Poliisin autoissa DSG-vaihteisto kestää 180tkm.

JuuraTimbe

Tämä ei ole virallinen tieto varikolta, mutta kuitenkin sieltä saatu hyvin suuntaa antava arvio. Olisi kiinnostavaa saada selvyyttä siihen millaisilla talouslaskelmilla Volkswagenia kannattaa ostaa valtiolle ja tehdä kalliit korjaukset käytännössä jokaiseen autoon.

16

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhatapa

      Onko valtiolla vielä tapana että auton kokonaiskustannuksia seurataan ja kun "katto" on tullut vastaan, laitetaan auto huutokauppaan, kun siihen on juuri tehty isot remontit (esim. moottorin ja vaihteiston vaihdot)

      • Jepjep100

        Minä luulen, että poliisilla on niin vähän rahaa ettei niillä ole varaa muuhun kuin volkkareihin. Toisaalta voipi olla, että poliisi saa nuo Volkkarin romut ihan ilmaiseksi, että menee niinku sieltä Volkkarin mainosbudjetista.


    • Auswitchin_kone

      Käytettyyn Passattiin uusi DSG on 8000 euron remontti. Täytyy olla upporikas tai tyhmä, jos laittaa rahansa käytettyyn DSG-Volkswageniin.

      • 8tauto8tkorjaus

        Ilmankos ne jää korjaamojen pihalle happanemaan.


    • helppookuinmikä

      Valtiolla hankintabudjetti on erillään käyttömäärärahoista. Sen takia hankittaessa ratkaisee hinta: Julkinen hankinta, halvin otetaan, oli sitten miten paska hyvänsä.
      Sit kun se laukeaa, niin korjauskulut menee tyystiin eri momentilta.

      • kokonaistaloudellisuus

        Volkswagen-konsernin autot on sinun logiikallasi sitten hankintahinnaltaan niitä halvimpia?
        Taitaa oikeasti muut asiat painaa vaakakupissa enemmän kuin pelkkä hankintahinta.


      • Julkishankinnat
        kokonaistaloudellisuus kirjoitti:

        Volkswagen-konsernin autot on sinun logiikallasi sitten hankintahinnaltaan niitä halvimpia?
        Taitaa oikeasti muut asiat painaa vaakakupissa enemmän kuin pelkkä hankintahinta.

        Hankintalainsäädäntö määrää että halvin on otettava vaatimukset täyttävistä, eikä aiheettomia kriteereitä saa käyttää.


      • Hansel_hankkii
        Julkishankinnat kirjoitti:

        Hankintalainsäädäntö määrää että halvin on otettava vaatimukset täyttävistä, eikä aiheettomia kriteereitä saa käyttää.

        "vaatimukset täyttävistä", sinäpä sen sanoit. Yksikään japsikinneri ei täytä vaatimuksia. Jos täyttäisi, olisi halvempina autoina valittu virkakäyttöön. Takavuosina muutama Avensis on valittu kokeeksi hälytysajoneuvokäyttöön, mutta ei enää. Ajettavuus, ergonomia, luotettavuus ja vähäinen huollon tarve eivät täytä vaatimuksia.
        Myös uudet maijat ovat jatkossakin VW Transportereita, ainakin ensi vuoden loppuun saakka.


    • kehdostaHautaan

      Jos aski kestää 180tkm poliisiautossa, niin se vastaa tuplaa normaalikäytössä, ei huono. Taksissa kestää myös hyvin, näin kertovat kuskit.

      • Kuivaveto

        Kummassakin 6v märkäkytkimelliset dsgeet, 7v olisi porsinut jo moneen kertaan.


      • saattaiskoollanoin

        Miten niin? Käykö se jotenkin erityisellä tavalla vaihteiston päälle, kun seisoo ABC:llä parkissa? Jos yhtään olette seurannut telkusta poliisit-sarjaa, niin ei siinä mitenkään revitetä ainakaan kalustoa.
        Totta kai transporterilla on niskalenkki valtion kalustohankinnoissa. Veikkaan, että maijaankin tehtävät korin muutostyöt maksaa yhtä paljon kuin itse auto. Ja kun sellainen muutossarja löytyy volsuun valmiina, ja muuhun merkkiin hinnoitellaan pilviin, niin näin se saadaan näyttämään edulliselta.


      • Höpöhöpö_päätelmäsi
        saattaiskoollanoin kirjoitti:

        Miten niin? Käykö se jotenkin erityisellä tavalla vaihteiston päälle, kun seisoo ABC:llä parkissa? Jos yhtään olette seurannut telkusta poliisit-sarjaa, niin ei siinä mitenkään revitetä ainakaan kalustoa.
        Totta kai transporterilla on niskalenkki valtion kalustohankinnoissa. Veikkaan, että maijaankin tehtävät korin muutostyöt maksaa yhtä paljon kuin itse auto. Ja kun sellainen muutossarja löytyy volsuun valmiina, ja muuhun merkkiin hinnoitellaan pilviin, niin näin se saadaan näyttämään edulliselta.

        Vurustelutoimittajat kilpailutetaan myös. Maijojen varustelija vaihtui taannoin. Uusi toimittaja aloitti puhtaalta pöydältä, joten aivan sama mitä merkkiä olisi varustellut.


      • Lisää.popniittejä
        saattaiskoollanoin kirjoitti:

        Miten niin? Käykö se jotenkin erityisellä tavalla vaihteiston päälle, kun seisoo ABC:llä parkissa? Jos yhtään olette seurannut telkusta poliisit-sarjaa, niin ei siinä mitenkään revitetä ainakaan kalustoa.
        Totta kai transporterilla on niskalenkki valtion kalustohankinnoissa. Veikkaan, että maijaankin tehtävät korin muutostyöt maksaa yhtä paljon kuin itse auto. Ja kun sellainen muutossarja löytyy volsuun valmiina, ja muuhun merkkiin hinnoitellaan pilviin, niin näin se saadaan näyttämään edulliselta.

        Muutoskitissä irtoilevat katot...
        http://yle.fi/uutiset/3-7950406


    • perusasiat

      "ja muuhun merkkiin hinnoitellaan pilviin, niin näin se saadaan näyttämään edulliselta."

      Ei ostava osapuoli hinnoittele yhtään mitään. Jos joku toimittaja pyytää ylihintaa ja hinnoittelee itsensä ulos kaupasta niin se on toimittajan oma moka.

    • dsg.murhe

      "Jos aski kestää 180tkm poliisiautossa, niin se vastaa tuplaa normaalikäytössä, ei huono. Taksissa kestää myös hyvin, näin kertovat kuskit."

      Ei kovin uskottava perustelu! En ole nähnyt poliisien repivän autokalustoaan. Yleensä varsin leppoisaa köröttelyä. Toisinaan tietysti joitain hälytystehtäviä, mutta kuormana korkeintaan pari huumehörhöä, tai juoppoa.

    • mitä1

      Mites ku diesel skandaali alkoi nii poliisi suunnitteli volkkareihin kokonaan uudet logot joilla sai vw merkit piiloon, mistä tuollaiseen saatiin määrärahat ja oliko niin että poliisille oli vähä kiusallista ajella saastevolkkarilla, oliko, dieseleitä kaikki pakut. Mitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2188
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2046
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1951
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe