Hei. Avensis 2016 hämärätunnistimen säätö. Säätömahdollisuus löytyy "navista" ajoneuvo-asetuksista. Tehdasasetus on keskiarvossa, viisiportaisessa säädössä. Miinukseen ja plussaan päin on pari askelta. Jos haluat, että ajovalot syttyvät automaattisesti mahdollisimman aikaisessa vaiheessa mentäessä hämärään päin, tuleeko tuo säätö asettaa plussaan vai miinukseen päin. En löydä tuota asetusta auton mukana tulleesta ohjekirjasta, netin oppaassa viitataan mahdolliseen (netissä olevaan) oppaan lisäosaan, mitä en netistä löydä.
Hämärätunnistimen säätö
16
5196
Vastaukset
- huurtuessaEiToimiMikään
Mahtavaa, ei kerrota mitä autossa ei ole tai ei toimi tai ehkä on tai ei?
- Audimiesteidenkingi
Tojotassa ei yleensä ole mitään, mistä kertoa.
- Anonyymi
Audimiesteidenkingi kirjoitti:
Tojotassa ei yleensä ole mitään, mistä kertoa.
Eipä ole Audeistakaan mitään kerrottavaa, yliarvostettu kosla ja vikaherkkä.
- Gli
Kokeile ensin plussaanpäin, niin näet syttyykö aikaisemmin. Luulisi sen näin olevan loogisempaa.
Kun niitä valikkoja harjoittelee tarpeeksi usein, on niiden asetusten muuttaminen lopulta helppoa ja nopeaa.- New_Avensis
Kyllä mä koitin molempia ääri-asentoja, mutta en saanut varmuutta asiaan. Kysyn asiaa myyjäliikkeen huollosta ja kerron tuloksen myöhemmin. Tuo plus suunta on kuitenkin loogisen tuntuinen.
- ihan_arvaus
Plussa olisi loogisesti herkkyyden lisääminen.
- new_avensis
Hämärätunnistimen herkkyys, oletusarvo Level 3
Level 1 to 5
Niin se pitää ymmärtää. Herkin on 5, eli eniten plussa, jolloin reagointi herkimmillään. Kiitos kaikille.
- Plussuunta
Tietysti herkkyys lisääntyy plussuuntaan. Miten se voi olla toisin. Minulla lisääntyy plussuuntaan niin tietysti sinullakin.
- perä_pimeänä
Uusien ja uudehtojen Avensisten hämärätunnistimissa on joku systemaattinen vika tai säädön vaikeus/mahdottomuus. Lähes jokainen Avensis joka on sattunut töistä palatessa kohdalle viime ja tällä viikolla alkuillan hämärässä on tullut perse edellä pimeänä vastaan. Yksikään muu auto, jossa tiedän olevan hämärätunnistimella ohjatut ajovalot, ei ole olleet perä pimeänä juuri samoissa olosuhteissa. Taitaa olla liian vaikeata tekniikkaa teroille ja papparaisille.
- dfdfdfd
Siinä tuli taas satua ja tarinaa kerrakseen.
- rämpytä_deetä_ja_äffää
dfdfdfd kirjoitti:
Siinä tuli taas satua ja tarinaa kerrakseen.
Riittää kun katselet liikenteessä liikkuvia Avensiksia iltahämärän laskeutuessa. Siihen ei satuja ja tarinoita tarvita. Hämärätunnistimen toiminta Toyotassa on samalla tavalla epämääräista kuin muittenkin laitteiden sähköisestä ohjaustehostimesta ja pysäköintojarrusta ajotietokoneen kautta törmäystynnistimiin. Kaikki halpaa varustelistan täytteeksi laitettua halpaa kiinalaishöttöä.
- rämpytä_pois
rämpytä_deetä_ja_äffää kirjoitti:
Riittää kun katselet liikenteessä liikkuvia Avensiksia iltahämärän laskeutuessa. Siihen ei satuja ja tarinoita tarvita. Hämärätunnistimen toiminta Toyotassa on samalla tavalla epämääräista kuin muittenkin laitteiden sähköisestä ohjaustehostimesta ja pysäköintojarrusta ajotietokoneen kautta törmäystynnistimiin. Kaikki halpaa varustelistan täytteeksi laitettua halpaa kiinalaishöttöä.
Ei syty, jos ei ole kääntänyt viiksestä valoja automaattiasentoon, ei ne mene muissakaan autoissa päälle jos kytkin on väärässä asennossa. Jossain muissa merkeissä saa valot ohjelmoitua pajalla siten, että etupäivävalojen lisäksi palaa aina takavalot, makukysymys se sitten.
Olen katsellut ja todennut samaa, mutta merkit ihan keskeltä eurooppaa.
Mitähän epämääräistä näet ohjaustehostimessa, pysäköintijarrussa ja ajotietokoneessa?
Joillakin on varmaan tullut vikoja, mutta se on normaalia, näillä palstoilla ei ole rutistu kuin sähkökässärin hajoamisesta kerran (provo jaksaa sitten toistaa kuin grammari).
Törmäystunnistimessa lienee ainakin 1. versioissa kehittämisen varaa talvitoiminnassa, mutta eiköhän (huurtumis?)ongelma ole kohta ratkaistu ellei ole jo. - tyyppivikoja
rämpytä_pois kirjoitti:
Ei syty, jos ei ole kääntänyt viiksestä valoja automaattiasentoon, ei ne mene muissakaan autoissa päälle jos kytkin on väärässä asennossa. Jossain muissa merkeissä saa valot ohjelmoitua pajalla siten, että etupäivävalojen lisäksi palaa aina takavalot, makukysymys se sitten.
Olen katsellut ja todennut samaa, mutta merkit ihan keskeltä eurooppaa.
Mitähän epämääräistä näet ohjaustehostimessa, pysäköintijarrussa ja ajotietokoneessa?
Joillakin on varmaan tullut vikoja, mutta se on normaalia, näillä palstoilla ei ole rutistu kuin sähkökässärin hajoamisesta kerran (provo jaksaa sitten toistaa kuin grammari).
Törmäystunnistimessa lienee ainakin 1. versioissa kehittämisen varaa talvitoiminnassa, mutta eiköhän (huurtumis?)ongelma ole kohta ratkaistu ellei ole jo.No sittenhän se on samanlainen automaatt kuin Avensiksen automaatti-ilmastointikin. Automaattiasennossa ei juuri koskaan ole sopivan lämmintä tai tuuletus on puutteellista. Minä olen ymmärtänyt ja kokenutkin automaattisten toimintojen olevan automaattisia ilman jatkuvaa kytkimien kääntelyä.
Mitä tulee Avensiksen sähköiseen pysäköintijarruun, toiminta on todella epämääräistä silloin kun jarrun pitäisi irrottaa automaattisesti. Liukkaalla ei ole toivoakaan, että jarru irrottaisi ajoissa ennen kuin etuset sutaisevat tyhjää. Toimilaitteen vikaantuminen on myös hyvin tavallista ja korjaaminen uudella osalla todella kallista. B-osia kun ei juuri ole AVK:n eikä hajottamoiden hyllyssä kun menevät saman tien kun autot on purettu. - rämpytä_lisää
tyyppivikoja kirjoitti:
No sittenhän se on samanlainen automaatt kuin Avensiksen automaatti-ilmastointikin. Automaattiasennossa ei juuri koskaan ole sopivan lämmintä tai tuuletus on puutteellista. Minä olen ymmärtänyt ja kokenutkin automaattisten toimintojen olevan automaattisia ilman jatkuvaa kytkimien kääntelyä.
Mitä tulee Avensiksen sähköiseen pysäköintijarruun, toiminta on todella epämääräistä silloin kun jarrun pitäisi irrottaa automaattisesti. Liukkaalla ei ole toivoakaan, että jarru irrottaisi ajoissa ennen kuin etuset sutaisevat tyhjää. Toimilaitteen vikaantuminen on myös hyvin tavallista ja korjaaminen uudella osalla todella kallista. B-osia kun ei juuri ole AVK:n eikä hajottamoiden hyllyssä kun menevät saman tien kun autot on purettu.Valokytkimeen ei tarvitse koskea oikeastaan ollenkaan, jos sen pitää automaattiasennossa, mutta enhän voi tietää missä kukin sitä pitää.
0-asennossa pitämällä voi pakottaa pysymään päivävaloilla, mikäli on esim. jotain varjokohtia missä automatiikka syttyttäisi ajovalot turhaan hetkeksi tai kääntämällä ajovaloasentoon voi pakottaa valot päälle koko ajan.
Toisaalta tunnelliin valoisalla ajaessa pitää kääntää ajovalot päälle, jos haluaa täyttää määräykset ajovalojen käytöstä heti tunnelin alussa, ei vähän ajan päästä.
Ilmastointi toimii ihan oikein automaatilla, mutta koska suomen ilmasto vaatii talvella puhallusta ennen kuin moottori ehtii lämmetä, niin silloin käsin lisää puhallusta, lämpötilan ja puhalluksen suunnan säätö pysyy automaatilla siitä huolimatta.
Sähköinen kässäri toimii hyvin, pieni kaasunkäyttö ja kytkimen nosto vapauttavat jarrun samantien. 2009-11 mallissa tuo toimi hitaammin, mutta logiikka sama.
Vanhemmiten se voi olla ryytyvä, kuten kässärit usein ovat, aikoinaan "talviauto" Volvon kanssa kässäriremontti oli edessä joka katsastukseen ja talvella sitä ei herkän jäätymisen takia voinut käyttää ollenkaan.
Entä muut väitteesi?
- Anonyymi
Se alkaa heti vittuilu, ei voida olla asiallisia ja kertoa kysyjälle jo on tietoa. Kun ei tiedetä alkaa se joutavan päiväinen ihan asian ulkopuolelta kommentointi. Kyllä Suomalaisista paistaa heti se puheen ymmärryksen puute, kaikki asiat muuttuu ihan poi raiteiltaan. Lukekaapa se ensimmäinen kysymys mitä kirjoittaja kysyy, vastatkaa jos kuka osaa asiallisesti, eikä muuta paskaa. Kiitos
- Anonyymi
Kirjoittaja kysyy ihan asiallisesti, minullakin on aukko kyseisestä tiedosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.583693Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j723065Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin522263Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.131433Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m651249- 861136
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?1961Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä23941Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55925- 47912