Mistä voi ostaa kevytbetonipalkkeja

Rakentaja65vantaa

Ostin talooni seinäharkot netistä. Tarvitsisin myös aukonylityksiin palkit jostain.en viitsisi alkaa muotittamaan, raudoittamaan ja valamaan. Mistä noita voi ostaa?

10

243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinsemeneeny

Nonnii.. ei muuta kuin valamaan. Oisit vähän fiksummin homman miettiny ja ostanut palkit samalla. Jälkikäteen maksat tuplat

• ValatVain

Pienemmällä vaivalla rakentaa muotit, laittaa teräkset ja valaa, kuin alkaa metsästämään jotain palkkia joka sitten kuitenkin painaa sata kiloa ja pitää alkaa metsästään nosturia.

• Rakentaja65vantaa

Palkkeja tarvitaan pitkälle toistakymmentä... karmea homma muotittaa, raudottaa ja valaa kaikki. Kyllä valmiit palkit ovat ainoa vaihtoehto. Tulee samalla parempi kun koko talo on samaa sipoa.

• käteväny

Teräsmuotti muovista ja sen jälkeen metsästämään. Nosturi valaaseen ja homma toimii.

• Rakentaja65vantaa

Millä seinävahvuuksilla noita palkkien muovivalumuotteja löytyy? Löytyykö 500mm?

• näkyy_olevan

Huutokaupat.com näkyy olevan tuotakin roskaa vähän väliä...

• Epäkuranttia

Vanhaa, vuosikymmenen alussa valmistettua paskaa siellä on. Ei palkkeja, tasoja, ei muuta kuin 3 tason harkkua... et kait sieltä vaan ostanu. Uutta saa lähes samalla hinnalla

• Lammiavaan

Miksi porukka rakentaa näitä Jämerän, Forttien ja Aerokkien sipotaloja vieläkin? Tarjolla kun on kunnon teräsbetonitalojakin, jotka kestää vaikka venäläisten ohjushyökkäyksen. Eikö ole rahaa vai?

• pelokkaillehyvätuote

Kaikki eivät välttämättä halua asua bunkkerisa eivätkä pelkää venälästen ohjushyökkäystä

• insinööri54Tre

Tähän on monta syytä. Ensinnäkin kyseessä on nimenomaan pientalorakentamiseen kohdistettu sementtipohjainen betonituote, joka samalla on kantava rakenne, että eriste. Sitä ei siis tarvitse lisäeristää, se on paloturvallinen, eikä se ota kosteudesta niin nokkiinsa. Sitä on helppo työstää käsityökaluilla, kuten puuta, ja samaan rakennusjärjestelmään/toimitukseen voi lisätä valmiit määrämittaiset aukonylitys- ja lattia/kattoelementtit. Portaatkin tulevat siitä helposti. Runkorakennuksen aikana ei tarvitse välittää vielä tekniikan tekemisestä, saatikka tarvita erillisiä betonivaluja, tuentoja tms. Järjestelmänä se lienee siis yksinkertaisin ja myös nopein. Mikäli suojaus on hoidettu rakennusvaiheessa hyvin, kevytbetonipinnat voi pinnottaa lähes saman tien.

On totta, ettei se ole yhtä kova materiaali kuin esimerkiksi teräsvahvistettu betonivalurakenne. Toisaalta sen ei ole tarkoituskaan olla, vaan se on hengittävä eristerakenne, jonka puristuslujuudet riittävät erinomaisesta jopa 4-kerroksisen talon rakentamiseen. Bunkkeria siitä ei siis kannatakaan yrittää tehdä, mutta sisäilmaltaan, tiiveydeltään ja energiatehokkuudeltaan hyvä koti kylläkin. Se on myös suhteessa edullisin kivitalon rakennusmateriaali ja se on myös harvoja kivituotteita, jonka toimittajista löytyy yrityksiä, jotka uskaltavat toimittaa rungon asennettuna.

Kuten tekstistä huomaa, olen kevytbetonifani... ollut sitä jo kohta 30 vuotta. Henkilökohtaisesti ja työni puolesta on todennut tuotteen aivan ylivoimaiseksi pientalon rakennusmateriaaliksi. Pidän myös valuharkko- ja betonielementtirakenteita hyvinä, mutta ymmärrän kyllä niiden halun jatkuvasti yrittää ajaa alas kevytbetonin ominaisuuksia edustaen erilaisia, kovia arvoja. Minulle koti on kuitenkin täynnä nimenomaan peehmeitä arvoja! Juuri tästä syystä puhun aina kevytbetonin (aiemmin Siporex) eduista ja jätän mielelläni valuharkkoporukoiden jutut omaan arvoonsa. Ostaa sieltä ken tykkää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      4054
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      46
      2777
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      42
      2745
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2473
    5. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2465
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      315
      2306
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2009
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      48
      1702
    9. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1653
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1507
    Aihe