Lapsen kanssa lapsettomuushoitoihin?

PASiinMenossa

Mitä mieltä olette, voiko taaperon ottaa mukaan kipittämään HUSin hormonipoliklinikan odotushuoneeseen PASin ajaksi isänsä kanssa? Vai jätänkö heidät jonnekin muuhun odotustilaan tai ulos? Vastasyntyneitä ja raskaana oleviahan sairaalassa pyörii muualla tietysti, mutta mietin että onko kuinka törkeää viedä pieni koeputkilapsi sinne lapsettomien tyyssijaan?

6

190

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nohohoijaa

Miksi ottaisit lapsen sinne? Ymmärtääkseni lapsia ei päästetä toimenpidehuoneeseen. Yksin et voi häntä jättää, joten jos ei ole muuta lapsenvahtia kuin isä, niin isäkään ei sitten pääse mukaan siirtoon. Joten voit aivan yhtä hyvin mennä kokonaan yksin klinikalle. Passiin ei tarvita saattajaa, siinä ei anneta mitään lääkitystä. Ihan saat ajaa autoa tai kulkea bussilla. Isää ei tarvita muuhun kuin jos hän itse haluaa olla toimenpiteessä mukana.

• alkup

Ollaan menossa samalla reissulla sukuloimaan, kun kerran niin pitkälle lähdetään ajelemaan. Jotain tekemistä siis näille kahdelle siksi aikaa kun itse käyn siirrossa tarvisi keksiä... Muuta kuin parkkihallissa kököttämistä...

• alkup

Ja vaikka ei olisikaan sukulaiskeikkaa, en raatsisi olla muksusta erossa aamusta iltaan...

• Tuumailen

Itse tuskin kovasti kavahtaisin lapsen läsnäoloa odotustilassa... MUTTA: Ainakin yhdellä yksityisellä klinikalla on ollut ihan seinällä ohjeena, ettei lasten kanssa tultaisi odotustiloihin - hienotunteisuudesta lapsettomia kohtaan tämä toive varmaankin esitetty,

Lapsi ja isä sairaalan kanttiiniin siksi aikaa - tai sairaalan pihalle leikkimään?

• alkup

Jep. Just sen hienotunteisuuden takia kysyinkin asiaa, että mikä olis "sopiva" tila hengata. En jotenkin ehkä itse hahmota kunnolla näitä hienotunteisuusasioita, kun täysin lapsettomana päivittäin vauvoja hoitelin, niin siihen oli niin tottunut/turtunut, että muilla on jaitsellä ei. Lapsettomuuteen erikoistunut klinikka silti selvä tapaus, että sinne ei. Naikkari taas täynnä raskaana olevia ja lapsia muutenkin, paitsi se hormonipolin odotustila.
      Nyt on keikka heitetty. Odotustila oli tyhjä, oltiin päivän vipot asiakkaat ja päästiin koko konkkaronkka toimenpidehuoneeseen :) muksu isänsä kanssa verhon takana, mutta kuulolla hoito-ohjeista.

• voikysyäsuoraan

Itse kysyin suoraan eräältä yksityiseltä klinikalta, että miten toimia. Sanoivat, että kyllä saa tulla lapsen kanssa ja henkilökunnastakin on kiva nähdä "onnistumisia" livenä. Mentiin perheenä sinne, mutta lähetin jossain vaiheessa odottelua taaperon isänsä kanssa kaupungille, kun tuntui että eräs pariskunta koki lapsen läsnäolon hankalana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      146
      6130
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3736
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      128
      2931
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      49
      2620
    5. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      41
      2560
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2026
    7. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      269
      1924
    8. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      51
      1858
    9. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      34
      1633
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1620
    Aihe