Laiton uhkaus virkamies

Wildkaiserinna

Moi!

Minulla on 2 laitonta uhkausta syyteharkinnassa virkamiestä vastaan. Olin tehnyt ne virkasähköpostiin, joissa uhkasin myös hänen perhettään. Näitä tappouhkauksia on yhteensä n. 10 kpl. Minulla on taustalla 3 laitonta uhkausta keväältä. Selvisin pelkillä sakoilla (90 päiväsakkoa), koska olin ensikertalainen. Viestejä laittaessani olen ollut yleensä selvinpäin. Taustalla on äitini kuolema.

Millaisenkohan rangaistuksen tulen saamaan? Sakkoja, ehdonalaista? Varmaankaan ei vankeutta? Tämä poliisi ei vaadi vahingonkorvauksia.

6

535

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14-7

Jos tappouhkauksilla on yhteinen nimittäjä johonkin poliisin virkatoimeen, niin kyse ei ole laittomasta uhkauksesta, vaan virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta. Siitä tuomitaan vankeutta 4 kk - 4 vuotta.
      Koska uhkailuja on kymmenen ja uhkaillaan vielä poliisin perhettäkin, niin nyt häkki heilahtaa.

• esimdepressio

Jos vaikka olet depressiotilassa kirjoitellut niin eipä vankilaan joudu.

• Wildkaiserinna

Myönnän, että minulla on mt-taustaa, joka on poliisilla tiedossa. Tällä hetkellä kuitenkin kaikki ok. Joudunko kuitenkin mielentilatutkimukseen? Viestit lähetin suuressa tuskassa (äidin kuolema), mutta en ole ollut missään vaiheessa esim. psykoottinen ja olen aina tiennyt mitä teen.

Koska kyseessä on virkamies, onko olemassa esim. koventamisperusteita? Onko tuomio kovempi kuin vaikka olisi uhannut jotain siviliä? Kertooko se jotain, että jos keväällä sain tuomion laittomista uhkauksista, en kuitenkaan lopettanut? Kenties piittaamattomuutta lakia kohtaan? Onko nämä asiat myös koventamisperusteita tätä nykyistä juttua kohtaan?

• 20-9

Joo, koventamisperusteita on ja monta. Siviilin uhkailemisesta maksimirangaistus on kaksi vuotta vankeutta. Jos uhattu on poliisi, jonka virkatoimeen uhkaus liittyy, niin maksimi on silloin neljä vuotta vankeutta. Oikeus huomioi myös koventamisperusteena sen, että uhkailit poliisin perhettäkin. Häkkiin laitolla katkaistaan myös rikoskierre.
        Koska olet syyllistynyt samaan rikokseen aikaisemminkin olet myös rikoksen uusija. Uusijalle mitataan asteikosta aina kovempi rangaistus.
        Jos on täysin seinähullu, niin silloin oikeus määrää viran puolesta mielentilan selvittämisen. Jos taas on vähän vähemmän hullu, niin silloin mielentilatutkimusta pitää pyytää oikeudelta, joka harkitsee suostuuko se pyyntöön.

• Wildkaiserinna

Nämä uhkaukset lähtivät laittomina uhkauksina poliisilaitokselta. Voivatko ne muuttua vielä virkamiehen väkivaltaiseksi vastustamiseksi? Onko näillä nimikkeillä merkitystä, jos on uhannut poliisia?

• Wildkaiserinna

Missä tilanteissa päädytään mielentilatutkimuksiin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      200
      5733
    2. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      103
      5614
    3. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
      Maailman menoa
      190
      4613
    4. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      51
      4053
    5. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      61
      3930
    6. Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin

ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali
      Maailman menoa
      31
      3576
    7. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      20
      1434
    8. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      130
      1360
    9. Kova ikävä parittelukumppania täällä korvessa

Mutta muuten kyllä on rauhallista.
      Ikävä
      19
      1035
    10. Jotenkin tämä

tilanne taas eskaloitui ja saat mut roikkumaan täällä palstalla. Turhaan. Ei nämä tekstit sua koskaan tavoita. 😭
      Ikävä
      33
      960
    Aihe