Minulle on tullut tavaksi suihkaista aamuisin pieni määrä luonnolta tuoksuvaa eau de colognea kaulalle tai niskaan. Kukaan ei ole valittanut. Pieni poika kun otti kaulasta kiinni nuuhkaisi ja sanoi mormor sä sitten tuoksut hyvältä! Se riitti niinkuin kimmokseeksi että otin suihkeen uudelleen käyttöön.
Työelämässähänei ole voinut käyttää mitään hajusteita allergia-ja mäenvoisietääsunparfyymia-vaarojen takia enää vuosikymmeniin. Shampootkin ja muu kosmetiikka on tullut vuosikymmenet valittua mahdollisimman normaali eli neutraalituoksuisia ellei peräti ilman parfyymia. Nyt kun työelämä on takanapäin niin oma kriteeri taas on se joka päättää mille saa tuoksua.
Terve, puhdas ihminen siis tuoksuu periaatteessa aina hyvälle. Saunapuhdas, iho vielä hieman saippualle ja koivunlehdille tuoksuen elovena on parhaimmillaan. Ja suomipoika voi tuoksua hieman vanhalle viinallekin...vai voiko?
Mille saa aikuinen ihminen tuoksua?
69
424
Vastaukset
AXE
Tobaco and Amber
-
AXE
Apollo Dry
-
Nuo tuoksut siis asunnon ulko-puolella.
-
Jännittävää, aamulla kerrottiin miltä Sperma-suihku naisesta tuntuu.
Nyt varmaan siirrytään ala-pään tuoksuakin makustelemaan.
.
H.- JooEiSeKuulemmaTunnu
Repesin. Huonoa nahkaa nykyään toimittavat.
- Menevä.mies
Pierun haju riippuu suolisto bakteerien kunnosta, mitä ärtympi tuoksu sitä parempi bakteeri kanta luin yks'päivä netistä. Miehen ominaishajulla on naisille merkitystä parinvalinnassa joten en käytä hajusteita.
"Menevä.mies"
Olet täysin väärässä oleva, oppimaton kakara.
Seksuaalisuuteen vaikuttavat Feromonit eivät peity parfyymein.
Pasha ja hiki peittyvät.
Mutta nekin vain lotratessa pullo-tolkulla.
Hajun vaihtuessa kiljusta mäskiin.
H.hunksz kirjoitti:
"Menevä.mies"
Olet täysin väärässä oleva, oppimaton kakara.
Seksuaalisuuteen vaikuttavat Feromonit eivät peity parfyymein.
Pasha ja hiki peittyvät.
Mutta nekin vain lotratessa pullo-tolkulla.
Hajun vaihtuessa kiljusta mäskiin.
H.Oikeastansa mäskistä kiljuun.
H.- Menevä.mies
hunksz kirjoitti:
Oikeastansa mäskistä kiljuun.
H.Juo kiljusi, toista on korppiksen vuosikerta viinit.
Huokaus.
Se on kumma, miten tällä palstalla kiinnostaa alapäänasiat niin paljon, varsinkin miehiä, tai niin oletan.
Miun mielestä se o sivistymättömyyde merkki.
Ei kyllä omallakaa sivistyksellä ole kehumista, mutta täällä menää pohjamudissa.- Kuultavasti-näin--näkien
Tjaa-ah. Että kun tasaraha 60 paukahtaa mittariin, loppuu kiinnostus alempaan päähän kuin lekalla seinään?
Ehei. Jopa 90 vuotiaat dementikot hapuilevat häpydeelisiä. Asiasta puhetta ilman puutettakin. k-kotton kirjoitti:
Huokaus.
Se on kumma, miten tällä palstalla kiinnostaa alapäänasiat niin paljon, varsinkin miehiä, tai niin oletan.
Miun mielestä se o sivistymättömyyde merkki.
Ei kyllä omallakaa sivistyksellä ole kehumista, mutta täällä menää pohjamudissa.Samaa ihmettelin minäkin.
Saat peukun minulta.Et ole menevä mies ilmesesti koskaan ollut suolistosairautta potevan vuoteen vieressä, ei pirä tulkintasi hajusta paikkaansa.
- Menevä.mies
koti-kiusattu kirjoitti:
Et ole menevä mies ilmesesti koskaan ollut suolistosairautta potevan vuoteen vieressä, ei pirä tulkintasi hajusta paikkaansa.
On omakohtainen kokemus suolistovaivasta, aika vaikeasta mutta hengissä selvisin, taisi olla viime viikolla artikkeli vatsan toimintaan vaikuttavista tekijöistä en muuten kertoisi että se siitä.
Menevä.mies kirjoitti:
On omakohtainen kokemus suolistovaivasta, aika vaikeasta mutta hengissä selvisin, taisi olla viime viikolla artikkeli vatsan toimintaan vaikuttavista tekijöistä en muuten kertoisi että se siitä.
Tuli vaan mieleeni ne ajat sänkyn vierellä ,hajusta pystyin päättelemään tulehduksen voimakkuuren.
- ovatkoLikaisiakin
On kamalaa, että vieläkin jotkut ruiskivat sellaisen määrän parfyymia päällensä, että ohi kulkiessakin tulee tukehduttava kammotus. Jos joutuisi lähelle istumaan tai olemaan jossain, pitäisi lähteä pian pois. Kamalaa, eivätkö naiset itse haista mitään.
Mahtavatko peseytyä ollenkaan tai vain todella harvoin."ovatkoLikaisiakin"
Et ois viittiny.
Ei ole kauaa kun viimeksi yritettiin haukkua parveke-tupakointia.
Olet tylsä.
H.hunksz kirjoitti:
"ovatkoLikaisiakin"
Et ois viittiny.
Ei ole kauaa kun viimeksi yritettiin haukkua parveke-tupakointia.
Olet tylsä.
H....kauaa PILKKU
H.
- reppuriika
Ei ihmisen tarvitse tuoksua millekään. Ei minua haittaa jos mieto parfyymi tai puhtaan raikkaus ohimennen tuoksahtaa. Joskus lenkillä tulee ja menee ohi nuori nainen ja vielä pitkään voimakas hajuste ilmassa väreilee.
Vastenmielisintä on kyllä tupakan, viinan ja hienliansekoitus.
Voimakkaasti allergisille tuoksut ovat painajainen. Ei hajusteita pidä laittaa mennessä suljettuun tilaan, jossa on paljon ihmisiä. Katselen tässä YLE:n(!) ohjelmaa Malmö Polis.
Poliisin mukaan koko Malmö haisee pahalle.
Yksikään Poliisi ei kuitenkaan lausu: Jävla Palme.
Vaikka onhan nyky-Ruotsi Palmen luomus.
H.Varmaan tuoksun nyt luonnolta, kun pitkän metsä/rantalenkin kävelin.
Clean shower fresh-tuoksua joskus iholleni suihkautan, kun muistan.
Kesi.välle ja mielikkimummolle suopursuntuoksuiset kiitokset.
.Muttakun (reppuriikalle):
me ihmiset nyt kun kuitenkin tuoksutaan jollekin ja kaikkien ominaistuoksut eivät ole luonnonraikkaita.
Minä joka en hikoile en yleensä tuoksu juuri millekään (paitsi silloin kun tuoksun....) mutta ominaistuoksuni (se mikä ihostani erittyy) on hyvin vähäinen. Runsaasti hikoilevat ihmiset tuoksuvat voimakkaalle, mikä ei ole aina niin kivaa muille kanssaihmisille. Samoin sukupuolihormoonien voimakas eritys tuoksuu.
Sanotaanhan että valitsemme esim partnerimmekin osittain hänen tuoksunsa perusteella.Jännittävää, aamulla kerrottiin miltä Sperma-suihku naisesta tuntuu.
Nyt varmaan siirrytään ala-pään tuoksuakin makustelemaan.
.
H.
Olen vähän perso tuoksuille. Suihkun jälkeen voitelu, ei viimeistä kuitenkaan, ja pientuiske Chanel Chance jonka sain lahjaksi pojalta. Hukkaan se menisi, ja tuoksu on aivan ihana.
Oikea määrä jotain tuoksua on vaan niin ihanaa, kaupassa, tai missä vaan. Halpa, vanha tai liian suuri määrä vain etoo. Ja sekin on tyhmää, että osa miesten tuoksuista vaan tuoksuu wc-ankalta. Tai ovat aivan liian vahvat.- clean-made-in-mäntyjne
Olen syntymä Cliir ja siitä ei miehen tuoksu parane. Toki tarvittaessa voisin ripauttaa sellaisia miesparfyjä (eräs kalliskin armani), että naisten polvilumpiot notkuisivat tekonivelten partaalla - - - tai ainakin jotakin sinnepäin jne.
- Tavuviiva
Mulla Chanelin Allure Sensuelle, mutta aiheuttaa migreenin minulle. Ihan kiva. Opiumia en voi enää käyttää samasta syystä.
Muutoin liika on liikaa ja kiusallista, jos jossain parfymoitu tuoksupommi tulee lähelle.
Mutta noin ylipäätään puhtaus on puoli ruokaa.
Joku miesten tuoksuista muistuttaa homeelle. Muistan töistä, kun eräs mies tuli käymään, tiesi, että hän-on-täällä-tänään.
Muutoin en miehiä moittisi. Kannattaa testata, ennen kuin hankkii hajusteita...
En muista, mikä se H:lla alkava hurja päänsärky on, mutta jos potija on mies, kehtaako hän sanoa naisille esim. työpaikalla, että tuoksut voivat laukaista tuon päänsäryn? Epäilen.
Tänään oli juttua aamu-tv:ssä hengityksestä ja mm. nielun proput, refluksi voivat karauttaa ilmoille pahoja huuruja. Niin ja kieli pitää pestä bakteerien takia.
Ähäkutille sanoisin vaan tai en sanokaan..... Tavuviiva kirjoitti:
Mulla Chanelin Allure Sensuelle, mutta aiheuttaa migreenin minulle. Ihan kiva. Opiumia en voi enää käyttää samasta syystä.
Muutoin liika on liikaa ja kiusallista, jos jossain parfymoitu tuoksupommi tulee lähelle.
Mutta noin ylipäätään puhtaus on puoli ruokaa.
Joku miesten tuoksuista muistuttaa homeelle. Muistan töistä, kun eräs mies tuli käymään, tiesi, että hän-on-täällä-tänään.
Muutoin en miehiä moittisi. Kannattaa testata, ennen kuin hankkii hajusteita...
En muista, mikä se H:lla alkava hurja päänsärky on, mutta jos potija on mies, kehtaako hän sanoa naisille esim. työpaikalla, että tuoksut voivat laukaista tuon päänsäryn? Epäilen.
Tänään oli juttua aamu-tv:ssä hengityksestä ja mm. nielun proput, refluksi voivat karauttaa ilmoille pahoja huuruja. Niin ja kieli pitää pestä bakteerien takia.
Ähäkutille sanoisin vaan tai en sanokaan.....Joo, tuoksut ei saa olla luokkaa hän-on-täällä-tänään, vaan lähinnä sellainen aha-mistä-tuo-tuli. Että kun ohi kävelee tai lähelle tulee, saa pienen aavistuksen. Ei aivastuksen.
Poikani on perinyt tämän mun tuoksu-hullutuksen, jos sen niin voi sanoa. Ja mä kannustan sitä, minusta on hienoa kun mies hoitaa itseään. Hän löysi netistä paikan mistä voi tilata maailman tunnetuimmat tuoksut pienissä, parin ruokalusikallisen pulloissa. Ikään kuin näytteitä. Sitten alkoi lukemaan mitä ne sisälsi, eri tuoksunuotit, ja nykyisin hän tilaa niitä netistä sen perusteella, mitä siellä lukee että ne sisältää. Vähän niinkuin toisilla on viiniharrastus, ja lukee mitä aromeja missäkin on, hänelle tuoksut on harrastus.
Olen allerginen, shampoot, kosteusvoiteet ja muut hygieniatarvikkeet on oltava hajuttomia allergiatestattuja. Myös pyykinpesuaine on valittava tarkkaan.
Deororantteja en käytä, en ole kova hikoilemaan ja käyn usein suihkussa. Tuoksun puhtaalta, en miltään hajusteelta. Sanovat että jokaisella on omianaishajunsa, ei kai sitä itse huomaa :)
Joskus laitan parfyymia jos on jokin juhlava tilaisuus, Nyt on jotain Versacen hajuvettä ei ole kovin voimakkaan tuoksuista,Miten hajuallergia oireilee? Päänsärkyä? Huimausta? Kutinaa? Hengitysvaikeuksia?
Minäkään en pidä liian voimakkaista tuoksuista.
Mutta pahinta mitä tiedän on vanhan viinan haju jota on yritetty peittää vademecumilla. VV= vodka ja vademecum tuovat minulle vieläkin vastenmielisiä muistoja lapsuudesta.Paloma.se.co kirjoitti:
Miten hajuallergia oireilee? Päänsärkyä? Huimausta? Kutinaa? Hengitysvaikeuksia?
Mutta pahinta mitä tiedän on vanhan viinan haju jota on yritetty peittää vademecumilla. VV= vodka ja vademecum tuovat minulle vieläkin vastenmielisiä muistoja lapsuudesta.Minulla turpoaa poskiontelot ja vaikuttaa hengitykseen. Eräät yleisimmät pyykinpesuaineet saavat ihon kutiamaan sen verran jää vaatteisiin jäämiä. Jos on altistunut pahasti särkee päätä, jopa korvia ja silmiä, poskionteloiden turpoaminen vaikuttaa niin.
En tee asiasta numeroa, jos joku "haisee" pistävältä deororantilta niin yritän hengittää mahdollisimman kaukana.
Minulla on jatkuva lääkitys ja suihkeet, olen tottunut. Lisään lääkkeitä jos muu ei auta.- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Miten hajuallergia oireilee? Päänsärkyä? Huimausta? Kutinaa? Hengitysvaikeuksia?
Mutta pahinta mitä tiedän on vanhan viinan haju jota on yritetty peittää vademecumilla. VV= vodka ja vademecum tuovat minulle vieläkin vastenmielisiä muistoja lapsuudesta.Täältähän siitä voit lukea
http://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Doftoverkanslighet/
Minulla ei mitään "hajuallergiaa" silleen ole.
Ei minulle vaikuta mitkään luonnolliset hajut mitenkään, eikä tupakan tai nuotion savu, kukkien tuoksut ja sellaiset. Tai no joo, ruohonleikuun haju kylläkin.
Ne on nuo kemiallisten tuotteitten tuoksut, jotkut pahemmin kuin toiset, mitkä saavat aikaan kurkun kutiamisen ja hengitysvaikeudet. Saa yskiä niin että vedet silmistä valuu, seitsemän aivastusta peräkkäin/päällekkäin ja räkä lentää nenästä niin ettei normaalikokoinen talouspaperirulla riitä sitä kuivaamaan.
Eniten olen allerginen niille ihmisille itselleen, jotka ovat kaataneet pullollisen hajuvettä päälleen ja alkavat sanomaan, ettei noin nuhaisena ja yskäisenä pitäisi lähteä toisia tartuttamaan. Ei pysty yskimisen välillä edes niin paljon, että sanomaan heille, ettei tämä ole mitään tarttuvaa, vaan olen yliherkkä sinun parfyymisi hajulle mitä on päälläsi ihan liikaa, senkin haisunäätä. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Täältähän siitä voit lukea
http://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Doftoverkanslighet/
Minulla ei mitään "hajuallergiaa" silleen ole.
Ei minulle vaikuta mitkään luonnolliset hajut mitenkään, eikä tupakan tai nuotion savu, kukkien tuoksut ja sellaiset. Tai no joo, ruohonleikuun haju kylläkin.
Ne on nuo kemiallisten tuotteitten tuoksut, jotkut pahemmin kuin toiset, mitkä saavat aikaan kurkun kutiamisen ja hengitysvaikeudet. Saa yskiä niin että vedet silmistä valuu, seitsemän aivastusta peräkkäin/päällekkäin ja räkä lentää nenästä niin ettei normaalikokoinen talouspaperirulla riitä sitä kuivaamaan.
Eniten olen allerginen niille ihmisille itselleen, jotka ovat kaataneet pullollisen hajuvettä päälleen ja alkavat sanomaan, ettei noin nuhaisena ja yskäisenä pitäisi lähteä toisia tartuttamaan. Ei pysty yskimisen välillä edes niin paljon, että sanomaan heille, ettei tämä ole mitään tarttuvaa, vaan olen yliherkkä sinun parfyymisi hajulle mitä on päälläsi ihan liikaa, senkin haisunäätä.Näyt tietävän että allergia ei ole mitään huomoin kerjäämistä. Moni nimittäin kuvittelee niinkin.
Mulle tuli mökille koditon kissa, se on kylmissään, nälkäinen ja raskaana :( Onneksi en ole kovin allerginen kissoille. Pakkohan se on katsoa mitä tästä tuleekaan.
- Normaalinrajoissa
En pidä voimakkaista tuoksuista, mutten myöskään anna työkavereiden sanella tuoksunko vaiko en.
- Himmelsauge
Kun joku valitteli työpaikalla, hienosti kiertäen, ettei hajusteet sovi hänelle kun on niin allerginen, myös tuoksuille. Otin osaa, vaan en hänentakiaan luopunut tuoksuista. Niin se vaan on ettei kaikki käy kaikille. Ei minullekaan käy kaikki, esim. paprika.
- ent.siivoojaparka
Himmelsauge kirjoitti:
Kun joku valitteli työpaikalla, hienosti kiertäen, ettei hajusteet sovi hänelle kun on niin allerginen, myös tuoksuille. Otin osaa, vaan en hänentakiaan luopunut tuoksuista. Niin se vaan on ettei kaikki käy kaikille. Ei minullekaan käy kaikki, esim. paprika.
Mutta syöttääkö sinulle kukaan väkisin paprikaa samalla tavalla kuin itse pakotat toiset kärsimään parfyymisi hajusta? Pitäisi kyllä, niin saisit tuta miltä tuntuu.
- Himmelsauge
Maailmaa ei voi muuttaa mieleisekseen. Jokainen joutuu kantamaan itse oman ristinsä. Minulle ei tulisi mieleenkään mennä ehdottelemaan muille, se on minun asiani etsiä seurani ja oma paikkani.
- ent.siivoojaparka
Himmelsauge kirjoitti:
Maailmaa ei voi muuttaa mieleisekseen. Jokainen joutuu kantamaan itse oman ristinsä. Minulle ei tulisi mieleenkään mennä ehdottelemaan muille, se on minun asiani etsiä seurani ja oma paikkani.
Mutta työpaikka?
Et kai tarkoita, että toisen pitäisi vaihtaa työpaikkaansa sen takia, että peität omaa hajuasi parfyymin alle?
Aikuinen ihminen voi tuoksua vaikka miltä (vauvat vaan ihanalta)
riippuu elämästä ja tilanteesta, saunalta, työltä ja hieltä, hiki on oikeastaan aika hyvän hajuista kun kainaloon saa liimaantua.
Jotenkin hyvältä on kiva tuoksua mutta tässäkin asiassa pätee sama kuin niin monessa muussakin asiassa, että hyvää ja vähän, tekee vaikutuksen.
Olen aika heikko kaikille hajuvesille, aina tarttuu lentoasemilta ja laivoilta puteleilta ja lapsetkin tuo kun tietävät heikkouteni. Oma iho monesti muuttaa tuoksua ihan erilaiseksi, suosikki aina vaihtuu mielialan mukaan.- ÄhäkuttiÄhäkutti
Exäni soitti minulle ja kertoi katkerana kuinka kaipaa hajujani joiden vuoksi aikanaan jätti minut. Kertoi että nyt vasta tajuaa että aamuinen hienhaju kainaloissani, valkosipulin/viinanhaju hengityksessäni sekä voimakasaromiset peiton alla päässeet krapulaisen rikinhajuiset "kanamunapierut" saivat hänet kiihottumaan ja haluamaan seksiä. Hänen uusi kumppaninsa käy suihkussa vähintään kolme kertaa vuorokaudessa, pesee hampaansa 4 kertaa vuorokaudessa ja ei piere naisten aikana vaikka exä on pyytänyt sitä häneltä. Seksi ei suju heillä koska mies on liian "kliini".
- hytinäx1
Kiitos hörönauruista näin alkuillan alkajaisiksi. Kaikkea se tuo eroaminen panee haaveilemaan ;)
- Miestainainen
Puhtaalle, kiitos.
- ent.siivoojaparka
"""" Pieni poika kun otti kaulasta kiinni nuuhkaisi ja sanoi mormor sä sitten tuoksut hyvältä! Se riitti niinkuin kimmokseeksi että otin suihkeen uudelleen käyttöön.""""
Et sitten oikaissut lapsen väärinkäsitystä, että ei se ole mormor, joka tuoksuu, vaan mormorin käyttämä hajuvesi. Pelkkää hämäystä lapselle.- Laatua.kiitos
Nainen sikarilla kiitos :)
- Bill.C
Minulle kanssa.
- hillary-hiiri
haluun trumppii oli iso tai stumppii sais kouria kunnolla iso nimi
- takaisin.tarhaan
Laatua.kiitos kirjoitti:
Nainen sikarilla kiitos :)
Alaikäisille ei tarjoilla.
- oikea.tieto
hunksz kulkee ja haistelee naisien seurassa niin tekevät kaikki eläimet, minä en kylläkään ole saanut siitä hajusta ohjeita.
Kerran kysyi ruotsalainen mies miksi suomalaiset naiset haisevat( henki) pahalle olin sanaton en vastannut mitään--asia on kuitenkin jäänyt mieleen. Minä en ole niin todennut olevan.
Malmö on hyvä kaupunki moottoritie sisällä ja ulkona paras Ruotsissa, muutenkin kansainvälinen verrattuna Helsinkiin tietenkin jos pitää Venäjästä on se hyvä.- henketön
Henki ? haisee.
Miltä aikuinen ihminen tuoksuu? Aikuinen käsittää laajan skaalan ihmisiä. Nuoret aikuiset, työssä käyvät aikuiset, perheelliset aikuiset ja sitten ihan aikuiseksi kasvaneet ja pian lapseksi muuttuvat aikuiset ; ))
Laktoosia sisältävän ruoan syönti tekee monelle meistä kepposia. Hississä päästetty pieru nostaa punan poskille, pelko kouraisee rintaa jos vaikka joku on tulossa samaan hissiin.
Petzen pojan tyttöystävä oli ihana. Hän joutui viemään kahvipöydän piereskelevää koiraansa. Hän katsoi meitä sievästi hymyillen ja sanoi voi kunpa me ihmisetkin voisimme piereskellä vapaasti, emme kärsisi niin paljon vatsavaivoista.
On ihan hullua ajatella, että emme "haisisi." Julkisesti emme tietenkään. Joskus vaan sattuu noloja tilanteita kun pieru puksahtaa.
Vanhatkin ihmiset "haisevat" ei enää raikkaalle kielolle vaan enempi napanöyhtälle. ; )
Itse käytän päivittäin kasvovoiteita. Vartalovoiteita saunan ja suihkun jälkeen (kuiva iho) ja ulos lähtiessäni ruiskautan O de Lancomea korvan taakse. Kevyt päivä parfyymi.....Kahvipöydän alta piereskelevän koiransa ulos...pakko korjata tai joku saa hepulin.. ;DD
- Sillin.tuoksuinen
korpikirjailija kirjoitti:
....Kahvipöydän alta piereskelevän koiransa ulos...pakko korjata tai joku saa hepulin.. ;DD
Vanha elähtänyt pesemätön vittu kaipaa päiväkahvi seuraa samanheiseltä.
- Korppis11
Sillin.tuoksuinen kirjoitti:
Vanha elähtänyt pesemätön vittu kaipaa päiväkahvi seuraa samanheiseltä.
Sinun on mentävä kauppahalliin kalaosastolle vähän ennen sulkemisaikaa. Tai voit yrittää yhteydenottoa jollee kulantaneelle julkkislesbolle.
- kylmätotuus
Jokaisella ihmisellä on ominaistuoksunsa, jota ei tarvitse hajusteilla pyrkiä peittämään.
Puhdas iho, suu ja vaatteet riittävät.
En ole törmännyt koskaan henkilöön, joka saisi esim. hengitysoireita toisten ihmisten ominaishajuista, vaan niitä aiheuttavat erilaiset hajusteet.
Kemiallisiatuotteita kaikki.
Epämiellyttäviä tuntemuksia voivat aiheuttaa monetkin ihmisistä lähtevät hajut, jotka ovat itse aiheutettuja.
Vanha viina yhdistettynä valkosipuliin ja tupakkaan ei mielialaani nosta, joten jos mahdollista siirryn kauemmaksi.
Sanotaanhan myös, että oma paska ei pahalle haise. Kuitenkin toisen suolikaasut voivat saada olomme "tukalaksi".
Lienee kuitenkin harvinaista, että ne laukaisisivat esim. migreenin.
Taisi olla jo aiemmin puhetta siitä, että sairaalasta tulee kehoitus jo ajanvarauksen yhteydessä, ettei esim. hajuvesiä käytettäisi vastaanotolle tultaessa.
Hajusteista on tullut jo todellinen ongelma. Otetaan huomioon ihmiset, jotka kärsivät hajusteista ja vältetään niiden käyttöä!- Korppis11
Jännä, miten viina- ja valkosipuli on haju-ongelmia? Miksi, ette ota aikuisten oikeesti kantaa vanhojen ihmisten ominaishajuun? Ei he ole enää kielon hajuisia vaan kuten jo kirjoitin, napanöyhtä on ominaishaju ja sen voi jokainen kokeilla pyörittämällä sormeaan navassa.
Korppis11 kirjoitti:
Jännä, miten viina- ja valkosipuli on haju-ongelmia? Miksi, ette ota aikuisten oikeesti kantaa vanhojen ihmisten ominaishajuun? Ei he ole enää kielon hajuisia vaan kuten jo kirjoitin, napanöyhtä on ominaishaju ja sen voi jokainen kokeilla pyörittämällä sormeaan navassa.
Minua ei valkosipulin tuoksu häiritse pätkääkään, mutta vanha viina ja tupakka ovat paha yhdistelmä. Tuoksuihin tai hajuihin suhtaudutaan tunnepohjalla ja ne tuovat vanhoja muistoja mieleen ja herättävät tunnetiloja jotka liittyyvät näihin muistoihin.
Monet kemialliset tuoksut aiheuttavat allergioita kuten jo mainittiin, mutta voimakas hikoilu voi olla hajuhäiriö vaikka ottaisi useamman suihkun päivässä. Silloin on parempi käyttää dödöä kuin tuoksuttaa omia haiskahtavia kainalojaan tai jalkojaan.
Vanhoista ihmisistä ja heidän ominaishajuistaan: yksilöllistä. Toisissa on voimakas "vanhan" haju, en tiedä miksi. Mamma ei koskaan haissut pahalle, ei edes päälle 90-vuotiaana. Usein kylläkin vanhuksien asunnot tuoksuvat tunkkaiselle muta eiköhän se taas johdu huonosta tuuletuksesta kun pelätään vilustumista ja ristivetoa ja yritetään pitää kaikkia läpiä kiinni koko ajan.- ent.siivoojaparka
Korppis11 kirjoitti:
Jos napasi haisee, niin sinulla on luultavasti sienitulehdus navassasi. Mene lääkäriin mieluummin kuin ruiskuttelet hajuvettä päällesi hajun peitämiseksi.
- kylmätotuus
Korppis11 kirjoitti:
Valkosipulia käytän usein ruokiin, eikä sen haju mikään ongelma ole. Mutta, jos vanha viina ja valkosipuli yhdistetään, niin kyllä minulle tulee etova olo siitä löyhkästä.
Ihmettelen suuresti, jos joku kokee lemun miellyttäväksi. Tietysti jokaisella on omat lempituoksunsa.
Mainitsit kirjoituksessasi kielon.
Pidän kielon tuoksusta, mutta saan siitä päänsäryn. Samoin on hyasintin kohdalla.
Sen verran kannattaa omaan napaansa tuijottaa, että huomaa onko se puhdas vai likainen.
- kesi.vä
Enpä tiedä haiseeko nykyvanhus. Kait se on jossain hajumuistissa, että silloin 60-70 -lukujen vanhus saattoi haiskahtaakin, kun saunottiin vain kaksi kertaa viikossa.
Kait mä olen fyysisesti aikuinen 60 ja käytän vartalovoiteita. Dödöä ja pieni suihke Calvin Klinen Euphoriaa kun menen johkii. Yssiksein ollessani en käytä dödöä enkä parfyymia.Moni nivelrikkoinen käyttää särkyvoiteita, joissakin on voimakas haju. Jokin linimentin haju jäi mustiini lapsuudesta, naapurissa asui kaksi vanhaa naista, sisarukset. Kun avasin oven niin nenään tuli suorastaan pyörryttävä linimentin haju, lapsen hajuaisti on tarkempi muutenkin.
Muistan kun mummoni keitti aina ilta-uutisten aikaan isän vanhapoika veljelle puuroa, paloi aina vähän pohjaan puuliedellä. Kun muutimme pois niin tunsin pohjaanpalaneen puuron hajun aina kun radiosta kuului STT.n uutisia vaikka meillä ei siihen kellonaikaan puuroa keitelty. Haju tuntui vain tämän kyseisen uutistenlukijan äänen kuullessani.- kesi.vä
mielikki.mummo kirjoitti:
Moni nivelrikkoinen käyttää särkyvoiteita, joissakin on voimakas haju. Jokin linimentin haju jäi mustiini lapsuudesta, naapurissa asui kaksi vanhaa naista, sisarukset. Kun avasin oven niin nenään tuli suorastaan pyörryttävä linimentin haju, lapsen hajuaisti on tarkempi muutenkin.
Muistan kun mummoni keitti aina ilta-uutisten aikaan isän vanhapoika veljelle puuroa, paloi aina vähän pohjaan puuliedellä. Kun muutimme pois niin tunsin pohjaanpalaneen puuron hajun aina kun radiosta kuului STT.n uutisia vaikka meillä ei siihen kellonaikaan puuroa keitelty. Haju tuntui vain tämän kyseisen uutistenlukijan äänen kuullessani.Tuo linimentin ja kamferitippojen hajumuisti on minullakin. Linimenttiä ukilta ja kamferitipat äidin isoäidiltä. Ei ne minusta pahalle haisseet.
Mannapuuron olen joskus itse polttanut pohjaa ja se oli paha haju se. Märkä koira ja mätä kananmuna, niitäkään en mielelläni kohtaa.
Äitini käytti Kölnin vettä, 4711 ja jotain käsirasvaa jota hän haki jostain kauepaa, turkoosi-vihreä purtilo, en muista nimeä. - muistelen
kesi.vä kirjoitti:
Tuo linimentin ja kamferitippojen hajumuisti on minullakin. Linimenttiä ukilta ja kamferitipat äidin isoäidiltä. Ei ne minusta pahalle haisseet.
Mannapuuron olen joskus itse polttanut pohjaa ja se oli paha haju se. Märkä koira ja mätä kananmuna, niitäkään en mielelläni kohtaa.
Äitini käytti Kölnin vettä, 4711 ja jotain käsirasvaa jota hän haki jostain kauepaa, turkoosi-vihreä purtilo, en muista nimeä.Tokalon?
Aika standardia tuntuu olevan meidän ikäisten naisten hajusteiden käyttö.
Taitaa kuulua pohjoismaiseen kulttuuriimme että ei saa tuoksua voimakkaalle ja miehet mieluummin vain puhtaalle.Kaikki täällä maailmassa tuoksuu,haisee tai lemuaa...Jokainen saa vapaasti valita, ainakin melkein. Jos ihminen alkaa haista kun mätä raato, ympäristö alkaa tutkimaan mikä on vikana ettei pese itseään. Jos asunnosta alkaa lemuta koko talo, asiaan puututaan, henkilö pestään ja asunto suursiivotaan. Ihmisen itsekontrolli on kokonaan pettänyt.
Jotain suhteellisuudentajua oltava. Maailmasta ei koskaan tuoksut, hajut lopu, eikä siitepölyt, kaikenlaisia hoitoja, lääkkeitä on. Kerrostalossa on aina myös koiria ja kissoja, se ei käy allergisille. Hississä on kulkeneet koirat, asukkaat hajuvesineen, partavesineen, valkosipuli...
Hissi on hajujen sulatusuuni. Kuudennen kerroksen miehellä on hyväntuoksuinen partavesi, nuuh...😌Siinä olet Reeta oikeassa, Ei hajuttomaan maailmaan ole mahdollista päästä.
Kun olen ikäni ollut allergikko olen oppinut elämään sen kanssa.
Yritän olla niin "normaali" kuin mahdollista.
Nytkin luokseni asumaan tullut nälkäinen, kylmissään ja nähtävästi pentuja saava katti ei ainakaan paranna oloani, suihkeita on lisättävä.
En voi jättää sitä heitteille, on hyvä eläinlääkäri jolle vien sen Tiistaina, jos ei pennut ole liian isoja voi keskeyttää raskauden ja tehdä sterilisaation.
On se niin kiitollinen ja onnellinen lämpimästä ja hyvästä hoidosta.
Olen huomannut että tarpeeksi pitkä siedätys kissojenkin suhteen vähentää oireita. En edes ole kovin herkkä kissoille, enemmän koirille. Niitäkään en aja pois jos joku tulee koiran kanssa.
Minäkin muistan 4711 voiteen, siinä oli hyvä tuoksu ja samoin Tokalonissa.
Aikuinen ihminen meni metsään, älyämättä laittaa kumppareita jalkoihinsa.
Polskuteltuaan suomättäikössä ja hiukan vedessäkin, aikuinen huomasi kenkiensä hörpänneen soista vettä sisuksiinsa ja jalkojensa sukkineen kastuneen.
Hän joutui pesemään jalkansa, hajujen minimoimiseksi.
Muuten tuoksunee ihan normaalilta ikäihmiseltä, tai näin oletan.Asuttiin suolammen lähellä kun olin lapsi. Muistan tunteen kun kengät hörppäsit ruskeaa suovettä. Sitten talsittiin kotiin ja joka askeleella kuului kengistä jännä kirnuava ääni. Minulla oli kumpparit jalassa, sellaiset Haisaappaat, niissä ei ollut kovin korkea varsi.
mielikki.mummo kirjoitti:
Asuttiin suolammen lähellä kun olin lapsi. Muistan tunteen kun kengät hörppäsit ruskeaa suovettä. Sitten talsittiin kotiin ja joka askeleella kuului kengistä jännä kirnuava ääni. Minulla oli kumpparit jalassa, sellaiset Haisaappaat, niissä ei ollut kovin korkea varsi.
Käyn lähes päivittäin metsässä ja lammella, nyt aattelin mennä lähemmäs rantaa, ottamaan kuvia kahdesta joutsenesta.
Ei niistä hyviä tullut ja ennestäänkin on sata kuvaa samasta aiheesta.
Oikaisin polulta ja hupsista, ei ollut ensimmäinen kerta, tuskin viimeinenkään.
Huomenna laitan kontiot.
- puhdasjasiisti
Kotijoukot tunnistaa hajusta mut vieraita en niin lähelle menekkään et haistasin jos ei ny aivan kauhia hien kusen tai paskan lemu ympärillään leijaile.
- totta.mooses
Jep.....
- eppu2
Deoranttia käytän. Minulla on monta vuotta sitten miniältä joululahjaksi saatu hajuvesipullo. Tuoksu on mieto, mutta harvoin sitä suihkautan, kun tulee ajatelleeksi, että jos se häiritsee jotakuta.
Ei ole kiva sekään, kun toisinaan kaupoissa käydessä, nenään tulee pis tai kak, vanha pesemätön hien haju nenään. Vanha viina, ällö haju.
Katselin mökillä tuota mieshenkilöiden puteleja. Axeja näkyi olevan kaikilla.- Tavoitteena_raikkaus
Sama täällä, deodoranttia (roll-on) käytän. Hajuvesi ei valitettavasti säily hyvänä vuosikausia, se niin sanotusti äikiytyy, joten se kannattaisi käyttää kohtuullisessa ajassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022246- 1041674
- 821347
- 1281343
- 1171246
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘641118Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631091- 511037
- 36962
- 33834