Onko tietoa,

Reissumies

mikä olisi hyvä hoitoaine nahkalaukuille. Vetäisenkö pintaan tavallista mustaa kenkälankkia vai onko näihin jotkin ihan omat aineet jotka todella antaa hyvän suojaa säässä kuin säässä. Laukut on uudet ja olisi hyvä suojata ne kunnolla ennenkun ajokausi taas pärähtää käyntiin.

11

1817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pena

      minä olen vetänyt reilusti valjasrasvaa,
      saa hevostarvikekaupoista,
      estää veden imeytymisen,
      voi olla että on parempiakin aineita,
      mutta tuskin kenkälankki sittä on.

      • Mika

        Jos vetäisee valjasrasvaa, niin jääkö laukun pinta tahmeaksi? Eli kerääkö laukku pölyä pintaansa? Itsellä on Held Denver -laukut. Ne on käsitelty sen verran koviksi etteivät ne ime nahkabalsamia tai rasvaa. Käviskö koviin nahkalaukkuihin joku huonekalujen hoitoaine?


      • Mika kirjoitti:

        Jos vetäisee valjasrasvaa, niin jääkö laukun pinta tahmeaksi? Eli kerääkö laukku pölyä pintaansa? Itsellä on Held Denver -laukut. Ne on käsitelty sen verran koviksi etteivät ne ime nahkabalsamia tai rasvaa. Käviskö koviin nahkalaukkuihin joku huonekalujen hoitoaine?

        koviin laukkuihin. Se jättää kiiltävän ja liukkaan pinnan, eikä tuo pöly ja kura tartu niin helposti.

        Itse käyttänyt hevoshommissa (tai siis katsellut kun tuo kauniimpi puolisko käytää) jo vaikka kuinka kauan. Mopovarusteet olenkin joutunut itse rasvailemaan.

        Ja tuoltahan sitä saa, ei tarvi hevoskauppoja etsiä: http://motovelhot.fi/shop/catalog/product_info.php?products_id=667


    • nahkahousu

      Nahkapuku pitää saada pehmeäksi ja hengittäväksi, mutta luulisi että kova nahkalaukku on sitä parempi, mitä vähemmän se hengittää. Ehdotankin että rasvaa se syksyllä/talvella ja ennen ajokautta suihkaset sellaista nahanhoitosprayta jolla nahka käsitellään vedenpitäväksi?

    • Kri

      Molempia, sekä aineita että tietoa! Kysyin Vantaan Jumbon suutarilta samaa asiaa ja hän piti aikamoisen luennon minulle aineistaan ja niiden käytöstä.

      • jeppe

        sen käyttö core-texin kanssa? Esimerkiks joissain nahkaisissa ajosaappaissa on core-tex -kalvo. Kuulin jostain että silikoni olis kalvolle myrkkyä. Eli se tukkii kalvon huokoset ja sen jälkeen se ei eää hengitä. Kattelin valjasrasvapurkkia kaupassa mutta siinä ei ollu mitään tietoo aineen koostumuksesta. Onks kellään kokemuksia miten tuote toimii coren kanssa?


      • Mika
        jeppe kirjoitti:

        sen käyttö core-texin kanssa? Esimerkiks joissain nahkaisissa ajosaappaissa on core-tex -kalvo. Kuulin jostain että silikoni olis kalvolle myrkkyä. Eli se tukkii kalvon huokoset ja sen jälkeen se ei eää hengitä. Kattelin valjasrasvapurkkia kaupassa mutta siinä ei ollu mitään tietoo aineen koostumuksesta. Onks kellään kokemuksia miten tuote toimii coren kanssa?

        Itse olen käyttänyt kengissä minkkirasvaa. Lähisuutarin mukaan parasta mahdollista tavaraa kengille. Omissa MP-Asun bootseissa on Porelle kalvo ja sen kanssa mikkirasva toimii hyvin.

        Pitäiskö kengänpohjien kulua yhdessä kesässä niin paljon, että ompeluslangat tulee näkyviin. Mielestäni en ole laahustanut jalat maassa.


      • rasvaa?
        Mika kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt kengissä minkkirasvaa. Lähisuutarin mukaan parasta mahdollista tavaraa kengille. Omissa MP-Asun bootseissa on Porelle kalvo ja sen kanssa mikkirasva toimii hyvin.

        Pitäiskö kengänpohjien kulua yhdessä kesässä niin paljon, että ompeluslangat tulee näkyviin. Mielestäni en ole laahustanut jalat maassa.

        ****Omissa MP-Asun bootseissa on Porelle kalvo ja sen kanssa mikkirasva toimii hyvin******

        Mitä tekemistä vedenpitävällä kalvolla ja kenkärasvalla on keskenään? Kenkärasvallahan hoidetaan nahkaa, ei kalvoa. Ja siinä missä joku minkkirasva toimii, toimii myös kaikki asialliset kenkienhoitoaineet.
        Ei kai sillä rasvalla ole tarkoitus vedenpitävyyttä saavuttaa, sillä kalvokengässä se kalvo hoitaa vedenpitävyyden (jos hoitaa) Jos taas ei hoida eli kalvo vuotaa, niin kamalampia jalkineita saa hakea.


      • voisi
        rasvaa? kirjoitti:

        ****Omissa MP-Asun bootseissa on Porelle kalvo ja sen kanssa mikkirasva toimii hyvin******

        Mitä tekemistä vedenpitävällä kalvolla ja kenkärasvalla on keskenään? Kenkärasvallahan hoidetaan nahkaa, ei kalvoa. Ja siinä missä joku minkkirasva toimii, toimii myös kaikki asialliset kenkienhoitoaineet.
        Ei kai sillä rasvalla ole tarkoitus vedenpitävyyttä saavuttaa, sillä kalvokengässä se kalvo hoitaa vedenpitävyyden (jos hoitaa) Jos taas ei hoida eli kalvo vuotaa, niin kamalampia jalkineita saa hakea.

        rasvata vaikka wd-40 aineella. ei ainaskaan omille viimekesänä ostetuille pusseille tapahtunut muuta kuin alkoivat hylkimään vettä.


      • vedin
        voisi kirjoitti:

        rasvata vaikka wd-40 aineella. ei ainaskaan omille viimekesänä ostetuille pusseille tapahtunut muuta kuin alkoivat hylkimään vettä.

        monta kierrosta, hieroin wd,n kunnolla sisään.


      • Mika
        rasvaa? kirjoitti:

        ****Omissa MP-Asun bootseissa on Porelle kalvo ja sen kanssa mikkirasva toimii hyvin******

        Mitä tekemistä vedenpitävällä kalvolla ja kenkärasvalla on keskenään? Kenkärasvallahan hoidetaan nahkaa, ei kalvoa. Ja siinä missä joku minkkirasva toimii, toimii myös kaikki asialliset kenkienhoitoaineet.
        Ei kai sillä rasvalla ole tarkoitus vedenpitävyyttä saavuttaa, sillä kalvokengässä se kalvo hoitaa vedenpitävyyden (jos hoitaa) Jos taas ei hoida eli kalvo vuotaa, niin kamalampia jalkineita saa hakea.

        Edellinen kirjoittaja aprikoi, että vaikuttaako nahanhoitoaineet vedenpitävien kalvojen toimintaan. Heitin siihen oman kommenttini. Eli minkkirasva ei ainakaan tuki kalvon huokosia, vaikka onkin vahamaista tököttiä. Sekä nahka että kalvo hengittävät yhä minkkirasva käsittelyn jälkeen.

        Minkkirasva ei ole "joku minkkirasva" vaan universumin paras kenkienkäsittelyaine. Minkkirasvalla saa nahkakengät täysin vedenpitäviksi. Silti nahan hengittävyys säilyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe