Niin puska vastaa kuin sille huutaa

möykätimöy

Että tällainen tapaus taas tällä kertaa.
Kyllä maailmaan aina ääntä mahtuu, mutta vastuunkantajia on harvassa kuin kanalla hampaita.

26

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hampaaton.kana

      Eipä tähän ole mitään vastaanpanemista.

    • ken.tietää

      Täällä puhutaan usein puskista, puska sitä puska tätä. En ymmärrä mitä muut ovat , jotain luonnon aatelia , jalopuuta kenties?

      • En ole puska kun aina tällä samalla nimimerkillä kirjoittelen,
        mutta en mitään aateliakaan,
        tavallinen ryteikkö vaan tässä meidän rannassa.
        Kohta sekin peittyy lumeen.


      • puskis

        En ole puska, kuka mikä on kirjoittaja joka kirjoittaa yleiselle palstalle, miksi hän saa nimityksen puska?


      • puskis kirjoitti:

        En ole puska, kuka mikä on kirjoittaja joka kirjoittaa yleiselle palstalle, miksi hän saa nimityksen puska?

        En osaa sanoa, mutta kuvittelen, että se tulee siitä että ei halua esiintyä tavallaan omalla nimellään, pistää päänsä pensaaseen tai puskaan niin kuin pupujussi, vaan vaihtaa nimimerkkiään jatkuvasti. Eihän se ole kiellettyä, ei vähempi arvoista, siitä vaan, kirjoittaahan täällä jotkut molemmillakin, rekatulla ja sitten kun haluaa sanoa jotain, jota ei jostain syystä halua kirjoittaa omallaan, kepeästi siirtyy puskajussiksi. En sitä ymmärrä koska kirjoitan vain tällä, ihan laiskuuttani, uskallan kaiken sanoa tämän nimen alla.
        Jotenkin tuntuu, että se puskanimitys on puskalaisista loukkaava, ei minusta. Jos kirjoittaisin puskasta niin en mä sitä yhtään häpeilisi tai muuta, sehän on valinta jonka tekee kun tänne haluaa kirjoitella.
        Ei me rekatut sen parempia olla , jos katot näitäkin räpellyksiä, mitä kirjoitan, sais vetää suoraan viemäriin, niin kuin eräs on minulle sanonut.
        Jatka vaan rohkeesti puskasta, kyllä niitä luetaan...


      • rosaliiin kirjoitti:

        En osaa sanoa, mutta kuvittelen, että se tulee siitä että ei halua esiintyä tavallaan omalla nimellään, pistää päänsä pensaaseen tai puskaan niin kuin pupujussi, vaan vaihtaa nimimerkkiään jatkuvasti. Eihän se ole kiellettyä, ei vähempi arvoista, siitä vaan, kirjoittaahan täällä jotkut molemmillakin, rekatulla ja sitten kun haluaa sanoa jotain, jota ei jostain syystä halua kirjoittaa omallaan, kepeästi siirtyy puskajussiksi. En sitä ymmärrä koska kirjoitan vain tällä, ihan laiskuuttani, uskallan kaiken sanoa tämän nimen alla.
        Jotenkin tuntuu, että se puskanimitys on puskalaisista loukkaava, ei minusta. Jos kirjoittaisin puskasta niin en mä sitä yhtään häpeilisi tai muuta, sehän on valinta jonka tekee kun tänne haluaa kirjoitella.
        Ei me rekatut sen parempia olla , jos katot näitäkin räpellyksiä, mitä kirjoitan, sais vetää suoraan viemäriin, niin kuin eräs on minulle sanonut.
        Jatka vaan rohkeesti puskasta, kyllä niitä luetaan...

        Eiköhän me kaikki olla tavallaan puskassa, toiset sinisessä ja toiset mustassa.
        Jos omilla nimillämme kirjoitettaisiin, silloin ei kukaan olisi puskassa.
        .


    • MinäEiJummarra

      Osaako joku kertoa, mitä viestiketjun aloituksen kirjoittajalla on ollut tarkoitus kertoa.

      Otsikko: " Niin puska vastaa kuin sille huutaa"
      Teksti: "Että tällainen tapaus taas tällä kertaa.
      Kyllä maailmaan aina ääntä mahtuu, mutta vastuunkantajia on harvassa kuin kanalla hampaita."

      Onko kirjoittaja tottunut huutelemaan puskan kanssa ja puhuu samaa kieltä täälläkin?

      • vastaan.vaikkei.huudeta

        Täällä on sellaisia sininimimerkkejä jotka vähättelevät muita ollessaan sinisellä kirjautuneena. En ymmärrä moista yleenkatsetta.


      • vastaan.vaikkei.huudeta kirjoitti:

        Täällä on sellaisia sininimimerkkejä jotka vähättelevät muita ollessaan sinisellä kirjautuneena. En ymmärrä moista yleenkatsetta.

        "vastaan.vaikkei.huudeta"

        Mitäpä jos rekisteröityisit?
        Esiintyisit aina suora-selkäisesti sinisenä.
        Aina.
        Silloin sinua ei halveksittaisi niin paljon.

        H.


      • musta.nikki
        hunksz kirjoitti:

        "vastaan.vaikkei.huudeta"

        Mitäpä jos rekisteröityisit?
        Esiintyisit aina suora-selkäisesti sinisenä.
        Aina.
        Silloin sinua ei halveksittaisi niin paljon.

        H.

        Hah, suoraselkäisenä sinisenä. Eipä sinisten suoraselkäisyyttä juurikaan näe.


      • musta.nikki kirjoitti:

        Hah, suoraselkäisenä sinisenä. Eipä sinisten suoraselkäisyyttä juurikaan näe.

        "musta.nikki"

        Voisithan sinä olla?
        Minäkin olen.

        H.


      • omakielämää
        vastaan.vaikkei.huudeta kirjoitti:

        Täällä on sellaisia sininimimerkkejä jotka vähättelevät muita ollessaan sinisellä kirjautuneena. En ymmärrä moista yleenkatsetta.

        pitääkö muiden kirjoittajien viihdyttää ja mielistellä täällä tuntemattomia nikkejä? Siksipä täältä kirjoittajat juuri puuttuukin. Mitenkä ihmeessä ei saisi ihmisillä olla eroavia mielipiteitä asioista? Sitä kun kutsutaan keskusteluksi. Ehkäpä tässä on käynytkin juuri niin, että Suvakit/jotka ovat samaan aikaan superrasisteja muiden mielipiteitä kohtaan ovat palstan hiljentäneetkin päiväkirjojen kirjoittajat jäivät jäljelle.

        Määki söin tänään aamulla puuroo,ette arvaakkaan minkälaista, mitä sää söit puuron kaa?


      • puuronainen
        omakielämää kirjoitti:

        pitääkö muiden kirjoittajien viihdyttää ja mielistellä täällä tuntemattomia nikkejä? Siksipä täältä kirjoittajat juuri puuttuukin. Mitenkä ihmeessä ei saisi ihmisillä olla eroavia mielipiteitä asioista? Sitä kun kutsutaan keskusteluksi. Ehkäpä tässä on käynytkin juuri niin, että Suvakit/jotka ovat samaan aikaan superrasisteja muiden mielipiteitä kohtaan ovat palstan hiljentäneetkin päiväkirjojen kirjoittajat jäivät jäljelle.

        Määki söin tänään aamulla puuroo,ette arvaakkaan minkälaista, mitä sää söit puuron kaa?

        Söin becelin kanssa.


    • Pensaasta kuiskaten kerron, etten viitsi kirjautua koska en näe sitä tarpeelliseksi.
      Pöheiköstä käsin häiriköin samalla puskatunnuksellani, flegmaatilla johtuen siitä, että minua mahdollisesti inhoavat osaavat jättää ne avaamatta ja toisaalta en viitsi joka kerta keksiä uutta tunnusta.

      Siispä palaan pöheikköön.

    • tööttt

      Olen muuten sitä mieltä, että ihminen ei koskaan ole kaiku
      - voi pohtia samoja asioita kuin muutkin, olla samaa mieltä tai eri mieltä
      - vähänkö kummallisia asioitakin toi esiin netin käyttö - outoja, uusia ja pelottaviakin uhkineen - ei silleen ole tsestään selvä asia että hyväksytty tai tervetullut uutuus ole missään...
      Ja vanhuusikään kuuluu enimmäkseen epävakautta fysiikan puolella sitä enempi kuin kremppoja ja sairastavuutta - vointi ei silleen vakio ole.
      Itse esm huomasin sattuneen tapatuman jälkeen, jouduin käyttämään särkylääkettä kivun vuoksi - olin sopinut tapaamisesta erään virkahenkilön kanssa myös - jouduin miettimään, miksi olin niin hajamielinen ja kipu teki sekavanoloiseksi olon - syy selvisi kun mietin - mulla yksi vrk kateissa, merkitty aika oli kalenterissa v. 2015 - päivämäärä ei täsmännyt - näkeminen päivävalossa onnistuu silmävammaisella muttä pimeä-/ hämäränäkö vaatii jo skarppaamista - täsmällisesti asia kerrallaan. Myös hitaus ja rauhalisuus todettu edes jonkinlaiseksi hyveeksi - lainaan mainostekstiä erään auton kyljestä
      - haarukkapalojen teko helppoa - ajattelu- ja toimintatapojen muuttaminen paljon vaikeampaa tai työläämpää . Mitä pitäisi suvaita - myös sitä huutelua että tekniset apuvälineet, netti esm - onko vammaisilla oikeutta niitä käyttää vai ei?

      Kukaan tuskin haluaa olla maailman tekemää sillisalaattia
      tai - murskaa - myös uutisointi sota-alueilta on mieltä riipovaa tuhovoimaisuudessaan - kaiken inhimillisen kärsimyksen ohella.
      Minäkin suvaitsin aamulla mukillisen kahvia ja annoksen kaurapuuroa hengenpitimiksi.

      • OiskoVälirivistäVaivaa

        En jaksanut lukea yhteen pötkön kirjoitettua,


      • Folkhälsaa

        Ehdotan sinua Luciaksi Lucian paikalle, näkövammaisten suojelupyhimykseksi. Astu oikeaan ketjuun!


    • Tää on niin jotenkin hölmö, mutta kiva tällee on leikitellä.

      • kesi.vä

        Vaikka oman itsensä kanssa.


      • kesi.vä kirjoitti:

        Vaikka oman itsensä kanssa.

        Sun tuntee tekstistäsi, hyvästä ja aina niin mainiosta...

        Onks sulla uudet kontiot...vaude...onnea.


      • kesi.vä
        rosaliiin kirjoitti:

        Sun tuntee tekstistäsi, hyvästä ja aina niin mainiosta...

        Onks sulla uudet kontiot...vaude...onnea.

        Ei ne ihan uudet ole. Mutta tänään olivat neitsytmatkalla, kun piipahdin tuossa virvelöimässä. Oli vaan liian vähän vaatetta päällä ja kun kala ei syönyt, niin ei siellä viihtynyt.

        Niin ja kiitos samoin, sun tekstit kanssa. Olen oppinut hakumoottoria käyttämään joskus, kun ei jaksa kahlata ketjuja läpi, niin luen vain tiettyjen tekstejä :)


    • Mitäkö mietin?
      Aika eläimellisiä asioita. Luokseni muutti pikkuinen tyttökissa, hän vain tuli mökkiin. Sovittiin omistajan kans että saa jäädä minulle.
      Typykkä leikattiin, alkuun meni hyvin, sitten aloin vahtimaan
      hiekkalaatikkoa, kökköstä ei vain kuulunut moneen päivään.
      Olen ollut huolesta ja harmista tolaltani. Eläinlääkäristä neuvottiin antamaan parafiiniöljyä. Se oli helpommin sanottu kuin tehty. Kun ruiskun kans yritin antaa öljyä sen kitaan niin melkein kaikki meni muualle, puhumattakaan laastarilapuista joita on joka puolella kehoa itselläni. Tänä aamuna juoksutin sitä ulkona ensilumella, vein sisään ja jatkoin lenkkiä. Kun tulin sisään ihana kissankakan tuoksu leijaili nenääni, veti vertoja kalleimmelle hajuvedelle. Elämä on taas raiteillaan :)

      • kesi.vä

        Heh, pistipä naurattamaan tuo mielikuva. Joskus olisi kiva kärpäsenä katossa katsella muiden touhuja. Kärpästä ei haittais erilaiset parfyymituoksutkaan :)

        Kaunis kissa.


      • mimmimum-..mi

        Kisuliini valitsi itse kotinsa.....ja sinä otit vastaan...hienoa. Niin kissat joskus tekevät. Olen lukenut pakinoitsijaa joka kertoo usein kissasta joka vain tuli heille....oman kissan kaveriksi... Eräs tuttu kertoi että näkivät kesällä kun arka kissa kuljeskeli iltaisin pensaiden suojissa....sitten kun yöt viilenivät hän laittoi terassille sille laatikon ...jonne vanha peitto ja ruokaa....kävi siellä.. Sitten näki ilmoituksen ...kissa kadonnut....otti yhteyttä ja kissa vietiin takaisin kotiinsa...kissa oli lähtenyt jo elokuun venetsialaisten säikähtämänä karkuteille.....asui aivan lähellä.


      • 1eero

        Multa kerran lähti koira karkuteille eikä kuulunut takaisin, jäkeenpäin sain tiedon että poliisi oli toimittanut rankkurille mutta oli karannut sieltäkin, kyseltiin ja etsittiin eivaa löydetty. Meni useampi kuukausi nii saimme tiedon erääseen maalaistaloon oli kotiutunut samanlainen koira no mentiin katsomaan ja sieltä löytyi, olisivat halunneet pitää koiran mutta tytär ratkaisi meidän hyväsi.


      • 1eero kirjoitti:

        Multa kerran lähti koira karkuteille eikä kuulunut takaisin, jäkeenpäin sain tiedon että poliisi oli toimittanut rankkurille mutta oli karannut sieltäkin, kyseltiin ja etsittiin eivaa löydetty. Meni useampi kuukausi nii saimme tiedon erääseen maalaistaloon oli kotiutunut samanlainen koira no mentiin katsomaan ja sieltä löytyi, olisivat halunneet pitää koiran mutta tytär ratkaisi meidän hyväsi.

        Voi kun hienosti selvisi teidän koiran kohtalo- onko tytär joka tilanteen ratkaisi heidän? (maalaistalon)
        Koira kulki puskien kautta lopulta kotiinsa- huutekikin ehkä

        Tuo kissajuttu *mimmimum-,,mi- pitää paikkansa. Minullekin kissanpentu lähti aikanaan mukaan, kiipesi syliin ja sillä selvä- 12v eleli kanssamme, joku kasvain vei sitten piikille, pihan kulmalle haudattiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      1985
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      184
      1768
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      125
      1626
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1561
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      127
      1401
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      314
      1153
    7. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      174
      1105
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1103
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1024
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1015
    Aihe