Apuja anotaan tuunaukseen

Pylli-täti

Tarkoitus on ommella takin hupun reunaan ja hihansuihin tekoturisreunukset. Olen erittäin tökerö ompelussa vaikka teen todella paljon muita käsitöitä. Jo materiaalin leikkaaminen saksilla sai mietteliääksi. Tekokarvan takaosa oli neuleen kaltaista ja vaikka yritin leikata "silmukkarivin" välistä, sotkua tuli, irtokarvaa jne.

Hupun reuna niinkin onnistunee mutta ne hihansuut. Ompelenko sen turkiskaistaleen ensin renkaan malliseksi? Kumpi puoli tikataan ensin hihansuuhun? Miten saan siistin työjäljen? Kokeilin ja mittailin enkä osannut oikein edetä. Ompelijat, avittakaa poropeukaloa, please ja kiitos!

2

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeilemallaselviää

en ole superompelija, mutta itse ompelisin renkaaksi, sitten ompelisin ulko, siis näkyvän puolen ensin, sovittaisin niin, että ulkopuolelle tuleva on hitusen korkeammalla kuin sisään tuleva/ommeltava, jos nimittäin tulisi hieman epäsiistimpi sisäosasta, se jäisi piiloon se ommel.
      Oikein tarkasti niin harsi ensin, silloinhan sinulla on hyvä lähtökohta.

• Pyli-täti

Kiitos! Työ on yhä keskeneräisenä, kun en ole osannut. Minäpä vielä sovittelen ja pähkäilen ennen kuin tartun toimeen. Pyrkimys on täydellisen lopputulokseen, siksi aikailen. Ompelen koneella ensin renkaaksi ja tikkaan sen päällypuolen ja ompelen vaikka käsin sen sisäosan. Kiitos vielä, kiva kun olit apuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      260
      2746
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      17
      2197
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      339
      1944
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      105
      1659
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      97
      1605
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      208
      1313
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1220
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      35
      1192
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      51
      1120
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      75
      1083
    Aihe