12/32 vai 13/35?

Muistattehan

Kumpi on parempi? Ainakin syntyvyys on laskussa, ja se jos joku on hyvä tulevaisuutta ajatellen.

5

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KunhanKyselen

      Mitä nuo 12/32 ja 13/35 tarkoittavat?

      • Asiallinen-keskustelu

        12/32 tarkoitttaa sitä, että ennen lasta pitää olla 12v parisuhteessa ja ikää vähintään 32v molemmilla.
        15/35 samaa, mutta lukemat on erit.

        On tutkittu, että ihmisen aivot on kypsät rationaaliseen ja syy-seuraus -ajatteluun vasta 25 vuotiaana aikaisintaan. Tämänkin takia ihmisen tulisi etsiä puoliso n. 25v iässä ja olla tämän kanssa yli 10 vuotta ennen häitä ja lapsia. 10v on suhteelle rajapyykki, koska suhteeseen kuuluu 2, 5 ja 10v kriisit. Liian moni hankkii lapset liian nuorena ja se näkyy negatiivisesti monesta perspektiivistä tarkasteltuna. Onneksi tämä on muuttunut ja muuttuu edelleen. Lapsia ei tarvita ja nuorten äitien ja isien arvostus on entisestään romahtanut, niinpä lapsia hankitaan vähemmän ns. sosiaalisessa paineessa. Tämä vaikuttaa yksilön ja yhteiskunnan elämään positiivisesti.


    • Se-se

      15/35 !

    • Elämänkokemust

      Mieluiten yli kolmekymppisenä, ja kun takana on jo muutama pitempi parisuhde, ehkä avoliittokin.

      Yhdessäolovuosia olisi hyvä olla takana myös, mutta toisaalta usein vaikkapa 35-vuotiaat, vaikkapa vasta vuoden yhdessä olleet tuntevat kuitenkin jo _itsensä_ niin hyvin, että parisuhdekin syvenee automaattisesti nopeammin ja vaikeistakin asioista puhutaan jo vaaleanpunaisten kuukausien aikana :)

      Ulkona pörrääminen ja uusien kumppaneiden ihanan jännittävä kutkutus ei myöskään enää houkuta niin paljoa, ja kotosalla tulee jokatapauksessa oltua enemmän. Omat vanhemmat, sekä sedät ja tädit ovat jo eläkeiässä - plussaa ;)

      Mutta yksilöllistä, toki joku voi tuntea itsensä hyvin jo parikymppisenä (en muista koskaan tunteneeni ketään) ja siinäpä sitä viimeistään tulee kaikenlaista koetuksi ja peilatuksi, jos vanhemmuus noin nuorena koittaa. Toisaalta nuori ikä ei silti takaa mitään: joku voi olla todella laiska leikkimään ja ulkoilemaan oman lapsensa kanssa ja roikkua vaan itsekseen netissä. Samalla toinen 35 on nuorekas, sporttinen ja energinen sekä hurjan leikkisä.

      Viettäkää aikaa lastenne kanssa, jos sellaisia on tullut hankittua. Ne eivät ole tänne tulleet elämäänne hankaloittamaan.

      • Realisti-

        Kyllä lasta ei voi uhrata minkään 20 - 30 vuotiaan lapsen leikkkikaluksi. Ko. Ikää kutsutaan varhaisaikuisuudeksi ja silloin ei tulisi lapsia hankkia.

        Lapsenteko tulisi säätää luvanvaraiseksi ja minimi-ikäraja 31v. Kaksi lasta per pari ja yksi per henkilö. Lapsilisät tulisi antaa vain jos pari ollut yhdessä 10 vuotta ennen lasta. Kahdesta lapsesta lisät ja tuet, kolmannesta eteen päin veroa. Tuoreisiin suhteisiin lisääntymistä ei tulisi tukea. Tuore suhde on alle 10v kestänyt suhde.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe