Mitä minulle?

Rakkauttavaiystävyyttä

Mitä näkyy minulle rakkauteen? Miehen kanssa pitkä aika yhdessä vietetty ja perhe perustettu. Nyt jo pikkulapsiaika takana.
Ajatukset junnaa joskus menneessä, tuttavassa jonka kanssa koin jonkinlaista yhteyttä.
Vaikka päätän unohtaa, hän kummittelee mielessä.
Vieläkö tiemme risteävät?
Elämä joskus vain tuntuu valuvan kohti ikääntymistä kovalla vauhdilla.
En ole aina niin varma onko tässä liitossa vain kyse hyvästä ystävyydestä enemmänkin kuin aidosta rakkaudesta. Mies tuntuu joskus ns tunteettomalta, kuitenkin joissain asioissa "arka" ja mielestäni joudun olemaan se "vahvempi". Kantamaan vastuun ja isot päätökset loppupeleissä. Yhteiselo on hyvää, mutta tietty tunteettomuus on alkanut iän myötä vaivata.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SininenSue

      Hei,

      Sain tällaisia kortteja:

      Nykyinen mies:

      Teillä tuntuu olevan vakaa suhde, jossa miehesi on kuitenkin vähän enemmän niskan päällä ja päättää asioista. Tuo jämähtymisen tunne näkyy täällä sinun kohdalla myös suhteessa tähän mieheen. Hän on sen sijaan aika varma, että sinä olet hänen.

      Toinen mies:

      Tässäkin suhteessa mies on se vanhempi osapuoli, mutta tämä suhde sisältää enemmän unelmointia tai peloista vapaaksi pääsemistä ainakin tämän miehen osalta. Sinä koet tilanteen taisteluksi ja haluat muutosta, joka toisi tasapainon, mutta sinä edustat tällekin miehelle vakautta ja rikkautta.

      Ratkaisu:

      Ratkaisun avaimet ovat jo käsissä tässä hetkessä. Teillä on ollut ihanaa yhdessä menneisyydessä ja tämä mies on sinulle toiveiden täyttymys, mutta alitajuisesti pelkäät muuta. Korttien mukaan edessä ei ole helppoja aikoja. Tulkitsen tämän kuitenkin niin, että käyt juuri tuota sisäistä kamppailua itsesi kanssa, teetkö ja tunnetko oikein? Ajattelet ehkä lapsiasi ja yrität kieltää tunteesi tätä miestä kohtaan, koska ympäristö odottaa sinulta tällaista käytöstä. Pelkäät kuitenkin, että petyt itse, niin kuin kirjoituksestasi vähän tuleekin ilmi. Lopputulos tässä on kuitenkin peloista irti päästäminen. Voisitko kuvitella, että keskustelisit tämän miehen kanssa tunteistasi ja tilanteestasi?

      • Rakkauttavaiystävyyttä

        Kiitos sinulle vastauksestasi.
        Nykyinen mies, eli pitkäaikainen aviomies ei ole kyllä missään nimessä niskan päällä. Päinvastoin. Suhteemme on hyvin tasavertainen, mutta minä olen se tietyllä tavalla vahvempi. Tietyllä tavalla kannan vastuun monista asioista henkisellä tasolla. Meillä on kahden aikuisen liitto, mutta romantiikka ja intohimo puuttuu, minun pitäisi se järjestää. (Mies aika arkinen ja vähään tyytyväinen. Minun mielestäni kun taas ne asiat olisi tärkeitä jos suhteen haluaa pitää elävänä.)
        Tämä toinen mies taas ei ole vanhempi, vai tarkoitatko vahvempi? Siihenkään en oikein usko. Taitaa olla hyvin sitoutuva ja toisen huomiota haluava, olettaisin. Ystävyytemme tuttavuutemme kesti vuosia. Jostain syystä koin vahvaa "sielujen sympatiaa". Yhteys päättyi hänen aloittaessa eron jälkeen uuden suhteen. Tiesi kyllä tunteeni. Eikä enää viimeiseen yhteydenottooni vastannut. Jostain syystä vain oletan ettei tuo suhde ole pidemmän päälle kestävää.
        Kiitos sinulle kuitenkin. Ja mielenkiinnolla odotan jos tästä sinulla vielä jotain uutta kommentoitavaa on.
        Jos ei niin oikein iloista joulun odotusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe