OnePlus ???

mistäParempiPuhelin

OnePlus ???

Onko tämä jokin täysin uusi kännykkämerkki?

Vai onko joku tunnettu merkki vaihtanut nimeään?

Bongasin Elisan mainoksesta.

Entäpä suunnittelufilosofia?

Itseäni ärsyttää se, että laitevalmistajat suunnittelevat uusiin malleihin asiakkaalle vahingollisia muutoksia, kuten:

1. Kiinteä akku. (Akun tulee olla asiakkaan itse vaihdettavissa)

2. 3½ mm kuulokeliittimen poisjättäminen (3.5 mm kuulokeliitäntä on alalla pitkään ollut standardi. En halua laitevalmistajan rahastavan lisää joko uusista kuulokkeista tai jostain ylimääräisestä adapterista. Toistaiseksi Applen juttuja, mutta jos tuo ei pudota Applen myyntiä reilusti, niin kilpailijat saattaisivat tehdä samoin, mikä on hyvin ikävää. Oman näkemykseni mukaan Apple tarjoaa markkinoiden huonoimman hinta/laatusuhteen. En halua maksaa kallista hintaa jostain, mitä kilpailijat tarjoavat selvästi halvemmalla)

3. Micro tai NanoSIMin pakollisuus.

Harva muuten tietää tai muistaa, että se ennen Micro tai NanoSIMin markkinoilletuloa ollut "normaali" SIM on itseasiassa MINI-sim.

Se täyskokoinen SIM (= luottokortin kokoinen) on ollut jo pitkään erittäin harvinainen, mutta sitä on käyttänyt esim. Philips Twist (1800 MHz yksitaajuuspuhelin).

4. joillain markkina-alueilla tupla-SIM -toiminnon vain näennäinen tukeminen.
Eli laite on teoriassa tupla-SIM, käytännössä ei ole.
Eli laitteeseen saa kyllä 2 SIM -korttia yhtäaikaa, mutta toinen sim estää ulkoisen SD -muistikortin käyttämisen, jolloin ollaan laitteen sisäänrakennetun FLASH -muistin varassa.

Mikä olisi paras tapa valikoida sellainen puhelin, jossa ei ole näitä, eikä muitakaan ostajalle haitallisia ominaisuuksia?

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Kyllä suoraan

        Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
        Ikävä
        70
        1835
      2. Voisitko nainen kertoa mulle

        Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
        Suhteet
        164
        1479
      3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

        Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
        Ikävä
        88
        1262
      4. Perustele miksi hän ei

        Ole sopiva sinulle
        Ikävä
        125
        1255
      5. Miehelle naiselta

        Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
        Ikävä
        49
        1180
      6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

        Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
        Maailman menoa
        270
        969
      7. Mikä oli nainen

        Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
        Ikävä
        75
        942
      8. Miksi sinulla, nainen

        On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
        Ikävä
        107
        895
      9. Olen syvästi masentunut

        En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
        Tunteet
        101
        826
      10. Mitä vastaat jos

        Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
        Ikävä
        36
        684
      Aihe