Moi!
Minulla on 2 laitonta uhkausta syyteharkinnassa virkamiestä vastaan. Olin tehnyt ne virkasähköpostiin, joissa uhkasin myös hänen perhettään. Näitä tappouhkauksia on yhteensä n. 10 kpl. Minulla on taustalla 3 laitonta uhkausta keväältä. Selvisin pelkillä sakoilla (90 päiväsakkoa), koska olin ensikertalainen. Viestejä laittaessani olen ollut yleensä selvinpäin. Taustalla on äitini kuolema.
Millaisenkohan rangaistuksen tulen saamaan? Sakkoja, ehdonalaista? Varmaankaan ei vankeutta? Tämä poliisi ei vaadi vahingonkorvauksia.
Laiton uhkaus virkamies
6
542
Vastaukset
- 14-7
Jos tappouhkauksilla on yhteinen nimittäjä johonkin poliisin virkatoimeen, niin kyse ei ole laittomasta uhkauksesta, vaan virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta. Siitä tuomitaan vankeutta 4 kk - 4 vuotta.
Koska uhkailuja on kymmenen ja uhkaillaan vielä poliisin perhettäkin, niin nyt häkki heilahtaa. - esimdepressio
Jos vaikka olet depressiotilassa kirjoitellut niin eipä vankilaan joudu.
- Wildkaiserinna
Myönnän, että minulla on mt-taustaa, joka on poliisilla tiedossa. Tällä hetkellä kuitenkin kaikki ok. Joudunko kuitenkin mielentilatutkimukseen? Viestit lähetin suuressa tuskassa (äidin kuolema), mutta en ole ollut missään vaiheessa esim. psykoottinen ja olen aina tiennyt mitä teen.
Koska kyseessä on virkamies, onko olemassa esim. koventamisperusteita? Onko tuomio kovempi kuin vaikka olisi uhannut jotain siviliä? Kertooko se jotain, että jos keväällä sain tuomion laittomista uhkauksista, en kuitenkaan lopettanut? Kenties piittaamattomuutta lakia kohtaan? Onko nämä asiat myös koventamisperusteita tätä nykyistä juttua kohtaan? - 20-9
Joo, koventamisperusteita on ja monta. Siviilin uhkailemisesta maksimirangaistus on kaksi vuotta vankeutta. Jos uhattu on poliisi, jonka virkatoimeen uhkaus liittyy, niin maksimi on silloin neljä vuotta vankeutta. Oikeus huomioi myös koventamisperusteena sen, että uhkailit poliisin perhettäkin. Häkkiin laitolla katkaistaan myös rikoskierre.
Koska olet syyllistynyt samaan rikokseen aikaisemminkin olet myös rikoksen uusija. Uusijalle mitataan asteikosta aina kovempi rangaistus.
Jos on täysin seinähullu, niin silloin oikeus määrää viran puolesta mielentilan selvittämisen. Jos taas on vähän vähemmän hullu, niin silloin mielentilatutkimusta pitää pyytää oikeudelta, joka harkitsee suostuuko se pyyntöön. - Wildkaiserinna
Nämä uhkaukset lähtivät laittomina uhkauksina poliisilaitokselta. Voivatko ne muuttua vielä virkamiehen väkivaltaiseksi vastustamiseksi? Onko näillä nimikkeillä merkitystä, jos on uhannut poliisia?
- Wildkaiserinna
Missä tilanteissa päädytään mielentilatutkimuksiin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis1135243Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1794901BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2124097- 2163305
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1223145Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1032974HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok172129- 1271854
Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja1571742- 611379