Apuja anotaan tuunaukseen

Pylli-täti

Tarkoitus on ommella takin hupun reunaan ja hihansuihin tekoturisreunukset. Olen erittäin tökerö ompelussa vaikka teen todella paljon muita käsitöitä. Jo materiaalin leikkaaminen saksilla sai mietteliääksi. Tekokarvan takaosa oli neuleen kaltaista ja vaikka yritin leikata "silmukkarivin" välistä, sotkua tuli, irtokarvaa jne.

Hupun reuna niinkin onnistunee mutta ne hihansuut. Ompelenko sen turkiskaistaleen ensin renkaan malliseksi? Kumpi puoli tikataan ensin hihansuuhun? Miten saan siistin työjäljen? Kokeilin ja mittailin enkä osannut oikein edetä. Ompelijat, avittakaa poropeukaloa, please ja kiitos!

2

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeilemallaselviää

en ole superompelija, mutta itse ompelisin renkaaksi, sitten ompelisin ulko, siis näkyvän puolen ensin, sovittaisin niin, että ulkopuolelle tuleva on hitusen korkeammalla kuin sisään tuleva/ommeltava, jos nimittäin tulisi hieman epäsiistimpi sisäosasta, se jäisi piiloon se ommel.
      Oikein tarkasti niin harsi ensin, silloinhan sinulla on hyvä lähtökohta.

• Pyli-täti

Kiitos! Työ on yhä keskeneräisenä, kun en ole osannut. Minäpä vielä sovittelen ja pähkäilen ennen kuin tartun toimeen. Pyrkimys on täydellisen lopputulokseen, siksi aikailen. Ompelen koneella ensin renkaaksi ja tikkaan sen päällypuolen ja ompelen vaikka käsin sen sisäosan. Kiitos vielä, kiva kun olit apuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      123
      1863
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1650
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1225
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      49
      1108
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      876
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      876
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      810
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      797
    Aihe