Tietojen päivittyminen: Maistraatti-Verovirastio?

info_muutoksista

Liikkuuko tieto Verovirastolta, Kelalta ja Eläkeyhtiöiltä -> Maistraatin suuntaan ja jos, niin milläköhän viiveellä?

Hieman spesiaali tilanne jossa tulennee muutoksia asuinmaahan jälleen ja verottajalle ja eläkeytiöihin välitön tiedottaminen on tarpeellista, mutta tietojen päivittymiseen / ilmoittamiseen Maistraattiin päin tarvisisin ehkä hieman siitymäaikaa, ehkä kuukauden pari maan vaihdon jälkeen. Mikään rikos- tai huijausjuttu ymv. ei ole kyseessä.

Olen kymmeniä ja kymmeniä kertoja koettanut soittaa erään asian tiimoilta johon ifoa ei ole saatavilla netissä, Maistraatin keskukseen, sekä suoraan ko. osastolle, mutta aina tuuttaa varattua. Vaikutta kuin sillä olisi vain yksi hekilö duunissa suuren työtaakan alla ja laittaa sitten luurin pöydälle hoitaakseen vain yhtä asiaa kerrallaan. Kyseistä homma en tiedustele sähköpostitse.

5

187

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dldldl

Itse sain Kelalta tiedon, että ensin ilmoittaudutaan maistraattiin ja vasta sen jälkeen Kelaan.

• info_muutoksista

Tuo hankaloittaa prosessia, ellei mm. sosiaaliturvan siirtokaavaketta seuraavaan maahan saa ennenkuin on päivittänyt uudet tiedot Maistraattiin. Myös verotiedot tulisi päivittää viipymättä maiden välisten sopimuksien vuoksi jne.

Outoe ett'ei Maistrattiin saa sitten niin millään yhteyttä puhelimitse, turhauttavaa koettaa soittaa kymmeniä kertoja ja aina vain joka kerta piipaa varattua, keskus kuten ko. osaston suora numerokin.

HKI 00 358 (0) 29 xxx jne. eli ilman nollaa ulkomailta käsin.

• 9-6

Ei taida onnistua, nuo muut käyttävät maistraatin osoitteita. Jos teet muutosilmoituksen noille muille, niin tarkastavat aina maistraatista, eikä muutos mene läpi.

• info_muutoksista

Näin saattaa olla. Nyt en tosin muista miten viimeisimmän ja nykyisen EU-maan sisällä tekemäni muuton tietojen välitys meni, muistaakseni en siitä ilmoittanut Maistraattiin, mutta muilla tahoilla joille sen ilmoitin se on voimassa. Sosiaaliturvan siirtoa ei tarvinnut pyytää kun maa säilyi samana.

Turhauttavaa ettei Maistaraattiin saa yhteyttä puhelimitse.

• cnjhzzzf

Maistraatti on vihonviimmeinen paskalaitos jonka toimintaa kukaan ei valvo???

Edunvalvonta on ryöstöä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      891
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      791
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      776
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      728
    8. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      710
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      680
    Aihe