mikä olisi hyvä hoitoaine nahkalaukuille. Vetäisenkö pintaan tavallista mustaa kenkälankkia vai onko näihin jotkin ihan omat aineet jotka todella antaa hyvän suojaa säässä kuin säässä. Laukut on uudet ja olisi hyvä suojata ne kunnolla ennenkun ajokausi taas pärähtää käyntiin.
Onko tietoa,
11
1817
Vastaukset
- pena
minä olen vetänyt reilusti valjasrasvaa,
saa hevostarvikekaupoista,
estää veden imeytymisen,
voi olla että on parempiakin aineita,
mutta tuskin kenkälankki sittä on.- Mika
Jos vetäisee valjasrasvaa, niin jääkö laukun pinta tahmeaksi? Eli kerääkö laukku pölyä pintaansa? Itsellä on Held Denver -laukut. Ne on käsitelty sen verran koviksi etteivät ne ime nahkabalsamia tai rasvaa. Käviskö koviin nahkalaukkuihin joku huonekalujen hoitoaine?
Mika kirjoitti:
Jos vetäisee valjasrasvaa, niin jääkö laukun pinta tahmeaksi? Eli kerääkö laukku pölyä pintaansa? Itsellä on Held Denver -laukut. Ne on käsitelty sen verran koviksi etteivät ne ime nahkabalsamia tai rasvaa. Käviskö koviin nahkalaukkuihin joku huonekalujen hoitoaine?
koviin laukkuihin. Se jättää kiiltävän ja liukkaan pinnan, eikä tuo pöly ja kura tartu niin helposti.
Itse käyttänyt hevoshommissa (tai siis katsellut kun tuo kauniimpi puolisko käytää) jo vaikka kuinka kauan. Mopovarusteet olenkin joutunut itse rasvailemaan.
Ja tuoltahan sitä saa, ei tarvi hevoskauppoja etsiä: http://motovelhot.fi/shop/catalog/product_info.php?products_id=667
- nahkahousu
Nahkapuku pitää saada pehmeäksi ja hengittäväksi, mutta luulisi että kova nahkalaukku on sitä parempi, mitä vähemmän se hengittää. Ehdotankin että rasvaa se syksyllä/talvella ja ennen ajokautta suihkaset sellaista nahanhoitosprayta jolla nahka käsitellään vedenpitäväksi?
- Kri
Molempia, sekä aineita että tietoa! Kysyin Vantaan Jumbon suutarilta samaa asiaa ja hän piti aikamoisen luennon minulle aineistaan ja niiden käytöstä.
- jeppe
sen käyttö core-texin kanssa? Esimerkiks joissain nahkaisissa ajosaappaissa on core-tex -kalvo. Kuulin jostain että silikoni olis kalvolle myrkkyä. Eli se tukkii kalvon huokoset ja sen jälkeen se ei eää hengitä. Kattelin valjasrasvapurkkia kaupassa mutta siinä ei ollu mitään tietoo aineen koostumuksesta. Onks kellään kokemuksia miten tuote toimii coren kanssa?
- Mika
jeppe kirjoitti:
sen käyttö core-texin kanssa? Esimerkiks joissain nahkaisissa ajosaappaissa on core-tex -kalvo. Kuulin jostain että silikoni olis kalvolle myrkkyä. Eli se tukkii kalvon huokoset ja sen jälkeen se ei eää hengitä. Kattelin valjasrasvapurkkia kaupassa mutta siinä ei ollu mitään tietoo aineen koostumuksesta. Onks kellään kokemuksia miten tuote toimii coren kanssa?
Itse olen käyttänyt kengissä minkkirasvaa. Lähisuutarin mukaan parasta mahdollista tavaraa kengille. Omissa MP-Asun bootseissa on Porelle kalvo ja sen kanssa mikkirasva toimii hyvin.
Pitäiskö kengänpohjien kulua yhdessä kesässä niin paljon, että ompeluslangat tulee näkyviin. Mielestäni en ole laahustanut jalat maassa. - rasvaa?
Mika kirjoitti:
Itse olen käyttänyt kengissä minkkirasvaa. Lähisuutarin mukaan parasta mahdollista tavaraa kengille. Omissa MP-Asun bootseissa on Porelle kalvo ja sen kanssa mikkirasva toimii hyvin.
Pitäiskö kengänpohjien kulua yhdessä kesässä niin paljon, että ompeluslangat tulee näkyviin. Mielestäni en ole laahustanut jalat maassa.****Omissa MP-Asun bootseissa on Porelle kalvo ja sen kanssa mikkirasva toimii hyvin******
Mitä tekemistä vedenpitävällä kalvolla ja kenkärasvalla on keskenään? Kenkärasvallahan hoidetaan nahkaa, ei kalvoa. Ja siinä missä joku minkkirasva toimii, toimii myös kaikki asialliset kenkienhoitoaineet.
Ei kai sillä rasvalla ole tarkoitus vedenpitävyyttä saavuttaa, sillä kalvokengässä se kalvo hoitaa vedenpitävyyden (jos hoitaa) Jos taas ei hoida eli kalvo vuotaa, niin kamalampia jalkineita saa hakea. - voisi
rasvaa? kirjoitti:
****Omissa MP-Asun bootseissa on Porelle kalvo ja sen kanssa mikkirasva toimii hyvin******
Mitä tekemistä vedenpitävällä kalvolla ja kenkärasvalla on keskenään? Kenkärasvallahan hoidetaan nahkaa, ei kalvoa. Ja siinä missä joku minkkirasva toimii, toimii myös kaikki asialliset kenkienhoitoaineet.
Ei kai sillä rasvalla ole tarkoitus vedenpitävyyttä saavuttaa, sillä kalvokengässä se kalvo hoitaa vedenpitävyyden (jos hoitaa) Jos taas ei hoida eli kalvo vuotaa, niin kamalampia jalkineita saa hakea.rasvata vaikka wd-40 aineella. ei ainaskaan omille viimekesänä ostetuille pusseille tapahtunut muuta kuin alkoivat hylkimään vettä.
- vedin
voisi kirjoitti:
rasvata vaikka wd-40 aineella. ei ainaskaan omille viimekesänä ostetuille pusseille tapahtunut muuta kuin alkoivat hylkimään vettä.
monta kierrosta, hieroin wd,n kunnolla sisään.
- Mika
rasvaa? kirjoitti:
****Omissa MP-Asun bootseissa on Porelle kalvo ja sen kanssa mikkirasva toimii hyvin******
Mitä tekemistä vedenpitävällä kalvolla ja kenkärasvalla on keskenään? Kenkärasvallahan hoidetaan nahkaa, ei kalvoa. Ja siinä missä joku minkkirasva toimii, toimii myös kaikki asialliset kenkienhoitoaineet.
Ei kai sillä rasvalla ole tarkoitus vedenpitävyyttä saavuttaa, sillä kalvokengässä se kalvo hoitaa vedenpitävyyden (jos hoitaa) Jos taas ei hoida eli kalvo vuotaa, niin kamalampia jalkineita saa hakea.Edellinen kirjoittaja aprikoi, että vaikuttaako nahanhoitoaineet vedenpitävien kalvojen toimintaan. Heitin siihen oman kommenttini. Eli minkkirasva ei ainakaan tuki kalvon huokosia, vaikka onkin vahamaista tököttiä. Sekä nahka että kalvo hengittävät yhä minkkirasva käsittelyn jälkeen.
Minkkirasva ei ole "joku minkkirasva" vaan universumin paras kenkienkäsittelyaine. Minkkirasvalla saa nahkakengät täysin vedenpitäviksi. Silti nahan hengittävyys säilyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19736- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282692- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511