Takuuvälitys, nyk. R-Room (Tmi Knuutmark) !!!!!!!!

Femkerikila

Lueskelinkin tässä vähän juttua, että muillakin ollut ongelmia tämän asuntovälitysfirman kanssa. Tahtoisin mielelläni kuulla teidän ongelmistanne ja miten ne ratkesivat sekä mielelläni saada hieman apua omiin ongelmiini.

Ensimmäinen ongelmani koskee asuntonäyttöä, jonka jouduin perumaan lyhyellä varoitusajalla minusta riippumattomista syistä, ja siitä että välitysfirma vaatii minua korvaamaan tämän peruuntumisen.

Olen vuokrannut asuntoa yksityiseltä vuokranantajalta kuka käyttää välissä välitysfirmaa. Olen muuttamassa asunnosta pois ja välitysfirmasta soitettiin minulle yhden päivän varoitusajalla siitä, että käykö asuntonäytön järjestäminen seuraavana päivänä. Vastasin myöntävästi sillä niillä näkymin olin valmis ottamaan vastaan näyttöön saapuvat asiakkaat sekä välitysfirman miehen asuntooni. Sovimme asiasta ja päätimme ajankohdan.

Myöhemmin samana päivänä yritin saada välitysfirmaan yhteyttä sillä käyn työssä ja työvuoroni äkillisestä muutoksesta (ei minusta johtuva eli en pystynyt vaikuttamaan asiaan) johtuen sovittu ajankohta ei kävisikään. En saanut heihin yhteyttä. Seuraavana päivänä jolloin näyttö oli määrä järjestää, yritin koko aamupäivän saada välitysfirmaa kiinni mutta en saanut kuin vasta klo 13. Tällöin kerroin tilanteestani ja yritin sopia uutta näyttöpäivää. Myöhemmin välitysfirmalta tuli tuohtunut viesti missä ilmoittivat että minun on maksettava heille 50 euroa siitä, että näyttöä ei minun vuokseni voitukaan järjestää ja sillä ”ilmoitin asiasta niin myöhään”. Onko minun maksettava tällaisesta, kun en siihen ole pystynyt itse vaikuttamaan? Ottaen huomioon myös sen, että he ovat itse myös omasta puolestaan olleet minuun yhteydessä lyhyellä varoitusajalla.

Mistään tällaisesta asuntonäyttöihin liittyvistä seikoista ei olla mainittu missään välillämme allekirjoitetuissa sopimuksissa, ja tästä ”korvausasiasta” kuulin vasta kun näyttö oltiin jo peruttu. Olenko siis ehdottomasti velvollinen maksamaan välitysfirmalle tämän korvauksen vai onko tämä jotain heidän itse keksimäänsä jolla lypsää nuorelta tietämättömältä alle 20 -vuotiaalta rahaa?

Toinen ongelmani koskee siivouskorvauksia, jota vaadin välitysfirmalta kun jouduin asunnon siivoamaan edellisen asukkaan jäljiltä.

Muutin siis asuntoon, ja se oli sinne muuttaessani suoraan sanottuna järkyttävässä kunnossa. Siivosin sen omin toimin ja otin sotkuista todistusaineistoa siivouskorvauksien esittämistä varten. Puhuin asiasta vuokrauksen alkaessa itse vuokranantajan kanssa, kuka minulle tätä asuntoa vuokraa välitysfirman kautta, ja hän sanoi että on ehdottomasti välitysfirman asia pitää huolta että asunto on muuttovalmis uuden asukkaan sinne muuttaessa (vuokranantajani asuu kaukana, toisella paikkakunnalla). Tästä kun menin välitysfirmalle puhumaan, he taas puolestaan sanoivat että vuokranantaja korvaa siivousurakkani, ”jos hän siihen suostuu”. He pyysivät minua lähettämään kuvat jotka otin, ja laitoin ne heille sähköpostiin. Vastausta ei kuulunut eivätkä he ole ottaneet yhteyttä korvauksien suhteen. Nyt olen irtisanonut vuokrasopimukseni ja laittanut kyselyä perään siivouskorvauksien suhteen. Vastausta ei vieläkään ole kuulunut, ja otan heihin pian yhteyttä ja sovin tapaamisen asiasta. Mutta kysymys kuuluu: ovatko he minulle korvausvelvollisia näkemäni vaivan vuoksi? Lisäksi, jos joku osaa sanoa, onko tässä vuokranantaja vai välitysfirma tämä korvaava taho?

35

6639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ripatti22

      :D ei helkkari miten se pässi vieläkin jaksaa.. Knuuttila on ihan tunnettu kirosana jo monien ihmisten keskuudessa. Et todellakaan maksa 50€ peruuntuneesta näytöstä.

      • Vihoviimeinenkerta

        Epäasiallinen käytös, ajaa vuokranantajan etua, kaikesta saa aikaan käsittämätöntä säätöä, jos harmia haluatte, sitoutukaa 18 kk tähän lafkaan👎👎👎


      • Kalevanlinna_2007

        "Ajaa vuokranantajan etua"?? Älä naurata. Tämä tyyppi ajaa vain ja ainoastaan omaa etuaan ja kävelee vuokranantajan yli mennen tullen. Kyttäsi vuokranmaksuani ja ilmoitti minulle uhkausviestissään, että vuokranantajalla on kyllä tulija siihen. Asiaa suoraan vuokranantajalta - joka oli erittäin asiallinen ja fiksu - tiedustellessani hän sanoi, että hänellä ei ole ketään siihen tulossa ja että hän maksaa Takuuhuijaukselle palveluista. Takuuvuokraa on turha tältä huijarilta edes kuvitella saavansa takaisin, tämän asian suhteen en todellakaan ole yksin!
        On se nyt perhana, että tällainen huijari on kaiken lain ja oikeuden ulkopuolella. Eihän sitä saanut poliisikaan kuriin, vaikka tein rikosilmoituksen kotirauhan häirinnästä, koskien iltamyöhään lähetettyjä uhkausviestejä.


    • Jormavaanii

      Liian pitkä epistola, en jaksanu lukea, sori

    • Lupasinkiittää

      On se jännää, että jos asunnolla on useampi halukas ottaja niin asunnon saa huonosti koulutettu eli heikon luku- ja kirjoitustaidon omaava nuori.

      Näitä on sitten helppo jymäyttää kun eivät saa kirjallisesta aineistosta mitään selvää.

      Kiertäkää kaukaa tämä Knuuttilla, R-Room.

    • Knuuttilafani

      Minun kokemukseni ovat erinomaisia. Mukava ja reilu mies tuo Knuuttila. Antoi ensimmäisen kuukauden vuokran ilmaiseksi ja oli aina avulias. Vuokravakuudenkin sain takaisin kaksinkertaisena ihan heti kun pyysin. Kannattaa sinunkin kokeilla.

    • Kaipe

      MInulla myös on vain hyviä kokemuksia. Minäkin sain asustella ilmaiseksi pitkään. Ja minäkin sain vuokravakuudet takaisin tosi nopeasti ja tuplana.

      • Sarkasmi

        Sarkasmia ?


    • Ranetiili

      Knuuttilalla on tehokkaat perintämiehet jotka käyvät hakemassa vuokrat. Kukaan vuokralainen ei ole uskaltanut jättää maksamatta. Lisäksi r Room on aina antanut ison konjakkipullon jokaiselle vuokranantajalle joka vuosi. Suosittelen.

      • protesti

        Protestilista 10.9.2018: n. 16.000 euroa


    • Petetty.vuokralainen

      Se äijä on pahin huijari, minkä tiedän koko maan päällä.
      Narsistinen, röyhkee hirmu!

      Sipilä oli kesy tapaus tähän verrattuna.
      Takuuvuokria ei saa edes tappelun kanssa takas. Uskallapa soittaa vuokra asunnon omistajalle niin Knuuttila tulee linjoja pitkin ja uhkailee kotirauhan häirinnällä.

      KIERTÄKÄÄ KAUKAA!

    • Vain-kerran

      I kaikki kivat tyypit jotka maksoitte vuokravakuudet suoraan R-roomille.

      Mitä mahtaa tarkoittaa kun verorästejä perinnässä yli 30 tuhatta. Se tarkoittaa lähenevää konkurssia.

      Olisiko sittenkin kannattanut maksaa rahat vuokravakuustilille tai edes vuokranantajalle.

    • Anonyymi

      Keväällä melkein sekosin tohon puljuun. Tuntu koko vuokratouhu niin oudolle että päätin ottaa isommalta tunnetulta vuokrakämpän.
      Onneks jätin ton r roomin pois vaihtoehdoita!!

    • Anonyymi

      Huono kokemus. Todella huono. Mikään ei toimi tuon firman kanssa. Omistaja on kuin maailmanomistaja. Huijaa minkä kerkee. Riitelee kymmeniä vuosia vanhan asunnon naarmuuntuneista lattioista, jotka oli ennen vuokralaista huonokuntoiset.
      Asunto osittain siivoamatta muutettaessa.
      Ystävällisenä neuvona, älkää asioiko R roomin kanssa!

    • Anonyymi

      Huono kokemus. Todella huono. Mikään ei toimi tuon firman kanssa. Omistaja on kuin maailmanomistaja. Huijaa minkä kerkee. Riitelee kymmeniä vuosia vanhan asunnon naarmuuntuneista lattioista, jotka oli ennen vuokralaista huonokuntoiset.
      Asunto osittain siivoamatta muutettaessa.
      Ystävällisenä neuvona, älkää asioiko R roomin kanssa!

    • Anonyymi

      Ei R-room mene konkurssiin. Se on toiminimi ja Knuuttila on itse vastuussa kaikesta, oli firmaa tai ei.

      • Anonyymi

        Kirjoititko tosissasi, että toiminimi ei voi mennä konkurssiin ?


    • Anonyymi

      R-Roomin palvelu jäi mieleen. Tai sen töykeys.

      Vuokrasopimuksen allekirjoittaminen meni hyvin, mutta palautus ja vakuudet olivatkin sitten toinen juttu.

      Minulta pitäisi pidättää koko vakuus koska vuokranantaja näin vaatii vaurioiden vuoksi. Minä sitten soitin vuokranantajalle ja hän ei tiennyt asiasta mitään.

      Mitä tämä mahtaa tarkoittaa?

      • Anonyymi

        Todennäköisesti esittää vuokralaiselle, että vakuus maksetaan omistajalle vaurioiden takia, vuokranantajien esittää, että vakuus on palautettu vuokralaiselle ja todellisuudessa itse pitää rahat


    • Anonyymi

      Valitettavasti olen myös hyvin pettynyt tuohon R-roomin toimintaan.

      Vanha ja huonokuntoinen asunto minulle vuokrattiin. Vanhan ja huonokuntoisen palautin, mutta hieman siistimpänä kuin itse sain.
      Knuuttila olisi halunnut uuden asunnon takaisin. Sellaisen jossa ei naarmuja lattioissa ja jonka vanhassa tapetissa ei vahaliitujen jälkiä. Niin, minulla ei ole lapsia eikä vahaliituja.

      Luovutin ja luovuin vuokratakuurahoista. En niitä koskaan saanut vaikka vuokranantaja ei asiasta mitään tiennyt eikä kuulemma ollut sellaisia pyytänyt.

      Kovin olen surullinen.

      • Anonyymi

        Mulla saman moinen kokemus. Ei hyvä.


    • Anonyymi

      Opiskelija
      Vuokra-asunto
      Vapaat vuokra-asunnot

      R-room , huono palvelu.

    • Anonyymi

      Ei voi muuta sanoa, kuin että onneksi on mukava ja rehellinen asunnon omistaja. R-roomin suhmuroimisen kanssa olisi tullut jo itku. Siellä tuntuu kiinnostavan vain raha. Vuokrasopimusta irtisanottaessa kaikki oli kunnossa asunnon omistajan kanssa, kunnes R-room tuli väliin ja rupesikin vaatimaan kuukauden ylimääräistä vuokraa. Onneksi saatiin asia kuitenkin sovittua itse omistajan kanssa.

    • Anonyymi

      Onko velkojat perässä, kun yritys muuttaa kuukauden välein eri paikkaan ? Hallituskatu, Postitorvenkatu, Pyhäjärvenkatu, missähän kesäkuussa ?

    • Anonyymi

      Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto on 23.12.2020 poistanut Tmi Knuutmark Petri Knuuttilan (R-Room Tampere (ent. TakuuVälitys-Tampere) välitysliikerekisteristä. Välitysliikeellä ei näin olen ole enää lupaa harjoittaa välitystoimintaa.

      Vuokralaiset. Pyytäkää vuokranantajanne vaatimaan Knuuttilaa siirtämään vuokravakuus vuokranantajan tilille. Koska ei voi toimia enää välittäjänä, ei voi myöskään enää vaatia vuokravakuuksia säilytettäväksi itsellään. Muuten raha voi jäädä ikuisesti saamatta.

    • Anonyymi

      Oisko ketään, joka lähtis kimppaan Knuuttilam kiinni saamiseksi!!!????

      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat ?
        Knuuttilan poisto välitysrekisteristä on saanut lainvoiman, eikä se saa välittää asuntoja.


      • Anonyymi

        Minä lähden oikein mielelläni.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Joo, niin löytyy. Avi on tietoinen asiasta.

        Välitysliikerekisteri löytyy täältä, jos haluat itse tsekata:
        https://vasa.avi.fi/


    • Anonyymi

      KKV 19.07.2021 asetettu konkurssiin
      Velallinen asetettu konkurssiin

    • Anonyymi

      Laitetaanpa tähän päivitystä:
      Peräti 180 vuokranantajalta kadonnut vakuusrahoja satojen tuhansien eurojen edestä – tamperelaista vuokravälittäjää epäillään törkeästä kavalluksesta.

      Kavallusepäily tuli ilmi 19. heinäkuuta 2021 aloitetun konkurssimenettelyn yhteydessä, kun selvisi, että vuokravakuuksia oli kadonnut. Siljamäki kertoo, että jo aiemmin poliisin tietoon oli tullut yksittäisiä ilmoituksia.

      Kyse on vuokralaisten maksamista vuokravakuuksista. Ne ovat olleet vuokravälittäjän hallinnassa ja sitten kadonneet. Vuokravakuuden katoamisen havaitsemisessa voi olla viiveitä, koska vakuus palautetaan vasta vuokrasuhteen päätyttyä ja jos vuokrasuhde on pitkä, asia ei ole ajankohtainen.

      Vuokravälittäjällä on lakiin perustuva velvollisuus säilyttää asiakasvaroja erillään välitysliikkeen omista varoista. Vastuu vakuuden palauttamisesta on kuitenkin vuokranantajalla, vaikka vakuus olisi annettu ulkopuoliselle taholle hoidettavaksi.

      Epäiltynä jutussa on toiminimi Knuutmark Petri Knuuttila. Linkedin-profiilin mukaan hän on toiminut kiinteistöalalla 23 vuotta. Toiminimi Knuutmarkilla on myös aputoiminimi R-room.

    • Anonyymi

      Kysyin asianajajalta (pesänhoitaja) tällä viikolla "Onko Tmi Knuutmarkin juttu edennyt vai vieläkö poliisitutkinta on kesken ?"
      Asianajaja vastasi: "On kesken vielä. Y.t. Mika Ala-Uotila."
      Syyskuussa Hän vastasi: "Poliisitutkinta on kesken. Se vienee aikaa 1 – 2 vuotta."

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe