Lapsen kanssa lapsettomuushoitoihin?

PASiinMenossa

Mitä mieltä olette, voiko taaperon ottaa mukaan kipittämään HUSin hormonipoliklinikan odotushuoneeseen PASin ajaksi isänsä kanssa? Vai jätänkö heidät jonnekin muuhun odotustilaan tai ulos? Vastasyntyneitä ja raskaana oleviahan sairaalassa pyörii muualla tietysti, mutta mietin että onko kuinka törkeää viedä pieni koeputkilapsi sinne lapsettomien tyyssijaan?

6

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nohohoijaa

Miksi ottaisit lapsen sinne? Ymmärtääkseni lapsia ei päästetä toimenpidehuoneeseen. Yksin et voi häntä jättää, joten jos ei ole muuta lapsenvahtia kuin isä, niin isäkään ei sitten pääse mukaan siirtoon. Joten voit aivan yhtä hyvin mennä kokonaan yksin klinikalle. Passiin ei tarvita saattajaa, siinä ei anneta mitään lääkitystä. Ihan saat ajaa autoa tai kulkea bussilla. Isää ei tarvita muuhun kuin jos hän itse haluaa olla toimenpiteessä mukana.

• alkup

Ollaan menossa samalla reissulla sukuloimaan, kun kerran niin pitkälle lähdetään ajelemaan. Jotain tekemistä siis näille kahdelle siksi aikaa kun itse käyn siirrossa tarvisi keksiä... Muuta kuin parkkihallissa kököttämistä...

• alkup

Ja vaikka ei olisikaan sukulaiskeikkaa, en raatsisi olla muksusta erossa aamusta iltaan...

• Tuumailen

Itse tuskin kovasti kavahtaisin lapsen läsnäoloa odotustilassa... MUTTA: Ainakin yhdellä yksityisellä klinikalla on ollut ihan seinällä ohjeena, ettei lasten kanssa tultaisi odotustiloihin - hienotunteisuudesta lapsettomia kohtaan tämä toive varmaankin esitetty,

Lapsi ja isä sairaalan kanttiiniin siksi aikaa - tai sairaalan pihalle leikkimään?

• alkup

Jep. Just sen hienotunteisuuden takia kysyinkin asiaa, että mikä olis "sopiva" tila hengata. En jotenkin ehkä itse hahmota kunnolla näitä hienotunteisuusasioita, kun täysin lapsettomana päivittäin vauvoja hoitelin, niin siihen oli niin tottunut/turtunut, että muilla on jaitsellä ei. Lapsettomuuteen erikoistunut klinikka silti selvä tapaus, että sinne ei. Naikkari taas täynnä raskaana olevia ja lapsia muutenkin, paitsi se hormonipolin odotustila.
      Nyt on keikka heitetty. Odotustila oli tyhjä, oltiin päivän vipot asiakkaat ja päästiin koko konkkaronkka toimenpidehuoneeseen :) muksu isänsä kanssa verhon takana, mutta kuulolla hoito-ohjeista.

• voikysyäsuoraan

Itse kysyin suoraan eräältä yksityiseltä klinikalta, että miten toimia. Sanoivat, että kyllä saa tulla lapsen kanssa ja henkilökunnastakin on kiva nähdä "onnistumisia" livenä. Mentiin perheenä sinne, mutta lähetin jossain vaiheessa odottelua taaperon isänsä kanssa kaupungille, kun tuntui että eräs pariskunta koki lapsen läsnäolon hankalana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      34
      4571
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3175
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2311
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      49
      2182
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      163
      2039
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1643
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1641
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1611
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1269
    Aihe