Lauluntekijä on rikkonut vihdoinkin hiljaisuuden ja antanut ilmoittaa että hän ei ota vastaan kirjallisuuspalkintoa "jostain pienestä arktisesta paskamaasta" jossa joukko frakkiin pukeutuneita snobeja jakaa palkintoja kaupallisuuden alttareille jne. ....en halua olla osallisena tälläisessa jätteidenpoistosirkuksessa....(vapaasti käännettynä)
Det var efter en spelning i Ohio som personal vid Martin Luther King Arena, där konserten ägde rum, hörde den 75-årige rockikonen diskutera priset med sin agent och i skarpa ordalag kritisera det hela. ”Örats poet” fördömde dels själva uppmärksamheten, dels landet Sverige som han kallade ”ett litet arktiskt skitland besatt av priser”.
Senare under kvällen gick hans agent Brett Young ut med ett pressutskick där Dylan lät meddela att han varken tänker erkänna utmärkelsen, än mindre låta någon annan hämta priset åt honom.
http://inzoomat.se/kultur/bob-dylan-vagrar-ta-emot-nobelpriset/
"Vid midnatt kom så ett uttalande från Dylan själv i en skakig mobilinspelning, upplagd på skivbolaget Stereophones hemsida, där han ger sin syn på saken – och på Alfred Nobel:
– Priskommittén består av en bunt baktunga boksnobbar som för länge sedan lämnat scenen och nu sitter som asgamar i frack invid litteraturens slagfält och lystet blickar mot slamsorna av det som en gång var en gärning i mänsklighetens tjänst, i dag förvandlad till ren kommers. Jag varken kan eller vill associeras med den typen av avfallshantering, säger Dylan väsande men behärskat i inspelningen utan att titta upp från sina anteckningar en enda gång.
– För övrigt anser jag Nobel inte vara mer än en förmögen dynamitard. Varje år väljs det ut en särskilt människofientlig bok till hans minne, som ofelbart orsakar livsleda och apati hos sina läsare. Nobel gick de kopplade hundarnas ärenden, medan jag alltid varit en fri rebell. Det är en ocean emellan oss!"
Mä tykkään että nobelkomitea voi ottaa takaisin palkintonsa ja antaa sen jollekin jolla onpienempi ego ja vähemmän rahaa.
Bob Dylanille ei kelpaa Nobel
68
220
Vastaukset
Mikko Alatalo kyllä ottaisi palkinnon vastaan :)
- Alas-taloon
Kumma kun Mikko ei ole jo kommentoinut, että hänellä on sisäpiirin tietoa, että hänkin oli ehdolla, mutta ei saanut palkintoa jostakin syystä ilmeisesti siksi kun hänellä on kansanedustajan vakanssi.
Alas-taloon kirjoitti:
Kumma kun Mikko ei ole jo kommentoinut, että hänellä on sisäpiirin tietoa, että hänkin oli ehdolla, mutta ei saanut palkintoa jostakin syystä ilmeisesti siksi kun hänellä on kansanedustajan vakanssi.
Mikon kyyneleet ryöppyävät kuin Kiiminki-joki kevättulvan aikaan.
Ehkä hänenkin aikansa vielä tulee, edes Iskelmä-Finlandian voittaisi.
Tuntuu mukavalta se mitä kirjoitin, kun tuo uutinen Nobelista nostettiin palstalle.
Huomatkaa että teeveekin yhtyi minuun.
Se Peruna-ihminen.
-
En tiedä, kuinka osoittaisin riittävästi kunnioitusta Dylanille.
Hän teki oikean ratkaisun, täysin oikein sanoin.
-
Aika, milloin A.Nobel eli, ei ole se aika mitä Ruotsi tänään elää.
Tänään Ruotsi on henkisessä hukassa.
Norja Nobeleineen liukkaasti öljyssä.
H.- Uskotaan-uskotaan
Kerro nyt vielä se, että laitoit Dylanille meiliä ja kehoitit häntä kieltäytymään palkinnosta.
Uskotaan-uskotaan kirjoitti:
Kerro nyt vielä se, että laitoit Dylanille meiliä ja kehoitit häntä kieltäytymään palkinnosta.
"Uskotaan-uskotaan"
Alahan laskea vuosia taakse-päin.
Aloita luvusta 66.
Muista katsella ympärillesi jokaisen laskemasi vuoden kohdalla.
H.
- mimmimum-..mi
UUtinen ei ole vielä tullut meidän lehtiin....juuri luin jutun missä ihmeteltiin kun ei ole kommentoinut palkintoaan vieläkään....ja tuleeekohan joulukuun 10 päivä Tukholmaan....
Tää on vielä vahvistamaton uutinen...ei tule valtamediasta vaan inzoomat.se:stä.Perustuu kuultuun keskusteluun Dylanin ja hänen agenttinsa välillä ja johonkin nauhoitettuun viestiin levy-yhtiön nettisivulta.
Voi tietysti olla ankkakin.
Mä heitän roskiin kaikki Dylan-levyni. Sanon monivuotisen ystävyyden irti. Dylan olis voinut kerrankin osoittaa olevansa tolkun ihminen ja ottaa vastaan palkinto ja lahjoittaa rahat vaikka lääkäreille ilman rajoja. Sen sijaan että vain meuhkasi omaa erinomaisuuttaan. Ja miten paskoja muut ovat. Alapeukku Dylanille."Paloma.se.co"
Älä sure tyttönen.
Tiedäthän sinä että joskus on tultava ulos rumasti näytellen.
Jotta kaunis totuus ei paljastuisi.
H.
- ootellaan
en noteeraa uutisiin jotka eivät ole ylittäneet edes uutiskynnystä
- blowinginthewind
Hmmm....joku kuuli kun joku jossain sanoi....hilipatihippaa:)))
Jutussa puhutaan keikasta joka olisi ollut Martin Luther King Arenalla, Ohion osavaltiossa. No, ko.riemuliiteri ei ole Ohiossa vaan Georgiassa,Savannah nimisessä kaupungissa. Siellä Dylan on ollut keikalla viimeksi 2006. Taisi olla ankka....odotellaan vahvistusta.
http://www.metro.se/nyheter/nej-bob-dylan-har-inte-sagt-att-han-vagrar-ta-emot-nobelpriset/EVHpjr!fPbdjF5RYjbo/- Joh-ny-Lenno-ni
Noh. Missäs ne Dylanin levyt nyt ovat? Joko roskiksessa? Dyykkarit löytäneet ja vieneet divariin.
- Korppis11
Olen pannut merkille, että sinulla sattuu näitä vahinkoja tuon tuosta.
Vanha suomalainen sanonta...Hättäilemällä ei saa kuin sekopäisiä lapsia.
Otetaan rauhallisesti, ilman kiihkoa ja sydämen paloa. - liioittelet
Korppis11 kirjoitti:
Olen pannut merkille, että sinulla sattuu näitä vahinkoja tuon tuosta.
Vanha suomalainen sanonta...Hättäilemällä ei saa kuin sekopäisiä lapsia.
Otetaan rauhallisesti, ilman kiihkoa ja sydämen paloa.Koska viimeksi olet pannut merkille ?
liioittelet kirjoitti:
Koska viimeksi olet pannut merkille ?
Viimeksi tänään Pohjois-Karjalaista miestä hän väitti ruskiksi (venäläiseksi)
korpikirjailija kirjoitti:
En tainnut olla ensimmäinen?
- Hhjhujhjhjh
Joh-ny-Lenno-ni kirjoitti:
Noh. Missäs ne Dylanin levyt nyt ovat? Joko roskiksessa? Dyykkarit löytäneet ja vieneet divariin.
Hiukan outoa käytöstä kun jo kuitenkin jo vanhus ja käytös näyttäytyy jo kovin kiusalliselta jos rock asennetta hakee ikämiehenä.
korpikirjailija kirjoitti:
Mamma, isän äiti väitti siirtolaisia rys...si.
En silloin ymmärtänyt miksi hän oli näille ihmisille niin vihainen .
Nyt olen jälkeenpäin vihainen mammalle, hyvähän siellä rannikolla oli nimitellä kotinsa menettäneitä.
En ole musiikin ystävä, makuni on aika alkeellinen siinä suhteessa.
Bob Dylanin tiedän mutta en muista yhtään hänen levytystään.Hhjhujhjhjh kirjoitti:
Hiukan outoa käytöstä kun jo kuitenkin jo vanhus ja käytös näyttäytyy jo kovin kiusalliselta jos rock asennetta hakee ikämiehenä.
Paloma, lue tämä kommentti, olet jo väärällä uutisoinnilla (ankka) vakuuttanut jonkun lukijan.
korppis kirjoitti:
Paloma, lue tämä kommentti, olet jo väärällä uutisoinnilla (ankka) vakuuttanut jonkun lukijan.
Minähän sanoin jo että uutinen voi olla ankka.
Sain sen kyllä ihan luotettavalta taholta facebook-sivulleni, mutta sitten kun kopioin sitä tänne huomasin että se ei ollutkaan valtamedialähteestä.
Dylanilta ei ole vieläkään kuulunut inahdustakaan, jos nyt tuo uutinen ei ole totta. Ihmeellistä.Paloma.se.co kirjoitti:
Minähän sanoin jo että uutinen voi olla ankka.
Sain sen kyllä ihan luotettavalta taholta facebook-sivulleni, mutta sitten kun kopioin sitä tänne huomasin että se ei ollutkaan valtamedialähteestä.
Dylanilta ei ole vieläkään kuulunut inahdustakaan, jos nyt tuo uutinen ei ole totta. Ihmeellistä.Minua alkoi kiinnostamaan henkilö Ilja Janitskin, josta en itseasiassa tiennyt mitään, mutta tapani mukaan menen haukutun puolelle.
Kaivelin lehdistön ja toisen käden tietoja, kävin läpi keskusteluja Iljasta. Keskusteluissa on tapana paisutella asioita totena tai valheet voivat muuttua todeksi. Löysin tämän ristiriitaisia mielikuvia keränneen miehen haastattelun.
http://yle.fi/uutiset/3-8641411
Mielipiteitä on monia, mutta Iljahan on ulkoisesti komea mies. Uuninpankopoika jää menen tullen kakkoseksi ; ))korppis kirjoitti:
Minua alkoi kiinnostamaan henkilö Ilja Janitskin, josta en itseasiassa tiennyt mitään, mutta tapani mukaan menen haukutun puolelle.
Kaivelin lehdistön ja toisen käden tietoja, kävin läpi keskusteluja Iljasta. Keskusteluissa on tapana paisutella asioita totena tai valheet voivat muuttua todeksi. Löysin tämän ristiriitaisia mielikuvia keränneen miehen haastattelun.
http://yle.fi/uutiset/3-8641411
Mielipiteitä on monia, mutta Iljahan on ulkoisesti komea mies. Uuninpankopoika jää menen tullen kakkoseksi ; ))Hehe.
Toi serbialainen sotarikollisluukki ei ole koskaan purrut minuun. En ole koskaan tuntenut mitään kutsumusta gangsterinmorsiammeksi. On se hyvä että meitä naisia miellyttävät erilaiset tyypit. Janitskin ei yksinkertaisesti ole mun kuppi vodkaa.
En mee sanomaan että Timonenkaan nyt olisi mikään Adonis, mutta tavallisen näköinen suomalainen maalaispoika. Useimmat sentyyppiset ovat ok.Tuli mieleen: "Kumman kaa olisit, Iljan vai Sakun?"
Pitkän harkinnan jälkeen Ilja. Tämä valinta perustuu pelkästään valokuviin :)mielikki.mummo kirjoitti:
Tuli mieleen: "Kumman kaa olisit, Iljan vai Sakun?"
Pitkän harkinnan jälkeen Ilja. Tämä valinta perustuu pelkästään valokuviin :)Hmmmm...onko se sitten totta että suomalaiset naiset ovat persoja vierasmaalaisiin shemeikkoihin? Niinhän se Marja-reppanakin lankesi....
Paloma.se.co kirjoitti:
Hmmmm...onko se sitten totta että suomalaiset naiset ovat persoja vierasmaalaisiin shemeikkoihin? Niinhän se Marja-reppanakin lankesi....
Tässä oli vain kaksi vaihtoehtoa. Hyvin traaginen se Marjan tarina.
Minuun ei valitettavasti tämä Saku vetoa yhtään.
Mutta oikeasti, Viktor Klimenko parhaina vuosinaan on oikein hyvä. Katson parhaillaan tv 2 palkkaerot keskustelua. Jos joku kysyisi kumman kaa olisit, Antti Jokisen vai Jari Sarasvuon niin sanoisin hyvin painokkaasti, Antin tietysti.mielikki.mummo kirjoitti:
Mutta oikeasti, Viktor Klimenko parhaina vuosinaan on oikein hyvä. Katson parhaillaan tv 2 palkkaerot keskustelua. Jos joku kysyisi kumman kaa olisit, Antti Jokisen vai Jari Sarasvuon niin sanoisin hyvin painokkaasti, Antin tietysti.Hehe, minuun ei Saku vetoa pätkääkään. Mutta ei herätä vastenmielisyyttäkään. Se on ihan yhden mun tutun lahtelaisen näköinen. Klimenkosta en koskaan tykännyt, ei mun mielestä komea. Jokinen on ok. Sarasvuo on pelottavan näkönen isoine hampaineen. Hmmm....
- Korppis11
Paloma.se.co kirjoitti:
Hmmmm...onko se sitten totta että suomalaiset naiset ovat persoja vierasmaalaisiin shemeikkoihin? Niinhän se Marja-reppanakin lankesi....
Tässä kohtaan taas muistutus, kirjoittelemme nyt suomalaisista miehistä ja heidän ulkonäöstä, muuta me ei itse asiassa heistä tiedetäkään.
Googlasin kuka on Antti Jokinen ja komia mies ja kaunis on hänen vaimonsakin Krista Kosonen.
Kirjoitit: onko se sitten totta että suomalaiset naiset ovat persoja vierasmaalaisiin shemeikkoihin?
Niin, mikä kerropas itse.
Mikä sai sinut suomalaisen nuoren naisen rakastumaan kolumbialaiseen? Oliko hän mielestäsi komea? Oliko hänen piirteissään espanjalaisuutta vai intiaania?
Mikä sai sinut rakastumaan häneen?
Minä olin naimisissa suomalaisen miehen kanssa. Komia mies ja komiat ovat poikansakin. mielikki.mummo kirjoitti:
Mutta oikeasti, Viktor Klimenko parhaina vuosinaan on oikein hyvä. Katson parhaillaan tv 2 palkkaerot keskustelua. Jos joku kysyisi kumman kaa olisit, Antti Jokisen vai Jari Sarasvuon niin sanoisin hyvin painokkaasti, Antin tietysti.Meillä tuntuu olevan samanlainen miesmaku mitä tulee ulkonäköön.
Ensimmäisen mieheni veressä virtasi äitinsä kautta Viipurista Suomeen tulleen alkuperältään saksalaisen suvun geenejä.
Omassa veressäni on virtaa troppeja venäjältä.
Nykyinen mieheni seuraa mielenkiinnolla serkkunsa sukuselvitystä hänen taustoistaan. Euroopassa päästään hyvin pitkälle koska kirkot ovat vanhoja tehty kivistä. Kikon uumenissa on hautoja. Lisäksi sieltä löytyy satojen vuosien syntymä- ja kuolin tiedot ihmisistä.
Mieheni on perinyt tummuuden äidiltään, joka oli kotoisin Etelä-Hollannista. Hänen isänsä oli vaalea friisiläinen eli germaaninen etninen ryhmä, joka on hajaantunut Hollannin pohjois-osiin ja Pohjois-Saksaan.
Olemme usein jo todenneet keskusteluissa, että mekin suomalaiset olemme sekoituksia useimmista kansalaisuuksista. Osassa meistä virtaa slaavilaista, ruotsalaista, saksalaista verta ja tempperamenttiä, osassa vain suomelaista Havukka-Ahon ajattelijaa. Hiljaista kansaa, jonka sisuksissa virtaa vastarinta epäoikeuden mukaisuutta kohtaan.korppis kirjoitti:
Meillä tuntuu olevan samanlainen miesmaku mitä tulee ulkonäköön.
Ensimmäisen mieheni veressä virtasi äitinsä kautta Viipurista Suomeen tulleen alkuperältään saksalaisen suvun geenejä.
Omassa veressäni on virtaa troppeja venäjältä.
Nykyinen mieheni seuraa mielenkiinnolla serkkunsa sukuselvitystä hänen taustoistaan. Euroopassa päästään hyvin pitkälle koska kirkot ovat vanhoja tehty kivistä. Kikon uumenissa on hautoja. Lisäksi sieltä löytyy satojen vuosien syntymä- ja kuolin tiedot ihmisistä.
Mieheni on perinyt tummuuden äidiltään, joka oli kotoisin Etelä-Hollannista. Hänen isänsä oli vaalea friisiläinen eli germaaninen etninen ryhmä, joka on hajaantunut Hollannin pohjois-osiin ja Pohjois-Saksaan.
Olemme usein jo todenneet keskusteluissa, että mekin suomalaiset olemme sekoituksia useimmista kansalaisuuksista. Osassa meistä virtaa slaavilaista, ruotsalaista, saksalaista verta ja tempperamenttiä, osassa vain suomelaista Havukka-Ahon ajattelijaa. Hiljaista kansaa, jonka sisuksissa virtaa vastarinta epäoikeuden mukaisuutta kohtaan."korppis"
Juku!
Dylan aloitus päästäkseen blogaamaan ympäristöstään, sukulaisin tuttavin.
Aika nerosti.
H.Korppis11 kirjoitti:
Tässä kohtaan taas muistutus, kirjoittelemme nyt suomalaisista miehistä ja heidän ulkonäöstä, muuta me ei itse asiassa heistä tiedetäkään.
Googlasin kuka on Antti Jokinen ja komia mies ja kaunis on hänen vaimonsakin Krista Kosonen.
Kirjoitit: onko se sitten totta että suomalaiset naiset ovat persoja vierasmaalaisiin shemeikkoihin?
Niin, mikä kerropas itse.
Mikä sai sinut suomalaisen nuoren naisen rakastumaan kolumbialaiseen? Oliko hän mielestäsi komea? Oliko hänen piirteissään espanjalaisuutta vai intiaania?
Mikä sai sinut rakastumaan häneen?
Minä olin naimisissa suomalaisen miehen kanssa. Komia mies ja komiat ovat poikansakin.Laitoin kuvaa näytiksi profiiliin. Ton näköinen hän oli kun alttarille käveltiin. Vuosi 1972. Minä tykkäsin että joo, kelpaa mulle. (Kuva lähtee tänään vielä pois).
Minulla ei ole koskaan ollut mitään erityistä listaa miehen ulkonäköön liittyvistä ominaisuuksista, saati sitten kansallisuudesta, ihonväristä, etnisestä taustasta.
Olin kaksikymmentäneljä kun menin naimisiin, siellä missä satuin olemaan, paikallisen hyvän perheen pojan kanssa. Minuun iski pesimisvietti ja ulkonäkökin miellytti. Enemmän espanjalaista kuin intiaania, vaikka korkeat poskipäät ja musta tukka, mutta kasvonpiirteet tyyppi italialaiset, klassiset kapeat kasvot ja suora nenä.
Nyt mieheni on tyypillinen suomalainen liinatukka. Ei ehkä yhtä filmitähdennäköinen mutta jospa hänestä tulisi pitkäikäisempi.Paloma.se.co kirjoitti:
Laitoin kuvaa näytiksi profiiliin. Ton näköinen hän oli kun alttarille käveltiin. Vuosi 1972. Minä tykkäsin että joo, kelpaa mulle. (Kuva lähtee tänään vielä pois).
Minulla ei ole koskaan ollut mitään erityistä listaa miehen ulkonäköön liittyvistä ominaisuuksista, saati sitten kansallisuudesta, ihonväristä, etnisestä taustasta.
Olin kaksikymmentäneljä kun menin naimisiin, siellä missä satuin olemaan, paikallisen hyvän perheen pojan kanssa. Minuun iski pesimisvietti ja ulkonäkökin miellytti. Enemmän espanjalaista kuin intiaania, vaikka korkeat poskipäät ja musta tukka, mutta kasvonpiirteet tyyppi italialaiset, klassiset kapeat kasvot ja suora nenä.
Nyt mieheni on tyypillinen suomalainen liinatukka. Ei ehkä yhtä filmitähdennäköinen mutta jospa hänestä tulisi pitkäikäisempi."Paloma.se.co"
Ja sinäkin odotit aloitusta Dylanista, päästäksesi blogaamaan nuoruutesi sankareista.
H-- Korppis11
Paloma.se.co kirjoitti:
Laitoin kuvaa näytiksi profiiliin. Ton näköinen hän oli kun alttarille käveltiin. Vuosi 1972. Minä tykkäsin että joo, kelpaa mulle. (Kuva lähtee tänään vielä pois).
Nyt mieheni on tyypillinen suomalainen liinatukka. Ei ehkä yhtä filmitähdennäköinen mutta jospa hänestä tulisi pitkäikäisempi.Komea oli miehesi, joten en ihmettele jos rakastuit ja vielä perhe tuntui turvalliselta, maassa joka oli 1970-luvulla huumeiden ja mafian taistelukenttä.
Pesän akentamisvitin ymmärrän hyvin. Ein kuusi vuotta vaalean kiharapään kainalossa, mutta suhde loppui siihen kun halusin lapsia. (pitkä tarina)
Tapasin muutaman vuoden jälkeen tulevan mieheni, vaikka varoituskellon kilkattelivat ne eivät kuitenkaan pystyneet kääntämään pesänrakentajan viettijäni.
Oliko se suurta rakkautta vai vain hätätilanne olin jo 35-vuotias ja lapseton ; )
Nykyisin me kaksi elämässä paljon kokenutta aikuista Petze ja minä jaamme yhteisen vanhuuden. Olemme keskustelijoita, istumme iltoja jutellen nykymaailman tilasta ja entisistä ajoista suunnittelemme tulevia matkoja jne.
Katselemme samoja dokumentteja, jos vaivaudumme avaamaan television. Tietokoneet eivät ole meidän juttu kun olemme kahden. Olemme kiinnostuneet historiasta. Tästäkin olemme keskustelleet, että jos olisimme tavanneet nuorina olisi eläämämme ollut jonkin sortin huikeaa taistelua, kaksi vahvaa luonnetta.
Onneksi kohtasimme oikeaan aikaan. Korppis11 kirjoitti:
Komea oli miehesi, joten en ihmettele jos rakastuit ja vielä perhe tuntui turvalliselta, maassa joka oli 1970-luvulla huumeiden ja mafian taistelukenttä.
Pesän akentamisvitin ymmärrän hyvin. Ein kuusi vuotta vaalean kiharapään kainalossa, mutta suhde loppui siihen kun halusin lapsia. (pitkä tarina)
Tapasin muutaman vuoden jälkeen tulevan mieheni, vaikka varoituskellon kilkattelivat ne eivät kuitenkaan pystyneet kääntämään pesänrakentajan viettijäni.
Oliko se suurta rakkautta vai vain hätätilanne olin jo 35-vuotias ja lapseton ; )
Nykyisin me kaksi elämässä paljon kokenutta aikuista Petze ja minä jaamme yhteisen vanhuuden. Olemme keskustelijoita, istumme iltoja jutellen nykymaailman tilasta ja entisistä ajoista suunnittelemme tulevia matkoja jne.
Katselemme samoja dokumentteja, jos vaivaudumme avaamaan television. Tietokoneet eivät ole meidän juttu kun olemme kahden. Olemme kiinnostuneet historiasta. Tästäkin olemme keskustelleet, että jos olisimme tavanneet nuorina olisi eläämämme ollut jonkin sortin huikeaa taistelua, kaksi vahvaa luonnetta.
Onneksi kohtasimme oikeaan aikaan." joka oli 1970-luvulla huumeiden ja mafian taistelukenttä."
ei vielä silloin. 70-luku oli positiivisen kehityksen ja pääasiassa rauhan aikaa. Toi sun mainitsemasi huumeet ja mafia ja sitten vielä sissiliikkeen voimistuminen tuli kuvaan kahdeksankymmentäluvun alussa ja motivoi meidän muuttomme USA:han.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Ja sinäkin odotit aloitusta Dylanista, päästäksesi blogaamaan nuoruutesi sankareista.
H-En aloittanut...korppis lähti sivuraiteelle Iljasta ja uuninpankosta ja mä niin tykkään näistä sivuraiteista varsinkin jos joku on kiinnostunut blogaamisesta :))
Sä unohdit, MVH.
PPaloma.se.co kirjoitti:
" joka oli 1970-luvulla huumeiden ja mafian taistelukenttä."
ei vielä silloin. 70-luku oli positiivisen kehityksen ja pääasiassa rauhan aikaa. Toi sun mainitsemasi huumeet ja mafia ja sitten vielä sissiliikkeen voimistuminen tuli kuvaan kahdeksankymmentäluvun alussa ja motivoi meidän muuttomme USA:han.Googletin ja sieltä sain kirjoittamaani tietoa.
korppis kirjoitti:
Googletin ja sieltä sain kirjoittamaani tietoa.
No ne valehteli siellä googlessa. Minä asuin siellä koko 70-luvun. Huumekaupat alkoivat tositeolla vasta seitsemänkymmentäluvun ja kahdeksankymmentäluvun taitteessa. Kartellit muodostuivat kahdeksankymmentäluvun alkupuolella.
Vuonna 1971 tein pitkän reissun Kolumbiassa Ecuadoriin saakka paikallisbusseissa, nukuimmekin bussissa. Jos maassa olisi ollut rauhatonta niin se olisi ollut hyvin uhkarohkeaa ja vaarallista. Vuonna 76 oli upeat presidentivaalit Kolumbiassa, kansa kulki kaduilla ja juhli. Vuonna 1980 presidentiksi valittiin Julio Turbay Ayala ja hänen kaudellaan tilanne alkoi huonontua nopeasti ja mekin muutimme pois.
- TurhiaLoruja
Ihan sama. Dylan on epäonnistunut surkeasti rauhansanomissaan kotimaalleen.
USA on hyökännyt 50 vuoden aikana 32 itsenäiseen valtioon viemään demokratiaa ja vapautta. Yhdessäkään ne eivät ole toteutuneet.Ja kysymys olikin kirjallisuuspalkinnosta. Rauhanpalkintoon tarvitaan paremmat meriitit. Dylan on aina ajanut vain yhtä asiaa: Dylanin pankkitilin kasvattamista.
Viimeisten "tietojen" mukaan Dylan on sanonut lahjoittavansa palkintorahat Palestiinalle.
Katsotaan onko tää ankka vielä hengissä aamulla :)On se uskomattoman kivaa että joku ei ole Nobelia vailla, käyttää taiteilijan vapautta, ihan tostavaan, heh! ☺️
Olisin enemmän huolissani tasa-arvosta, tänä vuonna ei taidettu antaa yhtäkään Nobel-palkintoa naiselle.
Eikö löytynyt ainoatakaan kelvollista, eikö päteviä naisia ollut missään, toivottavasti edes etsivät.
Keittiössä? Kanan kuva ovessa olevassa vessassa?Minä uskoisin että heillä ei ole tasa-arvoisuusprinsiippi kaikkein päällimmäisenä kun valitsevat palkiinonsaajan(saajat) ehdokkaiden joukosta.
Tieteeet ja ekonomiakin ovat kovasti miesvaltaisia ainakin huipulla, kuten akateeminen maailma yleensäkin.Paloma.se.co kirjoitti:
Minä uskoisin että heillä ei ole tasa-arvoisuusprinsiippi kaikkein päällimmäisenä kun valitsevat palkiinonsaajan(saajat) ehdokkaiden joukosta.
Tieteeet ja ekonomiakin ovat kovasti miesvaltaisia ainakin huipulla, kuten akateeminen maailma yleensäkin.Niin minäkin luulen, ellen aivan usko.
Tuo viestini aihe tuli yhdestä lehtijutusta, jossa kyseistä asiaa oli ihmetelty.
Mehän tiedämme, että fiksuja naisia on ihan mahdottoman paljon.hunksz kirjoitti:
"Ancelina"
Suosittelen sinulle Sanni Gran-aloitusta.
Jos lupaat että et ota opiksesi.
H.hunksz
Enkä mene, olet ehkä huomannut, etten ota opikseni juuri mitään.
Etenkään sinun suosittelemanasi.
Minusta on kiva että tytöt on tyttöjä ja pojat poikia.
.
- korppis11
Taas yksi huijaus lisää. Kyllä hyväuskoisia jymäytetään. Aleppon lelukauppias, suomalaisten ja Suomessa asuvien pakolaisten kusettaja. Median välityksellä näyttää olevan helppo levittää uskottavia satuja lasten auttamisesta sodan keskellä. No, ainahan hyväuskoisia on käytetty hyväksi. Taas tarina joka vahvistaa mielipidettäni. Avustuksia kerätään, mutta rahat katoavat vääriin taskuihin. Ei valheille.
- eiihanjokamiehellä
Sinulla on ihailtava taito pysyä aiheessa.
- vähän.niin
Tulikohan viestinsä väärään ketjuun.
- SelvennänTätä
Tuli korppiksen viesti oikeaan ketjuun. Korppis ennakoi "lelusalakuljettajan" tähtäävän tietenkin toimillaan ja huijauksillaan myös Nobel-palkintoon.
- korppis11
eiihanjokamiehellä kirjoitti:
Sinulla on ihailtava taito pysyä aiheessa.
No, pitäisikö kirjoittaa aloituksen aiheesta? Lehtiartikkeli johon aloitus perustui oli mediahuijaus. Kommenttini oli samasta ilmiöstä, mutta voimme toki jatkaa oliko sinulla, jotain asiaan liittyvää uutta tietoa.
- heja_kifk
korppis11 kirjoitti:
No, pitäisikö kirjoittaa aloituksen aiheesta? Lehtiartikkeli johon aloitus perustui oli mediahuijaus. Kommenttini oli samasta ilmiöstä, mutta voimme toki jatkaa oliko sinulla, jotain asiaan liittyvää uutta tietoa.
Ei tietenkään kannata puhua aloituksen aiheesta. Aina voi ja pitääkin höpöttää jotain ihan muuta,akkamaiseen tapaan.
Minä luulen ja toivon että kyykkämestaruuden voittaa Käkisalmen IFK. - hevosmiehentietotoimisto
heja_kifk kirjoitti:
Ei tietenkään kannata puhua aloituksen aiheesta. Aina voi ja pitääkin höpöttää jotain ihan muuta,akkamaiseen tapaan.
Minä luulen ja toivon että kyykkämestaruuden voittaa Käkisalmen IFK.Aloitushan on perätön huhu, eikö se ollutkaan tarkoituksena tässä avauksessa?
hevosmiehentietotoimisto kirjoitti:
Aloitushan on perätön huhu, eikö se ollutkaan tarkoituksena tässä avauksessa?
Minä oletin sen olevan totta avauksen tehdessäni. Huomasin kyllä sitten että se voi olla peräton huhu ja varoitinkin siitä ettei kukaan mene suoralta kädeltä uskomaan.
Nyt näyttäisi siltä että Dylan on tietoinen palkinnostaan mutta ei halua kommentoida sitä. Että joku olisi kuullut hänen kommentoivan agenttinsa kanssa on mahdollista, mutta miten sen todistat?
Olen pannut merkille, että miespuoliset palstakirjoittajat ovat lisääntyneet.
On tullut uusia rekisteröityjä nimimerkkejäkin. Yksi ristariita kommenteista heijastuu. Ovat kovin feministisiä nämä heidän juttunsa.
En oikein minä usko, että täällä on miehiä, joita minä oikeesti ärsytän, mutta naisia. Naiset ovat valmiita luomaan jopa miespuolisen profiilin.
Uusi miehemme palstalla on Aimokassinen. Hän kirjoitustyylinsä vie minut vuosien taakse ja ruletin neula pysähtyy, kassialmaan alias lahjuskaan.
Kieltämättä minullakin on parrankasvu lisääntynyt iän karttuessa.
Nyt tämä naispuolinen kirjoittaja lähtee lenkille.- Nobel_on_laast_siison
Katoppas vaan. Juutalaiset ei huoli enää Nobelejakaan.
Kohta varmaan lanseeraavat oman "kultainen vasikka" palkintonsa. Ja sitten loppujen lopuksi ...eihän Dylan voinutkaan kieltäytyä. Tulee kuulemma Tukholmaan jos hänellä on siihen mahdollisuutta. Aikataulut on tarkkaan buukattu.
http://www.dn.se/kultur-noje/akademien-teg-om-dylans-samtal-i-tre-dagar/- hytinäx1
Lapsellinen vanha ukko joka nostettu aivan liian suurelle jalustalle. Jopa ylistetään Homeroksen vertaiseksi, liekö itse edes kirjoittanut omasta päästään montakaan tekstiä. Jaa, nyt sitten täytyisi kuukauden verran miettiä tuleekohan hän tilaisuuteen vai ei. Jos ei halua tulla niin voihan sen palkinnon luovuttaa ensi vuoden kirjallisuuspalkinnon saajalle, tai sanoa rehellisesti ettei ole ansainnut palkintoa.
- Korppis11
hytinäx1 kirjoitti:
Lapsellinen vanha ukko joka nostettu aivan liian suurelle jalustalle. Jopa ylistetään Homeroksen vertaiseksi, liekö itse edes kirjoittanut omasta päästään montakaan tekstiä. Jaa, nyt sitten täytyisi kuukauden verran miettiä tuleekohan hän tilaisuuteen vai ei. Jos ei halua tulla niin voihan sen palkinnon luovuttaa ensi vuoden kirjallisuuspalkinnon saajalle, tai sanoa rehellisesti ettei ole ansainnut palkintoa.
pyh happamia sano.... On se vaan kumma, että nuorena ollaan finninaamoja, jotka eivät tiedä mitään, luulevat vain tietävänsä ja kun keskustellaan vanhoista taiteilijoista he ovat lapseksi jälleen taantuneita vanhoja ukkoja.
- artisti2020
Nyt kuulin, että Bob on vastannut puhepostilla!!!:
"The answer my friend, is blowing in the wind, the answer is blowing int he wind!
:) - UusintaTietoaAsiasta
Laulaja-lauluntekijä Bob Dylan on ilmoittanut Ruotsin akatemialle vastaanottavansa hänelle myönnetyn kirjallisuuden Nobel-palkinnon.
– Pidän kunnianosoitusta suuressa arvossa, Dylan sanoi Nobel-säätiön tiedotteen (siirryt toiseen palveluun)mukaan.
Tiedotteessa sanotaan, että Dylan itse soitti Ruotsin akatemialle. Dylan on myös kertonut brittilehti Daily Telegraphin (siirryt toiseen palveluun)haastattelussa aikovansa saapua Nobel-seremoniaan Tukholmaan – tosin pienellä varauksella.
– Ehdottomasti. Jos se vain on mahdollista.
Laulaja-lauluntekijä Bob Dylan julistettiin kirjallisuuden Nobel-palkinnon saajaksi lokakuun 13. päivä. Julkisuudessa oli jo hämmästelty, miksei Dylan reagoinut palkitsemiseensa millään tavalla.
Lähteet: Reuters - Manalaan
Voi vittu haista paskan artisti helvetti sentään mihin paskaan Nobel säätiö rahaa jakaakaan !? Vielä mies ilmoitti ettei ole aikaa ottaa vastaan palkintoa henkilökohtaisesti,vaistoni sanoo että manala kutsuu aivan lähiaikoina ja se ylimielisyyden rangaistus !??
- ownwfrjne
Ehkä vielä esiintyy tutussa konsertti ympäristössä mutta Nobelin sosiaalisuus voi ottaa koville kun tulee kyllä mieleen jo etenevä muistisairaus kun kovin vähän enään julkisuudessa haastatteluja yms.
- hytinäx1
ownwfrjne kirjoitti:
Ehkä vielä esiintyy tutussa konsertti ympäristössä mutta Nobelin sosiaalisuus voi ottaa koville kun tulee kyllä mieleen jo etenevä muistisairaus kun kovin vähän enään julkisuudessa haastatteluja yms.
Eilisessä Nobel juhlatilaisuudessa sentään oli fysiikan Nobelin palkinnon saaja Mr. David J Thouless paikalla vaikka hänkin muistisairas, onko hänellä peräti Alzheimerin tauti. Illallisella hän ei istunut samassa pöydässä muiden Nobel palkinnonsaajien ja kuninkaallisten seurassa.
- Himmelsauge
Dylan tietää itse ettei ole Nobelia ansainnut. Outo valinta olikin mielestäni. Jos raha väkisin hänelle lykätään, antaa sen ehkä kodittomille kadunmiehille, veikkaan 😎🎶
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412338Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671597Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801255- 631164
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171128TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161028Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891014Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852