Laiton uhkaus virkamies

Wildkaiserinna

Moi!

Minulla on 2 laitonta uhkausta syyteharkinnassa virkamiestä vastaan. Olin tehnyt ne virkasähköpostiin, joissa uhkasin myös hänen perhettään. Näitä tappouhkauksia on yhteensä n. 10 kpl. Minulla on taustalla 3 laitonta uhkausta keväältä. Selvisin pelkillä sakoilla (90 päiväsakkoa), koska olin ensikertalainen. Viestejä laittaessani olen ollut yleensä selvinpäin. Taustalla on äitini kuolema.

Millaisenkohan rangaistuksen tulen saamaan? Sakkoja, ehdonalaista? Varmaankaan ei vankeutta? Tämä poliisi ei vaadi vahingonkorvauksia.

6

391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14-7

Jos tappouhkauksilla on yhteinen nimittäjä johonkin poliisin virkatoimeen, niin kyse ei ole laittomasta uhkauksesta, vaan virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta. Siitä tuomitaan vankeutta 4 kk - 4 vuotta.
      Koska uhkailuja on kymmenen ja uhkaillaan vielä poliisin perhettäkin, niin nyt häkki heilahtaa.

• esimdepressio

Jos vaikka olet depressiotilassa kirjoitellut niin eipä vankilaan joudu.

• Wildkaiserinna

Myönnän, että minulla on mt-taustaa, joka on poliisilla tiedossa. Tällä hetkellä kuitenkin kaikki ok. Joudunko kuitenkin mielentilatutkimukseen? Viestit lähetin suuressa tuskassa (äidin kuolema), mutta en ole ollut missään vaiheessa esim. psykoottinen ja olen aina tiennyt mitä teen.

Koska kyseessä on virkamies, onko olemassa esim. koventamisperusteita? Onko tuomio kovempi kuin vaikka olisi uhannut jotain siviliä? Kertooko se jotain, että jos keväällä sain tuomion laittomista uhkauksista, en kuitenkaan lopettanut? Kenties piittaamattomuutta lakia kohtaan? Onko nämä asiat myös koventamisperusteita tätä nykyistä juttua kohtaan?

• 20-9

Joo, koventamisperusteita on ja monta. Siviilin uhkailemisesta maksimirangaistus on kaksi vuotta vankeutta. Jos uhattu on poliisi, jonka virkatoimeen uhkaus liittyy, niin maksimi on silloin neljä vuotta vankeutta. Oikeus huomioi myös koventamisperusteena sen, että uhkailit poliisin perhettäkin. Häkkiin laitolla katkaistaan myös rikoskierre.
        Koska olet syyllistynyt samaan rikokseen aikaisemminkin olet myös rikoksen uusija. Uusijalle mitataan asteikosta aina kovempi rangaistus.
        Jos on täysin seinähullu, niin silloin oikeus määrää viran puolesta mielentilan selvittämisen. Jos taas on vähän vähemmän hullu, niin silloin mielentilatutkimusta pitää pyytää oikeudelta, joka harkitsee suostuuko se pyyntöön.

• Wildkaiserinna

Nämä uhkaukset lähtivät laittomina uhkauksina poliisilaitokselta. Voivatko ne muuttua vielä virkamiehen väkivaltaiseksi vastustamiseksi? Onko näillä nimikkeillä merkitystä, jos on uhannut poliisia?

• Wildkaiserinna

Missä tilanteissa päädytään mielentilatutkimuksiin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      226
      1653
    2. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1478
    3. Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta

Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav
      Ikävä
      173
      1261
    4. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      38
      1244
    5. Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?

Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks
      Pyhäjärvi
      13
      1107
    6. Kaipaan mies sun katsetta

Ootko hylännyt mut?
      Ikävä
      51
      974
    7. Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_
      Maailman menoa
      189
      928
    8. Kristinuskon arvot käyttöön

Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric
      Luterilaisuus
      284
      892
    9. Zoon hallitus hajoamassa !

H pj on lähtemässä karkuun.
      Ähtäri
      25
      838
    10. Millainen nainen kaipaa minua ?

Millainen nainen kaipaa minua ? Kerro nainen sinä se.
      Ikävä
      48
      837
    Aihe