Hämärätunnistimen säätö

New_Avensis

Hei. Avensis 2016 hämärätunnistimen säätö. Säätömahdollisuus löytyy "navista" ajoneuvo-asetuksista. Tehdasasetus on keskiarvossa, viisiportaisessa säädössä. Miinukseen ja plussaan päin on pari askelta. Jos haluat, että ajovalot syttyvät automaattisesti mahdollisimman aikaisessa vaiheessa mentäessä hämärään päin, tuleeko tuo säätö asettaa plussaan vai miinukseen päin. En löydä tuota asetusta auton mukana tulleesta ohjekirjasta, netin oppaassa viitataan mahdolliseen (netissä olevaan) oppaan lisäosaan, mitä en netistä löydä.

15

4642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huurtuessaEiToimiMikään

      Mahtavaa, ei kerrota mitä autossa ei ole tai ei toimi tai ehkä on tai ei?

      • Audimiesteidenkingi

        Tojotassa ei yleensä ole mitään, mistä kertoa.


    • Gli

      Kokeile ensin plussaanpäin, niin näet syttyykö aikaisemmin. Luulisi sen näin olevan loogisempaa.
      Kun niitä valikkoja harjoittelee tarpeeksi usein, on niiden asetusten muuttaminen lopulta helppoa ja nopeaa.

      • New_Avensis

        Kyllä mä koitin molempia ääri-asentoja, mutta en saanut varmuutta asiaan. Kysyn asiaa myyjäliikkeen huollosta ja kerron tuloksen myöhemmin. Tuo plus suunta on kuitenkin loogisen tuntuinen.


    • ihan_arvaus

      Plussa olisi loogisesti herkkyyden lisääminen.

      • new_avensis

        Hämärätunnistimen herkkyys, oletusarvo Level 3
        Level 1 to 5

        Niin se pitää ymmärtää. Herkin on 5, eli eniten plussa, jolloin reagointi herkimmillään. Kiitos kaikille.


    • Plussuunta

      Tietysti herkkyys lisääntyy plussuuntaan. Miten se voi olla toisin. Minulla lisääntyy plussuuntaan niin tietysti sinullakin.

    • perä_pimeänä

      Uusien ja uudehtojen Avensisten hämärätunnistimissa on joku systemaattinen vika tai säädön vaikeus/mahdottomuus. Lähes jokainen Avensis joka on sattunut töistä palatessa kohdalle viime ja tällä viikolla alkuillan hämärässä on tullut perse edellä pimeänä vastaan. Yksikään muu auto, jossa tiedän olevan hämärätunnistimella ohjatut ajovalot, ei ole olleet perä pimeänä juuri samoissa olosuhteissa. Taitaa olla liian vaikeata tekniikkaa teroille ja papparaisille.

      • dfdfdfd

        Siinä tuli taas satua ja tarinaa kerrakseen.


      • rämpytä_deetä_ja_äffää
        dfdfdfd kirjoitti:

        Siinä tuli taas satua ja tarinaa kerrakseen.

        Riittää kun katselet liikenteessä liikkuvia Avensiksia iltahämärän laskeutuessa. Siihen ei satuja ja tarinoita tarvita. Hämärätunnistimen toiminta Toyotassa on samalla tavalla epämääräista kuin muittenkin laitteiden sähköisestä ohjaustehostimesta ja pysäköintojarrusta ajotietokoneen kautta törmäystynnistimiin. Kaikki halpaa varustelistan täytteeksi laitettua halpaa kiinalaishöttöä.


      • rämpytä_pois
        rämpytä_deetä_ja_äffää kirjoitti:

        Riittää kun katselet liikenteessä liikkuvia Avensiksia iltahämärän laskeutuessa. Siihen ei satuja ja tarinoita tarvita. Hämärätunnistimen toiminta Toyotassa on samalla tavalla epämääräista kuin muittenkin laitteiden sähköisestä ohjaustehostimesta ja pysäköintojarrusta ajotietokoneen kautta törmäystynnistimiin. Kaikki halpaa varustelistan täytteeksi laitettua halpaa kiinalaishöttöä.

        Ei syty, jos ei ole kääntänyt viiksestä valoja automaattiasentoon, ei ne mene muissakaan autoissa päälle jos kytkin on väärässä asennossa. Jossain muissa merkeissä saa valot ohjelmoitua pajalla siten, että etupäivävalojen lisäksi palaa aina takavalot, makukysymys se sitten.
        Olen katsellut ja todennut samaa, mutta merkit ihan keskeltä eurooppaa.

        Mitähän epämääräistä näet ohjaustehostimessa, pysäköintijarrussa ja ajotietokoneessa?
        Joillakin on varmaan tullut vikoja, mutta se on normaalia, näillä palstoilla ei ole rutistu kuin sähkökässärin hajoamisesta kerran (provo jaksaa sitten toistaa kuin grammari).
        Törmäystunnistimessa lienee ainakin 1. versioissa kehittämisen varaa talvitoiminnassa, mutta eiköhän (huurtumis?)ongelma ole kohta ratkaistu ellei ole jo.


      • tyyppivikoja
        rämpytä_pois kirjoitti:

        Ei syty, jos ei ole kääntänyt viiksestä valoja automaattiasentoon, ei ne mene muissakaan autoissa päälle jos kytkin on väärässä asennossa. Jossain muissa merkeissä saa valot ohjelmoitua pajalla siten, että etupäivävalojen lisäksi palaa aina takavalot, makukysymys se sitten.
        Olen katsellut ja todennut samaa, mutta merkit ihan keskeltä eurooppaa.

        Mitähän epämääräistä näet ohjaustehostimessa, pysäköintijarrussa ja ajotietokoneessa?
        Joillakin on varmaan tullut vikoja, mutta se on normaalia, näillä palstoilla ei ole rutistu kuin sähkökässärin hajoamisesta kerran (provo jaksaa sitten toistaa kuin grammari).
        Törmäystunnistimessa lienee ainakin 1. versioissa kehittämisen varaa talvitoiminnassa, mutta eiköhän (huurtumis?)ongelma ole kohta ratkaistu ellei ole jo.

        No sittenhän se on samanlainen automaatt kuin Avensiksen automaatti-ilmastointikin. Automaattiasennossa ei juuri koskaan ole sopivan lämmintä tai tuuletus on puutteellista. Minä olen ymmärtänyt ja kokenutkin automaattisten toimintojen olevan automaattisia ilman jatkuvaa kytkimien kääntelyä.
        Mitä tulee Avensiksen sähköiseen pysäköintijarruun, toiminta on todella epämääräistä silloin kun jarrun pitäisi irrottaa automaattisesti. Liukkaalla ei ole toivoakaan, että jarru irrottaisi ajoissa ennen kuin etuset sutaisevat tyhjää. Toimilaitteen vikaantuminen on myös hyvin tavallista ja korjaaminen uudella osalla todella kallista. B-osia kun ei juuri ole AVK:n eikä hajottamoiden hyllyssä kun menevät saman tien kun autot on purettu.


      • rämpytä_lisää
        tyyppivikoja kirjoitti:

        No sittenhän se on samanlainen automaatt kuin Avensiksen automaatti-ilmastointikin. Automaattiasennossa ei juuri koskaan ole sopivan lämmintä tai tuuletus on puutteellista. Minä olen ymmärtänyt ja kokenutkin automaattisten toimintojen olevan automaattisia ilman jatkuvaa kytkimien kääntelyä.
        Mitä tulee Avensiksen sähköiseen pysäköintijarruun, toiminta on todella epämääräistä silloin kun jarrun pitäisi irrottaa automaattisesti. Liukkaalla ei ole toivoakaan, että jarru irrottaisi ajoissa ennen kuin etuset sutaisevat tyhjää. Toimilaitteen vikaantuminen on myös hyvin tavallista ja korjaaminen uudella osalla todella kallista. B-osia kun ei juuri ole AVK:n eikä hajottamoiden hyllyssä kun menevät saman tien kun autot on purettu.

        Valokytkimeen ei tarvitse koskea oikeastaan ollenkaan, jos sen pitää automaattiasennossa, mutta enhän voi tietää missä kukin sitä pitää.
        0-asennossa pitämällä voi pakottaa pysymään päivävaloilla, mikäli on esim. jotain varjokohtia missä automatiikka syttyttäisi ajovalot turhaan hetkeksi tai kääntämällä ajovaloasentoon voi pakottaa valot päälle koko ajan.
        Toisaalta tunnelliin valoisalla ajaessa pitää kääntää ajovalot päälle, jos haluaa täyttää määräykset ajovalojen käytöstä heti tunnelin alussa, ei vähän ajan päästä.

        Ilmastointi toimii ihan oikein automaatilla, mutta koska suomen ilmasto vaatii talvella puhallusta ennen kuin moottori ehtii lämmetä, niin silloin käsin lisää puhallusta, lämpötilan ja puhalluksen suunnan säätö pysyy automaatilla siitä huolimatta.

        Sähköinen kässäri toimii hyvin, pieni kaasunkäyttö ja kytkimen nosto vapauttavat jarrun samantien. 2009-11 mallissa tuo toimi hitaammin, mutta logiikka sama.
        Vanhemmiten se voi olla ryytyvä, kuten kässärit usein ovat, aikoinaan "talviauto" Volvon kanssa kässäriremontti oli edessä joka katsastukseen ja talvella sitä ei herkän jäätymisen takia voinut käyttää ollenkaan.

        Entä muut väitteesi?


    • Anonyymi

      Se alkaa heti vittuilu, ei voida olla asiallisia ja kertoa kysyjälle jo on tietoa. Kun ei tiedetä alkaa se joutavan päiväinen ihan asian ulkopuolelta kommentointi. Kyllä Suomalaisista paistaa heti se puheen ymmärryksen puute, kaikki asiat muuttuu ihan poi raiteiltaan. Lukekaapa se ensimmäinen kysymys mitä kirjoittaja kysyy, vastatkaa jos kuka osaa asiallisesti, eikä muuta paskaa. Kiitos

    • Anonyymi

      Kirjoittaja kysyy ihan asiallisesti, minullakin on aukko kyseisestä tiedosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

      Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      59
      2852
    2. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      125
      2060
    3. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      92
      1778
    4. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      163
      1365
    5. Mitä harrastuksia kaivatullasi on?

      Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?
      Ikävä
      73
      1331
    6. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      62
      1282
    7. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      69
      1165
    8. Tiedän että käyt täällä

      Eräälle naiselle älä huoli en kerro kellekkään
      Ikävä
      69
      1122
    9. Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi

      Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂
      Ikävä
      73
      1059
    10. Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?

      Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t
      Thaimaa
      33
      1007
    Aihe