Millä paranee rakot jaloissa

Lesken1

Olen lenkittänyt naapurin koiraa melkoista juoksuvauhtia. Palkaksi olen saanut varvas- ja kantapäärakot. Kivuliaat sellaiset. Mikä olisi paras konsti niitten paranemiseen. Joudun teippaamaan kaikki varpaani,että pystyn kävelemään koiran kanssa ja muutenkin. Lenkkarit menee vaihtoon,mutta kun ei löydy sopivia leveään jalkaani. Lenkkeilyn ilo katoaa rakkoihin ja epäsopiviin lenkkareihin. Apuva. Kysyy Lesken

29

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaa.rauhoittua

Lepoa, kuumaa mehua, peitto, kuumemittari varpaiden väliin, ja sairauslomaa yksi viikko, eiköhän se auta ensi alkuun.

• Psykoterapeutitar

Se on sama syysflunssan kanssa! Pesin ikkunoita puolalasti ja sain kaamean kurkkukivun ja räkätaudin. Lepäsin toki hiukan, mutta olin sitä mieltä, että menee ohi muutamassa päivässä. Ei sitten mennytkään, kun kesti yli kaksi viikkoa. Nyt alkaa helpottaa!

Vanhana kaikki taudit, varpaissa tai kurkussa, kestää kauemmin ja pitäis olla kärsivällisyyttä hoitaa itseään tunnollisesti, mutta kun ei malta ja on sitä mieltä, ettei vielä ole niin vanha. Kuitenkin on jo vanha🙄

• Kyllähän-siinä-vetää

Mitä tarkoittaa ikkunoidenpesu puoli-alasti? Vainko pikkarit ja rintaliivit vai onko unohtunut ylle joku läpinäkyvä paitulikin?
        Kuinka kauan olit kussakin "näyteikkunassa" että ehdit paleltua?

• Psykoterapeutitar

Puolalasti tässä iässä ikkunoita pestessä tarkoittaa t-paitaa ja siivousverkkareita, mutta vaatetukseen olis vielä pitänyt lisätä joku lämmin rotsi ja ehkä pipo. Pari ikkunaa pesin ja n. puol tuntia per ikkuna, mutta se riitti, kun on tätä muutakin remontinjälkeistä puuhaa niin pirusti, että rakkuloita tulee päähän tällä menolla!

• Rakkolaastari ja sopivat kengät. Jos räpyläsi on niin extraealeveä ettei todella mistään löydy tarpeeksi leveitä kenkiä, Sun tulee teetättää yksilölliset kengät.

• tööttt

Kotikonstina olen käyttänyt jalkojen ihorikkoihin mäntysuopaa, etikkaa tai sitruunamahua - vähän kirpaisee mutta haavat parantuneet hyvin eikä tulehdusoireita ole näkynyt.

• scheriproct

puuduttava peräpukamavoide, auttaa myös palovammoihin

• Dr.Doom

Rakot puhki neulalla ja nesteet pois.. rakkolaastarit päälle ja uudet popot niin jo illalla voit heittää lenkkiä...

• staka

Suosittelen kaksisukka-systeemiä: alle ohuet luistavanoloiset sukat, päälle paksummat kunnon lenkkarisukat, ehkä jopa sellaiset joissa on erikseen Left ja Right. Ja kenkien pitää olla tarpeeksi tilavat, myös pituussuunnassa. Nauhoilla sitten himmaat ettei jalkaterä luista alamäessä kengänkärkeen - voi nimittäin lähteä pian kynnetkin jos näin käy. Varpaankynnet täytyy pitää lyhyenä.

Dr.Doomin ohjeet rakkojen hoitoon ihan ok. Tunnustele kuitenkin varovasti milloin voit seuraavan reippaan lenkin heittää... ei ole hyvä jos rakot aukeaa.

• PyriMiestekKenkiin

Rakkon alapuolelle kannattaa puhkaista reikä niin, että neste valuu ulos terveen ihon alta. Rakko säilyy ehjänä ja reikä on jossain sen alapuolella, niin iho paranee nopeammin eikä rakkoon pääse likaa, kun sen pinta ei repeä.

Kannattaisiko leveäjalkaisen naisen kokeilla miesten lenkkareita tai kenkiä? Luulen, että miesten kenkien lestimallit ovat leveämpiä. Kenkiäkin on monia, jotka ovat samannäköisiä miesten ja naisten malleina.

• staka kirjoitti:

Suosittelen kaksisukka-systeemiä: alle ohuet luistavanoloiset sukat, päälle paksummat kunnon lenkkarisukat, ehkä jopa sellaiset joissa on erikseen Left ja Right. Ja kenkien pitää olla tarpeeksi tilavat, myös pituussuunnassa. Nauhoilla sitten himmaat ettei jalkaterä luista alamäessä kengänkärkeen - voi nimittäin lähteä pian kynnetkin jos näin käy. Varpaankynnet täytyy pitää lyhyenä.

Dr.Doomin ohjeet rakkojen hoitoon ihan ok. Tunnustele kuitenkin varovasti milloin voit seuraavan reippaan lenkin heittää... ei ole hyvä jos rakot aukeaa.

Sulla näyttää olevan kunnon ohjeet ,lisäisin tohon sukkaan sen että ainakaan itte en pysty kahta sukkaa päällekkäin pitämään.
        Yks napakka saumaton sukka ja ne tossun nauhat niin et ei jalka mee erestakasin tossussa ,sentti varpaitten päähän tilaa niin kynnet säilyy.
        Rakot tulee kun jalka liikkuu tai sukassa on vekkejä .

• NiitäSuosittelenMää
        koti-kiusattu kirjoitti:

Sulla näyttää olevan kunnon ohjeet ,lisäisin tohon sukkaan sen että ainakaan itte en pysty kahta sukkaa päällekkäin pitämään.
        Yks napakka saumaton sukka ja ne tossun nauhat niin et ei jalka mee erestakasin tossussa ,sentti varpaitten päähän tilaa niin kynnet säilyy.

Kokeilepa joustavia pohjallisia. Ne pehmentävät askelta ja tuntuvat hyvältä, jos kengissä on tilaa. Niitä on vain muutamia kokoja, joista voi leikata sopivia kengän pohjalliset muotoisiksi.

Pohjallisia on sekä geeli- että muutakin joustavaa materiaalia. Jouston pehmeys ja tukevuus vaihtelevat eri kohdissa ja erilaisiin kenkiin tarkoitetuissa malleissa.

• VarvassukkiaONkaupoissa

Miten olisi sellaiset urheilusukat, joissa on jokaiselle varpaalle oma lokeronsa?

• staka
        koti-kiusattu kirjoitti:

Olen niin paljon rakkoja pitkänmatkankävelijöillä nähnyt ja heitä jututtanut, että olen niinsanotusti valaistunut tässä asiassa. Kyllä on käynyt sääliksi monta kertaa; monen taivallus on rakkojen vuoksi päättynyt itkuun ja keskeyttämiseen. Minulla ei rakon rakkoa satojen kilometrien / viikkojen kävelyjen päätteeksi. Huom: lähes 10 kilon reppu selässä. Kirjoitin siis kokemuksen syvällä rintaäänellä :)

Jalkateräni muodon (pitkä ja kapea) vuoksi varvassukat eivät sovellu minulle, tai ne pitäisi neuloa ihan omalla mallilla. Caminolla niitä kyllä näki ja ne toimivat - hmmm - ensimmäiset parisataa kilometriä... Geelipohjallisten olen joskus todennut "nurjuvan" jalan alla kävellessä. Ei tuntunut kivalta edes lyhyellä matkalla.

• 72-vuotta-kävellyt

Paras pohjallinen on kokolattiamatosta leikattu. Toiseksi paras aaltopahvista leikattu. Eristää kummasti kylmääkin - talvipakkasillakin pärjää yksillä sukilla. Sellaisilla urheilusukkien nimellä myytävillä. Täysnailonisilla.

• staka kirjoitti:

Minäkin käytän kaksia sukkia. Kesällä kävelin lenkkareilla yksillä ohuilla sukilla ja meinasi tulla hiertymiä. Sitten hain vintiltä jo vanhat, joskus Lidlistä ostetut, talvikengät ja laitoin villasukat ohuempien sukkien päälle. Jo oli hyvä kävellä.
        Kengän pitää olla jämpti, että jalka ja kenkä liikkuu samaan tahtiin. Varsinkaan tuolla metsässä, epätasaisella alustalla, kävellessä ei kenkä saa olla liian tilava.
        Harmi vaan, että nuo kengät on nyt syksyn aikana kävelty loppuun, yhtä hyviä (ja edullisia) saa etsiä.
        Kun 3 - 3,5 tuntiakin päivässä kävelee koiran perässä, alkaa kyllä huomaamaan sopivan jalkineen merkityksen.

• Jos sairastaa kakkostyypin diabetestä on rakot hoidettava heti hyvin, ei niitä saisi edes tulla. Niistä voi kehittyä ainainen riesa. Voi sairastaa tietämättään.

• reppuriika

Joskus olen huomannut, että kun ottaa syksyllä käyttöön talvilenkkarit tai jalkineet, niin alussa saattaa tulla jopa rakkoja. Pitää vain pikkuhiljaa totutella jalkineisiin, uusiin tai jalkineihin, joita ei ole pitkään aikaan käyttänyt. Laastaria teippiä, ja pehmosukkia voi käyttää. Aika parantaa kyllä haavat.
      Älä unohda juoksu- ja reippaita kävelylenkkejä. Niistä on hyötyä myös sinulle.

• Pi, pi, pi, pii, pii, pi Stadilaiset!
      Uutiset kertovat että Pudasjärvellä Poliisimme on pakotettu pysymään konttorissaan.
      Saa lähetellä ainoastaan varoituksia vaarallisesta Karhusta.
      Sanotaan paikallisen Karhu-ryhmän naureskelevan erä-kämpällään.
      Koiransa aitauksessa haukkuen.
      Poliisimme kun käsketään käskemään pysymään sisä-tiloissa.

H.

• Putasjärviset hoitivat homman kotio.

• Rakkula.pehvassa

Kyllä leski löytää netistä hoito-ohjeet.

• Kiitos ohjeista. Katsoin netistä ja vastaanvanlaisia ohjeita sieltä löytyi. Tilanne on se,että lenkitän edelleen isoa koiraa kaksi kertaa päivässä. Rakot eivät ehdi mennä kiinni. Mummovainaalla oli meille kakaroille aina jotain luonnonlääkettä. Mutta kun en tiedä että mitä. Kesällä ratamonlehtiä,mutta mitä näin syksyllä ja talvella?. Laastareita en ainakaan nähnyt 50-luvulla. Ostin leveälestiset lenkkarit,mutta sisäänajo taitaa kestää vuoden. Koira menee lujaa ja minä perässä. Onneksi koirat nuuskivat kaikkea,että välillä pysähdytään. Kokeilen sitä sukkasysteemiä.

• KokemuksestaSuosittelen

Rakkosuojaksi on ihan omanlaisiaan laastareita. Kysy apteekista. Toimivat hyvin.

• staka

Vinkkejä miten vaelluskengät kannattaa sitoa ja "lukita" ettei varpaat tökkää kengänkärkiin (alamäet), jne. Videossa on selkeästi esitetty erilaisia sitomistyylejä jalasta ja kengästä riippuen. Jokainen ymmärtää, vaikka ei englantia suuremmin osaisikaan.
      https://www.youtube.com/watch?v=SOE28brAcEc&feature=youtu.be

Tuplasukka-idean kertoi paikallinen urheilukauppias, ja hienosti toimivat. Valitettavasti näitä alimmaisia "liukkaita" sukkia ei kaikista urheilukaupoista löydy. Minun on Rohner-merkkiset, mutta luulen että mitkä tahansa suht ohuet ja liukkaanpuoleiset käy. Varpaille täytyy jäädä tilaa, se on muistettava, ei siis liian pieniä sukkia vaan sopivat!

• molemmat

Apina kysyy ja apinat vastaa:

• fdshjhyrds

Ja aasit huutelee sivusta.

• eielämäää

Apinoilla ei koskaan, se on kuolema.

• LuotaMinuun

Tulet kiittämään minua aloittaja. 2 vuotta tutkin, kokeilin ja melkein luovutin.
      En jaksa koko tarinaa kertoa mutta:

Mene urheiluliikeeseen sovittamaan REEBOK-kenkiä, merkki jolla on leveä- lestisiä jalkineita.

• Asiantuntija-apuun

Tilaa aika hyvälle jalkaterapeutille niin hän neuvoo sekä rakkojen hoitotavat että oikeanlaiset jalkineet ja / tai tuet jalkineisiin, joita tarvitset jotta jalkasi ovat oikeassa ja hyvässä asennossa askeltaessasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1759
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      235
      1602
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      90
      1361
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      66
      1032
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      904
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      862
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      37
      849
    Aihe