Kertokaa kaikki mitä tiedätte tästä alasta, varsinkin te jotka siellä opiskelette. Lukio- vai amispohjalta, kumpi parempi? Miksi valmistuu, missä palkat liikkuu suurinpiirtein? Kertokaa kaikkea.
Autotekniikan insinööri
8
13996
Vastaukset
- tero
Joo itsellä ajatuksena samaa... Minkälaisia arvosanoja lukion jälkeen vaaditaan kyseiseen kouluun. Itse ajattelin suunnata mikkeliin. Kellään tietoa viime vuoden pääsyarvosanoista?
- nainen
Sitä mitä lukion jälkeen vaaditaan et pääsee amk:hon en tiiä koska itse olen amiksesta. Viime vuonna auto- ja kuljetustekniikan koulutusohjelmaan vaadittiin 49 pistettä.
Periaatteessa on aivan sama kummasta on lähtöisin amiksesta vai lukiosta. Lukuaineet voi tökkiä amiksesta tulleilla alussa, mutta se on itsestä kiinni. Siinä vaiheessa kun ammattiaineet alkavat voi amispohjaisilla olla lievä etulyönti asema, mutta ei välttämättä.
Valmistuttua nimike on Insinööri (AMK) ja palka riippuu siitä missä tehtävissä on. - Kakkapäää
nainen kirjoitti:
Sitä mitä lukion jälkeen vaaditaan et pääsee amk:hon en tiiä koska itse olen amiksesta. Viime vuonna auto- ja kuljetustekniikan koulutusohjelmaan vaadittiin 49 pistettä.
Periaatteessa on aivan sama kummasta on lähtöisin amiksesta vai lukiosta. Lukuaineet voi tökkiä amiksesta tulleilla alussa, mutta se on itsestä kiinni. Siinä vaiheessa kun ammattiaineet alkavat voi amispohjaisilla olla lievä etulyönti asema, mutta ei välttämättä.
Valmistuttua nimike on Insinööri (AMK) ja palka riippuu siitä missä tehtävissä on.Mitäs oot tykänny olla siellä? Minkälaisia hommia on ollu jne.?
- nainen
Kakkapäää kirjoitti:
Mitäs oot tykänny olla siellä? Minkälaisia hommia on ollu jne.?
Kyllä mä ainakin olen siellä viihtynyt.
Tähän mennessä, käyn siis ekaa vuotta, meillä ei ole ollu kuin yhteisiä aineita eli matikkaa, kemiaa, ruotsia, fysiikkaa, teknistä piirustusta ja sen semmosta. Autoa me ei olla vielä nähtykään muualla kuin esimerkki laskuissa ja niitä laskuja on ollu paljon, melkeinpä kaikki aineet joita meillä on ollu on matikka pohjasia, et jonkinlainen matikkapää olis erittäin suositeltavaa. - Kakkapäää
nainen kirjoitti:
Kyllä mä ainakin olen siellä viihtynyt.
Tähän mennessä, käyn siis ekaa vuotta, meillä ei ole ollu kuin yhteisiä aineita eli matikkaa, kemiaa, ruotsia, fysiikkaa, teknistä piirustusta ja sen semmosta. Autoa me ei olla vielä nähtykään muualla kuin esimerkki laskuissa ja niitä laskuja on ollu paljon, melkeinpä kaikki aineet joita meillä on ollu on matikka pohjasia, et jonkinlainen matikkapää olis erittäin suositeltavaa.Jes, no sittenhän se sopii mulle paremmin ku hyvin.. Koulussa ainoa mikä kiinnostaa vähäkin on matikka, ja sen ulkopuolella autot. Mutta siis nyt olis vielä hyvä tietää että millasiin töihin enimmistö pääsee? Ja onko sinne kouluun vaikea päästä?
- nainen
Kakkapäää kirjoitti:
Jes, no sittenhän se sopii mulle paremmin ku hyvin.. Koulussa ainoa mikä kiinnostaa vähäkin on matikka, ja sen ulkopuolella autot. Mutta siis nyt olis vielä hyvä tietää että millasiin töihin enimmistö pääsee? Ja onko sinne kouluun vaikea päästä?
Mitä mä nyt tiiän niin työpaikka voi olla melkeinpä mitä vaan opettajan hommat, suunnittelu, kaksastusinssi (johon itekin tähtään), esimiehenä jossain yrityksessä...
Ei mulla ainakaan ollu vaikeuksii päästä sisään, mut se riippii paljolti todistuksen numeroista ja pääsykoepisteistä. Toki lisäpisteitä saa myös jo tehdyistä töistä kunhan ne täyttää tietyt ehdot.
- Kakkapäää
Millaista hommaa siellä sitten on autojen kanssa? Noin niinkuin aluksi?
- nainen
Ekalla vuodella ei itse autojen kanssa olla missään tekemisissä. Myöhemmistä vuosista mä en tiiä kun en ole itse päässy vielä niin pitkälle :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011571
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?58981Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140954- 85902
- 61866
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t265754Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10750Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä339694Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol74686Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58684