Auttakaa ensikertalaista !

Matkaanko

Olisin lähdössä yksin Arabiemiraatteihin marraskuun puolivälissä.
Lomaltani toivon altaalla/rannalla löhöilyä sekä Dubain nähtävyyksien katsastamista.

Eli minne majoittuisin? Hotelli voisi olla Aurinkomatkojen tai Finnmatkojen listoilta.

Olen vaalea mutta iältäni jo lähellä viittäkymppiä joten saahan tämmöiset vanhukset jo olla rauhassa pahansuopaisilta katseilta yksin liikkuessaan ?

Miten metrossa edetään, eipä täällä pohjoisessa niitä Suomessakaan ole tullut käytettyä.

Egyptissä olen käynyt kymmenisen kertaa yksin joten kohteena Dubai ei pelota.

2

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jec

Hotelli kannattaa ottaa Marinasta tai SZR:n varrelta, mutta eipä taida olla AM tai Finnin hotelleita tuon varrella.
      Metro on hyvä ja helppo, esim 7days pass all zones. Naisille oma vaunu.

• BurDubai

Dubaihin voi hyvin matkustaa vaikka yksin. Miehet kyllä tuijottavat, mutta siihen se jää. Itse olen liikunut kaupungilla usein yksin ja en ole koskaan kohdannut mitään ongelmia. Pukeutumisessa kannattaa kaupungilla liikkuessa muistaa sääntö, että vaatteet peittävät olkapäät ja polvet. Marinan alueella on eniten turisteja ja siellä toki pukeutuminenkin on vapaampaa. Ja yöelämä on tietysti vielä asia erikseen.

Metro on näppärä ja helppo koska metrolinjoja on vain kaksi. Metroja kulkee usein, joten se on nopea tapa liikkua. Sitä käyttävät pääasiassa aasialaiset työmatkustukseen ja ne ovat usein ruuhkaisia. Tuo 7 days all zones Silver card metropassi on hyvä ja sen voit ostaa metroaseman myyntikojusta. Se on voimassa 7 päivää ja käy myös Marinana alueella liikkuvaan raitiotievaunuun ja ainakin joihinkin busseihin. Maksaa muistaakseni n 110 dhs. Kortti käytetään aina asemalla olevassa lukijalaittessa laiturialueelle saavuttaessa ja sieltä lähdettäessä. Sitten rullaportailla tai hissillä ylös/alas laiturille. Helppoa - katsot vain mitä muut tekevät ja teet samalla tavalla :-) Metrolinjan suunta valitaan pääteaseman perusteella ja vaunuissa on selkeät kuulutukset arabiaksi ja englanniksi. Ja kartat tietysti. Naisten vaunu on kaikissa metroissa ja ainakin ruuhka-aikana hyvä vaihtoehto. Tavallisessa vaunussakin kohteliaat aasialaiset nuoret miehet ovat usein antaneet minulle istumapaikkansa.
      Kannattaa katsoa hotelli läheltä metroasemaa jos aiot sillä liikkua.
      Taksi on toki myös edullinen Dubaissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      24
      4182
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      13
      2948
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      14
      1229
    4. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      22
      910
    5. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      41
      898
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      117
      753
    7. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      37
      734
    8. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      37
      725
    9. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      107
      679
    10. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      135
      657
    Aihe