Langattoman hiiren asennus

AnkaSanka

Miten hiiren saa toimimaan ? Siis se on tehty, että se pieni 'tappi' on asetettu sivussa olevaan USB(?) reikään ja itse hiiressä on patteri ja punainen valo vilkkuu. Hiiri ei kuitenkaan ala heti toimia vaan tarvitaan joku toimenpide, mutta mikä ? Yritettiin Bluetoothia, joka alkoi etsimään laitetta, mutta jäi vain etsimään pitkäksi aikaa eikä löytänyt. Missä vika ? Kyseessä kannettava HP jos sillä on jotain merkitystä ja Windows-järjestelmä.

22

14666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhjshdjfhjskdg

Windowsissa kaiki tarvitsee ohjaimen, jopa muistitikut asennetaan ennen käyttöä.
      Jos kyseessä on kannettava voi olla, että hiiri pitää valita sormilatan sijaan asetuksissa.
      Minulla on sellainen LG läppäri, jossa ei samaan aikaan voi käyttää hiirtä ja sormilevyä.
      Ongelma on vain windowsissa, koska samassa koneessa linux pystyy käyttämään molempia yhtä aikaa.

• Toimii.Windowsissa

"Ongelma on vain windowsissa, koska samassa koneessa linux pystyy käyttämään molempia yhtä aikaa."

Minun Windows 10 Home Premiumissa toimii samaan aikaan sekä tasohiiri että usb-liitäntään kytketty Logitech-hiiri. Ei siis mitään ongelmaa.

• 10HomePremi

Samoin mulla.
        Minun Windows 10 Home Premiumissa toimii samaan aikaan sekä tasohiiri, näppäimisto, että usb-liitäntään kytketty hiiri (LVLup) ja lisäksi langaton näppäimistö (Microsoft).
        Kaikki toimii yht`aikaa vaik ei niin aina tarsvikaan.

• AnkaSanka

Kiitos kommentista. Olemme yrittäneet asetusten kautta, josta sanahaulla 'langaton hiiri' kone ehdottaa Bluetoothia. Joka siis jää jumittamaan...

• cobacabana

Bluetooth hiiressä tuskin on USB-liittimeen tulevaa "pientä tappia".

• hmmmmmmm
        cobacabana kirjoitti:

Bluetooth hiiressä tuskin on USB-liittimeen tulevaa "pientä tappia".

Älä sano. Se bluetooth-donglekin laitetaan usb-liittimeen.

Tosin jos kyseessä on läppäri, niin niissä taitaa olla bt ihan vakiona.
        Enkä kyllä tiedä tuleeko bt-hiiren mukana edes bt-donglea. Tuskin.

• cobacabana

-kokeile toista Usb-liitintä
      -ota sormilevy pois käytöstä

Punainen valo, ainakin Logitech:ssa, vilkkuu vaikkei pikkupulikka ole koneessa kiinni.
      Rapoossa ei näy punaista valoa vaikka se toimii.
      Jompikumpi ei toimi joka käyttiksessä.eikä -koneessa.

• sedehhn

Sammuta virrat, irroita se tappi, sammuta hiiri, käynnistä tietsikka, laita tappi usb liittimeen, kuuluuko blingplong?

• joopasejooo

Tuota tuota, Se tappihan on bluetooth vastaanotin ja läppäreissä tuppaa usein olemaan oma sisäinenkin bluetooth vastaanotin. Ehkä sinun pitää asetuksista valita, kumpaa käytetään? Tai ottaa se tappi pois? Minulla kylläkin Logitech langaton hiiri alkoi toimia Win 7:ssa, kunhan ensin vähän aikaa ilmoitti, että uusi laite löydetty, laitteen ohjainohjelmistoa (ohjelmistoa!) asennetaan... Ja siinä koneessa on sisäinen bluetooth palikka.

• TyhmäOon

Mä en saa uutta langallista Logitech 105 hiirtä toimimaan, vaikka kuinka yritän. Naapurin koneessa kokeiltiin. johto UBS-liittimeen ja heti alkoi pelittämään. Kaijuttimet ovat UBS ja toimivat moitteettomasti kaikissa (3kpl) UBS-aukoisssa. Olen viikon leikkinyt tasohiiren kanssa, mutta enää ei kiinnosta.

• Sössimötön

Tuota...miksi sitä bluutuuttia pitää käyttää näissä hiirissä ja muissa USB jutuissa.
      En ole koskaan sotkenut bluutuuttia näihin, ja laitteet pelittää.
      Ei pidä olla niin pitkälle kehittynyt kun ei kerran tartte!

• QQe

Vanha langallinen lopetti toimintansa yht'äkkiä. Ostin uuden, sekään ei toimi, minun koneessa, myyjäliikeen koneessa kyllä.

• Winhemmo

Todennäköisesti sinun vanhan hiiren laiteohjain ei toimi uuden hiiren kanssa. Poista vanha laiteohjain ja asenna uuden hiiren laiteohjain. Jos et itse osaa, pyydä avuksi kaveri, joka hallitsee Windowsin laitehallinnan.

• mallimerkki

Ja mikähän on sen hiiren merkki ja malli?

• hmmmmmmm

Niinpä. Tällainen ihan pieni olennainen asia on jäänyt mainitsematta.
        Muutenhan kukaan ei voi kuin arvailla onko kyseessä bluetooth vai radioaalloilla toimiva.

• Q444

Prismasta ostettu Logitech 105 langallinen hiiri hinta 14,50

• hmmmmmmm
        Q444 kirjoitti:

Prismasta ostettu Logitech 105 langallinen hiiri hinta 14,50

Nyt tuli kyllä paha, eihän tuossa pitäisi olla mitään temppua. Tökkää vaan hiiren hännän koneeseen ja käyttää. Eihän hännällistä hiirtä idioottivarmempaa lisälaitetta voi olla olemassakaan.

Jos se hiiri toimii kaverisi koneessa mutta ei sulla, ja jos usb-porttisi toimii, niin sit on kyllä käyttis sekona.

• Q444
        hmmmmmmm kirjoitti:

Nyt tuli kyllä paha, eihän tuossa pitäisi olla mitään temppua. Tökkää vaan hiiren hännän koneeseen ja käyttää. Eihän hännällistä hiirtä idioottivarmempaa lisälaitetta voi olla olemassakaan.

Jos se hiiri toimii kaverisi koneessa mutta ei sulla, ja jos usb-porttisi toimii, niin sit on kyllä käyttis sekona.

Muuten 8.1 pelaa loistavasti, tuo hiiriongelma tuli muutama päivä sitten. Kun vanha lopetti toiminnan, heitin sen mäkeen ja ostin uuden hiiren.

• Q444
        hmmmmmmm kirjoitti:

Tasohiiri pelaa ja USB toimii (kaijuttimet).

• HiiriVaihtoon
        hmmmmmmm kirjoitti:

Jos Windowsissa on jo ohjain valmiina hiirelle, ei se automaattisesti asenna uutta. Jos vanha ohjain ei ole yhteensopiva uuden hiiren kanssa, syntyy tilanne, missä uusi hiiri ei toimi. Ratkaisu on poistaa hiiren ohjain laitehallinnassa ja asentaa uusi ohjain hiirelle.

• Koneen merkillä juuri ei ole merkitystä. Hiiren merkillä ja mallilla on. Onko hiiri uusi paketista juuri otettu? Yleensä nuo ei enää vaadi mitään erityistoimia. Bluetooth hiirissä ei ole vastaanotinta mukana. Onko se tappi varmasti USB:ssa eikä verkkoliitännässä? Onko hiirenpohjassa jotain nappia? Paina sitä pian vastaanottajan liittämisen jälkeen. Logitechilla on Unifying ohjelma, jolla laitteita ja vastaanottimia vi liittää toiseen. Tämä siis toki koskee vain yhteensopivia Logitechin tuotteita. Sitä tosin ei itäisi joutua tekemään uudelle laitteelle.

• Logitech105

UUSI ja Paketista esille otettu. Kaverin koneeseen kun kokeiltiin, niin alkoi toimimaan välittömästi kun USB-piuha laitettiin aukkoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2766
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe