http://teknavi.fi/autot/koeajo-toyota-rav4-hybrid-jo-oli-aikakin Jutussa kerrotaan että moottori on huono ja puhditon, melutaso häiritsevä, automaatti ei toimi hyvin jne. Miten uusi melko kallis auto voi olla näin jälkeenjäänyt?
Onko RAV4 hybrid näin huono?
62
18064
Vastaukset
- Huhhhhhjeij
Ja maksaa nelikkona varusteltuna 50 tonnia. Uuden XC60 saa 53 tonnilla etuveto automaattina ja on taatusti parempi auto tai siis ihan eri planeetalta. Toyotalla ei ole autoja jotka olisivat hyviä ajaa ja hiljaisia puhumattakaan tehokkaasta moottorista. Sama leksuksella. Leksusta ei yleensä edes oteta testiin premium autojen kanssa koska se ei pärjää alkuunsakkaan saksalaisille ja volvolle. Lexus lisäksi tiputtaa hintansa niin pahasti että seuraavaa uutta autoa saa sitten odotella pitkään et pystyy ostamaan.
- ParempikuinHeilux
Kyllähän se kuitenkin pysyy pystyssä, ehkä jopa hirvitestiä.
- Anonyymi
Joka tykkää ajaa maatalouskoneella, siitä vain.
Volvo kuin volvo on samanlainen traktori, uusi tai vanha, paska mikä paska ;)
Volvo ei ole auto, se on työkone pellolle, älä siis sekoita maatalouskonettasi autoihin. aivan eri luokassa autot ja volvo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka tykkää ajaa maatalouskoneella, siitä vain.
Volvo kuin volvo on samanlainen traktori, uusi tai vanha, paska mikä paska ;)
Volvo ei ole auto, se on työkone pellolle, älä siis sekoita maatalouskonettasi autoihin. aivan eri luokassa autot ja volvo.Valitettavasti tällä mantereella tarjottavat Lexukset ovat samaa kuraa kuin Toyotat. Volvo pari vuosikymmentä edellä tekniikassa mitä täällä tarjolla.
- korkeajänniteVStusinavol
Akuta hyytyvät ja voiko osaatko antaa ja saako antaa virtaa naapurin autosta?
Kaksi akkua ja toinen tuhoaa ja toinen pelastaa.
Toyota hybridien ongelma, tyhmät kuskit ja akut tyhjentävä tekniikka. - hölmöhypriidi
Veto painot ovat aikalailla onnettomat...niin kuin yleensä Toyotissa!!
"Sen perään saa kytkeä 1 650 kiloa painavan jarrullisen peräkärryn. Etuvetoisen perään saa kytkeä vain 800-kiloisen kärryn."
Kilpailijoiden vastaaviin etuvetoisiin ja 4WD >2000kg jarrullisena!!???
Miksi ostaa "maasturi" vain kaupunki hiipimiseen?!?- Anonyymi
Siis voi jee, 350kg enemmän... Kaatuuko maailmasi jos et saa vietyä 10 sohvaa pinossa kärryssä, vaan menee vain 9 torniin?
V*ttu mitä ongelmia ja valituksenaiheita apinoilla...
- Koko_ketju
aloitusta myöten Toyota-palstan oman lutusen trollipojan keskustelua itsensä kanssa. Kylläpä sitä nyt vituttaa ankarasti jokin juttu. Liittyisiköhän omaan vai Vw-konsernin alisuorittamiseen. Luulen että molempiin.
- ostoharkintapäällä
No ei ole. Koeajoin sen kesällä ja kulki kivasti eleettömästi ja mukavasti. Melua ei ole paljoa, jousitus miellyttävä maamme teille ja tilaa piisaa. Kone-voimansiirto toimii hienosti, ei viiveitä eikä nykimisiä. Kiihtyvyys ei vaan tunnu, mutta nopeusmittaria seuraamalla vauhti nousee hyvään tahtiin, ei jää jalkoihin. Moottoritiellä kulutus toki pompahtaa 9 tasolle mutta taajamassa taas mennään 6 ja risat. Ulkonäkökin ok ja sopivan korkea joten helppo istahtaa ja nousta. Ja taatusti viaton vehjes.
- Vaikea_uskoa
tuota moottoritiekulutusta. Ajan itse Lexus-hybridillä jossa on huomattavasti enemmän tehoa. Saksan moottoritiellä 120-140 km nopeuksissa muun liikenteen tahtiin ajaessa kulutus on joka kerran jäänyt alle 7 litran mutta kaupungissa nousee yli 8 litran koska moottorilla mennään kuitenkin sähköavusta huolimatta suuri osa ajasta. Miellyttävää, hiljaista ja muutenkin eleetöntä on kyyti. Toivottavasti Toyota-konsernia solvaava räkänokkakin pääsee joskus jonkun kyytiin ettei tarvitse AINA turvautua jutuissaan "testeihin ja koeajoihin" höystettynä omalla sairaalla agendallaan.
- vaijokakerta
Vaikea_uskoa kirjoitti:
tuota moottoritiekulutusta. Ajan itse Lexus-hybridillä jossa on huomattavasti enemmän tehoa. Saksan moottoritiellä 120-140 km nopeuksissa muun liikenteen tahtiin ajaessa kulutus on joka kerran jäänyt alle 7 litran mutta kaupungissa nousee yli 8 litran koska moottorilla mennään kuitenkin sähköavusta huolimatta suuri osa ajasta. Miellyttävää, hiljaista ja muutenkin eleetöntä on kyyti. Toivottavasti Toyota-konsernia solvaava räkänokkakin pääsee joskus jonkun kyytiin ettei tarvitse AINA turvautua jutuissaan "testeihin ja koeajoihin" höystettynä omalla sairaalla agendallaan.
Sinä et ole ajellut missään Saksan autobahnoilla ja siellä jäisit jalkoihin tuollaisilla todellisilla 110-130 nopeuksilla.
- Tervemenoa_katsomaan
vaijokakerta kirjoitti:
Sinä et ole ajellut missään Saksan autobahnoilla ja siellä jäisit jalkoihin tuollaisilla todellisilla 110-130 nopeuksilla.
Toyota-palstan trollipoju.
- HÄHkysynVAAN
TÄH!?!?!
Itselläni on 2013 bensa SUV, jonka kaupunki kulutus on 9L/100km ja pelkässä maantieajossa 7,7L/100km ja seka-ajo 8,2L/100km, tehoa 150hv!?!?? Mitä tuosta kalliista hybridistä on hyötyä..Sillä saa vetää 2100kg jarrullista kärriäkin!!
- Huonoakalliilla
Kyllä tojokuskin mielestä tojo on ihqu mutta niin vaan vertailuissa jää sekä korealaisille että varsinkin eurooppalaisille
- Trollipoju_oksentaa
Eilen sai kunnolla kynsilleen ja melkein masentui mutta skitsofrenia ja pieni maahantuojan maksama trollauspalkkio piristävät aina. Onhan se reilua maksaa vähän yh-äipälle pitsasta ja limsasta jota se kantaa peräkammariin selkä vääränä.
- setäUskovainenNoloa
Toyotasetä on aivan paniikissa, eikä keksi mitään muuta kuin vängätä jostain trollista.
Ota nyt hyvä setä asioista oikeasti selvää ja käy koeajamassa kunnollisia autoja, niin ymmärrät kuinka onneton Toyota on. Lue autolehtiä, äläkä revi niitä heti kun Toyota ei menesty. - Miksi_vastailet
setäUskovainenNoloa kirjoitti:
Toyotasetä on aivan paniikissa, eikä keksi mitään muuta kuin vängätä jostain trollista.
Ota nyt hyvä setä asioista oikeasti selvää ja käy koeajamassa kunnollisia autoja, niin ymmärrät kuinka onneton Toyota on. Lue autolehtiä, äläkä revi niitä heti kun Toyota ei menesty.itsellesi, Toyota-palstan trollipoju. Maksaako Skoda-maahantuoja viestien lukumäärän perusteella? Kun et pysty muuhun kuin itsesi tukemiseen niin oletko koskaan ajatellut miltä tuntuisi tehdä oikeaa työtä ja saada omaa rahaa siitä. Nyt olet sosiaalitoimen varassa vaikka trollaat pää märkänä 18 tuntia vuorokaudessa mutta ehkä sekin riittää sinulle.
- KorealaisetkinPätkii
Saatko sinä pullakahvit joka päivä Toyotan palvelutiskiltä kun yrität puolustella päivät läpeensä Toyotaa ja kehittelet noita salaliittoteorioita ja näet trolleja joka paikassa? Onko lääkityksesi ihan kunnossa?
Oletko löytänyt yhtään testiä tai vertailua jossa Toyotan ajo-ominaisuuksia olisi ylistetty tai edes kehuttu? - Ei.hyvää.päivää
Miksi_vastailet kirjoitti:
itsellesi, Toyota-palstan trollipoju. Maksaako Skoda-maahantuoja viestien lukumäärän perusteella? Kun et pysty muuhun kuin itsesi tukemiseen niin oletko koskaan ajatellut miltä tuntuisi tehdä oikeaa työtä ja saada omaa rahaa siitä. Nyt olet sosiaalitoimen varassa vaikka trollaat pää märkänä 18 tuntia vuorokaudessa mutta ehkä sekin riittää sinulle.
Olet sekaisin kuin vanha käkikello. Luuletko tosiaan, että vain yksi henkilö täällä kertoo Tojosta niitä valitettavia totuuksia ?
- konttorirottaHKI
HAHAHHAH!!! On tuo toyotamies sekaisin...Kyllä tälläisestä hyvä palkkaisesta toimisto työstäkin jää aikaa lueskella palstoja ja kommentoida. Valitettavan harvoin Toyotasta mitään hyvää..ja kyllä minulla on ollut avensis, mutta nykyään laadukkaampi ja mukavampi auto! :)
- Säälittävätrassukat
Miksi_vastailet kirjoitti:
itsellesi, Toyota-palstan trollipoju. Maksaako Skoda-maahantuoja viestien lukumäärän perusteella? Kun et pysty muuhun kuin itsesi tukemiseen niin oletko koskaan ajatellut miltä tuntuisi tehdä oikeaa työtä ja saada omaa rahaa siitä. Nyt olet sosiaalitoimen varassa vaikka trollaat pää märkänä 18 tuntia vuorokaudessa mutta ehkä sekin riittää sinulle.
Mielenkiintoinen ajatusleikki Tämä: tohjoa ylistävät viestit on aitoja, jopa silloin kun ne on kopiouäitu suoraan mainosteksteistä, mutta tohjoa haukkuvat viestit ei ainoastaan ole trolleja vaan vieläpä skodan maahantuojan maksamia viestejä.
Ja kun skodaa haukutaan täällä jopa enemmän kuin tojoa, on viestit ihan aitoja.
Tosiasiassa yksi intomielinen poikanen joka rakentaa koko minäkuvansa jonkun teipatun kotteron varaan saa helposti aikaiseksi parikymmentä viestiä illassa. Kun ei sillä paikalla muutakaan tekemistä ole. Maahantuojia korkeintaan hävettää, mutta onneksi oikeat maksavat osaa muodostaa mielipiteensä itse. - Tässä_yllä
aito ja oikea Toyota-palstan trollipoju vastasi oikein neljällä viestillä kun sillä meinaa pää räjähtää melkein samalla tavalla kuin Volkswagenin maakaasuautojen tankit tankatessa. Paine on kova eikä helpotusta ole edes näkyvissä kun Vw-konsernin sössiminen ja välinpitämättömyys asiakkaiden turvallisuudesta, jopa hengistä, jatkuu.
- PatikkaKyytiä
Kyllähän nämä jutut on hyvin pitkälti makuasioita. Autolla on tarkoitus päästä pisteestä A pisteeseen B ja kaikki muu on plussaa.
- LompakkoOheni
Joo näinhän se on, vaan jos laittaa viiskymppiä tiskiin niin sitten saattaa juolahtaa mieleen että olisko sillä rahalla saanut vaikka jotain parempaa?
- Käteisellä
Mutta siihenhän voi käyttää toista viiskymppistä. Ei kaikkia rahoja autoon pidä laittaa, saati ostaa velaksi.
- PutkiPajunen
Tuollaiset RAVit yms. turhakkeet kannattaa suosiolla unohtaa.
Jos tarvitsee luotettavaa kulkinetta maastoon sekä kadulle, niin Toyotalla on ainoa malli tähän Land Cruiser.
Cruiserille ei sitten taida löytyä kilpailijaa omassa segmentissä.- Kamalatautot
Lantaruisku on kamala äänekäs ja vanhanaikainen työkone. Ei sillä arkiajoja kukaan halua ajella tietenkään. Tehottomat koneet on toyotalla isoin riesa
- MyösMukavuutta
Päivitä tietosi...on paljonkin PAREMPIA vaihtoehtoja!!
Ja turha vedota siihen LC:n kestävyyteen, se on taakse jäänyttä elämää jo!!! - FreeDrive
Päivitäppä itse.
Suomesta ei löydy olosuhteita, missä Land Cruiserilla ei pärjää.
Vastaavia jättö/kohtauskulmia ja kahluusyvyyttä löytyy tuskin mistään muusta.
Cruiserin jatkuva neliveto jakaa voimasta 40 % etuakselille ja 60 % taka-akselille. Tilanteesta riippuen voimajakoa voidaan vaihdella välillä 30/70 ja 50/50.
Löytyy alamäkihidatinta, mäkilähtöavustinta, nelivedon lukot, kääntökulmailmaisin, elektronisesti ohjattu hydraulinen jousitus, joka on kytketty paineakkuihin etu- ja takajousituksien toiminnan tasapainottamiseksi ja ajoalustan kitkan hyödyntämiseksi, sähköhydraulisesti ohjattu kallistuksenvakaus järjestelmä, joka mahdollistaa oikeanlaiset korin liikkeet hyvin erilaisissa nopeuksissa ja ajo-oloissa.
Erillisrungon vuoksi kulkee maantiellä kuin juna ja maastossa pääsee sinne, minne jalkaisin ei ole enää mahdoillista mennä.
Maastoon löytyy oma vakionopeudensäätöjäjestelmä ja kamerat neljässä kulmassa tekee ajon vaivattomaksi vaikka missä.
Nämä siis osa niitä piilossa olevia ominaisuuksia, joista tavallinen tienkuluttaja ei tiedä tuon taivaallista.
Näiden lisäksi vielä valtavasti sitä näkyvää varustelua, jota nyt en jaksa alkaa edes luettelemaan.
Jos mikään ei riitä, niin Artic Trucks tarjoaa Cruiseriin massiivisia maastopaketteja.
Tässä setissä kun on mukana vielä Toyotan luotettavuus, niin ei ole ihme että mm. avustusjärjestöt ym. ajelee Cruisereilla ympäri maailmaa paikoissa, joissa varaosat ja huollot ovat helikopterimatkojen päässä.
Toisaalta toistasataa tuhatta maksava LC ei ole ihan jokapojan lelu.
Ja on muuten ehkä parhaiten arvonsa säilyttävä auto.
A-katsastuksen hylkäysprosentti näyttää olevan 0,00% - diiipadaaapa
Mersun GLS- ja G-sarja, Land Roverin useat mallit, Mitsun Pajero...Tässä on esimerkkejä paremmista tai vähintään saman tasoisista malleista!!
Moottorilehden Land Cruiserin koeajo:
" Niukka uudistuminen korostuu matkustamossa. Kojelauta näyttää tutulta ja nyt jo vanhahtavalta. Erityisesti takaistuimelle kantautuva meteli tuntuu oudolta.
Kun kuuntelee kivien ropinaa lokareihin ei voi uskoa istuvansa uuden, sadantuhannen euron auton takaistuimella. Myöskään ajo- ja matkustusmukavuus ei maantiellä ole kovin kilpailukykyinen."
Onhan malli legenda, mutta jäänyt jälkeen oma segmenttinsä kilpailevista malleista.
Kuten Toyotan monet muutkin mallit.. - FreeDrive
diiipadaaapa kirjoitti:
Mersun GLS- ja G-sarja, Land Roverin useat mallit, Mitsun Pajero...Tässä on esimerkkejä paremmista tai vähintään saman tasoisista malleista!!
Moottorilehden Land Cruiserin koeajo:
" Niukka uudistuminen korostuu matkustamossa. Kojelauta näyttää tutulta ja nyt jo vanhahtavalta. Erityisesti takaistuimelle kantautuva meteli tuntuu oudolta.
Kun kuuntelee kivien ropinaa lokareihin ei voi uskoa istuvansa uuden, sadantuhannen euron auton takaistuimella. Myöskään ajo- ja matkustusmukavuus ei maantiellä ole kovin kilpailukykyinen."
Onhan malli legenda, mutta jäänyt jälkeen oma segmenttinsä kilpailevista malleista.
Kuten Toyotan monet muutkin mallit..Edellä mainituista ainoastaan Mersun G on samantasoinen.
Tosin Mersun hintahaarukka on 165-465 000€.
Käyppä koeajamassa Cruiseri, niin saatat yllättyä positiivisesti. - ÄLÄjauhaSHAIBAA
PAh, Land Rover menee maastossa ohi ruikelista että heilahtaa!!
Kokemusta on Land Cruiserista, siinä olikin autoa kahden edestä.. Ensimmäinen ja samalla viimeinen Toyotani!!!
2006mallinen 4v. ja ~130tkm ajettuna kone kuumisi ja poltti kansipahvin(koko kansi vaihtoon), lisäksi pyörän laakerit eteen vaihdettiin jo toisen kerran. Kytkin kun alkoi luistamaan laitoin "hyvän" kiertämään...
Kannattaa jättää nuo mainoksista kopioidut korulauseet väliin, ettei saa itseään näyttämään idiootilta!! "Suomesta ei löydy olosuhteita, missä Land Cruiserilla ei pärjää." HAHAH
Eikä kannata arvailla:
"Vastaavia jättö/kohtauskulmia ja kahluusyvyyttä löytyy tuskin mistään muusta." - Mopokortillako
FreeDrive kirjoitti:
Edellä mainituista ainoastaan Mersun G on samantasoinen.
Tosin Mersun hintahaarukka on 165-465 000€.
Käyppä koeajamassa Cruiseri, niin saatat yllättyä positiivisesti.Toyota-palstan trollipoju Land Cruiserin puikkoihin?
- TurhakeX
Uskon asiantuntijaa enkä missään tapauksessa edes harkitse rav4:sta hybridillä. Uusi SUV ja väätöä 210Nm, ei ole aivan tätä päivää. Karvalakkiversio 42.000€
Tälle autolle ei vain ole mitään käyttöä, maastoon sitä ei ole tarkoitettu, momentti on aivan onneton vetämisen kannalta, varmaan kiva ajella puistokatuja...ehkä.- Karseeeeeee
Juuri näin. Miten joku tekee noin kalliin auton jossa ei saa rahalle mitään vastinetta. Tuossa hybridissä pitäisi olla kunnon kone eikä noin tehotonta tuohon hintaan. Esim bmw 330e päästöt 44g eli vähemmän kuin priuksessa. Hinta 48tonnia 0-100kmh 6,1sek vaikka auto painaa toki enemmän kun perusbemari akkujen takia.
- BurnistaToyotanTapaan
Mahtaakohan RAVin 4veto kuumita vielä, jos ajaa maastossa?! Se edellinen mallihan meinasi syttyä TM:n testissä palamaan!!
- Toyota-palstan
trollipojun sairaus näkyy tässäkin ketjussa, vieläpä erityisen hyvin. Inttää ja vänkää asioista joista ei tiedä hevon paskaa. Itsekritiikki kaikkeen kirjoittamaansa puuttuu kokonaan. Se on skitsofreniaa se.
- sitäSEtoyoTEETTÄÄ
"Toyota-palstan trollipojusta" jankkaava taitaa olla sairaampi persoona...
- Uuttatietoa
Tiedänkin yhden RAV4:n joka oikeasti paloi, ensin kuumensi kesäisen niityn allaan jokasitten köröhti ja kun isäntä tuli takas niin liekit ympäröi autoa. Pidettiin pitkään että se oli Katti mutta voi olla nelivetoki
- Varoheinikkoa
Ei pidä pysäyttää heinikkoon. Jossain ohjekirjassakin mainittu että palovaara. Tosin luulis että maasturilla pitäis voida.
- Varottavaa
Varoheinikkoa kirjoitti:
Ei pidä pysäyttää heinikkoon. Jossain ohjekirjassakin mainittu että palovaara. Tosin luulis että maasturilla pitäis voida.
Ei myöskään saa sen takia että alusta ruostuu aamukasteesta.
- jumbomerkki
Kerrassaan surkea kottero kuten Toyotat aina.
- Toyota-palstan
trollipojuhan se tässäkin ketjussa huseeraa luullen että oksennustensa määrä ratkaisee. Poju asialla aloituksesta lähtien. Keskustelu kärsii tuollaisten sekopäiden takia.
- Luesearvostelu
Niin oliko sekin Toyota palstan trollipojun syytä että teknarissakin lyttäsi tämän auton kaikki ominaisuudet, laadun ja viimeistely kun sinne minne nouseva aurinko ei paista?
Ehei, Toyota-laatu on myytti. Sellaista ei enää ole. - Vaintrollipoju
Joo trollipoju pelkästään. Kukaan muu näitä testejä ei ole lukenut.
- motarea
LADA NIVA IHAN KIVA TOYOON VERRATTUNA
- Uudistustatarvitaan
Tojo on jämähtänyt. Ok, oli hieno juttu tuoda ekana hybridi mutta kun bensakoneella pärjää jo yhtä hyvin ja täyssähköautot menee kohta yhtä pitkälle. Ja eikö Tojoda voisi viimeinkin palkata vaikka eurooppalaisen muotoilijan niinkuin korealaiset on ymmärtäneet tehdä?
- Toyotisti
Ihan hienosti RAV4 pärjäsi tässä koeajossa:
https://www.youtube.com/watch?v=dk39rTaOggQ- oliko.yllätys
Kerro minulle auto, jonka Antti olisi haukkunut.
- ffsdfdre
Hienosti pärjäsi RAV4 hybridi TM:n vertailussa, ei jäänyt viimeiseksi ja oli paras japanilaisista. Tosin sähkösestä nelivedosta ei ollut mitään hyötyä auto käyttäytyi kuin olisi pelkästään etuvetoinen.
- Tojomiehetbilettää
ffsdfdre kirjoitti:
Hienosti pärjäsi RAV4 hybridi TM:n vertailussa, ei jäänyt viimeiseksi ja oli paras japanilaisista. Tosin sähkösestä nelivedosta ei ollut mitään hyötyä auto käyttäytyi kuin olisi pelkästään etuvetoinen.
Sehän on kakkukahveiden paikka: Tojo oli testissä mutta ei jäänyt viimeiseksi.
- Enjaksaedeskatsoa
oliko.yllätys kirjoitti:
Kerro minulle auto, jonka Antti olisi haukkunut.
Se on kyllä niin myötäsukainen kaveri että. Ja vahvasti tojopuolueen miehiä.
- vastinetta.rahalle
"Kyllähän nämä jutut on hyvin pitkälti makuasioita. Autolla on tarkoitus päästä pisteestä A pisteeseen B ja kaikki muu on plussaa.
KommentoiIlmiannaJaa
...
Joo näinhän se on, vaan jos laittaa viiskymppiä tiskiin niin sitten saattaa juolahtaa mieleen että olisko sillä rahalla saanut vaikka jotain parempaa?"
Just näin. Jos tarkoituksena on vain päästä A:sta B:hen niin silloin ajellaan max muutaman tonnin autolla. Kun auto maksaa RAVin verta niin silloin vaatimustaso on aivan eri.- corollakamu
No ottasitkos sitten jollain reilulla neljällä kympillä mielummin testivoittaja Atecan kuin rav nelosen? Minusta Seatit on kuppasia laadultaan kehnoja vempaimia.
- EIYHTÄÄNTOYOO
Sillä 40 kympillä saa monta LADAA NIVAA IHAN KIVAA.
- surkeaa.laatua
RAV4 hybrid jäi taas testissä VIIMEISEKSI!
- romu.mikä.romu
Yllätys yllätys, no ei todellakaan!
- lanttulaatikkoo
ihan romu runkot ruosteesa ja poikki saa hitsata yötä päivää ravisa.
- joopaq
Valitettavasti kyläsepät ei enää osaa hitsailla uusia lujuusteräksiä.Mustaa peltiä ei enää tartte hitsailla.Liimamassat on keksitty.Laita pellit yhteen parhailla massoilla ja anna muutaman päivän kuivuu ja yritä sit repiä irti,ni eikun Kempit sit vaan myyntiin.Tää on nykyaikaa
- voortsonni
On täällä melkoista asiantuntemusta(musta tuntuu).Nelareiden kunkku on se joka vetää suurinta kuormaa.Ravi vetää kivasti Faster 525cc ja Honda 80.Eikä niitä"maastureita"oo vielä mettassä tullu kertaakaan vastaan.Jos mettään mennään ni alle sit Fordson Major
- Wellcraft.scarab
Mikä nelari ei vedä tuollaista jollaa?
- Anonyymi
Toyotasta ei ole minulla kuin hyvää sanottavaa. Olen ajanut n kymmenen vuotta. Ilman mitään ylimääräisiä korjauksia. Aiemmilla autoilla sai olla vähintään kerran vuodessa korjaamolla. Aion hankkia seuraavaksi autokseni RAV4:n
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733