossa käytettynä ja kohtuulliseen hintaan :(
        Piaggio Libertyä sieltä löytyy mutta se ei ole ihan mun tyylinen, tulee mieleen se vanha Vespa.

        Tällaisen löysin:
        Kymco Agility city 50.
        16" renkaat ja nelitahtimoottori, mustan värinen näyttää mun mielestä tosi kivalta. Noita löytyykin ihan kohtuuhintaisena Nettimotosta.
        Katotaan sit minkä keväällä tulen ostaneeksi :D


    • en_ostaisi

      ite en oikein suosi 4-t mopoja, koska ne ei toimi "oikein" 95e10 tai 98e5 bensalla. ite hävitin heti pois kyseisen mopon, kun alkoi tietoon tulemaan että uusi"parempi" bensa ei ole hyväksi. 2-t on hyvä aina saa sekoiteltua oikeat suhteet ja tuorevoitelu toimii aina kun unelma.

      • kikkelikokkelipippeli

        olet kyllä logiigaton.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe