Katselin juuri paikallislehteä jossa ilmoitettiin että Sinäkin voit olla XXX-kylän Lucia! Oletko täyttänyt 15 vuotta ja laulutaitoinen?
Julistan täten palstan oman Lucia-kilpailun avatuksi. Mukaan saa lähteä kaikki nikilliset ja ei-nikilliset, mutta Luciaksi kruunaamme mieluimmin vakinikin ja/tai valokuvallisen koska ikä pitää jostain näkyä. Että on täyttänyt 15 vuotta. Ylärajaa ei ole. Kaikkiin rooleihin kulkueessa saa ilmoittautua. Murjaanien kuningas, tiernapoika, tonttu tai enkeli, kaikki ovat tervetulleita.
Meidän ikioma Lucia
86
264
Vastaukset
Minä voin olla Lucian päässä oleva kynttiläkruunu, pääsen kerrankin katselemaan muita hiukan korkeammalta.
.Ei se kruunu siinä paljoa auta mutta voisit laittaa jalkaan sellaset seitskytluvun korokepohjamonot tyyppi Carmen Miranda.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/23/48/3d/23483de0522547fa16d1f71dd05a619d.jpg
(nim. kohtalotoverisi)Paloma.se.co kirjoitti:
Joo, luin väärin. Sinä haluaisit olla vain se kruunu.
Lucian paikka on vielä avoin.Niin arvelinkin, vähänkö huvitti, kun ajattelin korokekenkiä kynttiläkruunulla :)
Alustavasti ehdotan korpikirjailijaa Luciaksi, en tiedä onko hän laulutaitoinen mutta lucialaulut kainuunmurteella olisi ainakinminulle uusi kokemus :)
Ne kolme kuningasta tai piparkakku-ukot voisivat olla esim hunkszi, kotikiusaaja ja flegmaatti. Tiernapojat voisivat olla expimot, entinenmiäs ja kylmätotuus. Anceli ja humpsilainen ja demeter sais alkaa enkeleiksi. Tonttuista on runsauden pulaa...Eppu ja pirre vois kans alkaa enkeliksi tai varalucioiksi. Molemmissa on potentiaalia tähdeksi, mutta he eivät vaatimattomuudessaan sitä tule itse ehdottamaan.
- Pirrepä
Paloma.se.co kirjoitti:
Eppu ja pirre vois kans alkaa enkeliksi tai varalucioiksi. Molemmissa on potentiaalia tähdeksi, mutta he eivät vaatimattomuudessaan sitä tule itse ehdottamaan.
He minkähän värinen enkeli, tähän ikään on kolttu jo nuhraantunut, tai ainakin ajan kellastama 😗, lauluäänikin jo altosta melkein bassoon laskenut, passauskohan sillä enkelikuoroon....😇?
- ent.siivoojaparka
Hyi sinua, Paloma, kun pilkkaat pakolaisia.
Eikös Ruotsissa jo kielletty Luciakulkueessa ne piparkakku-ukot rasistisina?
"Vi kommer, vi kommer från Pepparkakeland.
Och vägen vi vandrar tillsammans hand i hand.
Så bruna, så bruna vi är alla tre ..." Pirrepä kirjoitti:
He minkähän värinen enkeli, tähän ikään on kolttu jo nuhraantunut, tai ainakin ajan kellastama 😗, lauluäänikin jo altosta melkein bassoon laskenut, passauskohan sillä enkelikuoroon....😇?
Mitä mä sanoin, aivan liian vaatimattomia. Jos muistan oikein niin pirre on ehta blondikin vielä :)
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Hyi sinua, Paloma, kun pilkkaat pakolaisia.
Eikös Ruotsissa jo kielletty Luciakulkueessa ne piparkakku-ukot rasistisina?
"Vi kommer, vi kommer från Pepparkakeland.
Och vägen vi vandrar tillsammans hand i hand.
Så bruna, så bruna vi är alla tre ..."me ei olla tolleen streotyyppeihin juuttuneita. Vaatteet voi olla piparkakun vaatteet, mutta iho saa olla vaikka lumikuningattaren hipiä.
Tonttujen rooli kulkueen vimppana ei ole kauheen vaativa. Ainoot vaatimukset että on oltava tonttulakki ja oltava selvin päin. Sopisi vaikka xx9 (fredrikille aka arskalle ja ööö-öö:lle. Tais tulle liikaa ööö:itä.
- Tavuviiva
Oon brunetti ja kutrit eivät ole tolkuttoman pitkät, joten reputan oitis karsinnan. Ja eläviä palavia kynttilöitä en suostuisi päähäni laittamaan vai onko ne nykyisin led-valoja. Laulun voisin luikauttaa kyllä.
Oli kaksikin ehdokasta ,kun toinen jo ehti kieltäytyä niin ehdottomasti heikunkeikku.
Esiintymistaitoinen ja musikillinen ,se kun heläyttää pikku laulun niin se on siin .- vahinkoooo
Sori kun vahingoa painasin punasta sormee. Kymmenen vihreetä saat tilalle.
- ent.siivoojaparka
Yksinkö olet tuomaristossa?
15 olen täyttänyt, mutta laulutaidon kanssa taitaa olla vähän niin ja näin. Voisin räpätä ...
Vain Luciaksi tai sitten saat pitää kulkueesi vaikka yksin.
Ja elävät kynttilät sit, joista voi ottaa välillä tulta.
http://www.exponerat.net/wp-content/uploads/2013/03/Rökare.jpg- ent.siivoojaparka
Kuva ei onnistunut. No ei sit.
Taisi mennä kamera rikki.
http://www.exponerat.net/wp-content/uploads/2013/03/Rökare.jpg - Tavuviiva
Mutta voisihan sitä joskus olla Lucia kaksoset tai kolmoset. Voisit tietenkin laulaa play-backinä ent.siivojaparka. Kuka on sanonut, että livenä. Muuten miksei tasaarvovaltuutettu ole puuttunut tähän, että aina Lucia ja Lucia. Hevarithan vois haluta Luciferin, joka ilman muuta on mies. And no objections.
Heikku vois olla lucia ihan yhtä hyvin. Ainakin olis varmaan hyvä sävelkorva ja varmasti lauluääntä ja esiintymistaitoa riittää.
Emmä ole edes ajatellut tuomaristoa.
Enkä edes tiedä haluanko olla itse tuomaristossa, olen vain järjestäjä.
Siivoojaa en tiedä huolinko tuomaristoon kun se heittää pois kaikki kandidaatit nikabissa ja hijabissa. Siivooja vois olla murjaanien kuningas.
Tavuviiva ja heikku, mahdollisesti korppis ehdokkaina Luciaksi, Ancelina kruunuksi. Ledvaloilla Johtamaan meitä ulos tästä pimeydestä.- päätuomari
Paloma.se.co kirjoitti:
Heikku vois olla lucia ihan yhtä hyvin. Ainakin olis varmaan hyvä sävelkorva ja varmasti lauluääntä ja esiintymistaitoa riittää.
Emmä ole edes ajatellut tuomaristoa.
Enkä edes tiedä haluanko olla itse tuomaristossa, olen vain järjestäjä.
Siivoojaa en tiedä huolinko tuomaristoon kun se heittää pois kaikki kandidaatit nikabissa ja hijabissa. Siivooja vois olla murjaanien kuningas.
Tavuviiva ja heikku, mahdollisesti korppis ehdokkaina Luciaksi, Ancelina kruunuksi. Ledvaloilla Johtamaan meitä ulos tästä pimeydestä.Kaikki jokka ei oo rooleissa voi olla tuomareita.
Muistelen, että Lucia neitoa vetää jossakin tarinassa härkävankkurit, mutta mä ehdotan, että meidän somaa lucia vetäisi valkoiset hevoset yksi tai useampia.
Mä haluaisin olla valkoinen hevonen, olis niin kiva letittää sen harja ja häntä juhlakuntoon kulkuetta varten, ripotella sekaan pieniä kultahippuja. Ei hevosen tartte laulaa, välillä vaan sanoo ihahaaihahaa, ja olen nipin napin yli viistoistavuotias,
(ei kait hevosella nyt näitä ikä ja laulauvaatimuksia ole lain).Sä funtsaat vain sitä komeeta valkosta oria joka tulis sulle aisapariksi...niin saisitte sitten hirnua yhdessä kaiken muun mukavan ohessa. Hmmm....härkävankkurissa....tota en tiennytkään. Tarvii miettiä.....
- muutenhaisoo
Et sitten piereskele etkä pudottele kakkakikkareita.
muutenhaisoo kirjoitti:
Et sitten piereskele etkä pudottele kakkakikkareita.
Minun pikku ponini tussauttelee ainoastaa parfyymisuihkauksia ja pudottelee ruusun terälehtiä.
Paloma.se.co kirjoitti:
Sä funtsaat vain sitä komeeta valkosta oria joka tulis sulle aisapariksi...niin saisitte sitten hirnua yhdessä kaiken muun mukavan ohessa. Hmmm....härkävankkurissa....tota en tiennytkään. Tarvii miettiä.....
Kyllä mä luulen, että se mun komea valkoiseni jaksaa vetää ihan yksin yhden heikunkeikun ja Ancelina-kruunun, yksin kun vetelisi niin ei tarttis kinastella, että kummalla jalalla lähdetään liikkeelle.
Mä näin vaan sieluni silmillä Krakovassa vetävät vankkurit, niissä on neljä hevosta ja jos tässäkin lähdettäisiin neljällä hevosella ja isommilla kärreillä niin saataisiin kaikki, koko porukka mahtumaan yhteen ja samaan kulkuneuvoon. Olisi se uljaan näköistä. Kyllä se kuule lisäisi yhteenkuuluvaisuudentunnetta, vai mitä järjestelijä luulee, kannattaisko, saataisiin kaikki tontutkin mukaan.
Mutta jos ei tämä mun hieno ehdotukseni mene läpi, niin sitten mä haluaisin olla semmoinen pieni pyöreäposkinen tonttutyttö, sillä olisi letit ja pisamia poskissa ja sitten mä seisoisin niillä reen jalaksilla.rosaliiin kirjoitti:
Kyllä mä luulen, että se mun komea valkoiseni jaksaa vetää ihan yksin yhden heikunkeikun ja Ancelina-kruunun, yksin kun vetelisi niin ei tarttis kinastella, että kummalla jalalla lähdetään liikkeelle.
Mä näin vaan sieluni silmillä Krakovassa vetävät vankkurit, niissä on neljä hevosta ja jos tässäkin lähdettäisiin neljällä hevosella ja isommilla kärreillä niin saataisiin kaikki, koko porukka mahtumaan yhteen ja samaan kulkuneuvoon. Olisi se uljaan näköistä. Kyllä se kuule lisäisi yhteenkuuluvaisuudentunnetta, vai mitä järjestelijä luulee, kannattaisko, saataisiin kaikki tontutkin mukaan.
Mutta jos ei tämä mun hieno ehdotukseni mene läpi, niin sitten mä haluaisin olla semmoinen pieni pyöreäposkinen tonttutyttö, sillä olisi letit ja pisamia poskissa ja sitten mä seisoisin niillä reen jalaksilla.Voi, voi , mä vedän tän ideani kiireesti pois, ennen kuin tulee allergiakohtauksia tai muita kohtauksia, kenenkään terveyttä ei saa vahongoittaa, se pitää ottaa huomioon. Terveys on meillä yksi palstamme kärkihankkeista, eiks niin.
- ei.kiva
rosaliiin kirjoitti:
Voi, voi , mä vedän tän ideani kiireesti pois, ennen kuin tulee allergiakohtauksia tai muita kohtauksia, kenenkään terveyttä ei saa vahongoittaa, se pitää ottaa huomioon. Terveys on meillä yksi palstamme kärkihankkeista, eiks niin.
Ehken pareempikin kun hevoset on kovia piereskeleen ;)))
Sorry, mä vien tän lapsellisen hevoseni pois täältä ettei se vaan piereskele ja turmele ilmaa,ja keräilen kaikki kakkakokkareetkin, niin kuin kunnon hevosenomistajan pitääkin.
Olkaa huoleti.
- Tavuviiva
Luovutan, hei mä luovutan. Kerran olen ratsastanut. Pelkään hevosia. Papan kärryissä oli puupyörät, täryytti. Ensijouluun.
Ja juuri 13.12. Leivon pipareita. Minäkin luovutan, olen allerginen hevosille.
Jos kipitän hännänhuippuna pienenä tonttuna.Palstan täysvaltasena kirjoittajana olin varannut sulle pääroolin mut aloit lyömään mutkaa matkaan.
Oletko varma että et ole länsisuomalaista alkujuurta,meil päin on kursailu korkees kurssiskoti-kiusattu kirjoitti:
Palstan täysvaltasena kirjoittajana olin varannut sulle pääroolin mut aloit lyömään mutkaa matkaan.
Oletko varma että et ole länsisuomalaista alkujuurta,meil päin on kursailu korkees kurssisLuulisin etten ole saanut länsipuolelta maata mitään juurta, mutta kun en halua saada astmakohtausta, niin on pakko vetäytyä takariviin.
Tuu mun kaa tontuksi, lauletaan "hei tonttu-ukot hyppikää", silleen hiljaa, ettei häiritä ja pilata Lucian sooloa.Ancelina kirjoitti:
Luulisin etten ole saanut länsipuolelta maata mitään juurta, mutta kun en halua saada astmakohtausta, niin on pakko vetäytyä takariviin.
Tuu mun kaa tontuksi, lauletaan "hei tonttu-ukot hyppikää", silleen hiljaa, ettei häiritä ja pilata Lucian sooloa.On kiva kirjotel ku joku vastaa ,mennää vaa takarivii vaik olisin mä halunu olla väärä kuninkas .
Jos sil lusial on elävä kynttilä nii mä kyl ota vahtosammuttaja föli ja ole mahtava virkkuna ettei kukka polta ittiäs.koti-kiusattu kirjoitti:
On kiva kirjotel ku joku vastaa ,mennää vaa takarivii vaik olisin mä halunu olla väärä kuninkas .
Jos sil lusial on elävä kynttilä nii mä kyl ota vahtosammuttaja föli ja ole mahtava virkkuna ettei kukka polta ittiäs.Sanopa muuta, joskus ennen oli kivoja, pitkiä juttuja.
Varovaisuus on aina hyväksi, minä otan astmapiipun varuilta mukaan.
Hyvin se kulkue lauluineen menee ja hevoset on komeita, kaukaa katsottuina.
.Ancelina kirjoitti:
Sanopa muuta, joskus ennen oli kivoja, pitkiä juttuja.
Varovaisuus on aina hyväksi, minä otan astmapiipun varuilta mukaan.
Hyvin se kulkue lauluineen menee ja hevoset on komeita, kaukaa katsottuina.
.Muistojen komeroista sielt seittien takaa tuli yks juttu mieleen ,pahimpana aikana ku oikein pisti rintaan ja ketutti.
Olin apteekis hakemas likan lääkkeitä ,istusin vuoroani oottamas ja yht äkkiä olin kuulevani heleitten naisten äänien laulavan.
Lucia kulkuehan sielt takahuoneest pöllähti myymälän puolelle ,kynttilä loistiva ja se laulu oli kaunist.
Mä oikke unhoti murheeni siin katelles ja kuunnelles ,ulos mennes mul oli paljo parempi olo.
Mä laitan sen laulu sana suomeks kun mun mielest ne on aika sipevät .
http://www.meidanperhe.fi/keskustelu/97995/ketju/lucia_laulun_suomenkieliset_sanat_koti-kiusattu kirjoitti:
Muistojen komeroista sielt seittien takaa tuli yks juttu mieleen ,pahimpana aikana ku oikein pisti rintaan ja ketutti.
Olin apteekis hakemas likan lääkkeitä ,istusin vuoroani oottamas ja yht äkkiä olin kuulevani heleitten naisten äänien laulavan.
Lucia kulkuehan sielt takahuoneest pöllähti myymälän puolelle ,kynttilä loistiva ja se laulu oli kaunist.
Mä oikke unhoti murheeni siin katelles ja kuunnelles ,ulos mennes mul oli paljo parempi olo.
Mä laitan sen laulu sana suomeks kun mun mielest ne on aika sipevät .
http://www.meidanperhe.fi/keskustelu/97995/ketju/lucia_laulun_suomenkieliset_sanat_Kauniit sanat laulussa, en ole koskaan nähnyt Lucia-kulkuetta, olisihan kiva joskus sellainen kohdata.
Järjestetäänhän niitä täälläkin, kouluissa valitaan Lucia ja käyvät ainakin vanhuksille laulamassa.
.Ancelina kirjoitti:
Kauniit sanat laulussa, en ole koskaan nähnyt Lucia-kulkuetta, olisihan kiva joskus sellainen kohdata.
Järjestetäänhän niitä täälläkin, kouluissa valitaan Lucia ja käyvät ainakin vanhuksille laulamassa.
.Ihanat sanat, olen ainoastaan ollut mukana laulamassa ensimmäistä säkeistöä.
Tää ajatus syntyi osittain tosta edellisestä vallataanko vanhuus-ketjusta. Tää luciakulkue voisi olla yksi sellainen juttu: eläkeläisten oma lucia, kruunu harmaantuvilla kiharoilla, punanenätonttuja kulkueen hännillä,. Siinä ilmoituksessa paikallislehdessä ei ollut ylärajaa ikään niille jotka haluavat luciaksi ;)Paloma.se.co kirjoitti:
Ihanat sanat, olen ainoastaan ollut mukana laulamassa ensimmäistä säkeistöä.
Tää ajatus syntyi osittain tosta edellisestä vallataanko vanhuus-ketjusta. Tää luciakulkue voisi olla yksi sellainen juttu: eläkeläisten oma lucia, kruunu harmaantuvilla kiharoilla, punanenätonttuja kulkueen hännillä,. Siinä ilmoituksessa paikallislehdessä ei ollut ylärajaa ikään niille jotka haluavat luciaksi ;)Tämä oli sinulta kiva idea :)
Jopas me ollaankin lapsenmielisiä. Ihan aikuisten oikeesti ; )
Olen leikkinyt koko iltapäivän nukkekotia.
Tein rempan nukketalon Pizzeriassa muuttaen sen seurusteluravintolaksi. Esikuvana oli kaupunkimme taiteilijoiden suosima viiniravintola. Ravintolassani on viihtyisä ja vapaa fiilinki, kuukauden kuvataiteilijavieras on Korppis ja musiikista vastaa viulutaiteilija melkein pappi, mutta ei ihan, soittaen klassista musiikkia illan vieraille. Profiilikuvassani on vain osa ravintolan avajaisvieraista. Kun tietty halusin itseni kuvaan.
Kiitän kohteliaasti, että otit huomioon minut mahdollisena Luciana, mutta mielestäni en ole sopiva niin vaatimattomaan tehtävään. Jos tarjoat minulle jotain korkeampilentoista kuten itämaan taivaalla kirkkaasti loistavaa joulutehden virkaa, voisin harkita.Sä kyllä sopisit siinä mielessä luciaksi kun ottaa huomioon sun taustasi ravintola-alalta. Äkkiäkös sinä fiksaat glögit ja piparkakut ja sen sellaiset pikkumakeat.
Niin se tähti...itämaan.
Olin ajatellut lavastukseksi sellasta tähtitaivastaustaa josta aina pöllähtää nimettömiä ja kasvottomia haamuja esiin ja katoavat uudelleen sumuiselle taivaalle.- Korppis11
Paloma.se.co kirjoitti:
Sä kyllä sopisit siinä mielessä luciaksi kun ottaa huomioon sun taustasi ravintola-alalta. Äkkiäkös sinä fiksaat glögit ja piparkakut ja sen sellaiset pikkumakeat.
Niin se tähti...itämaan.
Olin ajatellut lavastukseksi sellasta tähtitaivastaustaa josta aina pöllähtää nimettömiä ja kasvottomia haamuja esiin ja katoavat uudelleen sumuiselle taivaalle.Eks-mieheni kertoi kuinka hän oli jännittynyt koulun joulujuhlassa koska hän joutui esiintymään puuta ; ) Itse tungin itseäni, joka näytelmään.
Ekaluokalla vai lieko tokalla sain esittää lumihiutaletta. Tanssimme näyttämöllä muiden tyttöjen kanssa, päällä äitien tekemät sideharsopuvut. Levitellen käsiä ylös ja alas kuin linnut siipiään. Hyppelehdimme rinkiä ja lauloimme... lumihiutaleet lumihiutaleet ne maahan leijailee.... muuten korpeen tuli juuri ensi lumi. - Korppis11
Korppis11 kirjoitti:
Eks-mieheni kertoi kuinka hän oli jännittynyt koulun joulujuhlassa koska hän joutui esiintymään puuta ; ) Itse tungin itseäni, joka näytelmään.
Ekaluokalla vai lieko tokalla sain esittää lumihiutaletta. Tanssimme näyttämöllä muiden tyttöjen kanssa, päällä äitien tekemät sideharsopuvut. Levitellen käsiä ylös ja alas kuin linnut siipiään. Hyppelehdimme rinkiä ja lauloimme... lumihiutaleet lumihiutaleet ne maahan leijailee.... muuten korpeen tuli juuri ensi lumi.Ps. eikös se Lucian virka sopisi parhaiten sinulle. Olet ruotsalainen ja osaat kieltä ja ent. opettajana osaat laulaakin.
Meillä korvessa ei ole Lucia perinnettä. Kekriä aijomme täällä juhlia ensi viikon lopulla. Joen rallalla on juhlat, jossa poltetaan olkipukki. Kun aikamme kärvistelemme kylmässä on aika rientää juomaan lämmintä lögiä ; ) Korppis11 kirjoitti:
Ps. eikös se Lucian virka sopisi parhaiten sinulle. Olet ruotsalainen ja osaat kieltä ja ent. opettajana osaat laulaakin.
Meillä korvessa ei ole Lucia perinnettä. Kekriä aijomme täällä juhlia ensi viikon lopulla. Joen rallalla on juhlat, jossa poltetaan olkipukki. Kun aikamme kärvistelemme kylmässä on aika rientää juomaan lämmintä lögiä ; )Ensiksikin, en ole ruotsalainen ja toiseksi, vaikka osaankin ruotsia kohtuullisen hyvin niin näin eka kertaa luciakulkueen anno domini 1988. Kolmanneksi, en ole ajatellut järjestää Aikuisten Ihmisten Luciaa Ruotsissa vaan ihan vaan täällä palstalla, suomeksi ja osaanottajilta ei tarkisteta passeja.
Onko teidän olkipukki yhtä hieno kuin meidän? (Gävlen olkipukki joka poltetaan huligaanien toimesta melkein joka joulu). Ota lämmin glögi pienessä termoksessa mukaan kekripukin polttajaisiin niin ei pääse vilu yllättämään.
Vai niin! Suomenruotsalaisena ja tätä myöten ikään kuin seremoniamestarina tahdon muistuttaa että Lucian ominaisuudet ovat tärkeät - hänen kuuluu olla lempeä ja auttava, muita huomioon ottava. Mikä ettei Heikunkeikun myös voisi sopia, mutta aikas nasevia se välillä heittelee Hunkszi-paran suuntaan :))
Mietin myös että voisi olla ent.siivoojaparka, hän joutuisi kerrankin olemaan paikallaan nätisti, eikä voisi käydä ketään nipistämässä :) mutta pitkällä tähtäimellä tästä voisi tulla backfire, ja hän joutuisi kuromaan kiintiönsä kiinni ennen joulua ja jäisi ilman pukin lahjoja. En mä sellaista hänelle toivo.
Mulla olisi pari ehdotusta. Ensimmäiseksi tuli mieleen mimmimummi. Minusta hän on palstan lempein kirjoittaja. En ole kertaakaan nähnyt että hän näpäyttäisi ketään koskaan ikinä.
Toinen ehdotus on, että pysymme sukupuolineutraaleina. Muutenkin nuo ulkopuoliseikkoihin takertuminen ei oikein ole nykypäivää, eikä kovinkaan hyvä sanoma lapsille ja lastenlapsille. Jos lempeää miestä pitä hakea palstalta, niin tulee mieleen universumia halailevaa -äijää, mutta hän ei taida majailla täällä kovin usein enää jos ollenkaan.
Oman panokseni voin antaa kissamme muodossa, se voisi sopia rooliin "Lussekatt". Kuva kohta profiilissani.Niin, ja koirani tietty murrrjaanien *joku*, voi olla hyvä ottaa se mukaan, nimittäin jos nuo suuret koirani karkkikoneet päästelee jotain maahan, ne hoituu silmänräpäyksessä.
Kyllä mimmimummi on minua useampaankin kertaan näpäyttänyt, mutta varmasti aivan aiheesta.
:)
.Ancelina kirjoitti:
Kyllä mimmimummi on minua useampaankin kertaan näpäyttänyt, mutta varmasti aivan aiheesta.
:)
.Tuosta pitää saada raadille todiste, pelkät kuulopuheet ei auta :)
Pitää myöntää silti että en lue kaikkea, ja niitä luritus-rimpsuja korkeintaan vilkaisen pari kertaa, jos sitäkään.hmp.f kirjoitti:
Tuosta pitää saada raadille todiste, pelkät kuulopuheet ei auta :)
Pitää myöntää silti että en lue kaikkea, ja niitä luritus-rimpsuja korkeintaan vilkaisen pari kertaa, jos sitäkään.En kuule lähde arkistoihin kahlaamaan, älä uskokaan.
Mimmimummi on hyvä ehdokas Luciaksi.
.Ancelina kirjoitti:
En kuule lähde arkistoihin kahlaamaan, älä uskokaan.
Mimmimummi on hyvä ehdokas Luciaksi.
.Jos aiheesta saa näpäyttää, on Heikunkeikku vahva ehdokas myös :))
hmp.f kirjoitti:
Jos aiheesta saa näpäyttää, on Heikunkeikku vahva ehdokas myös :))
Niin onkin heikku hyvä ja takuulla osaa laulaa, vaikken ole kuullutkaan, niin uskon niin.
.- Heikunkeikku
Hei Hallllooooo hmp.f, mitäs sinä nyt sormistas päästelet. Että-että että minä mukamas jollekin "mikä-sen-nimi-nyt-olikaan"-tyypille heittelisin semmosia juttuja, että häntä voisi kutsua Paraksi. Hän parka, voi parkaa.
Hän jonka nimeä en nyt muista, niin hän tämän tästä pompahtaa seisomaan mun varpaille. Kyllä minä sen ymmärrän, jos joku yks-kaks-vuotias varpailla seisoo ja tahtoo, että häntä kuletellaan ees-taas. MUTTA että aikuinen mies silleen, niin tottahan toki sitä jo itsesuojeluvaistossaan tömpsähyttää varpailla seisojan veks.
Koska olen Lempeydessä kaikkein lempein, niin tömpsähykseni on vain tuulenvireeseen verrattava, pienoinen tuuppaus. Säälinsekainen lempeä läimäys.:)
Kuka tahansa, jonka varpaita sullotaan littanaksi ihan urakalla, reagoisi siihen.
.
On aivan Mahtavaa, jos Ancelina kyntteliköksi ryhtyy. Hän on sopivan valoisa tyyppi.
MUTTA, kukaan tässä ketjussa ei ole hokannut pientä ongelmaa, joka tuosta Ancelinan kynttiläkruunuisuudesta tulee.
Nimittäin kun hän sitten asettuu jooga-asentoon Lucian pään päälle, niin mahtaa siinä olla pikkuusen huojuva olotila. Pienen pääknupin päällä istuminen ei ole helppoa. Lucian kaula saattaisi myös littanoitua, lyhetä niin, että Luciakulkueen loputtua Lucialla kököttäisi pää olkapäitten keskellä ilman kaulaa.
Ancelina ei mikään isoo ihminen ole, mutta aikuinen kuitenkin, joten aika raskas kannettava naiselle.
Ehdotan Luciaksi jonkun isoopäisen miehen. Hänellä olisi enemmän voimaa kruunun kantamiseen. Kaikki isoopäiset miehet ilmoittautukoot :)
.
Paloma teki mukavan aloituksen. Aamutuimalukemiseksi hauskaa. Heikunkeikku kirjoitti:
Hei Hallllooooo hmp.f, mitäs sinä nyt sormistas päästelet. Että-että että minä mukamas jollekin "mikä-sen-nimi-nyt-olikaan"-tyypille heittelisin semmosia juttuja, että häntä voisi kutsua Paraksi. Hän parka, voi parkaa.
Hän jonka nimeä en nyt muista, niin hän tämän tästä pompahtaa seisomaan mun varpaille. Kyllä minä sen ymmärrän, jos joku yks-kaks-vuotias varpailla seisoo ja tahtoo, että häntä kuletellaan ees-taas. MUTTA että aikuinen mies silleen, niin tottahan toki sitä jo itsesuojeluvaistossaan tömpsähyttää varpailla seisojan veks.
Koska olen Lempeydessä kaikkein lempein, niin tömpsähykseni on vain tuulenvireeseen verrattava, pienoinen tuuppaus. Säälinsekainen lempeä läimäys.:)
Kuka tahansa, jonka varpaita sullotaan littanaksi ihan urakalla, reagoisi siihen.
.
On aivan Mahtavaa, jos Ancelina kyntteliköksi ryhtyy. Hän on sopivan valoisa tyyppi.
MUTTA, kukaan tässä ketjussa ei ole hokannut pientä ongelmaa, joka tuosta Ancelinan kynttiläkruunuisuudesta tulee.
Nimittäin kun hän sitten asettuu jooga-asentoon Lucian pään päälle, niin mahtaa siinä olla pikkuusen huojuva olotila. Pienen pääknupin päällä istuminen ei ole helppoa. Lucian kaula saattaisi myös littanoitua, lyhetä niin, että Luciakulkueen loputtua Lucialla kököttäisi pää olkapäitten keskellä ilman kaulaa.
Ancelina ei mikään isoo ihminen ole, mutta aikuinen kuitenkin, joten aika raskas kannettava naiselle.
Ehdotan Luciaksi jonkun isoopäisen miehen. Hänellä olisi enemmän voimaa kruunun kantamiseen. Kaikki isoopäiset miehet ilmoittautukoot :)
.
Paloma teki mukavan aloituksen. Aamutuimalukemiseksi hauskaa.Kun "joku" tätä aloitusta kehnoksi väkisinväännöksi moitti, niin syy taitaakin olla siinä, ettei kukaan Häntä Luciaksi ehdottanut :)
Osaa kuulemma laulaakin.
Hänen päänsä päällä kyllä keikkuisin ja huojuisin ihan innolla ;)Heikunkeikku kirjoitti:
.
.
Paloma teki mukavan aloituksen. Aamutuimalukemiseksi hauskaa.Aivan turhaan heikunkeikku pohrit selvää asiaa.
Mä otan tsupparin kolmepyöräsen etulava fillarin ja meet enkelin kans istua nöpöttämään siihen lavetille.
Mä kuljetan ja te voitte keskittyä olemaan mahrollisimman söpöjä valon tuojia.- Heikunkeikku
Ancelina kirjoitti:
Kun "joku" tätä aloitusta kehnoksi väkisinväännöksi moitti, niin syy taitaakin olla siinä, ettei kukaan Häntä Luciaksi ehdottanut :)
Osaa kuulemma laulaakin.
Hänen päänsä päällä kyllä keikkuisin ja huojuisin ihan innolla ;)Toden totta, ehdotuksesi on hyvä. Enemmänkin kuin hyvä. Eikö hänen päänsäkin ole aika isokokoista plaatua. Tai en minä tarkasti asiaa Tiedä, mutta siihen nähden, että päästä pulppuaa niin paljon sanoja ja tietoa. Monesti jopa moneen kertaan samat lauseet. Ei pienipäiseltä onnistuis.
Ainakin Hänen, jonka nimeä en nyt saa mieleeni, sanojen mukaan hän osaa laulaa. Jopa hyvin. Kitarankieliäkin sanoo nyppineen, vaan tiedähäntä pitääkö paikkansa.
:) koti-kiusattu kirjoitti:
Aivan turhaan heikunkeikku pohrit selvää asiaa.
Mä otan tsupparin kolmepyöräsen etulava fillarin ja meet enkelin kans istua nöpöttämään siihen lavetille.
Mä kuljetan ja te voitte keskittyä olemaan mahrollisimman söpöjä valon tuojia."koti-kiusattu"
Kaksi asiaa
Heikun sylissä ei pysy pianokaan.
Ei soittaessa saati laulaessa.
Miten Heikku sitten pysyisi fillarinkaan sylissä?
Ancelinan äänet ja vähäiset kynttilänsä sammuvat jossain kohtaa aina hankeen.
-
Vaan minulla se kitara on ja pysyy.
Sormet leikkivät kuin vaihteilla pyörän.
Ei ääneni ole rämpytys ketjun.
Pakki ei puutu, puuttuu vain polkija-nainen.
H.Heikunkeikku kirjoitti:
Toden totta, ehdotuksesi on hyvä. Enemmänkin kuin hyvä. Eikö hänen päänsäkin ole aika isokokoista plaatua. Tai en minä tarkasti asiaa Tiedä, mutta siihen nähden, että päästä pulppuaa niin paljon sanoja ja tietoa. Monesti jopa moneen kertaan samat lauseet. Ei pienipäiseltä onnistuis.
Ainakin Hänen, jonka nimeä en nyt saa mieleeni, sanojen mukaan hän osaa laulaa. Jopa hyvin. Kitarankieliäkin sanoo nyppineen, vaan tiedähäntä pitääkö paikkansa.
:)Juu ja kun Hänellä kuulemma on liehuva leijonanharja, niin kynttiläkruunun voisi kivasti niihin karvoihin nipsuilla kiinnittää.
Ei olis pelkoa, että hetikohta putoaa.
Tästä Hän taas ärsyyntyy, joten pidetään muistissa koti-kiusatun pyöräkärry, siinä olis turvallista istuskella ja lauleskella (sinä laulat, minä hyräilen mukana).
.- Heikunkeikku
koti-kiusattu kirjoitti:
Aivan turhaan heikunkeikku pohrit selvää asiaa.
Mä kuljetan ja te voitte keskittyä olemaan mahrollisimman söpöjä valon tuojia.Ai tarkotatko, että sinä istuisit jooga-asennossa lavetilla ja Ancelina sitten omassa jooga-asennossaan sun pään päällä?
Mutta kuka sitten ajaa sitä kolmipyöräistä?
Saanko kainosti ehdottaa, että josko minä kämpisin polkimia pyörittämään?
Mentäs pretevää kulkueen etunenäs, ympärillä leijuisi kaikkien yhteinen kaunis laulanta:)
.
Saattaa olla, että tästä kehkeytyy kuitenkin ongelma. Kynttiläkruunuksi lupautunut tyyppi on sen verran mukava, että taitaa tulla kamppailu miesten kesken, kuka sitä kruunua saa kantaa.
Kohta Kaikki palstan miehet sanoo mukamas, että heillä on NIIN ISO pää, että isompia ei oo olemaskaa. Heikunkeikku kirjoitti:
.
.
Paloma teki mukavan aloituksen. Aamutuimalukemiseksi hauskaa.Toivon mukaan luit, Heikunkeikku, sen kohdan missä sanoin että "Jos aiheesta saa näpäyttää, on Heikunkeikku vahva ehdokas myös :))". Sillä tahdoin sanoa, että mun mielestä et ole syyttä näpäyttänyt koskaan.
"Parka" taas oli nimeältälausumattomalle kohdistettu satiiria, sitähän hän harrastaa joten varmaan myös ymmärtää.Humpsis oletko koskaan osallistunut luciakulkueeseen? Kouluaikoinasi?
Palstalla on monta lempeää naista jotka kelpaisivat luciaksi varmasti mimmimummo olisi myös sopiva. Demeter olisi toinen ja mielikki mahdollisesti myös.
Noi tiernapojat ovat aina olleet vaikeasti miehitettäviä rooleja. <he olisivat kai ne itämaan tietäjiä tai kuninkaita, Kaspar, Melchior ja Baltasar, Melchior olisi se murjaanien kuningas. Tässä nyt ei kannata kauheesti ulkonäköön takertua, mutta olisi ihan hyvä jos olisivat miespuolisia, niin saataisi vähän tasapainoon sukupuolien välinen jakauma kulkueessa.
Miten olis k-kotton, hunksz ja expimot?- Heikunkeikku
hunksz kirjoitti:
"koti-kiusattu"
Kaksi asiaa
-
H.Jos koti-kiusattu vaan suo, että minä saisin kolmipyörän polkimiin hypätä, niin en toki raijaisi vielä pianoakin syliini. Kyllä kun kaksikerroksista ihmistornia liikuttaa, niin siinä on yllinkyllin hommaa ilman pianoakin.
Jos sun päätä ei hyväksytä kannattimeksi, huolimatta kutriesi sopivuudesta kruunun sitomiseen nipsuttimin niihin, niin voinet aivan hyvin kitaran kaapata kainaloon. Voihan sitä olla soittavinaan, ei sitä kukaan huomaa kuuluuko ääntä vai ei. - Heikunkeikku
hmp.f kirjoitti:
Toivon mukaan luit, Heikunkeikku, sen kohdan missä sanoin että "Jos aiheesta saa näpäyttää, on Heikunkeikku vahva ehdokas myös :))". Sillä tahdoin sanoa, että mun mielestä et ole syyttä näpäyttänyt koskaan.
"Parka" taas oli nimeältälausumattomalle kohdistettu satiiria, sitähän hän harrastaa joten varmaan myös ymmärtää.Ollos huoleti:) Mä tajuun, mitä tarkoitit.
Mutta kun en malttanut olla heiluttelematta sormiani ja niin ne vaan alkoi, melkein ittestään, heilumaan.
Arvelen suuresti, että Hän, jonka nimeä en vieläkään saa mieleeni, ymmärtää. Paloma.se.co kirjoitti:
Humpsis oletko koskaan osallistunut luciakulkueeseen? Kouluaikoinasi?
Palstalla on monta lempeää naista jotka kelpaisivat luciaksi varmasti mimmimummo olisi myös sopiva. Demeter olisi toinen ja mielikki mahdollisesti myös.
Noi tiernapojat ovat aina olleet vaikeasti miehitettäviä rooleja. <he olisivat kai ne itämaan tietäjiä tai kuninkaita, Kaspar, Melchior ja Baltasar, Melchior olisi se murjaanien kuningas. Tässä nyt ei kannata kauheesti ulkonäköön takertua, mutta olisi ihan hyvä jos olisivat miespuolisia, niin saataisi vähän tasapainoon sukupuolien välinen jakauma kulkueessa.
Miten olis k-kotton, hunksz ja expimot?Älkää enää sotkeutuko tähän.
H.hmp.f kirjoitti:
Toivon mukaan luit, Heikunkeikku, sen kohdan missä sanoin että "Jos aiheesta saa näpäyttää, on Heikunkeikku vahva ehdokas myös :))". Sillä tahdoin sanoa, että mun mielestä et ole syyttä näpäyttänyt koskaan.
"Parka" taas oli nimeältälausumattomalle kohdistettu satiiria, sitähän hän harrastaa joten varmaan myös ymmärtää.Älkää enää sotkeutuko tähän.
H.Paloma.se.co kirjoitti:
Miten olis k-kotton, hunksz ja expimot?Paloma.se.co"
expimot on feikki.
Miten olis k-kotton, hunksz ja expimot?Olin aina kulkueessa 6 vuotiaasta tuohon ehkä 14 vuotiaaksi asti, sitten katkaisin hiukset ja urani loppui siihen. Kerran vain kuitenkin ollut Luciana.
Suuri mullistus tapahtui alalla kun koulu sai ensimmäiset pattereilla toimivat kruununsa. Aiemmin oli aina steariinikynttilät, ja jösses jos koulu koetti säästää ja osti kynttilöitä jotka valuivat. Päänahka on herkkä paikka. Siitä tuli varmaan Luciakulkueen etanavauhtikin, ei voinut kiirehtiä ellei halunnut olla yhtä soihtua.
Ennen koulua lussattiin kotona ja isovanhemmille.Heikunkeikku kirjoitti:
Ollos huoleti:) Mä tajuun, mitä tarkoitit.
Mutta kun en malttanut olla heiluttelematta sormiani ja niin ne vaan alkoi, melkein ittestään, heilumaan.
Arvelen suuresti, että Hän, jonka nimeä en vieläkään saa mieleeni, ymmärtää.Huh, kiitos :) Ajattelin jo että mun olisi pitänyt vähän kastella aamusella mun kuivaa huumoria :/
hunksz kirjoitti:
"koti-kiusattu"
Kaksi asiaa
-
H.Olen edelleen sitä mielt et mun ehdokkaat on parhaita valontuojia kulkueeseen.
Vai polkija puuttuu ,mulle vaan tulee meiän ikäluokan miehistä mieleen se kansakoulun astmanen polkuharmooni ,
Ei nää nykyajan hyvään tottuneet naiset semmosta vinkujaa ala polkemaan .hunksz kirjoitti:
Paloma.se.co"
expimot on feikki.
H.Ite oot feikki, lupaat naisille antaa etkä annakaan :)) Enkä taaskaan tarkoita itseäni. Ulkopuolinen huomio vaan.
- Heikunkeikku
hmp.f kirjoitti:
Huh, kiitos :) Ajattelin jo että mun olisi pitänyt vähän kastella aamusella mun kuivaa huumoria :/
Mä tykkään Hulluna sun huumoristas.
Et tiedäkään, miten monen monituiset naurut oot saanut aikaan mun huulilleni.
Jatkakaa samaa rataa. Heikunkeikku kirjoitti:
Mä tykkään Hulluna sun huumoristas.
Et tiedäkään, miten monen monituiset naurut oot saanut aikaan mun huulilleni.
Jatkakaa samaa rataa.Tänks, tunne on molemminpuolinen :)
- korppis11
Nyt kun kaikki pastan suuna päänä persienä olevat on listattu niin ilmoitan haisevan vastalauseeni. Ei kukaan Luciaksi esitelty ole sopuisa ja kiltti. Ehdotan mielikki-mummoa (tuliko oikein) kyseiseen tehtävään. Lempeän näköinen, sopuisa,ei riidan kylväjä. Ei missään nimessä kärryille ent.siivoojaa ei sisartaan kylmää totuutta. Menkööt lumiseen metsään huutamaan totuuksiaan
Yritetään nyt kuitenkin pitää ketju positiivisena, korppis11. Voit aloittaa oman ketjun aiheesta: "Näitä EI ainakaan Luciakulkueeseen. Voivat tulla meidän hautausmaalle korpeen kummittelemaan marraskuisena yönä"
Korppis. Jos olet haiseva vastalausuja, niin käviskö hepan paikka? :))
Miten mun Lussekatt? Pääseekö jatkoon?hmp.f kirjoitti:
Miten mun Lussekatt? Pääseekö jatkoon?Jatkoon, kyllä, totta kai!
Mutta ei ehkä tarjottimelle asti?- Korppis11
hmp.f kirjoitti:
Miten mun Lussekatt? Pääseekö jatkoon?Osaat olla tosi hauska, mutta kun en osaa nauraa kakkajutuille. Kakkaa on levitelty sinne tänne ja piereskeltykin. Esikoululaisten hauskaa, Hilma-tytön vitsejä toissa kesältä.
Ripulikakka halusi hengailemaan kakkapykylöiden kanssa. "Ei me sua huolita, me ollaan koviksia".
Asunto siivottu kekriksi. Paloma.se.co kirjoitti:
Yritetään nyt kuitenkin pitää ketju positiivisena, korppis11. Voit aloittaa oman ketjun aiheesta: "Näitä EI ainakaan Luciakulkueeseen. Voivat tulla meidän hautausmaalle korpeen kummittelemaan marraskuisena yönä"
Kylläpäs Paloma on kiukustunut, vaikka ehdotin hyvää kanditaattia. Voin myös ehdottaa tositakin Lucia-kanditaattia, kaikille kilttiä Eppua.
Miksi ajat omaa Lucia ehdokastasi Korpikirjailijaa pois tekemään oma ketju niistä jotka eivät kelpaa vaikka tässä piti yhdessä miettiä sopivia ehdokkaita muihinkin hommiin.
Koska alat ajamaan minua pois hyväksyn tarjouksesi olla Lucia-neito, eihän siihen hommaan takarivin Tyynet sovi ; )korpikirjailija kirjoitti:
Kylläpäs Paloma on kiukustunut, vaikka ehdotin hyvää kanditaattia. Voin myös ehdottaa tositakin Lucia-kanditaattia, kaikille kilttiä Eppua.
Miksi ajat omaa Lucia ehdokastasi Korpikirjailijaa pois tekemään oma ketju niistä jotka eivät kelpaa vaikka tässä piti yhdessä miettiä sopivia ehdokkaita muihinkin hommiin.
Koska alat ajamaan minua pois hyväksyn tarjouksesi olla Lucia-neito, eihän siihen hommaan takarivin Tyynet sovi ; )En ole kiukustunut. Ajattelin vain että olisi kivempi pitää tää ketju jossa nimimerkkejä käsitellään ihan itsenään sen mukaan mihin rooleihin he sopisivat Luciakulkueessa kesynä ja kilttinä. Hienotunteisuudella mennään pitkälle tällaisissa asioissa.
Luciaehdokkuksesi on nyt virallisesti hyväksytty.
Muita ehdokkaita ovat Heikunkeikku, Mielikki.mummo ja mimmi.mummo.
Eppua, tavuviivaa, demeteriä, pirreä ja humpsia on myös ahdotettu.
Muitakin mahdollisuuksia olisi.
Siivoojan ehdokkuutta en ole oikein vielä jaksanut ajatella. Häneltä kun ei voi odottaa rooliin kuuluvaa lempeyttä ja Lucia ei jaa moitteita tai piikkejä.
Useimmat meistä ovat toki pystyviä olemaan lempeitä ja valoisia sen ajan kun kulkue vaeltaa virtuaalikylämme halki. Aloitamme alle 15-vuotiaista ja käymme lussaamassa heitä. Päätämme kulkueen yli 80-vuotiaisiin. Porukalla. Hyvällä mielellä ja positiivisia vibboja levitellen.- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
En ole kiukustunut. Ajattelin vain että olisi kivempi pitää tää ketju jossa nimimerkkejä käsitellään ihan itsenään sen mukaan mihin rooleihin he sopisivat Luciakulkueessa kesynä ja kilttinä. Hienotunteisuudella mennään pitkälle tällaisissa asioissa.
Luciaehdokkuksesi on nyt virallisesti hyväksytty.
Muita ehdokkaita ovat Heikunkeikku, Mielikki.mummo ja mimmi.mummo.
Eppua, tavuviivaa, demeteriä, pirreä ja humpsia on myös ahdotettu.
Muitakin mahdollisuuksia olisi.
Siivoojan ehdokkuutta en ole oikein vielä jaksanut ajatella. Häneltä kun ei voi odottaa rooliin kuuluvaa lempeyttä ja Lucia ei jaa moitteita tai piikkejä.
Useimmat meistä ovat toki pystyviä olemaan lempeitä ja valoisia sen ajan kun kulkue vaeltaa virtuaalikylämme halki. Aloitamme alle 15-vuotiaista ja käymme lussaamassa heitä. Päätämme kulkueen yli 80-vuotiaisiin. Porukalla. Hyvällä mielellä ja positiivisia vibboja levitellen.Eikö kukaan ole ehdottanut Palomaa Luciaksi vaikka hän on sitä kärkkynyt koko ketjun ajan?
Onhan hän palstalla silloin tällöin muistanut kehua hyvällä ja lempeällä luonteenlaadullaan ... - Korppis11
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Eikö kukaan ole ehdottanut Palomaa Luciaksi vaikka hän on sitä kärkkynyt koko ketjun ajan?
Onhan hän palstalla silloin tällöin muistanut kehua hyvällä ja lempeällä luonteenlaadullaan ...Lue ketju ensi eläkä hökellä asioiden edelle. Tää on taas niin tätä ; ))
- ent.siivoojaparka
Korppis11 kirjoitti:
Lue ketju ensi eläkä hökellä asioiden edelle. Tää on taas niin tätä ; ))
No mitäs se sitten vielä märisee ...
- korppis11
No tytöt ja pojat Luciaa ei ole vielä valittu. Hophop juhla lähestyy ja homma läsähti. Oliko syy toisen ketjun itsekehun korostus? Ainahan me itseämme kehumme, etsimme hyväksyntää olemalla hyviä tai mitättömiä. Minä nyt olisin mielelläni se tähti joka loistaa ja Luciana paras olisi Paloma. K/K , Henrij, expimot, Eero olisivat tiernapoikia. Expimot se tummantumma. Hevosena enmilläänkeksi ja kuskina kylmätotuus, jarrumiehenä ent. siivooja, kulkueessa siis reessä istuusivat kaikki muut Luciaksi ehdotetut ja lumihiutaleina kulkueen yllä leijaileisivai puskat.
Enkeleitä voisi olla mukana kans jengi ja hyviä ehdokkaita koko liuta, tonttuja samoin. Piparkakku-ukkoja?
Homma ei välttämättä läsähtänyt, vaan nyt on tässä sellainen alustava kokoomus kasassa, paitsi että minä vaihtaisin humpsilaisen Luciaksi kun sillä on jo kokemusta monen vuoden takaa.
Jätetään juttu nyt hautumaan muutamaksi viikoksi ja teen asiasta uuden aloituksen Lucianalusviikolla, niin voidaan lähteä palstoille kummittelemaan....
https://www.youtube.com/watch?v=cw5NmXkXjlY&index=3&list=RDMk0FyZqNp5Q
Jankuti.
Venytteleeki.
Viemäristi.
Lorinaaki.
Sä olisit halunnut olla se julbocken?
Odin valeasuisena?
Onko sut ohitettu nyt?"Paloma.se.co"
Min älskade hönan Agda.
Ei minusta olisi.
Parhaiten laulan Ruotsiksi Cornelis Vreeswijkiä.
-
https://www.youtube.com/watch?v=TPQOdq8IgC0
HTämä menee nyt...
Jankuti.
Ei perseti.
Ei lorisevi.
Viemäriinki.
Kunhan lupaat laulaa kanssani:
https://www.youtube.com/watch?v=ePHJor90b0Q
Jos et lupaa, niin menee...
H.hunksz kirjoitti:
Tämä menee nyt...
Jankuti.
Ei perseti.
Ei lorisevi.
Viemäriinki.
Kunhan lupaat laulaa kanssani:
https://www.youtube.com/watch?v=ePHJor90b0Q
Jos et lupaa, niin menee...
H.Cecilia Lind...det var fint :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292148
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu251646Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti111201Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701201Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121117- 88982
- 82852
- 17847
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon16751Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks107691