Hieronta, kotikäyntejä

stadinhierontapiste

Millaiset kokemukset teillä on hieronnasta asiakkaan kotona? Onko tähän paljon kysyntää tai tarjontaa?
Itse käyn tällä hetkellä hierontakoulussa ja koulussa teen paljon asiakashierontaa. Sen lisäksi haluan hieroa ammatikseen jo nyt mutta koska koulussa menee paljon aikaa niin ei ole vielä kannattava vuokrata oma tila missä voin hieroa asiakkaat. Siksi kotikäyntejä on tällä hetkellä ainoa järkevä ratkaisu ja kaipaan neuvoja siitä miten kotikäyntejä kannattaa järjestää että asiakkaat ovat tyytyväisiä. Onko tarjoamani hinta 25EUR/tunti sopiva kun olen vielä hierontaopiskelija?

www.stadinhieronta.fi

3

3717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika olematon hinta kun kutenkin matkustat asiakkaan luokse. Matkakuluja tulee aina. Lisäksi joudut rahamaan hierontapöytää mukanasi, sillä kotioloissa hierominen ilman pöytää rasittaa selkääsi hyvin pian. Lisäksi pöydän tulisi olla sopiva helppo kuljettava ja helposti säädettävissä. Kotona voi myös olla ahtaat paikat sijoittaa pöytää. Kaikissa yhtiöissä ole des hissejä joten kiva raahata pöytää 3-4 kerrosta. Itse ainakin ottaisin kotikäynnistä sen 30-35e vaikka en olisikaan valmis hieroja. Helpommalla pääset jos hierot omassa kodissasi tai vuokraat pienen tilan.

    • ooooooooo89

      Liian halpa hinta. Vaikka olisitkin opiskelija.

    • Moro ja onnea matkaan!

      Koti-, yritys-, tapahtuma- ja hotellikäynneille on kyllä kysyntää, varsinkin pääkaupunkiseudulla. Heitän nyt muutamia ajatuksiani aiheesta, jospa niistä olisi hyötyä aloittelevalle yrittäjälle tai juuri hierojaopiskelijoillekin.

      Tuossa joku aika sitten monelle fysioterapia-alalle toimivalle napsahti sähköpostiin IisiUP (tjsp.) mainos eli tarkoituksena olisi kerätä mobiiliaplikaation taakse keikkahommia tekevät hierojat, joita asiakkaat voisivat tilailla kotiin, hotelleihin, yrityksiin yms. Valitettavasti tuntemani ihmiset, jotka yhteystietonsa jättivät palveluntarjoajalle eivät saaneet mitään vastausta ja aika hiljaiseloa on ohjelman tiimoilta ollut muutoinkin.

      Meillä toimipaikan omaavilla hierojilla on monesti se ongelma, että em. keikat menevät "ohi", koska oma toimipaikka sitoo vakiasiakkaiden puolesta ja keikkoja saattaa tulla lyhyellä varoitusajalla. Aina aika ajoin itsekin kyllä teen noita käyntejä asiakkaan luo, koska ne tuo vaihtelua työpäiviin. Yleensä ohjaan kyselyt ensin tutuille kollegoille ja sitten isommille ketjuille, jos en itse pysty niitä hoitamaan.

      Jos haluat toteuttaa hyvän hieronnan, niin itse ainakin lähtisin näistä perusjutuista liikkeelle.
      - Tee nettisivut ja mainoslappunen, jossa esittelet itsesi ja toimintasi
      - Tee myös Facebook-sivut ja hanki sinne asiakkaittesi palautteita yms.
      - Hanki kohtuu hyvä matkahierontapöytä, joka on kevyt ja jota on helppo kuljettaa
      - Mukaan tarvitset yleensä matkahierontapöydän lisäksi nilkkatyynyn, hierontavoiteet, mahd. "ote-paperit", hierontapöydän ja kasvoaukon suojat sekä puhdistusainetta. Äläkä unohda korttikonetta tai vaihtorahoja!
      - Oma kello, hyvä käsisaippua ja desinfiointiaine, kertishanskat, haavaspray ovat aina plussaa
      - Kaikki edellä mainitut mahtuu loistavasti Ikea-kassiin! :)
      - Varmista onko asiakkaalla pyyhkeet vai tuotko mukanasi. Ite otan aina oman käsipyyhkeen vähintään.

      Jotta homma olisi ammattimaista hoitaisin kuntoon vielä
      - Varmista miten lisätulot vaikuttavat mahdollisesti saamiisi tukiin (opintotuki = tuloraja, työmarkkinatuki = alle 270€ tulot eivät yleensä vaikuta, mutta varmista TE-toimistosta etteivät katso sua sitten heti yrittäjäksi)
      - Toiminnan vastuuvakuutuksen (eri kuin potilasvakuutus), jos satut rikkomaan jonkun/jotain
      - Tee töitä laskutuspalvelun (Eazy, Ukko jne.) kautta tai hoida verojen maksu muutoin oikein
      - Jokainen voi tässä maassa tienata 10 00€ vuodessa alvittomasti, mutta tulovero niistä tuloista pitää maksaa, jos päädyt olemaan käyttämättä laskutuspalveluita.
      - Kun merkkaat tulosi veroilmoitukseen voit hyvillä mielin myös tehdä vähennyksiä, joihin nuo aikaisemmin mainitsemani tavaratkin lukeutuu, vaikket vielä varsinaisesti yritystä/toiminimeä omistaisikaan
      - Izettle on näppärä korttimaksujen vastaanottamiseen, myös yksityisillä henkilöillä
      - Kerro myös hinnat, peruutusehdot yms. selkeästi ennakkoon

      Ennen keikkaa
      - Varmista etukäteen millainen keikka on tiedossa, millaiset tilat, mitä asiakas odottaa, montako asiakasta on tulossa, minkä pituisia hoitoja jne.
      - Melkeinpä kämpässä kuin kämpässä on tilaa hierontapöydälle, mutta voi olla että vähän joudut raivaamaan tilaa ympärillesi. Kannattaa pyytää asiakasta tekemään noin 2x3 metrin tila johonkin valmiiksi

      Nyt kun olet nuo asiat ottanut huomioon, niin mietippä vielä hintaasi...

      ...Se että sä meet jonkun tykö varta vasten, tuot tavarat mukanasi ja viet ne mennessäsi. kulutat aikaa kulkemisiin, peset pyyhkeet, osaat jo jonkinlaisen perushieronnan yms.

      Itse ottaisin tunnista ainakin 40€ ja jos vähänkään joutuu matkustamaan, niin siitä sitten hintaa lisää. Keikan toteuttamisen hinta on eri asia kuin pelkkä hierontasuorituksen hinta.

      Tähän ajatukseen sortuu aika moni, kun eivät osaa veloittaa oikeaa hintaa kotikeikoista. Toki on houkuttelevaa ajatella, että "mä nyt tosta tienaan 25€ tunnista", mutta jos todellisuudessa kulutatkin siihen 2 tuntia, niin se onkin vain 12,50€/h. Myös pelko siitä, että liian korkea hinta saa asiakkaan perumaan on usein aika harvinaista. Jos ne kotiin jonkun haluaa, niin yleensä ne on myös valmiita siitä maksamaan. Mitä ammattimaisemmin homman hoidat sitä auliimpia asiakkaat on maksamaan ja mitä enemmän porukkaa saat hierottavan luo, sitä parempi sinulle!

      Terveisin
      Toni Ilola
      Koulutettu hieroja, sosionomi AMK
      www.studioeudokia.fi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1639
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1401
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1109
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1072
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      6
      1071
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      3
      964
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    8. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      5
      945
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      942
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      934
    Aihe