Kertokaa kaikki mitä tiedätte tästä alasta, varsinkin te jotka siellä opiskelette. Lukio- vai amispohjalta, kumpi parempi? Miksi valmistuu, missä palkat liikkuu suurinpiirtein? Kertokaa kaikkea.
Autotekniikan insinööri
8
13202
Vastaukset
- tero
Joo itsellä ajatuksena samaa... Minkälaisia arvosanoja lukion jälkeen vaaditaan kyseiseen kouluun. Itse ajattelin suunnata mikkeliin. Kellään tietoa viime vuoden pääsyarvosanoista?
- nainen
Sitä mitä lukion jälkeen vaaditaan et pääsee amk:hon en tiiä koska itse olen amiksesta. Viime vuonna auto- ja kuljetustekniikan koulutusohjelmaan vaadittiin 49 pistettä.
Periaatteessa on aivan sama kummasta on lähtöisin amiksesta vai lukiosta. Lukuaineet voi tökkiä amiksesta tulleilla alussa, mutta se on itsestä kiinni. Siinä vaiheessa kun ammattiaineet alkavat voi amispohjaisilla olla lievä etulyönti asema, mutta ei välttämättä.
Valmistuttua nimike on Insinööri (AMK) ja palka riippuu siitä missä tehtävissä on. - Kakkapäää
nainen kirjoitti:
Sitä mitä lukion jälkeen vaaditaan et pääsee amk:hon en tiiä koska itse olen amiksesta. Viime vuonna auto- ja kuljetustekniikan koulutusohjelmaan vaadittiin 49 pistettä.
Periaatteessa on aivan sama kummasta on lähtöisin amiksesta vai lukiosta. Lukuaineet voi tökkiä amiksesta tulleilla alussa, mutta se on itsestä kiinni. Siinä vaiheessa kun ammattiaineet alkavat voi amispohjaisilla olla lievä etulyönti asema, mutta ei välttämättä.
Valmistuttua nimike on Insinööri (AMK) ja palka riippuu siitä missä tehtävissä on.Mitäs oot tykänny olla siellä? Minkälaisia hommia on ollu jne.?
- nainen
Kakkapäää kirjoitti:
Mitäs oot tykänny olla siellä? Minkälaisia hommia on ollu jne.?
Kyllä mä ainakin olen siellä viihtynyt.
Tähän mennessä, käyn siis ekaa vuotta, meillä ei ole ollu kuin yhteisiä aineita eli matikkaa, kemiaa, ruotsia, fysiikkaa, teknistä piirustusta ja sen semmosta. Autoa me ei olla vielä nähtykään muualla kuin esimerkki laskuissa ja niitä laskuja on ollu paljon, melkeinpä kaikki aineet joita meillä on ollu on matikka pohjasia, et jonkinlainen matikkapää olis erittäin suositeltavaa. - Kakkapäää
nainen kirjoitti:
Kyllä mä ainakin olen siellä viihtynyt.
Tähän mennessä, käyn siis ekaa vuotta, meillä ei ole ollu kuin yhteisiä aineita eli matikkaa, kemiaa, ruotsia, fysiikkaa, teknistä piirustusta ja sen semmosta. Autoa me ei olla vielä nähtykään muualla kuin esimerkki laskuissa ja niitä laskuja on ollu paljon, melkeinpä kaikki aineet joita meillä on ollu on matikka pohjasia, et jonkinlainen matikkapää olis erittäin suositeltavaa.Jes, no sittenhän se sopii mulle paremmin ku hyvin.. Koulussa ainoa mikä kiinnostaa vähäkin on matikka, ja sen ulkopuolella autot. Mutta siis nyt olis vielä hyvä tietää että millasiin töihin enimmistö pääsee? Ja onko sinne kouluun vaikea päästä?
- nainen
Kakkapäää kirjoitti:
Jes, no sittenhän se sopii mulle paremmin ku hyvin.. Koulussa ainoa mikä kiinnostaa vähäkin on matikka, ja sen ulkopuolella autot. Mutta siis nyt olis vielä hyvä tietää että millasiin töihin enimmistö pääsee? Ja onko sinne kouluun vaikea päästä?
Mitä mä nyt tiiän niin työpaikka voi olla melkeinpä mitä vaan opettajan hommat, suunnittelu, kaksastusinssi (johon itekin tähtään), esimiehenä jossain yrityksessä...
Ei mulla ainakaan ollu vaikeuksii päästä sisään, mut se riippii paljolti todistuksen numeroista ja pääsykoepisteistä. Toki lisäpisteitä saa myös jo tehdyistä töistä kunhan ne täyttää tietyt ehdot.
- Kakkapäää
Millaista hommaa siellä sitten on autojen kanssa? Noin niinkuin aluksi?
- nainen
Ekalla vuodella ei itse autojen kanssa olla missään tekemisissä. Myöhemmistä vuosista mä en tiiä kun en ole itse päässy vielä niin pitkälle :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083286Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872