Aven vikakoodi

Käytössä Toyota Avensis 2,0 vm. 2006 autossa syttyy moottorin keltainen ja trc valo päivällä muutama tunti auton pesun jälkeen. Suoritetussa vikakuittauksessa ilmoittaa seuraavaa: PO556 - voimansiirto. Kuittauksen jälkeen merkkivalot häviävät ja tilanne normalisoituu. Mikä voi olla syynä tuollaiseen?

17

2880

Vastaukset 17

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toytakestääkestää

Syynä on vikavagen taas pajalla ja lompakossa vilkkuu punainen valo ja jotain pitää keksiä pahan olon poistamiseksi Toyotassa ei vikavalot psla

• dneljädKlassikoKansi

Nyt alkaa setä jo seota.
        Toyotassa on vikoja ihan siinä missä muissakin ja siinä on monia surkeita paikkoja jotka prakaavat usein.

• Toyotakestääkestää
        dneljädKlassikoKansi kirjoitti:

Nyt alkaa setä jo seota.
        Toyotassa on vikoja ihan siinä missä muissakin ja siinä on monia surkeita paikkoja jotka prakaavat usein.

Merkkien merkki, katsastustilasto, eniten myyty, pitkä takuu, Kainuussa vielä yli 20 vuotiaita Toyotoita mitä virlä kaipaat et tiedä autoista tai haluat väristellä totuutta

• Valotvilkkuu
        dneljädKlassikoKansi kirjoitti:

Nyt alkaa setä jo seota.

Itse asiassa tojo vilkuttelee vikavaloja huomattavan usein, eikä aina mistään erityisestä syystä. Tojopapparainen ei taida Avea omistaa. Sensorit ovat aika herkällään etenkin pakkasaamuina jolloin tulee aika usein jotain alerttia, milloin reagoi lumikokkareisiin ja milloin huurteiseen ikkunaan. Ei siinä tosiaan mitään vikaa tarvitse olla, mutta noita sensoreita on joissain jouduttu vaihtamaan.

Tuo moottorivalon vilkuttaminen on kuitenkin aika hermojaraastava ongelma: se kun yleensä vilkuttelee omiaan mutta kun autolla ei sitten saisi mielellään ajella, jos vaikka olisikin konevikaa.

• ParempiKorjataAjoissa

Älä huoli, kyllä se vikailmoitus sieltä esiin tulee pian. Kannattaa poiketa ystävällisellä merkkikorjaamolla ja he kertovat mikä on vikana ja korjaavat sen edulliseen kanta-asiakkaan hintaan.

• kaverinTyyppivika

Tyyppivika!
      Siinä on usa-mallia imupaineen rajoitin ja pitäisi vaihtaa eu-malliin.
      Asian voi kiertää etsimälläcdu boxin 44 eli sini-valkoinen johdin ja katkaise se . Kaverin tojo ainakin asettui sillä eikä valot vilku.

• BensavaiDiesel
    • Vuonohuonompihuonoin

Aven vaihteisto on valitettavan vikaherkkä. Itse asiassa, se vertautuu täysin Vokkeloiden laaduttomuuteen.

• OnneaVaanVaihteenKanssa

Eikös se pamahtanut jossain kestotestissäkin, ei tainnut olla suomalainen lehti mutta joku ulkomaalainen? Meni ihan kerralla totaalivaihtoon.

• totuuskomissio
    • Kuivapesu

Automaattipesu ei ole oikein hyväksi Aven tekniikalle. Minullakin keltavalo vilahtaa sateen ja pesun jälkeen. Oletko kokeillut nykyaikaisia autojen kuivapesuaineita.

• MoottorivaloPalaa

Minullakin vilahti eilen sama yhdistelmä. Yleensä sammuttelen kun toi moottorivalikoima vilahtaa mutta nyt se tuli motarivauhdissa ja sammui samantien. Aamulla jäi päälle kun käynnisti joten menin vaimon autolla töihin ja tilasin huollon.

Uskaltaako autolla ajaa jos keltainen valo vilkuttelee? Eikö se voi johtaa takuun menettämiseen jos sitten onkin joku isompi vika? En osaa itse huoltaa enkä lukea koodeja, itse asiassa olisin toivonut autoa jossa ei tarvitse ymmärtää autoista mitään.

• Enajaisi

Sontaahan täällä saa aina, mutta moottorin varoitusvalon palaessa/vilkkuessa ei saisi ajaa koska voi tulla suuret vauriot. Voi olla pienikin ongelma, varoitusvalo ei sitä kuitenkaan kerro.

• HarmittaahanSe
        Enajaisi kirjoitti:

Sontaahan täällä saa aina, mutta moottorin varoitusvalon palaessa/vilkkuessa ei saisi ajaa koska voi tulla suuret vauriot. Voi olla pienikin ongelma, varoitusvalo ei sitä kuitenkaan kerro.

Niin että hinaamalla pajalle, ja sitten ne toteaa tyyliin että oli huurretta ikkunassa? Ei oikein hyvä.

Toisen merkkinen teki samaa: kylmänä jos käynnisti, niin öljynpainetta vilkutti. Silloin kuitenkin vähän tiesi mistä kiikastaa. Mutta tuo moottorivalo - siitä ei tiedä. Ei voi joka kerta viedä hinaamalla pajalle eikä kuitenkaan voi jättää huomiotta. Harmittaa.

• autollaajava

Vikakoodi ilmoittaa, "vie heti tohjosi paalukseen".

• Valotpäälle

Miksi jauhat jatkuvasti tuota samaa p***kaa? Keksi joku kehittävämpi harrastus - saisit lisää henkistä pääomaa :D

• Lurkki89

Kyllä nuo edellämainitut johdon katkaisut on oiva ratkaisu. Ei muuta ku sivarit kännyyn, ei siihen jolla runkkaat, mutta siihen toiseen ja piuhat poikki. Jos vielä syttyy, niin sitten tojon sähkö siirtyy lentämällä. Jumalauta nää on pimeitä nää terot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      102
      1172
    2. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      51
      985
    3. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      119
      923
    4. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      146
      903
    5. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      133
      734
    6. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      689
    7. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      70
      687
    8. Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?

Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      637
    9. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      622
    10. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      70
      609
    11. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      33
      604
    12. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      561
    13. Vasemmiston aloite

Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja
      Pyhäjärvi
      62
      544
    14. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      519
    15. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      500
    16. Onko suhtautuminen kaivattusi

Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin
      Ikävä
      35
      494
    17. Näyttää siltä ettet edes sinä.

Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa
      Ikävä
      37
      493
    18. Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu

Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i
      Maajussille morsian
      4
      493
    19. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      489
    20. Miksi vihainen

Miksi olet vihainen mulle?
      Ikävä
      42
      470
    Aihe