Lähihoitajaksi oppisopimuksella?

Oppisopimusvaiei

Haluaisin kuulla millaista on opiskella oppisopimuksella lähihoitajaksi. Kuinka kauan opiskelu kestää? Ottaako kunnat esim. Vanhainkoteihin oppisopimukseen? Paljonko suunnilleen saa palkkaa? Onko oppisopimus miten raskasta? Saako itse valita työtehtäviä yms vai päättääkö joku kaiken puolestani? Mites teoriatunnit, kokeet ja näytöt?

Ajattelin siis valmistumiseni jälkeen ehkä oppisopimusta lähihoitajaksi, mutta haluaisin kuulla kokemuksia, mielipiteitä jne. Suositteletteko oppisopimusta?

Ja mahtaakohan pikkupaikkakunnilla tai pikkukaupungeissa edes olla mahdollista päästä oppisopimukseen..?

2

5999

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväoppis

Hei!
      Mä on valmistumassa oppisopimuksel lähihoitajaks. Oon ollu päiväkodis. Ainaki mä saa joka aamu ite ilmottaa mitä tänään haluun tehä. Muut tekee sit muut työt.

Kokeit ei o ollu. En jaksaiska semmosta. Voi olla et vanhainkodis joutuu pesemää pappojen kakkapyllyjäki jos muut ei haluu sitä välttämättä tehä.

Must oppisopimus on ollu hyvä.

• Sairaanhyvähoitaja80

Niin tutkinnon pakolliset osat suoritetaan tietysti ensin näyttötutkintona teorioineen, tämä kestää noin1.3vuotta. Oppisopimuspaikat ovat kivenalla nykyään ja muutenkin suosittelen olemaan koulussa koko ajan. Saat paremmat tiedot ja taidot siellä. Muutama tuttu ollut kotipalvelussa opparilla ja ovat sanoneet, että ohjaus on ollut minimaallista ja on saanut heti raataa yksin asikkaiden luona. Teoria opetus on myös tyyliin 1viikko/kk ja siinä ei todellakaan opi mitään. Palkka taitaa olla 10-15% heikompi kun valmiin lähihoitajan palkka. Kannattaa selvittää omasta koulusta onko alkamassa lähihoitaja tutkintoa, niitä on taidettu vähentää koko suomessa aika paljon nyt. Jos aikuispuolella aioit opiskella niin 25v täytyy olla, että saa esim. Työkkärin tukea opiskeluiden ajalta. Mutta suosittelen ottamaan koulun opoon yhteyttä vaikka spostilla. Ne osaa selventää parhaiten nämä asiat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1114
    2. 75
      1101
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      48
      1004
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      958
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      935
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      33
      717
    7. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      704
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      607
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      590
    10. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      547
    Aihe