Onko tietoa,

Reissumies

mikä olisi hyvä hoitoaine nahkalaukuille. Vetäisenkö pintaan tavallista mustaa kenkälankkia vai onko näihin jotkin ihan omat aineet jotka todella antaa hyvän suojaa säässä kuin säässä. Laukut on uudet ja olisi hyvä suojata ne kunnolla ennenkun ajokausi taas pärähtää käyntiin.

11

1666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pena

minä olen vetänyt reilusti valjasrasvaa,
      saa hevostarvikekaupoista,
      estää veden imeytymisen,
      voi olla että on parempiakin aineita,
      mutta tuskin kenkälankki sittä on.

• Mika

Jos vetäisee valjasrasvaa, niin jääkö laukun pinta tahmeaksi? Eli kerääkö laukku pölyä pintaansa? Itsellä on Held Denver -laukut. Ne on käsitelty sen verran koviksi etteivät ne ime nahkabalsamia tai rasvaa. Käviskö koviin nahkalaukkuihin joku huonekalujen hoitoaine?

• Mika kirjoitti:

Jos vetäisee valjasrasvaa, niin jääkö laukun pinta tahmeaksi? Eli kerääkö laukku pölyä pintaansa? Itsellä on Held Denver -laukut. Ne on käsitelty sen verran koviksi etteivät ne ime nahkabalsamia tai rasvaa. Käviskö koviin nahkalaukkuihin joku huonekalujen hoitoaine?

koviin laukkuihin. Se jättää kiiltävän ja liukkaan pinnan, eikä tuo pöly ja kura tartu niin helposti.

Itse käyttänyt hevoshommissa (tai siis katsellut kun tuo kauniimpi puolisko käytää) jo vaikka kuinka kauan. Mopovarusteet olenkin joutunut itse rasvailemaan.

Ja tuoltahan sitä saa, ei tarvi hevoskauppoja etsiä: http://motovelhot.fi/shop/catalog/product_info.php?products_id=667

• nahkahousu

Nahkapuku pitää saada pehmeäksi ja hengittäväksi, mutta luulisi että kova nahkalaukku on sitä parempi, mitä vähemmän se hengittää. Ehdotankin että rasvaa se syksyllä/talvella ja ennen ajokautta suihkaset sellaista nahanhoitosprayta jolla nahka käsitellään vedenpitäväksi?

• Kri

Molempia, sekä aineita että tietoa! Kysyin Vantaan Jumbon suutarilta samaa asiaa ja hän piti aikamoisen luennon minulle aineistaan ja niiden käytöstä.

• jeppe

sen käyttö core-texin kanssa? Esimerkiks joissain nahkaisissa ajosaappaissa on core-tex -kalvo. Kuulin jostain että silikoni olis kalvolle myrkkyä. Eli se tukkii kalvon huokoset ja sen jälkeen se ei eää hengitä. Kattelin valjasrasvapurkkia kaupassa mutta siinä ei ollu mitään tietoo aineen koostumuksesta. Onks kellään kokemuksia miten tuote toimii coren kanssa?

• Mika
        jeppe kirjoitti:

sen käyttö core-texin kanssa? Esimerkiks joissain nahkaisissa ajosaappaissa on core-tex -kalvo. Kuulin jostain että silikoni olis kalvolle myrkkyä. Eli se tukkii kalvon huokoset ja sen jälkeen se ei eää hengitä. Kattelin valjasrasvapurkkia kaupassa mutta siinä ei ollu mitään tietoo aineen koostumuksesta. Onks kellään kokemuksia miten tuote toimii coren kanssa?

Itse olen käyttänyt kengissä minkkirasvaa. Lähisuutarin mukaan parasta mahdollista tavaraa kengille. Omissa MP-Asun bootseissa on Porelle kalvo ja sen kanssa mikkirasva toimii hyvin.

Pitäiskö kengänpohjien kulua yhdessä kesässä niin paljon, että ompeluslangat tulee näkyviin. Mielestäni en ole laahustanut jalat maassa.

• rasvaa?
        Mika kirjoitti:

Itse olen käyttänyt kengissä minkkirasvaa. Lähisuutarin mukaan parasta mahdollista tavaraa kengille. Omissa MP-Asun bootseissa on Porelle kalvo ja sen kanssa mikkirasva toimii hyvin.

Pitäiskö kengänpohjien kulua yhdessä kesässä niin paljon, että ompeluslangat tulee näkyviin. Mielestäni en ole laahustanut jalat maassa.

****Omissa MP-Asun bootseissa on Porelle kalvo ja sen kanssa mikkirasva toimii hyvin******

Mitä tekemistä vedenpitävällä kalvolla ja kenkärasvalla on keskenään? Kenkärasvallahan hoidetaan nahkaa, ei kalvoa. Ja siinä missä joku minkkirasva toimii, toimii myös kaikki asialliset kenkienhoitoaineet.
        Ei kai sillä rasvalla ole tarkoitus vedenpitävyyttä saavuttaa, sillä kalvokengässä se kalvo hoitaa vedenpitävyyden (jos hoitaa) Jos taas ei hoida eli kalvo vuotaa, niin kamalampia jalkineita saa hakea.

• voisi
        rasvaa? kirjoitti:

****Omissa MP-Asun bootseissa on Porelle kalvo ja sen kanssa mikkirasva toimii hyvin******

Mitä tekemistä vedenpitävällä kalvolla ja kenkärasvalla on keskenään? Kenkärasvallahan hoidetaan nahkaa, ei kalvoa. Ja siinä missä joku minkkirasva toimii, toimii myös kaikki asialliset kenkienhoitoaineet.
        Ei kai sillä rasvalla ole tarkoitus vedenpitävyyttä saavuttaa, sillä kalvokengässä se kalvo hoitaa vedenpitävyyden (jos hoitaa) Jos taas ei hoida eli kalvo vuotaa, niin kamalampia jalkineita saa hakea.

rasvata vaikka wd-40 aineella. ei ainaskaan omille viimekesänä ostetuille pusseille tapahtunut muuta kuin alkoivat hylkimään vettä.

• vedin
        voisi kirjoitti:

rasvata vaikka wd-40 aineella. ei ainaskaan omille viimekesänä ostetuille pusseille tapahtunut muuta kuin alkoivat hylkimään vettä.

monta kierrosta, hieroin wd,n kunnolla sisään.

• Mika
        rasvaa? kirjoitti:

Edellinen kirjoittaja aprikoi, että vaikuttaako nahanhoitoaineet vedenpitävien kalvojen toimintaan. Heitin siihen oman kommenttini. Eli minkkirasva ei ainakaan tuki kalvon huokosia, vaikka onkin vahamaista tököttiä. Sekä nahka että kalvo hengittävät yhä minkkirasva käsittelyn jälkeen.

Minkkirasva ei ole "joku minkkirasva" vaan universumin paras kenkienkäsittelyaine. Minkkirasvalla saa nahkakengät täysin vedenpitäviksi. Silti nahan hengittävyys säilyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8323
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      66
      4644
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4333
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3952
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3463
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3440
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3358
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3123
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2861
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2634
    Aihe