Motorola ja pitkät tekstiviestit

Noviisi

Eli, mulla on V300 ja on hyvin ärsyttävää, että puhelin ei millään tavalla ilmoita tekstiviestin vaihtumisesta, vasta lähetysvaiheessa huomaa, että tuli sitten kirjoitettua pari merkkiä yli yhden viestin määrän. Merkkilaskuri alkaa 450 merkistä alaspäin eli onko ainut keino sitten vähentää tuosta se 160 merkkiä ja siten seurata tekstin pituutta? Voiko mistään asetuksista laittaa pitkiä viestejä pois päältä? Tuolla iTapilla kun tulee helposti kirjoteltua ihan liikaakin, mutta aina ei huvittais lähettää monen viestin mittasia ihan turhaan kun vois lyhyempiäkin jos vaan huomais viestin vaihtuneen.
Ihme juttuja on kyllä löytynyt tuosta puhelimesta...

4

718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itelläni on tuo sama puhelin ja tietääkseni vaikka se sanoo lähetetään kaksi sivua se on vain yksi viesti ettei se lähetä kahta viestiä en ole kyllä varma asiasta kannattaa kysyä vaikka joltain tutulta jos oot lähettänyt 2sivua että tuliko 2 viestiä (toivottavasti tajusin oikein ongelmas)

      • Noviisi

        Niin, mutta yhden tekstiviestin mittahan on se 160 merkkiä eikä enempää, eli jos kirjoitan sen yli ja lähetän kaverin puhelimeen joka ei osaa yhdistää suoraan noita viestejä niin se saa kaksi erillistä viestiä, vai? Ja ainakin minulta veloitetaan kahden hinta vaikka yhdistäisikin. Kokeilin toiseen motorolaan (V180) ja se kyllä yhdisti viestit vaikka oma puhelimeni sanoi, että lähetetään 2 sivua.
        Se vaan häiritsee, että sitä ei oikein voi havaita mitenkään, että on jo kirjoittanut yli 160 merkkiä, puhelin ei ilmaise sitä mitenkään, että mones sivu on menossa.


      • juttu.
        Noviisi kirjoitti:

        Niin, mutta yhden tekstiviestin mittahan on se 160 merkkiä eikä enempää, eli jos kirjoitan sen yli ja lähetän kaverin puhelimeen joka ei osaa yhdistää suoraan noita viestejä niin se saa kaksi erillistä viestiä, vai? Ja ainakin minulta veloitetaan kahden hinta vaikka yhdistäisikin. Kokeilin toiseen motorolaan (V180) ja se kyllä yhdisti viestit vaikka oma puhelimeni sanoi, että lähetetään 2 sivua.
        Se vaan häiritsee, että sitä ei oikein voi havaita mitenkään, että on jo kirjoittanut yli 160 merkkiä, puhelin ei ilmaise sitä mitenkään, että mones sivu on menossa.

        näkyyhän siel se kuinka monta merkkiä on jäljellä (450) mut ei tosiaankaan ole koska se laittaa sen toiselle sivulle eikä asetuksissakaan näkynyt sellasta kohtaa


      • todellakin
        juttu. kirjoitti:

        näkyyhän siel se kuinka monta merkkiä on jäljellä (450) mut ei tosiaankaan ole koska se laittaa sen toiselle sivulle eikä asetuksissakaan näkynyt sellasta kohtaa

        Näkyy joo kuinka monta merkkiä on 450 merkistä jäljellä, mutta enemmän hyödyttäis jos näkis paljon on 160 merkistä jäljellä, kun ei toi 450 merkkiä ole mikään normi tekstiviestin mitta. Voihan se laskea, että okei 450-160=290 eli nyt kai meni se eka viesti ja sit siitä taas, et millon alkaa mahdollisesti kolmas viesti...
        Jotenkin vaan olisi niin paljon helpompi jos vaikka laskuri olisi ylöspäin tai sitten tosiaan saisi nuo pitkät viestit kokonaan pois päältä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe