vinkkejä ja tietoa

tene

moi! olisi tarkoitus lähteä kesällä eurooppaan ja mielessä kävi vahvana ehdokasmaana slovakia..eroaako kuinka tsekeistä?..viime kesänä olin prahassa ja ihastuin mutta olisi kiva nähdä vähän muitakin paikkoja.ajattelin noin viikon matkaa bratislavaan josta tekisin päivän matkan wieniin. hintataso bratislavassa lienee edullinen ja nähtävää varmaan riittää viidelle päivälle.

kertokaa vinkkejä ja infoa slovakiassa käyneet!!

ps.. kannattaako ottaa pelkät lennot ja etsiä hotelli paikanpäältä ja meneekö nykyään jo suoria lentoja vai onko järkevää esim mennä wieniin ja sieltä bussilla/junalla bratislavaan??

10

1193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin..

      Lento wieniin ja sieltä bussilla, junalla tai lautalla Bratislavaan. Aika pieni paikka on ja oikeastaan vanha kaupunki sellainen viihtyisä paikka. Hintataso suht edullinen. Ite en ekalla kerralla ottanut hotellia etukäteen ja siinä sai vähän haeskella. Olin hotelli Tourist:ssa. Kyllä itselle kolme päivää siellä riitti enemmän kuin mainiosti.

    • tämmöstä

      Käytiin kesän automatkalla Bratislavassa ja ihan ok paikka oli. Aika pieni kuitenkin enkä siellä olisi juuri paria-kolmea päivää enempää viitsinyt olla. Wienissä sen sijaan aikaa saa kulumaan vaikka kuinka paljon. Vanhakaupunki oli ihan jees mutta ei suuresti eroa muista vastaavista.

      Ruoka ja juoma oli edullista kun vähän katsoi missä söi. Tuopin hinta oli suorastaan naurettavan halpa täkäläisiin verrattuna. Paljon oli kehuttu vaateostosten halpuutta mutta tätä en havainnut. Aika sama hintataso oli kuin meilläkin. Halvemmalla vaatteita sai "länsimaista" kesäalesta.

      Hotellia ei ollut varattu etukäteen. Turisti-infosta löydetttiin kuitenkin sellaisen mamman ylläpitämä bed n' breakfast paikka. Valikoima ei ollut suuren suuri joten kannattanee vähän ennakolta katsella vaihtoehtoja.

    • berliinin kautta

      Minä löysin halvimmaksi vaihtoehdoksi lento EasyJetillä Tallinnasta Berliiniin (n.20€ sis. kenttämaksut) ja seuraavana iltana Berliinistä Bratislavaan (n.20€ sis. kenttämaksut). Suorempaa lentoa ei taida olla. Tallinnasta olis kai päässyt Berliiniin vieläkin halvemmalla(!)Estonian Airilla, mutta eri kentälle ja vaihtoaikaa vain muuan tunti.

      Tallinnaan meno on tietenkin oma hankaluutensa ja hintansa (mutta minä olen siellä ennen lähtöä jokatapauksessa), ja tietty yöpyminen Berliinissä, jollei uskalla lentokentällä seikkailla.

    • Menossa

      Moi, tsekkaa www.csa.cz, löytyy lentoja Bratislavaan Prahassa vaihtaen.

    • Zara

      Jos onnistut saamaan Malevin halmimman taksan mukaisen lennon Budapestiin, voisit sieltä matkustaa junalla tai kantosiipialuksella Bratislavaan. Siellä oleskeluun riittää pari päivää, jos ei lähde muualle Slovakiaan. Sieltä pääsee edelleen bussilla tai jokilaivalla Wieniin.
      Sitten pitäisi palata takaisin Budapestiin, että saisit ne halvimmat meno-paluu -lennot.
      Olimme viime pääsiäisenä Budapestissa 1 vrk, Bratislavassa 2 vrk, kantosiipialusmatka edestakaisin (Tonava); kustannus oli noin 350 euroa/henki. Asuimme hotelleissa (***), joissa aamiaistarjoilut.
      Hae googlella: Bratislava hotel
      majoituslinkkejä tulee vaikka kuinka paljon. Sieltä sitten valitsemaan budjettisi mukaan. Kannattaa varata etukäteen, tarkista peruutusehdot ja -ajat. Tarjolla on myös laivahotelli eli botel.
      Suosittelen viipymistä Budapestissa, se on ihan oma lukunsa.

    • Prager

      Näyttäisi maksavan n. 250-300e riippuen matkustuspäivästä.

    • Nový most

      En tiedä onko systeemit paljon muuttuneet parissa vuodessa, mutta edullisin ja helpoin tie mulle oli lento Wieniin ja lentokentältä bussilla Bratislavaan (vain n. 60km!)

      • poo

        Halvin keino paasta Bratislavaan taitaa olla lennot Tallinnasta Berliiniin ja Berliinista suoraan Bratislavaan easyJetilla (n.22 euroa/lento, sis lentokenttamaksut ja verot). Ei ehka se helpoin keino Berliinissa pysahtymisen takia (tallinnan lento oli illalla Berliinissa ja lento sielta eteenpain seuraavana iltana, tulipahan nukuttua lentokentallakin sitten) mutta halvin keino ainakin mulle koska olin jo valmiiksi Tallinnassa. Sopii varmaan parhaiten selkareppumatkalaisille.


      • poo
        poo kirjoitti:

        Halvin keino paasta Bratislavaan taitaa olla lennot Tallinnasta Berliiniin ja Berliinista suoraan Bratislavaan easyJetilla (n.22 euroa/lento, sis lentokenttamaksut ja verot). Ei ehka se helpoin keino Berliinissa pysahtymisen takia (tallinnan lento oli illalla Berliinissa ja lento sielta eteenpain seuraavana iltana, tulipahan nukuttua lentokentallakin sitten) mutta halvin keino ainakin mulle koska olin jo valmiiksi Tallinnassa. Sopii varmaan parhaiten selkareppumatkalaisille.

        heh, olin nakojaan jo jattanyt taman samaisen viestin aiemmin! No sitten voin kertoa kokemuksista: easyJetin kanssa ei ollut mitaan ongelmia, kaikki toimi, eika Berliinin Shonefeldin lentokentallakaan ollut mitaan pelattavaa. Metallipenkeilla tosin ei oikein saanut nukuttua, muuten kaikki meni hyvin.


      • Bratislavaan lentäen
        poo kirjoitti:

        heh, olin nakojaan jo jattanyt taman samaisen viestin aiemmin! No sitten voin kertoa kokemuksista: easyJetin kanssa ei ollut mitaan ongelmia, kaikki toimi, eika Berliinin Shonefeldin lentokentallakaan ollut mitaan pelattavaa. Metallipenkeilla tosin ei oikein saanut nukuttua, muuten kaikki meni hyvin.

        Hei,
        miten Bratislavan kentaltä pääsee kaupunkiin kätevimmin? Taxi vai bussi? Hotellimme on rannassa, "vanhan kaupungin kupeessa".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2878
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2174
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1630
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe