Halloweeniin valmistautuessa ...

ent.siivoojaparka

Teen teille kerrankin oman kyselyn, muotia kun näyttää olevan sellainen utelu.

En muista, onko tätä ainakaan lähiaikoina kysytty. Jos onkin, niin onhan mielipiteet voineet muuttua. En aio vastata jokaiselle, että niinhän se on tai jotain sellaista. Siihen saatte varautua pettymättä.

Kysymys kuuluu:
Missä haluaisitte kummitella (paitsi täällä), jos teille annettaisiin siihen mahdollisuus?

38

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EnKummitteleKummastelen

Ei oo mun juttu.

• Korppis11

En vietä Halloweenia. Meillä korvessa (Amerikkalaista Halloweenia) kutsutaan Kekriksi. Kekrillä ei ole mitään tekemistä kummitusten kanssa. Perinteisesti Kekri on suomalaisten syysjuhla, jolloin syödään vatsat täyteen menneen syysadon antimia, juodaan sahtia, tanssitaan, leikitään ja iloitaan ; ) Entivanhaan palkolliset saivat kaksi viikkoa vapaata ja korvaukset menneestä vuodesta sekä mahdollisuuden vaihtaa isäntää. Kekrinä käytiin myös karjamarkkinoilla.

Kekristä on myös käytetty nimitystä pyhäinpäivä eli vainajien muistojuhla. Alunperin se ei kuitenkaan tarkoittanut vainajien muistopäivää.

Ilmeisesti Halloween on kehittynyt juuri tämän pyhäinpäivän vieton ympärille ja sen inspiroimana luuranko ja kummitusjuhlaksi.

• ent.siivoojaparka

En minäkään vietä, enkä usko kummituksiin silleen oikeasti.

Luin meidän paikallislehdestä, että Amelia Ehrensvärd Cardell (spökjägare) on kirjoittanut uuden kirjan. Tällä kertaa Tukholman Dramatenin pukuhuoneen kummituksista. Aikaisemmin hän on tutkinut ruotsalaisten linnojen kummituksia ja kirjoittanut niistä kirjan.

Siitä nousi mieleeni kiehtova ajatus, miten paljon halvemmaksi tulisi esim. teatterikäynnit, jos siellä pystyisi istumaan kummituksena etupenkissä, livistämään sisään näkymättömänä.

Samassa lehdessä kysyttiin lukijoilta, missä he haluaisivat kummitella. Joku halusi käydä näkymättömänä tyttärensä koululla, joku käväistä kummituksena entisellä työpaikallaan, joku Solvallan raveissa ...

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

En minäkään vietä, enkä usko kummituksiin silleen oikeasti.

Luin meidän paikallislehdestä, että Amelia Ehrensvärd Cardell (spökjägare) on kirjoittanut uuden kirjan. Tällä kertaa Tukholman Dramatenin pukuhuoneen kummituksista. Aikaisemmin hän on tutkinut ruotsalaisten linnojen kummituksia ja kirjoittanut niistä kirjan.

Siitä nousi mieleeni kiehtova ajatus, miten paljon halvemmaksi tulisi esim. teatterikäynnit, jos siellä pystyisi istumaan kummituksena etupenkissä, livistämään sisään näkymättömänä.

Samassa lehdessä kysyttiin lukijoilta, missä he haluaisivat kummitella. Joku halusi käydä näkymättömänä tyttärensä koululla, joku käväistä kummituksena entisellä työpaikallaan, joku Solvallan raveissa ...

No, tältä kantilta ajatellen voisin käydä kummittelemassa eksäni talossa Norjassa; D
        Hiippaileisin katselemassa miten siellä menee, samalla tulisi Oslokin tutuksi. Olen kiertänyt Pohjois Norjaa, mutta Etelä Norja on minulle tuntematon.

Liekö tämä eksäni muistaminen satunnainen mielenhäiriö. Esikoiseni on ollut koko päivän ajatuksissani. Hän syntyi 19.10.83 siis kolmekymmentäkolme vuotta sitten.

• Golf kentällä ,ehdottomasti siellä.
      Varsinkin vävyni pelatessa ,joko niin että sen harjoitellessa yksin kävisin potkimassa pallot koloon ,eihän sitä kukaan uskois .
      Toinen vaihtoehto muitten läsnäollessa ,joka lyönti suoraan koloon ja sellainenhan tietää tarjoomista läsnäolijoille ,kalliiksi tulis .

• ent.siivoojaparka

Kerran luin golfkentän kummituksesta, kun pallot hävisi kuin tuhka tuuleen kauan aikaa sitä mukaa kun niitä lyötiin.
        Sitten myöhemmin löytyi sen kummituksen pallovarasto. Kettu oli vienyt pesäänsä kaikki pallot ja niitä oli ollut siellä ihan tuhoton määrä.

• reppuriika

Uskon kyllä henkimaailmaan ja demoneihin, mutta ihminen ei voi kummitella ja näyttäytyä kenellekään kuin siinä tapauksessa, kun henki kuolemassa jättää ruumiin.
      Jos olisi mahdollista ottaa ns. "astraali-ruumis" niin kuin joissain kulteissa uskotaan, niin en tahtosi lähteä ketään vakoilemaan ja hiippailemaan ihmisten nurkissa. Enpä minkään tiedä exäni asioista, ja en tahdokaan tietää. Hänellä saa olla oma elämä ja yksityisyys niin kuin kenellä tahansa meistä. Jos kuitenkin sellainen uteliaisuus iskisi, niin saisin kyllä tietoa hänen siskojen ja sukulaisten kautta. Ollaan ihan hyvissä tarinointiväleissä. Mies käy ainakin kesäisin täälläpäin, mutta ei ole satuttu törmäämään kaupungilla, joten voisin itseltäänkin kysyä.

• Se mitä saat tietää eksistämme kuten minä lapsieni kautta on toisen käden tietoa ; )

• reppuriika
        korpikirjailija kirjoitti:

Se mitä saat tietää eksistämme kuten minä lapsieni kautta on toisen käden tietoa ; )

Minä taas ajattelen, että kun erottu ja ei ole yhteisiä lapsia, ei yhteistä omaisuutta, niin en välitä edes tietää. Minulle riittää se mitä hänen sukunsa antaa tietää. Ja kun ei pätkääkään kiinnosta. Onneksi ei minulla ole mitään negatiivisia tunteita häntä kohtaan. Minulle ihan hyvin riittää se toisen käden tieto.

• MiksemmeTapaisi

Minä tapaan entisiä kumppaneita aina välillä niin kauan kun ovat elossa. Voimme soitella, käydä yhdessä lounaalla tai rantakahvilassa ja jutella monenlaisista asioista - myös omistamme.

Miksemme voisi tavata? Kaikki mieskumppanini ovat olleet upeita ihmisiä, vaikka suhteemme onkin jostain syystä päättynyt. - Olen todennut, että kannattaa alkuun pitää eron jälkeen vähän pitempi tauko ennen kuin suostuu tapaamaan. Ei synny väärinkäsityksiä suhteen jatkumismahdollisuuksista.

• En missään sillä pelkän että jos kummittelisin, kummitukset kostaisivat eli tulisivat kummittelemaan minulle, hui. Minusta ne on pelottavia.

• ExRakasJaExYstävä

Olen pitänyt harvakseltaan yhteyttä exieni kanssa suhteen päättymisen jälkeen, kun on ehtinyt tulla selväksi, ettei paluu yhteen voi olla enää mahdollista.

Olin exaviomieheni paras ystävä hänen elämänsä loppuun asti. Olin luvannut rakastaa häntä ja huomasin pitäneeni lupauksen jollain tapaa loppuun asti.

• ja.viekkuun

Menisin yhen miehen makkariin katteleen kun se nukkuu ;))))))))))))

• et-o-tosissas

Se on sitä hunkz-addiktiota se :) Entä jos se korsaa kovin pahasti siinä kummituksenkin helmanliepeet heiluisi.

• ent.siivoojaparka
        et-o-tosissas kirjoitti:

Se on sitä hunkz-addiktiota se :) Entä jos se korsaa kovin pahasti siinä kummituksenkin helmanliepeet heiluisi.

Kummituskavalkaadi hunkszin makkarissa Halloweenin yönä? Ja toinen senkun nukkuu tietämättä mitään. No, "mitä ihminen kylvää, sitä hän niittää".

• Aavetellaanko

Kummitella? Hmm-pä. En ole kovinkaan sylikummi ainesta koska olen mies. Mutta jonkinlainen sivutoiminen ja osa-aikainen kummi olen parille kolmelle (muistaakseni) lapselle. Isi olen yhdelle (muistaakseni) lapselle, joka on jo omillaan (lainausmerkit), ollut jo muutaman vuoden. Mutta toki muistaa sukulaisuussuhteemme eli osannut viestittää, mikäli hänen talous on mennyt lähelle köyhyyden keskipäiväntasaajaa eli sektoria. Nyt hän ei ole pyytänyt mitään moneen kuukauteen kun oli työelämässä. Joten pelkään, että hän on mennyt pilalle jos pärjää omillaan. Tähänkö se isyys päättyi.
      Mitä tulee oikeisiin kummituksiin, en usko niihin niin palavasti, että näkisin itsenikin heidän joukkueessaan. On mahdollista tietty, sisäisesti levoton sielu kun olen, että yllyn kummittelemaan kuolemani jälkeen, ja jos niin tapahtuu se ei ole herkkua monellekaan, olen niin jäynällinen ja lievästi vahingoniloinen yksilö.

• Tiedä vaikka sattuisi hirvipeijaiset meidän kylällä samoihin aikoihin, sinne voisi piipahtaa. Olisi kivaa olla sellainen sarjakuvien kummitus, valkoiset lakanat mustilla silmänreijillä ja sanoisi vain huhuuu.
      Voisi jopa kylänlapset tykätä kun heidät yllättäisi.

• ent.siivoojaparka

En tiedä, onko Suomeen tullut samaa villitystä kuin Ruotsissa on, että clowniksi pukeutuneet peloittelevat ja uhkailevat ihmisiä ja häipyvät ennenkuin poliisi ehtii saamaan niitä kiinni.
        En ole vielä kuullut, että ne olisivat sen pahempaa tehneet kuin uhkailleet ja säikytelleet ihmisiä melkein hengiltä. Mutta mikä niistä koskaan tietää, jos vaikka sattuvat olemaankin tosissaan.
        Nyt on alkanut tulla vastaiskuja clowneille ja niitä on pahoinpidelty itseään.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23732383.ab

Nii, että turvallisempaa se olisi, jos pystyisi kummittelemaan näkymättömänä.

• HappyHolidays
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

En tiedä, onko Suomeen tullut samaa villitystä kuin Ruotsissa on, että clowniksi pukeutuneet peloittelevat ja uhkailevat ihmisiä ja häipyvät ennenkuin poliisi ehtii saamaan niitä kiinni.
        En ole vielä kuullut, että ne olisivat sen pahempaa tehneet kuin uhkailleet ja säikytelleet ihmisiä melkein hengiltä. Mutta mikä niistä koskaan tietää, jos vaikka sattuvat olemaankin tosissaan.
        Nyt on alkanut tulla vastaiskuja clowneille ja niitä on pahoinpidelty itseään.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23732383.ab

Nii, että turvallisempaa se olisi, jos pystyisi kummittelemaan näkymättömänä.

Kiitos kysymästä. Kaikki uudet keksinnöt saamme Ruotsista salamannopeasti (lukuunottamatta hen-pronominia).

http://www.keski-uusimaa.fi/artikkeli/446226-karmivat-pellet-pelottelevat-jo-taalla-juoksivat-tuusulassa-lasten-perassa

• Hitsi kun en keksi mitään kummittelemispaikkaa.

Kuorsaavia miehiä näkee ( kuulee) kotonakin ja konsertteihin ostan mieluusti lipun ja näkyvänä istun.

Täytynee pelotella ihmisiä ihan tässä perinteisessä kassi-alma lookissa, kyllä sekin melko tehokas on.

Enkä pidä Halloween-hörhötyksistä, typerää touhua.
      Kasvimaalle odottamaan, kun suuri kurpitsa tulee esiin. (Tenavat)

Mieluummin menisin kirkon jälkeen tarjottavaa sadonkorjuupuuroa syömään, vaan en voi sitä syödä.
      .

• Mä "rakastan" Halloweenia ja kekri on ihan ok kanssa mutta ei vastaa mitenkään halloweenia etenkin lapsille ja nuorisolle. Pyhäinpäivä (pyhäinmiestenpäivä) joka on ajoitettu ikivanhaan Samhain-aikaan on paljon uudempaa perua vaikka jossain esim. Meksikossa El Dia De Los Muertos saa hyvinkin meikän silmään eksoottisia piirteitä kun perheet tekee piknikkejä haudoille ja vievät vainaallekin viinaa ja tupakkaa.
      Ah Samhain, kelttien uusi vuosi, nykyisin lasten ja nuorten ikioma ylikansallinen, ei-uskonnollinen, karnevaalinomainen juhla keskellä syksyn pimeyttä, kun luovuus ja elämänilo kukoistat kaiken näennäisen kauhun ja pelkoa herättävien naamioiden alla.
      Tän vuoden halloweenjuttu näkyy olevan "cultural expropiation"-asut, joita ei saisi käyttää. Elikkä siis jos pukeudut kannibaaliksi jolla on iso paksu kähärä peruukki ja luu nenässä, sioux-soturiksi sulkia päässäsi tai mandariini-kaivostyöläiseksi paksu letti niskassasi niin loukkaat todennäköisesti jonkun etnisen ryhmän kulttuuria ja se on iso NO NO.

• Tiedän tarkkaan missä haluaisin kummitella ja peloitella porukoita. En viitsi kertoa sitä täällä.
      Itse en pelkää kummituksia joten niiden on turha vaivautua.

• eppu2

Tuo halloween ei saa minua innostumaan. Antaisivat nuo kurpitsat vaikka köyhille.
      Empä tiedä tuosta kummittelustakaan. Eikös se ole aika yksinäistä puuhaa, kun useimmat kuitenkin pelkäävät.
      Kummituksen haluaisin kyllä nähdä.

• Tavuviiva

Mä haluaisin naamioitua mehiläiseksi, en miksikään pahiaiseksi. Olisi kiva käydä pörräämässä yllätyksellisesti eräässä paikassa. Vaatisin, että ei sitten mitään kepposia, namia vaan (esim. Fazerin sinistä). Ja bzzzzzz pörräisin tieheni. Kuvittelen osaavani leijua - onhan noita lennähdysyrityksi ollut.

• Nyt on Suomeen saapunut pellevillitys. Luin Psykiatrisen vankimielisairaalan ylilääkäri psykiatri Hannu Lauerman mielipiteitä ilmiön taustoista.

Mietin Halloween on tulossa, mitä kaikkea voi tapahtua.

Joulu lähestyy vaihtuuko pellevaatetus joulupukin nutuun.

Pillikulkue pystyyn, vastustamaan ilmiötä.

• eppu2

Tuota noin, ihan kiva ent. siivoojaparka, kun teit aloituksen. Sinä aikana, kun olen täällä roikkunut, on toinen jonka muista Sinun tehneen.
      Mikset tee useimmin?

• KielletäänSakotetaan

Minusta naamioituneena esiintyminen pitäisi kieltää lailla ja siitä pitäisi voida sakottaa. - Rosvojen on helppo käydä ryöstelemässä, jos pukeutuvat pelleiksi ja niillä on naamarit. Kiinni jäämisen mahdollisuudet pienenevät.

• ent.siivoojaparka

• mimmimum-..mi

Lakivaliokunnan puheenjohtaja sanoi ....meillä on riittävä lainsäädäntö poliisi puuttua yleisellä paikalla häiriötä tuottaviin klovneihin... Kyllä pykälät ovat kohdallaan....sanoo rikoskomisariona ennen toiminut Tolvanen....
        Aika pelottavaa tuo klovni villitys on.... ja tuo haittaa oikeille klovneille....esim. sairaalan lastenosastolla viihdyttäville klovneille...

• halloweeneduskuntaan

Menisin eduskuntaan halloween asussa kyselemään eläkeläisten asioista ja yleensäkin terveydenhuollon asioista kansanedustajilta,olisi kiva haastatella nuorempia kansanedustajia. Halloween asuiset eläkeläiset laulaisivat jonkun biisin,esim. Simo Salmisen protestilaulu tai vastaava.Olisi heilläkin joskus hauska työpäivä.

• ent.siivoojaparka

Eikö se olisi mielenkiintoisempaa kummitella siellä näkymättömänä?

Aina kun on äänestys käynnissä jostain asiasta, niin kiirehtisit painamaan nappeja sen mukaan, mitä päätöksiä itse haluat.

• Mietin niin pitkään tätä vastausta, että se putos pois sivulta ja unohtui. Mietin että jos kerta on jo kuollut, niin ei voi kuolla uudestaan... Joten hyvin vois matkustaa ympäri maailmaa ja kummitella kaikille tuhmille, jotka tekee muille pahaa. Nimeni olisi Delirium Tremens, lajini Kostohaamu.

Oiskohan liian kunnianhimoista, voi olla että sitä duunia ei kestäisi kummituskaan. Joten vaihdan, menisin lapsityövoimaa käyttävään kaakaoplantaasiin kummittelemaan omistajalle.

Pyhäinpäivää meillä vietetään. Kaikista pyhistä ja juhlista pitää ottaa ilo irti, sitä arkea riittää kuitenkin. Mutta ei ole pakko seurata kenenkään muun perinteitä, voi tehdä omia. Ei se meillä mikään ihmeellinen ole, kun lapset oli pieniä tehtiin ällöruokaa, sormia ja valkoisia hiiriä ja sitä rataa. Nykyisin käydään Tammisaaressa sytyttämässä kynttilät neljällä haudalla, yksi sodassa kaatuneiden puolesta ja yksi yleinen, kaikkien muiden muistoksi. Hautausmaa on pakko pyhäinpäivänä nähdä pimeässä, se on upea, rauhaa tuova.

Tänä vuonna meitä on isompi lössi, pitää miettiä laittaisko jotain Halloween tyyppistä ruokaa taas. Noille ipanoille ei vaan taida enää veriset nakkisormet riittää gourmet-ateriaksi. Onhan tässä aikaa miettiä...

• Aina on hyvä olla jotain spesiaalia kaapeissa jos vaikka ei olisikaan valmistautumassa tiettyyn juhlaan.

Eilen illalla kun palasin autonpesusta puoli kymmenen maissa sain yllätysvieraaksi Petzen mukana hänen tyttärensä. Onneksi olin tehnyt ennen huoltoasemalle lähtöä sweet&sour-tonnikalasalaattia mehustumaan jääkaappiin.

Tällaistakin voisi Halloween iltapalapöytään tehdä...

Valmis pussukka erilaisia revittyjä salaatin lehtiä, kirsikka-tomaatteja, kaksi keitettyä kananmunaa silpottuna, purkki Pirkan tonnikalaa sweet&sour-kastikkeessa.
      Mehustumaan ja syömään. Voisi säpäkän maun ja värikkään ulkonäön puolesta sopia Halloween napostelupöytään.

• Halloween on siitä hyvä perinne että se ei ole oiken "valmis" vielä vaan muuntaa muotoaan joka vuosi ja tää uusi elementti on nyt nää kaameet klovnit jotka ilmestyy keskelle katua tai puistoa pimeästä (meidänkin pikku taajamassa on tällaisia tavattu) olisko ensi vuonna isis-jeeppi joka ajuu sivukadulta tai kujalta täynnä mustakaapuisia lipunliehuttajia?
      Mutta oikeesti: tätä on kiva sovltaa ja muokata ja tehdä siitä "meidän" oma, mikrokosmoksen itsensä näköinen juhla.

• eppu2

Kurpitsa pitää sitten vaihtaa lanttuun.

• eppu2 kirjoitti:

Kurpitsa pitää sitten vaihtaa lanttuun.

:) alunperin se taisi olla nauris....Irlannissa ei kasva kurpitsoja

• En ole vielä kummitteluiässä tai muuten vaan kummittelukunnossa. Senkin jälkeen aion vetää ihan yhtä matalaa ja vaatimatonta profiilia, enkä aio kummitella yhtään missään koskaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2376
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      125
      2018
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      92
      1529
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      138
      1479
    5. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1360
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1288
    7. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1286
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1151
    9. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1117
    10. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      38
      1072
    Aihe