Mies ei halua lisää lapsia

HupsuMama

Mitäs nyt olis viisain tehdä? Olen kahden ihanan pienen lapsen äiti. He ovat tehneet minusta todella onnellisen. Olen elänyt viimeiset vuodet tässä onnellisinta aikaa elämässäni. Olen haaveillut kolmannesta jo siitä lähtien kun odotin toista lasta, mutta mieheni ei enää missään nimessä halua lisää. En tiedä, kuinka saisin itseni manipuloitua siihen ajatukseen ettei enempää tule,tai edes annettais mahdollisuutta tulla. Ajatus tuntuu niin mahdottomalta, että jo mietin eroa ja uuden miehen etsimistä, mutta järki sanoo ettei se nyt ole vaihtoehto. Mietin myös kuinka miehen vielä voisi saada muuttamaan mielensä?? Minulla on jotenkin ihan pakkomielle tässä asiassa. Onko muita samassa tilanteessa olevia? Mikä avuksi?

38

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mekkk

      LAskeppa joskus mitä se lapsen elättäminen ja kasvattaminen maksaa kunnes hän on omillaa niin mies ajettelee taloutta. Itse yhden lapsen isänä meni rahaa aika paljon ja onnekis vain yksi lapsi niin pääsi helpommalla ja on muutakin elämään kuin lapsen hoitoa ja kasvatusta.

    • Älä-tee-vahinkoja-lisää

      Sinulla on kyllä pakkomielle vältellä työntekoa. Oletko joku 160cm persejalkainen läski? Miehesi on fiksustunut kahdesta kanssasi tekemästään vahingosta.

      • HupsuMama

        No nyt on kyllä pakko kommentoida tähän että lastenhoito on kyllä työtä 24/7. Töissä oleminen on monesti kevyempää keittoa kun pyörittää arkea aikaasaavien lasten kanssa. Kannattaa joskus sitä ihan kokeilla niin tietää sitten vähän enemmän. 😉 Lapsia ei myöskään voi rahassa mitata.


      • Koti-isäkin-ollut

        Kokeiltu on. Jos elämässä haluaa päästä helpolla, niin parempi kun ei lisäänny. Lapset on ihania, mutta melko helvettiä on se niiden päiväkotiin kuskaaminen ja kaikki. Myöskin kotona mennään niiden ehdoilla. Lapset vaikuttaa kaikkeen seksielämästä syömiseen.

        Itse olen isä ja ihmetellyt, että mikä helvetin kunniamerkin paikka se on kun hankkii lapsia? Se on todellakin rooli. Nyt kun lapsia on, niin en kadu, mutta kyllä arvostan niitä kenellä on munaa olla lapseton, matkustella ja nauttia. Kyllä lapsia pitäisi hankkia niiden jotka nimenomaan uskaltaa olla lapsettomia.

        Nyt on julkaistu tutkimus minkä mukaan suomalaiset on maailman melkein empatiakyvyttömin kansa, ja sen kyllä näkee näissä jotka lisääntyy liikaa. Makaavat kotonaja yhteiskunta maksaa sen ja lieveilmiöt.


      • Äiti.minäkin
        HupsuMama kirjoitti:

        No nyt on kyllä pakko kommentoida tähän että lastenhoito on kyllä työtä 24/7. Töissä oleminen on monesti kevyempää keittoa kun pyörittää arkea aikaasaavien lasten kanssa. Kannattaa joskus sitä ihan kokeilla niin tietää sitten vähän enemmän. 😉 Lapsia ei myöskään voi rahassa mitata.

        Vai töissä oleminen kevyempää kuin lasten kanssa kotona oleminen? Noh riippuu tietysti minkä alan ihmisiä olet.
        Voin sanoa,että kyllä nämä kotiäiti vuodet ovat olleet lastenleikkiä verrattuna jakeluautonkuljettaja työhön. Siinä työssä kun aamulla neljältä lähdin ja pisimpinä päivinä olin illalla kahdeksan aikaan kotona ja aamulla taas neljäksi niin kyllä se oli huomattavasti rankempaa. Normipäivät oli 10-12 tuntisia.
        Lasten kanssa meni kolmisen vuotta putkeen todella vähäisillä yöunilla ennen kuin kaikki oppivat nukkumaan. Niiden öiden jälkeen oli kyllä väsynyt olo, mutta eipähän tarvinnut aamulla lähteä muualle kuin lasten kanssa ulos. Töissä kun piti olla skarppina liikenteessä ja jaksaa kantaa raskaitakin taakkoja, huolimatta siitä miten oli yönsä nukkunut.
        Valitsin itse jäädä lasteni kanssa kotiin. Mies siirtyi jakeluauton ratista rekan rattiin lasten ollessa pieniä, joten silloin tuli tätä arkea pyöritettyä paljon yksin. Nyt hän on uudelleen koulutuksessa terveyssyistä. Olen sitten pyörittänyt arkea yksin tai yhdessä toisen kanssa niin meillä on ollut aina perussiisti koti ja lämmin ruoka kahdesti päivässä pöydässä sekä päivittäin lasten kanssa ulkoillaan vähintään kahdesti päivässä, ei tämä kodin pyörittäminen minusta rankkaa ole ollut. Olen nauttinut suunnattomasti näistä vuosista kun olen saanut itse kasvattaa lapseni ja nähdä heidän kasvavan. Kun pää kaipaa tuuletusta vetäisen juoksukengät jalkaan ja lähden metsään juoksemaan tai talvella hiihtämään, liikkuminen on minun henkireikäni. Ja onhan siitä hyötyä tulevaisuutta ajatellen, ei minun ammatissani rapakuntoisena pärjää.
        Koti-isänäkin-ollut en kyllä koe, että olisin vajonnut lapsen tasolle näinä vuosina. Enkä kyllä usko, että kannattaakaan ihan kasvatusta ajatellen. Tai jos vanhempi vajoaa henkisesti lapsen tasolle niin siinä tapauksessa varmaan kannattaa harkita lapsen laittamista päiväkotiin jo ihan lapsen itsensä takia.
        Veri vetää jakeluauton rattiin, mutta vasta sitten kun kolmas lapsemme on kouluikäinen, sillä ei mikään hoitopaikka veny työni aikataulujen mukaan. Aika aikaansa kutakin, nyt on tällainen elämän vaihe ja aion ottaa siitä kaiken ilon irti.


      • Äiti.minäkin
        Äiti.minäkin kirjoitti:

        Vai töissä oleminen kevyempää kuin lasten kanssa kotona oleminen? Noh riippuu tietysti minkä alan ihmisiä olet.
        Voin sanoa,että kyllä nämä kotiäiti vuodet ovat olleet lastenleikkiä verrattuna jakeluautonkuljettaja työhön. Siinä työssä kun aamulla neljältä lähdin ja pisimpinä päivinä olin illalla kahdeksan aikaan kotona ja aamulla taas neljäksi niin kyllä se oli huomattavasti rankempaa. Normipäivät oli 10-12 tuntisia.
        Lasten kanssa meni kolmisen vuotta putkeen todella vähäisillä yöunilla ennen kuin kaikki oppivat nukkumaan. Niiden öiden jälkeen oli kyllä väsynyt olo, mutta eipähän tarvinnut aamulla lähteä muualle kuin lasten kanssa ulos. Töissä kun piti olla skarppina liikenteessä ja jaksaa kantaa raskaitakin taakkoja, huolimatta siitä miten oli yönsä nukkunut.
        Valitsin itse jäädä lasteni kanssa kotiin. Mies siirtyi jakeluauton ratista rekan rattiin lasten ollessa pieniä, joten silloin tuli tätä arkea pyöritettyä paljon yksin. Nyt hän on uudelleen koulutuksessa terveyssyistä. Olen sitten pyörittänyt arkea yksin tai yhdessä toisen kanssa niin meillä on ollut aina perussiisti koti ja lämmin ruoka kahdesti päivässä pöydässä sekä päivittäin lasten kanssa ulkoillaan vähintään kahdesti päivässä, ei tämä kodin pyörittäminen minusta rankkaa ole ollut. Olen nauttinut suunnattomasti näistä vuosista kun olen saanut itse kasvattaa lapseni ja nähdä heidän kasvavan. Kun pää kaipaa tuuletusta vetäisen juoksukengät jalkaan ja lähden metsään juoksemaan tai talvella hiihtämään, liikkuminen on minun henkireikäni. Ja onhan siitä hyötyä tulevaisuutta ajatellen, ei minun ammatissani rapakuntoisena pärjää.
        Koti-isänäkin-ollut en kyllä koe, että olisin vajonnut lapsen tasolle näinä vuosina. Enkä kyllä usko, että kannattaakaan ihan kasvatusta ajatellen. Tai jos vanhempi vajoaa henkisesti lapsen tasolle niin siinä tapauksessa varmaan kannattaa harkita lapsen laittamista päiväkotiin jo ihan lapsen itsensä takia.
        Veri vetää jakeluauton rattiin, mutta vasta sitten kun kolmas lapsemme on kouluikäinen, sillä ei mikään hoitopaikka veny työni aikataulujen mukaan. Aika aikaansa kutakin, nyt on tällainen elämän vaihe ja aion ottaa siitä kaiken ilon irti.

        Hups. Tuo kommentti lapsen tasolle vajoamisesta olikin tarkoitettu Home-dad-was. Sori:)
        Ja hei Koti-isänäkin-ollut omaan syömiseeni lapsillani on ollut positiivinen vaikutus, ruokarytmi ja myös elämänrytmi on tasainen. Ja eivät ne lapset ole ainakaan meillä seksielämään vaikuttaneet päinvastoin. Toisaalta raskaudet ovat olleet minulle armollisia ja olen niiden jälkeen palannut aina samoihin mittoihini takaisin. Ja ihana huomata, että olen mieheni mielestä vieläkin haluttava. Peittoa heilutetaan 2-5 kertaa viikossa:)


      • Joopasejooooo

        Älä jauha paskaa. Ei se määrä, vaan laatu. Tyhjät tynnyrit kolisee eniten. Olet varmaan helvetin ruma ja tyhmäkin näköjään kun jotain onnettomos seksisuorituksia lasket.


      • Äiti.minäkin
        Joopasejooooo kirjoitti:

        Älä jauha paskaa. Ei se määrä, vaan laatu. Tyhjät tynnyrit kolisee eniten. Olet varmaan helvetin ruma ja tyhmäkin näköjään kun jotain onnettomos seksisuorituksia lasket.

        Mun ei tartte jauhaa paskaa. Se tuntuu olevan suomalaisille perusjunteille mahdoton ajatus se, että joku voi ihan vilpittömästi ja oikeasti olla onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä. Tai sehän on nyt ihan mahdoton ajatus et koko perhe vois olla tyytyväinen elämäänsä.Huomaahan tuon jo ihan sinusta:)
        Vai, että ruma ja tyhmä. Mitähän säkin luulet tietäväs...


      • Älä-ota-itsees
        HupsuMama kirjoitti:

        No nyt on kyllä pakko kommentoida tähän että lastenhoito on kyllä työtä 24/7. Töissä oleminen on monesti kevyempää keittoa kun pyörittää arkea aikaasaavien lasten kanssa. Kannattaa joskus sitä ihan kokeilla niin tietää sitten vähän enemmän. 😉 Lapsia ei myöskään voi rahassa mitata.

        Kasvata niitä penikoitasi. Vituttaa kun ovat kuin mitkäkin apinat kun riekkuvat. Ei ole mikään hieno asia kun penikat on kurittomia ja rumia kuten äitinsä.


      • Jauhat-paskaa
        Äiti.minäkin kirjoitti:

        Mun ei tartte jauhaa paskaa. Se tuntuu olevan suomalaisille perusjunteille mahdoton ajatus se, että joku voi ihan vilpittömästi ja oikeasti olla onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä. Tai sehän on nyt ihan mahdoton ajatus et koko perhe vois olla tyytyväinen elämäänsä.Huomaahan tuon jo ihan sinusta:)
        Vai, että ruma ja tyhmä. Mitähän säkin luulet tietäväs...

        Olisiko kuvaa todisteeksi? Ja oma kuva. Laitappa kuva naamastasi. Kuvan tulee olla sellainen että sen tietää olevan sinun eikä netistä. Eli naamasta kuva ja otsaan kirjoitat Suoli24.fi.


      • Äiti.minäkin

        Toivon todella, että sinulla ei ole omia lapsia. Sillä on todella huvittavaa huomata miten sinun kaltaisesi keskustelijat onnistuvat aina vajoamaan lapsen tasolle ja poikkeamaan täysin aiheesta. Puhumattakaan, että tuollaiset ihmiset olisivat vastuussa lapsesta tai hänen kasvatuksestaan. Hanki elämä itselles jooko:)


      • Jauhat-paskaa
        Äiti.minäkin kirjoitti:

        Toivon todella, että sinulla ei ole omia lapsia. Sillä on todella huvittavaa huomata miten sinun kaltaisesi keskustelijat onnistuvat aina vajoamaan lapsen tasolle ja poikkeamaan täysin aiheesta. Puhumattakaan, että tuollaiset ihmiset olisivat vastuussa lapsesta tai hänen kasvatuksestaan. Hanki elämä itselles jooko:)

        Se on ihan sama mitä kaltaisesi vastuuton vätys toivoo. Totta kait olet realistisia kannan ottoja vastaan, kun et näe metsää puilta. Olet liian lähellä nähdäksesi kauas.

        Minä toivon myöskin että ymmärrät joskus asian muidenkin kuin omastasi perspektiivistä.

        Kaltaisesi ei olisi pitänyt ikinä jatkaa itsekkäitä geenejäsi!


      • Äiti.minäkin
        Jauhat-paskaa kirjoitti:

        Se on ihan sama mitä kaltaisesi vastuuton vätys toivoo. Totta kait olet realistisia kannan ottoja vastaan, kun et näe metsää puilta. Olet liian lähellä nähdäksesi kauas.

        Minä toivon myöskin että ymmärrät joskus asian muidenkin kuin omastasi perspektiivistä.

        Kaltaisesi ei olisi pitänyt ikinä jatkaa itsekkäitä geenejäsi!

        Vai vätys,mistä käy ilmi että olisin sellainen???No mikäs se sun perkspektiivis sitten on?Ja kerroppas missä asiassa en mielestäsi näe metsää puilta kun niin naseva ja fiksu kuvittelet olevasi? Enkä vieläkään ymmärrä missä asiassa "jauhan paskaa" kun et ole osannut edes sitä kertoa. Kannattaa välillä vilkaista kuule peiliin ja miettiä kuka sitä paskaa täällä jauhaa.
        Taitaa tämä pimeä aika olla sinun kaltaisellesi liikaa kun näkyy vintti pimenevän tai sit et vaan ymmärrä lukemaasi:):):)


      • Reaaliterapeutti

        Sinä olet kotona makaava masentunut läski ja vätys, joka esittää muuta kuin on. Tiedän kaltaisesi ihmistyypin. Pakenet vastuuta synnyttämällä pentuja jollekkin tampiolle. Pakenet myöskin mielenterveysongelmia sillä. Jos menisit töihin, paljastuisit. Nyt luulet tekeväsi jonkun isonkin palveluksen yhteiskunnalle, kun lisäännyt kaltaistasi geeniperimää. Totuus on, että teet isoa tuhoa. Ensinnäkin ihmisille ei ole kohta enää töitä teknilogian ja halpatyövoiman takia, niin miksi kannattaa lisääntyä liikaa? Syntyvyys pitää puolittaa! Mamuja tulee ovista ja ikkunoista, joka on kyllä hyväkin asia Suomelle ja geeneille tässä sukurutsatussa ja suppeakatseisessa maassa, niin miksi te jotkut olette vain yhteiskunnan taakkana ja lisäännytte? Mene töihin tai opiskele. Ole kerrankin hyödyksi! Ei ole oikein paskoa toisten pesään ja lisääntyä, vaikka entisetkin lapset on hoitamatta kunnon ihmisiksi.


      • Äiti.minäkin

        Ensinnäkin en ole läski. Painoindeksini on 22.5 eli normaalipaino. Mikä on omasi? Kulkisi tuo kympin lenkki muuten aikas huonosti ylipainoisena. Toiseksi en pakene vastuuta synnyttämällä, menin sterilisaatioon kolmannen lapsen syntymän jälkeen, sillä kolme lasta on ollut minun ja myös mieheni mielestä hyvä lapsi määrä. Kaikki heistä ovat terveitä ja todella rakkaita meille. Ja kolmanneksi minulla on kaksi ammattia, toiseen niistä valmistuin vasta. Katsos kun voihan sitä opiskella sivutoimisestikin. Viimeisimmän tutkinnon myötä aloitan vuoden vaihteessa työt kotona. Näin ollen voin olla myös omien lasteni kanssa. Jakeluauton rattiin palaan kunhan lapset ovat kasvaneet, koska pidän siitä työstä. Tässä elämäntilanteessa se ei vaan ole paras mahdollinen työpaikka.
        Ja neljänneksi eipä ole ainakaan meidän ovista ja ikkunoista vielä mamuja tullut en tiedä sitten teillä. Enkä kyllä ymmärrä miten ne tähän keskusteluun edes liittyvät. Mutta sinun on vaikea pysyä aiheessa onhan tuo huomattu.
        Rivien välistä kun lukee kirjoituksiasi niin sokeampikin huomaa, että ihmissuhteissasi on tullut takkiin ja pahasti ja se on tehnyt sinusta noin kyynisen ja katkeran ihmisen. Ja näistä syistä vouhkaat ja haukut täällä muita keskustelijoita joista et todellisuudessa tiedä yhtikäs mitään. Et se siitä sun "reaaliterapioinnista".
        Olen saanut elämässäni sen mistä aina haaveilin, oman perheen. Olen saanut ja myös antanut rakkautta enemmän kuin koskaan osasin kuvitella. En ole koskaan kurkotellut kuuta, minulle onni löytyy arkisista asioista. Jos normaali arki, elämä-ja arjenhallinta on sinun mielestäsi "paskan jauhantaa" niin sille minä en voi mitään. Mutta se kertoo sinusta enemmän kuin tarpeeksi.

        Aloittajalle haluaisin sanoa, että lapsia tulisi tehdä molempien tahdosta. Ymmärrän myös miestäsi, sillä elannon hankkiminen on jäämässä hänen harteilleen. Vai ajattelitko itse myös tuoda elantoa pöytään. Ja tuolla alempana keskustelussa joku toivoo vahingon käyvän kierukan pois ottamisen myötä. Ei kuulosta reilulta. Lasten avustuksella on helppo pudottaa itsensä työelämän ulkopuolelle kokonaan. Joku on joskus sanonut, että kotirouvan/kotiäidin elämässä ei ole muuta varmaa kuin kansaneläke. Näinä aikoina ei valitettavasti ole varmaa edes se. Ajatelkaa asiaa miehen näkökulmasta. Itse en haluaisi jäädä miehen siivelle elämään, enkä kyllä haluaisi asian olevan toisin päinkään. Keskustelkaa hyvät ihmiset ja tehkää lapsia rehellisesti älkää ns. huijaamalla.


      • No-just

        Joo tämä on taas näitä satutätejä joiden tekstin saa viiden rivin jälkeen ignoorata. Netissä voi elää ja esittää omia harhaisia illuusioitaan miten haluaa. Selvä mt-tapaus. Ei muuten kyselisi täällä ja todistelisi.

        Nyt menet äkkiä lekuriin ja putket poikki ennen kuin tulee lisää vahinkoa!


      • Äiti.minäkin

        Taidat muuten itse olla "läski ja tyhmä". Niinhän se on, että hyökkäys on paras puolustus tai se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Kaikesta päätellen olet kyllä todella tyhmä mies jonka emäntä on paisunut lasten myötä kuin pullataikina ja elät ilmeisesti vielä kaiken tämän lisäksi raukka puutteessa😂😂😂 Sitten yrität vikistä täällä pahaa oloasi pois, vauvakuume sivustolla, missäpä muuallakaan. Ja pisteenä i päälle olet vielä lukutaidoton moukka, katsos jos et huomannut niin väännän tän sulle rautalangasta put-ke-ni on jo lai-tet-tu poik-ki! Seuraavaksi täytyy varmaan vääntää jo ratakiskosta😂


      • Äiti.minäkin

        Kaikesta päätellen taisin arvata oikein?


      • Reaaliterapeutti

        Toivot arvelleesi oikein? Kuten sanoin, olet vätys ja läski kunnes toisin todistat. Ainahan voit käyttää aikasi vaikka laihduttamiseen. Ai niin mutta se masennus.

        Vituttaa tuollainen kaltaisesi yhteiskunnan taakka.


      • Äiti.minäkin
        Reaaliterapeutti kirjoitti:

        Toivot arvelleesi oikein? Kuten sanoin, olet vätys ja läski kunnes toisin todistat. Ainahan voit käyttää aikasi vaikka laihduttamiseen. Ai niin mutta se masennus.

        Vituttaa tuollainen kaltaisesi yhteiskunnan taakka.

        Yhteiskunnalle kalliiksi? Muita korvauksia en ole eläessäni nostanut paitsi tietty äitiys-ja vanhempainrahaa, enkä koskaan ole työstä kieltäytynyt. Viimeisimmän ammattitutkinnonkin kustansin itse. Enkä käytä lapsieni lapsilisiä vaan säästämme ne heille itselleen. Asumme omistusasunnossa. Sitä kun osaa raha-asiansa hoitaa niin ei tartte korvauksilla elellä kun voihan sitä ansaita rehellisin keinoinkin rahaa kotonakin, siinäpä sulle pähkinää purtavaksi et miten. Enkä ole masentunut vieläkään, taidat itse olla tätäkin kun jokin tuntuu sulla korvien välissä hiertävän. Ja taidat itse vätystellä ja lusmuta, leikkien tätä "reaaliterapeuttia", vuokraluukussasi ja tuet eikun juoksee. Kukahan se tässä tulee yhteiskunnalle kalliiksi, voin antaa vinkin meistä kahdesta se en ole minä😆


      • Olet-pohjasakkaa
        Äiti.minäkin kirjoitti:

        Yhteiskunnalle kalliiksi? Muita korvauksia en ole eläessäni nostanut paitsi tietty äitiys-ja vanhempainrahaa, enkä koskaan ole työstä kieltäytynyt. Viimeisimmän ammattitutkinnonkin kustansin itse. Enkä käytä lapsieni lapsilisiä vaan säästämme ne heille itselleen. Asumme omistusasunnossa. Sitä kun osaa raha-asiansa hoitaa niin ei tartte korvauksilla elellä kun voihan sitä ansaita rehellisin keinoinkin rahaa kotonakin, siinäpä sulle pähkinää purtavaksi et miten. Enkä ole masentunut vieläkään, taidat itse olla tätäkin kun jokin tuntuu sulla korvien välissä hiertävän. Ja taidat itse vätystellä ja lusmuta, leikkien tätä "reaaliterapeuttia", vuokraluukussasi ja tuet eikun juoksee. Kukahan se tässä tulee yhteiskunnalle kalliiksi, voin antaa vinkin meistä kahdesta se en ole minä😆

        Niin varmaan...uskotko tuota paskaa itsekkään 😂


      • Äiti.minäkin
        Olet-pohjasakkaa kirjoitti:

        Niin varmaan...uskotko tuota paskaa itsekkään 😂

        Uskon mut sä et taida uskaltaa katsoo totuutta silmiin ja myöntää et jos joku tääl on pohjasakkaa niin se oot kyllä sinä


    • ykköstimpuri

      Väität sä horo että raksalla kesät talvet pihalla on helpompaa kun vellin keittely sisätiloissa.
      Sä oot niellyt spermaa varmasti liikaa, aivos on märäntyny.

      • Home-daddy-i-was

        Kyllä kotona on henkisesti raskaampaa. Se sopii henkilölle kenen ajatusmaailma on lapsen tasolla ja ei aikuisten kanssa pärjää. Jotkut on vuosikymmeniä kotona makaamassa, ja lapset ei saa edes varhaiskasvatusta.


    • mieseitahdo

      Onko rahatilanne hyvä onko koti ja lapset hoidettu oletko huolehtinut ulkonäöstäsi onko sinulla harrastuksia ovatko lapsesi sosiaalisia vai pidätkö heitä neljänseinän sisällä.Annatko miehellesi omaa aikaa,jos nämä täyttyy niin olisiko aika hakea muita virikkeitä ja harrastuksi jos kerran miehesi ei enään lapsilukua halua kasvattaa.

    • Jaa-a_

      Yhden lapsen kasvattaminen täysi-ikäiseksi maksaa Suomessa nykyään noin 200 000 euroa. Siis yhdenvanhan omakotitalon verran. Eikä se maksaminen yleensä siihen lopu. Sitten on yövalvomiset, sairastelut, kouluasiat, murrosiän kuohunnat ja se ainainen huoli lapsesta. Lapsiperheet ovat nykyään vielä aikamoisen syynin ja kyttäyksen alla varhaiskasvatus-, terveys- ja opetusviranomaisten toimesta. Jos ongelmia tulee, niin kaikki on aina vanhempien vika. Ihmislapsen kasvattaminen aikuiseksi on hirvittävän kallista, vaikeaa ja vaivalloista. Sinulla on jo tavanomaiset kaksi lasta. Lasten hankkiminen on yhteinen päätös. Kerjäät vaikeuksia itsellesi, jos rupeat eroamaan miehestäsi voidaksesi tehdä vielä yhden lapsen jonkun kanssa. Eivät lapset ole mitään kaneja, joita tehtaillaan ja viskellään sinne tänne omien mieltymysten mukaan.

    • 3s.haaveissa

      Moikka!
      Niin, mikä avuksi.? En osaa minäkään oikein neuvoja sinulle antaa, mutta samanlainen kurja tilanne on jääräpäisen miehen takia täälläkin. Hyvin tutulta siis kuulosti ja jonkinmoista vertaistukea yritän tässä nyt sinulle antaa ja myös mielelläni itse sitä vastaanottaisin.

      Meillä myös toimiva avioliitto ja kaksi ihanaa lasta, joista vanhin koulussa ja nuorempikin jo täyttänyt viisi vuotta... Muuten minkä ikäisiä sun lapset on?
      Mulle vauvakuume on kasvanut pikkuhiljaa ja paisunut ihan mielettömäksi kaipuuksi. Vaan kun miehelle olen tästä yrittänyt puhua, niin hän ei asialle ole lämmennyt. Jarruttelee vaan ja keksii milloin mitäkin, lähinnä tekosyitä miksi ei voitaisi ainakaan nyt alkaa kasvattamaan lapsilukua. Osaat varmaan kuvitella, miten kurjalle ja joskus jopa todella ahdistavalle tuommoinen venkoilu minusta naisena, joka on ikävuosissaan lähempänä neljää-, kuin kolmeäkymmentä tuntuu.

      Toisaalta tämä on kuitenkin sellainen asia, että eihän sen takia muuten kunnon miehestä erota ja aleta etsiä itselle uutta miestä ja innokasta lasten siittäjää, kuten sinäkin jo tuolla totesit. Vaan jotain muuta pitäisi kehitellä, että tulisi edes pienen pieni mahdollisuus uuden raskauden alkuun... Jotain sellaista naisellisen viekasta ja viatonta, millä noitten jääräpäisten miesten mielen saisi edes hiukan muuttumaan.

      Onko teillä kuten meillä on ehkäisy jätetty ainoastaan naisen huoleksi?
      Mulla on ollut viime vuodet ehkäisynä kierukka, jonka laitatin tuon nuorimmaisen jälkeen. Se siis pitäisi ikänsä vuoksi pikapuolin vaihtaa.
      Mä olen suunitellut itse tämmöistä uutta järjestelyä en tosin ole siitä vielä miehelle mitään jutellut.
      Elikäs olen ajatellut, että kun nyt pikapuolin otatan nykyisen kierukan pois, en ottaisi uutta tilalle, vaan mies saisi ottaa halutessaan kortsut käyttöön. Näin toimien olisi melko varmaa, että jossain vaiheessa saisin ainakin pienenpienen mahdollisuuden raskaaksi tulemiseen. Syystä se, että mieheni tuntien hän tuskastuisi hyvin pian kortsujen kanssa räpläämiseen ja alkaisi luistaa siitä luottaa kortsujen sijaan hyvään tuuriinsa ja varmoihin päiviin.

      • Ja-heti

        Vai jääräpäinen mies? Mene hoidattamaan läski pääsi kuntoon. Näytät ihan pystyyn nostetulta sialta, niin eikö sinulla ole mitään moraalia kun monistat kaltaisiasi porsaita haisevasta perseestäsi? Nyt putket poikki!


    • Christina1990

      Jätä mies.Tulet onnellisemmaksi. Ehkäpä löydät miehen,jonka kanssa saat lapsen/lapsia.Onnea😊

      • Reaaliterapeutti

        Selvlsti puuttuu elämästä ja parisuhteesta sisältö. Melkoista itsepetosta aloittajalla.


      • Buahahahaaaa

        Varsinainen terapeutti "Selvlsti". Nyt äkkiä takas katkasuun jookos:)


      • Olet-lapsi-vielä

        Voi että etkö muuta nyt keksi....


      • Buahahahaaa
        Olet-lapsi-vielä kirjoitti:

        Voi että etkö muuta nyt keksi....

        En keksiny tähän hätään. Sinunlaisesi tosikot ovat vaan niiiiin äärettömän hyvää viihdettä täällä. Ehehe ehehe ehehe


      • Reaaliterapeutti

        Tiedätkö että on leikki kaukana kun kaltaisesi älykääpiön yrittää saada oikeille urille pois lisävahinkoa yhteiskuntaan aiheuttamasta. Kivaa tämä silleen on ja haastavaa. Tulee vain käsi kipeäksi ku koittaa rautalangasta tuollaiselle idiootille vääntää :)


      • Buahahahaaa
        Reaaliterapeutti kirjoitti:

        Tiedätkö että on leikki kaukana kun kaltaisesi älykääpiön yrittää saada oikeille urille pois lisävahinkoa yhteiskuntaan aiheuttamasta. Kivaa tämä silleen on ja haastavaa. Tulee vain käsi kipeäksi ku koittaa rautalangasta tuollaiselle idiootille vääntää :)

        Heh. Mees ite terapiaan ni alkaa helpottaa ja vääntele siel niit rautalankois, sun intiaanit on pudonnu kanootista jo ajat sitte


    • We7

      Ota ero

      • Sisältö-elämään

        Ei muuta ku putket poikki ja parisuhdeterapiaan kokeilemaan onko perhe pelastettavissa.


    • Minulla on ihan aivan vastaava tilanne, tosin sillä erotuksella, että olen mies. Samankaltaisia mietteitä olen havainnut itsellä. Tässä ei taida olla kuin huonoja ratkaisuja.

      Jos haluat vaihtaa lisää mietteitä, niin laita viestiä [email protected].

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe