Laiton uhkaus virkamies

Wildkaiserinna

Moi!

Minulla on 2 laitonta uhkausta syyteharkinnassa virkamiestä vastaan. Olin tehnyt ne virkasähköpostiin, joissa uhkasin myös hänen perhettään. Näitä tappouhkauksia on yhteensä n. 10 kpl. Minulla on taustalla 3 laitonta uhkausta keväältä. Selvisin pelkillä sakoilla (90 päiväsakkoa), koska olin ensikertalainen. Viestejä laittaessani olen ollut yleensä selvinpäin. Taustalla on äitini kuolema.

Millaisenkohan rangaistuksen tulen saamaan? Sakkoja, ehdonalaista? Varmaankaan ei vankeutta? Tämä poliisi ei vaadi vahingonkorvauksia.

6

471

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14-7

Jos tappouhkauksilla on yhteinen nimittäjä johonkin poliisin virkatoimeen, niin kyse ei ole laittomasta uhkauksesta, vaan virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta. Siitä tuomitaan vankeutta 4 kk - 4 vuotta.
      Koska uhkailuja on kymmenen ja uhkaillaan vielä poliisin perhettäkin, niin nyt häkki heilahtaa.

• esimdepressio

Jos vaikka olet depressiotilassa kirjoitellut niin eipä vankilaan joudu.

• Wildkaiserinna

Myönnän, että minulla on mt-taustaa, joka on poliisilla tiedossa. Tällä hetkellä kuitenkin kaikki ok. Joudunko kuitenkin mielentilatutkimukseen? Viestit lähetin suuressa tuskassa (äidin kuolema), mutta en ole ollut missään vaiheessa esim. psykoottinen ja olen aina tiennyt mitä teen.

Koska kyseessä on virkamies, onko olemassa esim. koventamisperusteita? Onko tuomio kovempi kuin vaikka olisi uhannut jotain siviliä? Kertooko se jotain, että jos keväällä sain tuomion laittomista uhkauksista, en kuitenkaan lopettanut? Kenties piittaamattomuutta lakia kohtaan? Onko nämä asiat myös koventamisperusteita tätä nykyistä juttua kohtaan?

• 20-9

Joo, koventamisperusteita on ja monta. Siviilin uhkailemisesta maksimirangaistus on kaksi vuotta vankeutta. Jos uhattu on poliisi, jonka virkatoimeen uhkaus liittyy, niin maksimi on silloin neljä vuotta vankeutta. Oikeus huomioi myös koventamisperusteena sen, että uhkailit poliisin perhettäkin. Häkkiin laitolla katkaistaan myös rikoskierre.
        Koska olet syyllistynyt samaan rikokseen aikaisemminkin olet myös rikoksen uusija. Uusijalle mitataan asteikosta aina kovempi rangaistus.
        Jos on täysin seinähullu, niin silloin oikeus määrää viran puolesta mielentilan selvittämisen. Jos taas on vähän vähemmän hullu, niin silloin mielentilatutkimusta pitää pyytää oikeudelta, joka harkitsee suostuuko se pyyntöön.

• Wildkaiserinna

Nämä uhkaukset lähtivät laittomina uhkauksina poliisilaitokselta. Voivatko ne muuttua vielä virkamiehen väkivaltaiseksi vastustamiseksi? Onko näillä nimikkeillä merkitystä, jos on uhannut poliisia?

• Wildkaiserinna

Missä tilanteissa päädytään mielentilatutkimuksiin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1369
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      66
      1144
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      199
      1140
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      207
      1136
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1029
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      983
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      906
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      124
      846
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      778
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      755
    Aihe