Asumme omakotitalossa, jonka lämmityksen hoitaa tuommoinen Aeromasterin kone (valmistaja Oy Aerator Ab). Löytyisikö täältä joku, joka osaa neuvoa koneen käyttöä ja ominaisuuksia? Meillä on esimerkiksi ongelmana korvausilman riittämättömyys. Kun korvausilmaa ei tule, vetää kone sitä uunista ja talossa haisee koko ajan noki ja terva. Tai siis haisisi, mutta olen repinyt kaikkien tuuletusikkunoiden ja ovien yläpuolelta 30 cm tiivistettä pois. Tämä tosin aiheuttaa sen, että pakkasella on pakko lämmittää uunia, koska kylmää ilmaa tulee niin paljon sisälle.
Toinen ihmetyksen aihe on kummallinen kahva, joka on konekaapin kyljessä ylhäällä. Sitä voi liikutella sisään ja ulos. Onko sillä tekemistä korvausilman kanssa?
Toivottavasti joku osaa auttaa. Olen kiitollinen kaikesta Aeromasterin käyttöön liittyvästä tiedosta :)
Aeromaster 1999
4
2421
Vastaukset
- Raibani
Vanha hyvä kone jossa kaikennäköistä säätönupikkaa.Tuo kiertoilma on varmaan se päätoiminen juttu tuossa että ottaa vain 20 % ulkoilmaa eli raitista.Niitä peltejä voi säätää varmaankin erinlailla eli raitista voi ottaa enemmän,ainakin oli kesä - ja talviasento pelleissä.Laitan ohjekirjan mukaan liitteenä niin voit säädellä omaan makuun.
http://sisailmahuolto.com/wp-content/uploads/2013/09/aeromaster.pdf - Raabani
Se piti vielä sanoa että kannattaa katsoa se raitisilmaputki joka tulee koneelle ulkoseinältä ettei ole hyttysverkkoa edessä joka on tukossa.Usein korvausilma johtuu siitä että on loppunut.Samoin että raitisilma suodattimet on puhtaat.
- stii1
ite nakkelin masterin pihalle ja laitoin walloxin kotilämmön.nuohosin lattiakanavat,uusin välikatossa kanavat,ilmalaatikosta haisevat villat pois ja armaflexillä eristin.talo nyt ilmanlaadultaan täysin eri talo.sähkönkulutus tippunu 160 kwh kuukaudessa.
- Anonyymi
Mihin laitteeseen vaihdoit?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla362536- 372441
- 951759
Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511310Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?861301Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51195Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?2811092- 561038
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi38769- 27760