Kukaan ei huoli enää turkiksia

EläimetLuonnonRikkaus

Olin viikonloppuna huutokaupassa. Minkki ym. turkkeja oli kaupan, kukaan ei huutanut edes 5 eurolla. Kaikki vietiin pois.
Samoin kirpputorit pullistelevat turkeista, mutta ei mene kaupaksi.
Kyllä on kansakunta viisastunut. Ei kukaan normaali, eettisesti ajatteleva laita painavaa eläimen nahkaa ylleen.

10

525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Steyr

Että noin oli turkismenekki 2016.

Mitenkähän nyt 2018, kun on tulossa kylymät talavet ja tulipalopakkaset?

• Anonyymi

Minkkitarhoillakin on menossa uudistus,sielä kun syötetään minkit yli-lihaviksi
      ahtaissa tiloissa.Tarkoituksena on vähentää minkkejä.Lisäämällä minkkien kokoa
      ja näin saamalla tuotanto turvattua.
      Suomalainen metsästäjä viis välittää metsäeläinten turkeista.Seuruemetsästyksessäkin suurin osa turkiksista jo nylettäessä viilellään piloille ja poltetaan.
      Peto eläinten turkit ei kelpaa kellekään,kukaan ei niitä osta.Joudutaan suurin osa kuoppaamaan tai muutoin hävittämään.Oravan nahoista ei enää edes oikeastaan ole
      minkäänlaista kysyntää.Metsät hakataan,eläimet ammutaan harrastuksen vuoksi suku-
      puuttoon.Petoeläimet joutuvat hakemaan asutusten läheltä ravintonsa,josa niitä
      odottaa nyky teknolokialla varustettu harrastaja-metsästäjä.
      Näin 2020.

• Anonyymi

Kyllä nuo kaupaksi menee ihan kohtuu hintaankin. Itse pyydän noin 100 turkiseläintä vuodessa ja niille on ostaja. Omansa saa helposti pois. Luonnonturkis on kysyttyä.

• Anonyymi

Kerro kavereille kuka ostaa? Eräilmoituksessa Metsästäjälehdessä 3/2020 oli ilmoitus
        Ilmajoelta ja Petäjävedeltä jotka halusivat ostaa Turkisnahkoja.Omansa on saanut helposti pois
        kun ei arvosta saatua eläintä,vaan myy ilmaiseksi.Ostajat lupaavat tulla,vaan eipä ole näkynyt.
        Seurojen tuleekin alkaa panostamaan turkisten ostajiin,jota jäsenet saataisiin uskomaan
        luonnonturkisten kysyntään.Hirvennahat tulee hyvin riisua ja jälkikäsitellä seurueen voimin.
        Nahkoja tulee arvostaa,seuran tulee vaikuttaa myös laatuun.Pilkka hinnoilla saa epä-kuranttia
        tavaraa.

• Anonyymi

Tietääkö joku 2021 hinnat villi ketun ja näädän nahalle?

• Anonyymi

Nosto

• Anonyymi

Metsästysseurat voisivat itse ostaa noita petoeläinten nahkoja,parasta riistanhoitoa
      kylillä.Nua maksut voisi sitten lisätä vuosittaisiin jäsenmaksuihin.Tällä tavalla kaikki jäsenet osallistuvat riistanhoitotyöhön tasapuolisesti.Ei tarvitse kenenkään metsästäjän säilytellä pakastimessa nahkojaan. Metsästysseurat voivat sitten nahkojaan jatkokäsitellä, (enpä kirjoitele enempää........................................................

• Anonyymi

Kylläpä oli taas kännissä kirjoitettu tyhjänpäiväinen öyhötys. 🙄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kylläpä oli taas kännissä kirjoitettu tyhjänpäiväinen öyhötys. 🙄

Metsästysseurjen täysi ikäinenkö jäsen palstaalla kommentoi,öyhötyksestä.
        Voit toki kirjoittaa ehdotuksesi,turkisten jälleen myynistä,jatkokäsittelystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Metsästysseurjen täysi ikäinenkö jäsen palstaalla kommentoi,öyhötyksestä.
        Voit toki kirjoittaa ehdotuksesi,turkisten jälleen myynistä,jatkokäsittelystä.

Herra metsästyksen vastustaja on jäävi puhumaan sekä metsästyksestä että turkisten myynnistä ja käsittelystä. xD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      65
      5420
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      2727
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      274
      2531
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2409
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1884
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      233
      1593
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      56
      1201
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1123
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      88
      1105
    10. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90