Kertokaa kaikki mitä tiedätte tästä alasta, varsinkin te jotka siellä opiskelette. Lukio- vai amispohjalta, kumpi parempi? Miksi valmistuu, missä palkat liikkuu suurinpiirtein? Kertokaa kaikkea.
Autotekniikan insinööri
8
12983
Vastaukset
- tero
Joo itsellä ajatuksena samaa... Minkälaisia arvosanoja lukion jälkeen vaaditaan kyseiseen kouluun. Itse ajattelin suunnata mikkeliin. Kellään tietoa viime vuoden pääsyarvosanoista?
- nainen
Sitä mitä lukion jälkeen vaaditaan et pääsee amk:hon en tiiä koska itse olen amiksesta. Viime vuonna auto- ja kuljetustekniikan koulutusohjelmaan vaadittiin 49 pistettä.
Periaatteessa on aivan sama kummasta on lähtöisin amiksesta vai lukiosta. Lukuaineet voi tökkiä amiksesta tulleilla alussa, mutta se on itsestä kiinni. Siinä vaiheessa kun ammattiaineet alkavat voi amispohjaisilla olla lievä etulyönti asema, mutta ei välttämättä.
Valmistuttua nimike on Insinööri (AMK) ja palka riippuu siitä missä tehtävissä on. - Kakkapäää
nainen kirjoitti:
Sitä mitä lukion jälkeen vaaditaan et pääsee amk:hon en tiiä koska itse olen amiksesta. Viime vuonna auto- ja kuljetustekniikan koulutusohjelmaan vaadittiin 49 pistettä.
Periaatteessa on aivan sama kummasta on lähtöisin amiksesta vai lukiosta. Lukuaineet voi tökkiä amiksesta tulleilla alussa, mutta se on itsestä kiinni. Siinä vaiheessa kun ammattiaineet alkavat voi amispohjaisilla olla lievä etulyönti asema, mutta ei välttämättä.
Valmistuttua nimike on Insinööri (AMK) ja palka riippuu siitä missä tehtävissä on.Mitäs oot tykänny olla siellä? Minkälaisia hommia on ollu jne.?
- nainen
Kakkapäää kirjoitti:
Mitäs oot tykänny olla siellä? Minkälaisia hommia on ollu jne.?
Kyllä mä ainakin olen siellä viihtynyt.
Tähän mennessä, käyn siis ekaa vuotta, meillä ei ole ollu kuin yhteisiä aineita eli matikkaa, kemiaa, ruotsia, fysiikkaa, teknistä piirustusta ja sen semmosta. Autoa me ei olla vielä nähtykään muualla kuin esimerkki laskuissa ja niitä laskuja on ollu paljon, melkeinpä kaikki aineet joita meillä on ollu on matikka pohjasia, et jonkinlainen matikkapää olis erittäin suositeltavaa. - Kakkapäää
nainen kirjoitti:
Kyllä mä ainakin olen siellä viihtynyt.
Tähän mennessä, käyn siis ekaa vuotta, meillä ei ole ollu kuin yhteisiä aineita eli matikkaa, kemiaa, ruotsia, fysiikkaa, teknistä piirustusta ja sen semmosta. Autoa me ei olla vielä nähtykään muualla kuin esimerkki laskuissa ja niitä laskuja on ollu paljon, melkeinpä kaikki aineet joita meillä on ollu on matikka pohjasia, et jonkinlainen matikkapää olis erittäin suositeltavaa.Jes, no sittenhän se sopii mulle paremmin ku hyvin.. Koulussa ainoa mikä kiinnostaa vähäkin on matikka, ja sen ulkopuolella autot. Mutta siis nyt olis vielä hyvä tietää että millasiin töihin enimmistö pääsee? Ja onko sinne kouluun vaikea päästä?
- nainen
Kakkapäää kirjoitti:
Jes, no sittenhän se sopii mulle paremmin ku hyvin.. Koulussa ainoa mikä kiinnostaa vähäkin on matikka, ja sen ulkopuolella autot. Mutta siis nyt olis vielä hyvä tietää että millasiin töihin enimmistö pääsee? Ja onko sinne kouluun vaikea päästä?
Mitä mä nyt tiiän niin työpaikka voi olla melkeinpä mitä vaan opettajan hommat, suunnittelu, kaksastusinssi (johon itekin tähtään), esimiehenä jossain yrityksessä...
Ei mulla ainakaan ollu vaikeuksii päästä sisään, mut se riippii paljolti todistuksen numeroista ja pääsykoepisteistä. Toki lisäpisteitä saa myös jo tehdyistä töistä kunhan ne täyttää tietyt ehdot.
- Kakkapäää
Millaista hommaa siellä sitten on autojen kanssa? Noin niinkuin aluksi?
- nainen
Ekalla vuodella ei itse autojen kanssa olla missään tekemisissä. Myöhemmistä vuosista mä en tiiä kun en ole itse päässy vielä niin pitkälle :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941719
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2321453- 881331
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651005Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809