Motorola ja pitkät tekstiviestit

Noviisi

Eli, mulla on V300 ja on hyvin ärsyttävää, että puhelin ei millään tavalla ilmoita tekstiviestin vaihtumisesta, vasta lähetysvaiheessa huomaa, että tuli sitten kirjoitettua pari merkkiä yli yhden viestin määrän. Merkkilaskuri alkaa 450 merkistä alaspäin eli onko ainut keino sitten vähentää tuosta se 160 merkkiä ja siten seurata tekstin pituutta? Voiko mistään asetuksista laittaa pitkiä viestejä pois päältä? Tuolla iTapilla kun tulee helposti kirjoteltua ihan liikaakin, mutta aina ei huvittais lähettää monen viestin mittasia ihan turhaan kun vois lyhyempiäkin jos vaan huomais viestin vaihtuneen.
Ihme juttuja on kyllä löytynyt tuosta puhelimesta...

4

718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itelläni on tuo sama puhelin ja tietääkseni vaikka se sanoo lähetetään kaksi sivua se on vain yksi viesti ettei se lähetä kahta viestiä en ole kyllä varma asiasta kannattaa kysyä vaikka joltain tutulta jos oot lähettänyt 2sivua että tuliko 2 viestiä (toivottavasti tajusin oikein ongelmas)

      • Noviisi

        Niin, mutta yhden tekstiviestin mittahan on se 160 merkkiä eikä enempää, eli jos kirjoitan sen yli ja lähetän kaverin puhelimeen joka ei osaa yhdistää suoraan noita viestejä niin se saa kaksi erillistä viestiä, vai? Ja ainakin minulta veloitetaan kahden hinta vaikka yhdistäisikin. Kokeilin toiseen motorolaan (V180) ja se kyllä yhdisti viestit vaikka oma puhelimeni sanoi, että lähetetään 2 sivua.
        Se vaan häiritsee, että sitä ei oikein voi havaita mitenkään, että on jo kirjoittanut yli 160 merkkiä, puhelin ei ilmaise sitä mitenkään, että mones sivu on menossa.


      • juttu.
        Noviisi kirjoitti:

        Niin, mutta yhden tekstiviestin mittahan on se 160 merkkiä eikä enempää, eli jos kirjoitan sen yli ja lähetän kaverin puhelimeen joka ei osaa yhdistää suoraan noita viestejä niin se saa kaksi erillistä viestiä, vai? Ja ainakin minulta veloitetaan kahden hinta vaikka yhdistäisikin. Kokeilin toiseen motorolaan (V180) ja se kyllä yhdisti viestit vaikka oma puhelimeni sanoi, että lähetetään 2 sivua.
        Se vaan häiritsee, että sitä ei oikein voi havaita mitenkään, että on jo kirjoittanut yli 160 merkkiä, puhelin ei ilmaise sitä mitenkään, että mones sivu on menossa.

        näkyyhän siel se kuinka monta merkkiä on jäljellä (450) mut ei tosiaankaan ole koska se laittaa sen toiselle sivulle eikä asetuksissakaan näkynyt sellasta kohtaa


      • todellakin
        juttu. kirjoitti:

        näkyyhän siel se kuinka monta merkkiä on jäljellä (450) mut ei tosiaankaan ole koska se laittaa sen toiselle sivulle eikä asetuksissakaan näkynyt sellasta kohtaa

        Näkyy joo kuinka monta merkkiä on 450 merkistä jäljellä, mutta enemmän hyödyttäis jos näkis paljon on 160 merkistä jäljellä, kun ei toi 450 merkkiä ole mikään normi tekstiviestin mitta. Voihan se laskea, että okei 450-160=290 eli nyt kai meni se eka viesti ja sit siitä taas, et millon alkaa mahdollisesti kolmas viesti...
        Jotenkin vaan olisi niin paljon helpompi jos vaikka laskuri olisi ylöspäin tai sitten tosiaan saisi nuo pitkät viestit kokonaan pois päältä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe