Ehkä väärä aihealue

sormi-suussa

Kysyisin, että tiedättekö miten saan valkoiset/muoviset, vaikkapa kahvisuodatin-pussi-ratin putsatuksi? Sekin värjäytyy ruskeaksi, vakka pesen sen joka päivä.
Ole keski-ikäinen mies, eikä oma äiti meitä poikia opettanut sellaiseen.

8

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MB-E

Minun Mersussa on nahkainen ratti, en ole kahvisuodatin-pussi-ratista kuullutkaan??

• 6654

Ihmesieni puhdistaa muovin! (Googlaa!)

• mersuluisuu

Mersu on takavetoinen.

• sama_ongelma

Et varmaan mitenkään. Voit kokeilla: liottaa kylmässä kloriitti- vedessä tai pesu valkopyykkiaineella harjalla, mutta muovi on huokoista ja imee varmaan myrkytkin itseensä? Ehkä kannattaa ostaa uusi, jos tummentumat häiritsee.

Nahkaisia mersun ratteja (tarkoititko ohjauspyörän päällistä?) en ole koskaan nähnyt, varmaan erittäin epävakaa käytössä? Mikäli ratin päällinen on nahkaa, sen voi pestä esim. Marseille-saippualla.

• sormi-suussa

Kiitos asiallisesta vastauksesta.
        Minun kysymykseni oli varmaankin hiukan kummallinen. (häiritsi se vasenkätinen ruotsinkieli)
        Mutta saanko ostaa kloritti.ainetta? Mistä ostan kloritti-pesuainetta?

• siivooja

Pinttyneet juomalasit saa puhtaiksi: soodaa ja viinietikkaa, kunnes kuohuminen on loppunut, pese puhtaaksi. Soodalla voi myös hieroa astiaa.

• jalikalähtee

Kokeile etikkaa...laita tiskialtaaseen etikkaa puoli pulloa ja puolet vettä,liota puolisen tuntia.

• Väriä

Kahvinkeittimen valkoiset osat jotka on kosketuksissa kahviin värjäytyvät väkisin. Vaikka ne pestäisiin aina heti käytön jälkeen. Sellaista ainetta ei ole keksittykään mikä ne putsais. Tämä kannattaisi ottaa huomioon uutta keitintä ostettaessa. Ruskeita keittimiäkin kun on olemassa. Nekin kyllä värjäytyvät samalla tavalla mutta se ei vaan näy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      215
      4178
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2685
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2401
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2333
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1561
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      532
      1350
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      95
      1316
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1300
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      75
      1273
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1176
    Aihe