Aihe

Hämärätunnistimen säätö

New_Avensis

Hei. Avensis 2016 hämärätunnistimen säätö. Säätömahdollisuus löytyy "navista" ajoneuvo-asetuksista. Tehdasasetus on keskiarvossa, viisiportaisessa säädössä. Miinukseen ja plussaan päin on pari askelta. Jos haluat, että ajovalot syttyvät automaattisesti mahdollisimman aikaisessa vaiheessa mentäessä hämärään päin, tuleeko tuo säätö asettaa plussaan vai miinukseen päin. En löydä tuota asetusta auton mukana tulleesta ohjekirjasta, netin oppaassa viitataan mahdolliseen (netissä olevaan) oppaan lisäosaan, mitä en netistä löydä.

13

306

    Vastaukset

    • Mahtavaa, ei kerrota mitä autossa ei ole tai ei toimi tai ehkä on tai ei?

      • Tojotassa ei yleensä ole mitään, mistä kertoa.


    • Kokeile ensin plussaanpäin, niin näet syttyykö aikaisemmin. Luulisi sen näin olevan loogisempaa.
      Kun niitä valikkoja harjoittelee tarpeeksi usein, on niiden asetusten muuttaminen lopulta helppoa ja nopeaa.

      • Kyllä mä koitin molempia ääri-asentoja, mutta en saanut varmuutta asiaan. Kysyn asiaa myyjäliikkeen huollosta ja kerron tuloksen myöhemmin. Tuo plus suunta on kuitenkin loogisen tuntuinen.


    • Plussa olisi loogisesti herkkyyden lisääminen.

      • Hämärätunnistimen herkkyys, oletusarvo Level 3
        Level 1 to 5

        Niin se pitää ymmärtää. Herkin on 5, eli eniten plussa, jolloin reagointi herkimmillään. Kiitos kaikille.


    • Tietysti herkkyys lisääntyy plussuuntaan. Miten se voi olla toisin. Minulla lisääntyy plussuuntaan niin tietysti sinullakin.

    • Uusien ja uudehtojen Avensisten hämärätunnistimissa on joku systemaattinen vika tai säädön vaikeus/mahdottomuus. Lähes jokainen Avensis joka on sattunut töistä palatessa kohdalle viime ja tällä viikolla alkuillan hämärässä on tullut perse edellä pimeänä vastaan. Yksikään muu auto, jossa tiedän olevan hämärätunnistimella ohjatut ajovalot, ei ole olleet perä pimeänä juuri samoissa olosuhteissa. Taitaa olla liian vaikeata tekniikkaa teroille ja papparaisille.

      • Siinä tuli taas satua ja tarinaa kerrakseen.


      • dfdfdfd kirjoitti:

        Siinä tuli taas satua ja tarinaa kerrakseen.

        Riittää kun katselet liikenteessä liikkuvia Avensiksia iltahämärän laskeutuessa. Siihen ei satuja ja tarinoita tarvita. Hämärätunnistimen toiminta Toyotassa on samalla tavalla epämääräista kuin muittenkin laitteiden sähköisestä ohjaustehostimesta ja pysäköintojarrusta ajotietokoneen kautta törmäystynnistimiin. Kaikki halpaa varustelistan täytteeksi laitettua halpaa kiinalaishöttöä.


      • rämpytä_deetä_ja_äffää kirjoitti:

        Riittää kun katselet liikenteessä liikkuvia Avensiksia iltahämärän laskeutuessa. Siihen ei satuja ja tarinoita tarvita. Hämärätunnistimen toiminta Toyotassa on samalla tavalla epämääräista kuin muittenkin laitteiden sähköisestä ohjaustehostimesta ja pysäköintojarrusta ajotietokoneen kautta törmäystynnistimiin. Kaikki halpaa varustelistan täytteeksi laitettua halpaa kiinalaishöttöä.

        Ei syty, jos ei ole kääntänyt viiksestä valoja automaattiasentoon, ei ne mene muissakaan autoissa päälle jos kytkin on väärässä asennossa. Jossain muissa merkeissä saa valot ohjelmoitua pajalla siten, että etupäivävalojen lisäksi palaa aina takavalot, makukysymys se sitten.
        Olen katsellut ja todennut samaa, mutta merkit ihan keskeltä eurooppaa.

        Mitähän epämääräistä näet ohjaustehostimessa, pysäköintijarrussa ja ajotietokoneessa?
        Joillakin on varmaan tullut vikoja, mutta se on normaalia, näillä palstoilla ei ole rutistu kuin sähkökässärin hajoamisesta kerran (provo jaksaa sitten toistaa kuin grammari).
        Törmäystunnistimessa lienee ainakin 1. versioissa kehittämisen varaa talvitoiminnassa, mutta eiköhän (huurtumis?)ongelma ole kohta ratkaistu ellei ole jo.


      • rämpytä_pois kirjoitti:

        Ei syty, jos ei ole kääntänyt viiksestä valoja automaattiasentoon, ei ne mene muissakaan autoissa päälle jos kytkin on väärässä asennossa. Jossain muissa merkeissä saa valot ohjelmoitua pajalla siten, että etupäivävalojen lisäksi palaa aina takavalot, makukysymys se sitten.
        Olen katsellut ja todennut samaa, mutta merkit ihan keskeltä eurooppaa.

        Mitähän epämääräistä näet ohjaustehostimessa, pysäköintijarrussa ja ajotietokoneessa?
        Joillakin on varmaan tullut vikoja, mutta se on normaalia, näillä palstoilla ei ole rutistu kuin sähkökässärin hajoamisesta kerran (provo jaksaa sitten toistaa kuin grammari).
        Törmäystunnistimessa lienee ainakin 1. versioissa kehittämisen varaa talvitoiminnassa, mutta eiköhän (huurtumis?)ongelma ole kohta ratkaistu ellei ole jo.

        No sittenhän se on samanlainen automaatt kuin Avensiksen automaatti-ilmastointikin. Automaattiasennossa ei juuri koskaan ole sopivan lämmintä tai tuuletus on puutteellista. Minä olen ymmärtänyt ja kokenutkin automaattisten toimintojen olevan automaattisia ilman jatkuvaa kytkimien kääntelyä.
        Mitä tulee Avensiksen sähköiseen pysäköintijarruun, toiminta on todella epämääräistä silloin kun jarrun pitäisi irrottaa automaattisesti. Liukkaalla ei ole toivoakaan, että jarru irrottaisi ajoissa ennen kuin etuset sutaisevat tyhjää. Toimilaitteen vikaantuminen on myös hyvin tavallista ja korjaaminen uudella osalla todella kallista. B-osia kun ei juuri ole AVK:n eikä hajottamoiden hyllyssä kun menevät saman tien kun autot on purettu.


      • tyyppivikoja kirjoitti:

        No sittenhän se on samanlainen automaatt kuin Avensiksen automaatti-ilmastointikin. Automaattiasennossa ei juuri koskaan ole sopivan lämmintä tai tuuletus on puutteellista. Minä olen ymmärtänyt ja kokenutkin automaattisten toimintojen olevan automaattisia ilman jatkuvaa kytkimien kääntelyä.
        Mitä tulee Avensiksen sähköiseen pysäköintijarruun, toiminta on todella epämääräistä silloin kun jarrun pitäisi irrottaa automaattisesti. Liukkaalla ei ole toivoakaan, että jarru irrottaisi ajoissa ennen kuin etuset sutaisevat tyhjää. Toimilaitteen vikaantuminen on myös hyvin tavallista ja korjaaminen uudella osalla todella kallista. B-osia kun ei juuri ole AVK:n eikä hajottamoiden hyllyssä kun menevät saman tien kun autot on purettu.

        Valokytkimeen ei tarvitse koskea oikeastaan ollenkaan, jos sen pitää automaattiasennossa, mutta enhän voi tietää missä kukin sitä pitää.
        0-asennossa pitämällä voi pakottaa pysymään päivävaloilla, mikäli on esim. jotain varjokohtia missä automatiikka syttyttäisi ajovalot turhaan hetkeksi tai kääntämällä ajovaloasentoon voi pakottaa valot päälle koko ajan.
        Toisaalta tunnelliin valoisalla ajaessa pitää kääntää ajovalot päälle, jos haluaa täyttää määräykset ajovalojen käytöstä heti tunnelin alussa, ei vähän ajan päästä.

        Ilmastointi toimii ihan oikein automaatilla, mutta koska suomen ilmasto vaatii talvella puhallusta ennen kuin moottori ehtii lämmetä, niin silloin käsin lisää puhallusta, lämpötilan ja puhalluksen suunnan säätö pysyy automaatilla siitä huolimatta.

        Sähköinen kässäri toimii hyvin, pieni kaasunkäyttö ja kytkimen nosto vapauttavat jarrun samantien. 2009-11 mallissa tuo toimi hitaammin, mutta logiikka sama.
        Vanhemmiten se voi olla ryytyvä, kuten kässärit usein ovat, aikoinaan "talviauto" Volvon kanssa kässäriremontti oli edessä joka katsastukseen ja talvella sitä ei herkän jäätymisen takia voinut käyttää ollenkaan.

        Entä muut väitteesi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiesikö Martina miehensä taustat?

      Turkkilainen miljonääri onkin irakilainen jolla huikea rikostausta? Askarruttaa tiesikö Martina mistä on kyse vai tuliko yllätyksenä. Joka tapauksessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      357
      17341
    2. Korona räjähtämässä käsiin 618 uutta tartuntaa 5 uutta kuolemaa

      Marin ja Kiuru karjaisivat kunnille mm. HUS-alueelle viime hetkellä, eivät ne pysty hoitamaan asioitansa vaan tarvitaan Marinin hallituksen tiukkaa oh
      Maailman menoa
      644
      9819
    3. Seiska: Sedu Koskinen vaihtaa nimensä eksoottiseksi Zedu Di Lucaksi!

      No nyt! Ja nimen takana vanha ystävä Andy McCoy... https://www.suomi24.fi/viihde/seiska-sedu-koskinen-vaihtaa-nimensa-eksoottiseksi-zedu-di-lucaksi-ni
      62
      5971
    4. Baha kadrum/Marzun mies

      Löytyy googlettamalla mukavaa luettavaa. Aivan kamala väkivalta rikollinen!! Ja veljensä samanlaista roskasakkia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      147
      2400