Talvi tuli ja lumityöt

Nytriittää

Itä-Suomeen tuli talvi. Kerrostalon lumityöt tekee ulkopuolinen lumityöfirma. Sopimuksessa kai on jotkut kellonajat lumityölle. Viime yönä heräsin hirveään ryminään. Klo 5.20 aamuyöllä ei ole oikea lumityöaika. Arvatkaa säikähdinkö. Onneksi on töissä tänään iltavuoro, joten kerkesin vielä nukkua monta tuntia lisää.

4

65

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin, ja siinä sopimuksessa varmaan lukee joku kellonaika jolloin lumitöiden pitää olla tehtynä. Kyseinen kellonaika vaihtelee tietenkin pienemmissä taloyhtiöissä osakkaiden liikkumistarpeiden mukaan, yhtiössä jossa asuu paljon eläkeläisiä tai esim. kotihoitovapaalla olevia yksinhuoltajia saattaa riittää, että auraus on tehtynä kello 8-9 mennessä, yhtiössä jossa asuu paljon aikaisin työhönlähtijöitä voi olla tarve saada aurattua piha jo ennen aamukuutta tai jopa viittä. Eli aina tarpeen mukaan, isoissa yhtiöissä on asukkaalla oikeus päästä liikkumaan viimeistään aamuseiskalta, eli niissä ei asukaskanta vaikuta juurikaan asiaan.

Kaupunkien keskustoissa auraukset aloitetaan yleisten katualueiden osalta jo 3-4 aikaan aamulla ja korkeiden kerrostalojen välissä toiminta kyllä kuuluu asuntoihin sisään, kovan lumimyräkän aikana aurataan vuorokauden ympäri.

Sunun työajat tai -vuorot eivät siis vaikuta asiaan millään tasolla. Valitettavasti olen lisäksi varma, että olisit ensimmäinen valittaja tilanteessa, kun SINÄ et pääsekään liikkumaan auratulla alueella silloin kun SINULLE sopii. Eli katso peiliin ja heitä voltti, sen jälkeen katsot uudelleen asiaa ja näet ongelman syyllisen!

• fjljfdkkjfjj

Hyvin vastattu!

• vvhjjb

Just näin! Ihme vikisijä joka valittaa kun ennen kuutta aamulla pikkasen ääntä kuuluu.
      VOI ITKU

• Terijoensalavaatakkaan

Tuli myöskin tarve laittaa takan kylki lämpimäksi, mutta onneksi tuli kerättyä keväällä ihmisille tarpeettomia puita talteen. Sain naapurista isoooon terijoensalavan, rungon ja oksia valtavan määrän. Laittelin pinoon ja kesä ne kuivasikin hyvin. Poltin viikko sitten ensimmäisen pesällisen niitä takassa, ja yllätyin niin maan perusteellisesti siitä mitenkä hyvä ja lämpöä antava takkapuu terijoensalava onkaan. Roskapuuna ja mitään tekemättömänä polttopuuna sitä on kuullut mainittavan, mutta totuus onkin ihan toisenlainen. Se on takkapuina yksi parhaista, kannattaa ottaa talteen jos tarjotaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      213
      1403
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1266
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      2
      1011
    4. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      908
    5. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      880
    6. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      15
      871
    7. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      810
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      57
      796
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      748
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      734
    Aihe