Los Angeles ja muutto

Jani

Heips kaikille!

Olen tässä suunnitellut muutaman vuoden muuttamista Yhdysvaltoihin, silti olen vielä Suomessa. Ongelma ei lähtöhaluissa vaan käytännössä. Olen kuluttanut lukuisia tunteja erilaisten virastojen arkistomateriaaliin ja kaikenlaisten lupien hakuvaatimuksiin, enkä ole päässyt puuta pidemmälle.

Tiedän siis tarvitsevani monenlaisia asiakirjoja jne. mutta ajatuksiini on hiipinyt eräs pelko. Minusta nimittäin vaikuttaa siltä, että lupia olisi käytännössä mahdotonta saada, ellei minulla ole työpaikkaa Yhdysvalloista. Saadakseni työpaikan, jonkun pitäisi sieltä hakea minulle työlupaa. Käytännössä tämä on järjestynyt niin että Suomessa vakituisesti asuva on saanut työkomennuksen Yhdysvaltoihin, jolloin tuo prosessi on hoidettu vaivattomasti. Mutta entäpä silloin kun kyseessä on muutto, joka ei ole tilapäinen?

Minä ja avopuolisoni olemme pohtineet tarkkaan tätä asiaa ja haluamme tehdä kokonaisvaltaisen elämänmuutoksen. Yrityksistä huolimatta, en ole saanut kontaktia kehenkään, joka olisi tällaisen muuttoprosessin jo kokenut. Siksi kysyn: onko lupien saaminen oikeasti niin hankalaa vai onko se puoleksi silkkaa pelottelua?

Jos joku tietää näistä asioista, niin älä epäröi ottaa yhteyttä. Olen kiitollinen jopa pienistä tiedonmuruista:)

Ystävällisesti: Jani

31

27000

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • acpd242

      En tiedä vielläkö on olemassa "Greencard lotto", soita USAn suurlähetystöön ja kysy. Kaikilla mailla jotka on hyväksytty siihen on tietty määrä lupia jotka arvotaan kiinnostuneiden kesken.

      • Jani

        Kiitoksia vastauksesta!

        Onhan tuo vielä olemassa, ja olen ottanut siihen osaa. Valitettavasti lottoaminen on hyvin epävarma keino saada työlupa. Siksi olemme tehneet suunnitelmia, joilla saada kasaan alkupääomaa jne. Ymmärtääkseni alku on aina vaikeampaa ja investointeja vaaditaan.

        Isoin ongelma on se, ettei meillä ole työnantajaa joka hakisi työlupaa puolestamme. Siksi tarvitsemme oleskeluluvan, jotta voisimme etsiä työnantajat, jotka lähtevät prosessiin mukaan.

        En vain tiedä, että kuinka vaikeaa on saada oleskelulupaa. Ongelma taitaa olla siinä, että oleskeluluvan saa vasta sitten, kun on työpaikka, vai olenko käsittänyt oikein?

        Hämmentää tämä koko lupahässäkkä:(


      • joten töihin siitä
        Jani kirjoitti:

        Kiitoksia vastauksesta!

        Onhan tuo vielä olemassa, ja olen ottanut siihen osaa. Valitettavasti lottoaminen on hyvin epävarma keino saada työlupa. Siksi olemme tehneet suunnitelmia, joilla saada kasaan alkupääomaa jne. Ymmärtääkseni alku on aina vaikeampaa ja investointeja vaaditaan.

        Isoin ongelma on se, ettei meillä ole työnantajaa joka hakisi työlupaa puolestamme. Siksi tarvitsemme oleskeluluvan, jotta voisimme etsiä työnantajat, jotka lähtevät prosessiin mukaan.

        En vain tiedä, että kuinka vaikeaa on saada oleskelulupaa. Ongelma taitaa olla siinä, että oleskeluluvan saa vasta sitten, kun on työpaikka, vai olenko käsittänyt oikein?

        Hämmentää tämä koko lupahässäkkä:(

        Voit aina soittaa USA:n suurlähetystöön ja kysyä. Helpointa taitaa kuitenkin olla jos anot USA:han pitkän turistiviisumin ja sen aikana kyselet sitten töitä. Jopa 12 kk turistiviisumi on mahdollinen jos voit todistaa että teillä on varaa elämiseen.

        Jollain ilveellä ne kaikki meksikaanotkin sinne jäävät. Pykäliä voi joutua fiilaamaan ja höyläämään. Mutta eikö se ole sen arvoista?

        Jos teillä on ammattitaitoa niin kyllä netin kautta työpaikan löytää. monster.com yms. Kannattaa ottaa se mitä tarjotaan, etenkin jos työnantaja ilmoittaa pystyvänsä hoitamaan teille viisumit kuntoon.

        Netissä on tietoa USA:n viisumeista ja käytännöistä vaikka kuinka, kyllä googlesta löytyy usa working visa, usa work permit etc.


      • Jack
        joten töihin siitä kirjoitti:

        Voit aina soittaa USA:n suurlähetystöön ja kysyä. Helpointa taitaa kuitenkin olla jos anot USA:han pitkän turistiviisumin ja sen aikana kyselet sitten töitä. Jopa 12 kk turistiviisumi on mahdollinen jos voit todistaa että teillä on varaa elämiseen.

        Jollain ilveellä ne kaikki meksikaanotkin sinne jäävät. Pykäliä voi joutua fiilaamaan ja höyläämään. Mutta eikö se ole sen arvoista?

        Jos teillä on ammattitaitoa niin kyllä netin kautta työpaikan löytää. monster.com yms. Kannattaa ottaa se mitä tarjotaan, etenkin jos työnantaja ilmoittaa pystyvänsä hoitamaan teille viisumit kuntoon.

        Netissä on tietoa USA:n viisumeista ja käytännöistä vaikka kuinka, kyllä googlesta löytyy usa working visa, usa work permit etc.

        Jos vähän pitempään USAssa oleskelleen meksikaanon yrittää karkoittaa niin siellä on helposti joku paikallinen kansalaisoikeusjärjestön tapainen panemassa hanttiin. Niinpä kun ajokortiton laittomasti maassa oleskeleva meksikaano jolla ei ollut vakuutuksia törmäsi amerikkalaisen kaverini auton kylkeen Chicagossa (ja olikohan vielä peräti pienessä maistissa) tuli siitä toki äijälle pikku linnareissu mutta poliisit kommentoivat heti että ei näitä pysty karkoittamaan. Mutta tällainen meininki ei taida koskea muita "ulkomaalaisia".


      • acpd242
        Jack kirjoitti:

        Jos vähän pitempään USAssa oleskelleen meksikaanon yrittää karkoittaa niin siellä on helposti joku paikallinen kansalaisoikeusjärjestön tapainen panemassa hanttiin. Niinpä kun ajokortiton laittomasti maassa oleskeleva meksikaano jolla ei ollut vakuutuksia törmäsi amerikkalaisen kaverini auton kylkeen Chicagossa (ja olikohan vielä peräti pienessä maistissa) tuli siitä toki äijälle pikku linnareissu mutta poliisit kommentoivat heti että ei näitä pysty karkoittamaan. Mutta tällainen meininki ei taida koskea muita "ulkomaalaisia".

        Eipä tuonne INS:ään kannnata paljon soitella noista Meksikaanoista jos et pidätä bussilastillista kerralla. Turhauttaa sinne soitella joidenkin rattijuoppojen takia, kun tietää jo vastauksen, että "ei me tuollasen takia kehdata tulla hakemaan".
        Kylläkin viime viikolla hakivat yhden kun se oli karkoitettu aikaisemminkin.


    • Jack

      Arpajaisten ohella voi yrittää työviisumeita, vaikka ne on tarkoitettu tilapäiseen oleskeluun niin H1 oikeuttaa myös pysyvän oleskeluluvan anomiseen. Ilman minkäänlaisia meriittejä pysyvän oleskeluluvan saaminen lienee silloinkin hankalaa.

      Ainakin periaatteessa USAhan muuttavan tulisi osoittaa työhaluja tai erikoisosaamista. Eli jos arpajaisissa ei onnista, ehdottaisin ensin hankkimaan työpaikan USAsta ja sitten miettimään paikan päällä pari vuotta josko pysyvä muutto todella kiinnostaa. Tämän ajan jälkeen voi olla helpompi löytää perusteluja hakemukselleen.

    • Los Angeles

      Minulla on jonkinlaista käsitystä kyseisestä prosessista. Olen vierestä seurannut kun tuttava perhe on muuttanut Losiin, asunut nyt jo kohta 2 vuotta. ota yhteyttä sähköpostilla,kerron lisää

      • Jani

        Heips! Ja kiitoksia vastauksesta.

        Valitettavasti en näe sähköpostiosoitettasi, enkä juuri nyt pysty käymään säännöllisesti tällä palstalla kirjoittamassa, joten ehdotuksesi sähköpostista on enemmän kuin tervetullut.

        Oma osoitteeni: [email protected]

        Ystävällisesti: Jani


      • Charlotta
        Jani kirjoitti:

        Heips! Ja kiitoksia vastauksesta.

        Valitettavasti en näe sähköpostiosoitettasi, enkä juuri nyt pysty käymään säännöllisesti tällä palstalla kirjoittamassa, joten ehdotuksesi sähköpostista on enemmän kuin tervetullut.

        Oma osoitteeni: [email protected]

        Ystävällisesti: Jani

        Hei!

        Asuin itse vähän päälle vuoden USA:ssa, mutta silloin pääsin sinne melko helpolla, koska mieheni on kotoisin sieltä. Vaikka kaikki tiesivät että saan asumis- ja työluvan, meni siinä kuukausia ja jouduimme käymään Bostonissa noin neljänä päivänä, joka päivä neljän tunnin jonotus... Kannattaa mennä käymään siellä (normaali loma voi kestää 3kk) ja etsikää jokin työpaikka (esim. suomalaisesta yrityksestä)He auttavat sitten saamaan työluvan. Kaikki on huomattavasti helpompaa sieltä päin!


      • Finlandsucks

        Sori poikkean aiheesta, mutta olisin halukas muuttamaan Usa:han. Pikkuserkkuni asuu usassa joten saisinko hänen kautta jotenkin työ - ja asumisluvat USA:han?


      • Gnarl

        Voitko kertoa sähköpsostissa (jos tiedät) miten ihan suomalainen voi helposti muuttaa jenkkeihin varsinkin losiin, jos työpaikka ei ole tiedossa heti?


      • Tyttö-1988

        HEi!

        Olen suunnitellut ystäväni kanssa muuttoa Los Angelesiin, mutta nyt kun olen noita lupa juttuja lueskellut niin näyttää todella vaikealta saada sieltä työ ja oleskelu lupaa.
        Suunnitelmana on kerätä niin paljon rahaa että voi asua siellä vuoden (maksaa vuokran kerralla) ja muut tarvittavat ruokarahat. Tavarat suomesta kontilla paikan päälle. Mutta joku mainitsi että jos voi todistaa että pärjää siellä 12kk niin voisi saada kyseiseksi ajaksi turistiviisumin ja paikan päällä voisi hakea työlupaa ja työpaikkaa? Suunnitelmissamme olisi mahdollisuuksien jäädä sinne jopa pysyvästi asumaan. Kiitoksia kaikille kaikesta mahdollisesta tiedosta. Olette todella avuksi.


      • tarjatuulik

        hei,

        olisin vailla apua, kuinka vaikeaa on päästä amerikkaan. mieheni on Filippiinin kansalainen ja oli 10 v siellä työssä. Tavattuamme ja mentyämme naimisiin, täällä suomessa 2007 elokuussa, päätimme että me muutamme usaan, mutta nyt mieheni on aloitettava alusta eli hakemaan oleskelulupa itselleen kanssa, koska luvat menivät umpeen kun hän oli poissa töistä suurimman osan aikaa filippiineillä koska hänen oli aluksi määrä tulla suomeen, suomessa on käynyt muutaman kerran. mieheni on jo laittanut oman hakemuksensa manilasta käsin, ja nyt hän neuvoi, että minunkin on laitettava paperit pian. ja mieheni tulee asumaan nyt ainakin vuodeksi suomeen, sillä käytäntö amerikoihin on että parin tulee asua ainakin yksi vuosi ennen kuin pääsee amerikkaan molemmat. onko näin? entä voinko minä laittaa hakemukset täällä suomessa usan suurlähetystön kautta, ja paljonko maksavat? minä ja kaksi poikaani olisimme lähdössä.ja onko hajua kuinka kauan pitäisi odottaa kunnes lupa tulee amerikkaan muutolle??
        vastaus [email protected]


      • Mikke077
        tarjatuulik kirjoitti:

        hei,

        olisin vailla apua, kuinka vaikeaa on päästä amerikkaan. mieheni on Filippiinin kansalainen ja oli 10 v siellä työssä. Tavattuamme ja mentyämme naimisiin, täällä suomessa 2007 elokuussa, päätimme että me muutamme usaan, mutta nyt mieheni on aloitettava alusta eli hakemaan oleskelulupa itselleen kanssa, koska luvat menivät umpeen kun hän oli poissa töistä suurimman osan aikaa filippiineillä koska hänen oli aluksi määrä tulla suomeen, suomessa on käynyt muutaman kerran. mieheni on jo laittanut oman hakemuksensa manilasta käsin, ja nyt hän neuvoi, että minunkin on laitettava paperit pian. ja mieheni tulee asumaan nyt ainakin vuodeksi suomeen, sillä käytäntö amerikoihin on että parin tulee asua ainakin yksi vuosi ennen kuin pääsee amerikkaan molemmat. onko näin? entä voinko minä laittaa hakemukset täällä suomessa usan suurlähetystön kautta, ja paljonko maksavat? minä ja kaksi poikaani olisimme lähdössä.ja onko hajua kuinka kauan pitäisi odottaa kunnes lupa tulee amerikkaan muutolle??
        vastaus [email protected]

        Ei, ei...
        Ainoa tapa saada työlupa USA:han on, että amerikkalainen ja amerikassa sijaitseva yritys hakee sinulle työlupaa eli haluaa palkata juuri sinut.

        Hakemuksen jälkeen sinä itse haet viisumia (H-viisumit) ja sen myöntää Suomen päässä US Embassy. Tuon rumban jälkeen pääset duuniin USA:ssa.

        Jos lähdet turistiviisumilla USA:han täytät lentokoneessa Visa Waiver maita koskevan vihreän lomakkeen, jossa jätetään ruksaamatta kohta "olen tulossa töihin tai hakemaan töitä" - tottakai jätetään ruksaamatta koska sinähän tulet turistina.

        Jos taas sitten haet töitä ja jäät siitä kiinni seurauksena on maasta karkoitus laittomana työntekijänä ja paluuta ko. maahan ei sitten kyllä enää ole. Sama koskee jos jäät maahan yli kolmeksi kuukaudeksi - sanktiona voi olla jopa 10 vuoden vierailukielto.

        Kannattaa noudattaa USA:n viisumimääräyksiä jos aikoo maassa oleilla ja ehkä jopa tehdä jonain päivänä töitä.

        Jos Sinulla käy niin hyvä tuuri, että saisit jonkun amerikkalaisen yrityksen hakemaan sinulle työlupaa ja saat viisumin: jos viisumi on L -viisumi se on määräaikainen ja työn päättyessä sinulla on 2 kk aikaa poistua maasta, jonka jälkeen et saa kolmeen vuoteen tulla maahan takaisin töihin. Jos saat H -viisumin voit vaihtaa työpaikkaa ja jopa sitten maassa pitempään työskenneltyäsi anoa oleskelulupaa. Oleskelulupa on ensin määräaikainen esim. ensin 5 kk, sitten 5 v ja lopulta saat green cardin, joka oikeuttaa asumiseen ja työskentelyyn maassa käytännössä ilman rajoitteita.


      • kadir

        terve! osaako kukaan sanoa onko miten helppoa tai vaikeeta saada töitä usasta tai työviisumin? ois tosi mahtava jos joku voi kertoa koko presessin tai avittaa parhaansa mukaan! ite olen kirvesmies ja en tiedä mistä ettiä töitä kirvesmiehen hommia! ottakaa ihmeessä yhteyttä.


      • satime_88

      • nimetön12222
        Mikke077 kirjoitti:

        Ei, ei...
        Ainoa tapa saada työlupa USA:han on, että amerikkalainen ja amerikassa sijaitseva yritys hakee sinulle työlupaa eli haluaa palkata juuri sinut.

        Hakemuksen jälkeen sinä itse haet viisumia (H-viisumit) ja sen myöntää Suomen päässä US Embassy. Tuon rumban jälkeen pääset duuniin USA:ssa.

        Jos lähdet turistiviisumilla USA:han täytät lentokoneessa Visa Waiver maita koskevan vihreän lomakkeen, jossa jätetään ruksaamatta kohta "olen tulossa töihin tai hakemaan töitä" - tottakai jätetään ruksaamatta koska sinähän tulet turistina.

        Jos taas sitten haet töitä ja jäät siitä kiinni seurauksena on maasta karkoitus laittomana työntekijänä ja paluuta ko. maahan ei sitten kyllä enää ole. Sama koskee jos jäät maahan yli kolmeksi kuukaudeksi - sanktiona voi olla jopa 10 vuoden vierailukielto.

        Kannattaa noudattaa USA:n viisumimääräyksiä jos aikoo maassa oleilla ja ehkä jopa tehdä jonain päivänä töitä.

        Jos Sinulla käy niin hyvä tuuri, että saisit jonkun amerikkalaisen yrityksen hakemaan sinulle työlupaa ja saat viisumin: jos viisumi on L -viisumi se on määräaikainen ja työn päättyessä sinulla on 2 kk aikaa poistua maasta, jonka jälkeen et saa kolmeen vuoteen tulla maahan takaisin töihin. Jos saat H -viisumin voit vaihtaa työpaikkaa ja jopa sitten maassa pitempään työskenneltyäsi anoa oleskelulupaa. Oleskelulupa on ensin määräaikainen esim. ensin 5 kk, sitten 5 v ja lopulta saat green cardin, joka oikeuttaa asumiseen ja työskentelyyn maassa käytännössä ilman rajoitteita.

        Olen kerran käynyt jenkeissä ja koneessa piti täyttää tuo turisteille tarkoitettu, mutta mitä jos ruksaakin sen "olen tulossa töihin tai hakemaan töitä" jos olet tosiaan menossa hakemaan töitä?
        Itsellä olisi tällainen tilanne. En oikein koskaan ole saanut töitä jos en ole mennyt paikan päälle kysymään Suomessakaan, koska ei ole juuri koulutusta. Onko tällaiselle mitään laillisesti oikein käytettyä mahdollisuutta mennä Jenkkeihin ja hakea paikan päällä töitä. Itse säästän sitä varten että voin tarvittaessa olla Jenkeissä 3kk ja hakea sinä aikana töitä. Lentoliput jokatapauksessa ostaisin meno-paluu. Niihinhän pystyy nykyään ottaan sen peruutusvakuuden, jos vaikka saisi paikan päältä hankittua työluvan.


      • vaiva..
        nimetön12222 kirjoitti:

        Olen kerran käynyt jenkeissä ja koneessa piti täyttää tuo turisteille tarkoitettu, mutta mitä jos ruksaakin sen "olen tulossa töihin tai hakemaan töitä" jos olet tosiaan menossa hakemaan töitä?
        Itsellä olisi tällainen tilanne. En oikein koskaan ole saanut töitä jos en ole mennyt paikan päälle kysymään Suomessakaan, koska ei ole juuri koulutusta. Onko tällaiselle mitään laillisesti oikein käytettyä mahdollisuutta mennä Jenkkeihin ja hakea paikan päällä töitä. Itse säästän sitä varten että voin tarvittaessa olla Jenkeissä 3kk ja hakea sinä aikana töitä. Lentoliput jokatapauksessa ostaisin meno-paluu. Niihinhän pystyy nykyään ottaan sen peruutusvakuuden, jos vaikka saisi paikan päältä hankittua työluvan.

        Ilman koulutusta ei kannata haaveilla USA:an muutosta muuten kuin aviopuolisona. Työviisumia einykyäään saa mihinkään duunar/toimihenkilöhommiin. Pitää olla ylempi korkeakoulututkinto ja työkokemusta eikä silloinkaaan helppoa.


      • Opiskelija1233
        vaiva.. kirjoitti:

        Ilman koulutusta ei kannata haaveilla USA:an muutosta muuten kuin aviopuolisona. Työviisumia einykyäään saa mihinkään duunar/toimihenkilöhommiin. Pitää olla ylempi korkeakoulututkinto ja työkokemusta eikä silloinkaaan helppoa.

        Mitäs sellaista reittiä pitkin jos hakee opiskeleen ja sinä aikana hakee duunia. Ehkä vaimonkin löytää samalla. On olemassa edullisempiakin opiskelumahdollisuuksia, esim toi EF kielikoulu. Uskon et aina löytyy reitit. Vaikka sitten laillisesti tai laittomasti.


      • ei voi
        Opiskelija1233 kirjoitti:

        Mitäs sellaista reittiä pitkin jos hakee opiskeleen ja sinä aikana hakee duunia. Ehkä vaimonkin löytää samalla. On olemassa edullisempiakin opiskelumahdollisuuksia, esim toi EF kielikoulu. Uskon et aina löytyy reitit. Vaikka sitten laillisesti tai laittomasti.

        tehda tyota muuten kuin rajoitetusti kampuksella. Tyoviisumia hakee aina amerikkalainen tyonantaja jonka on voitava todistaa etta maasta ei loydy tyontekijaksi sinunkaltaistasi huippuosaajaa.
        Jos jaat laittomasti maahan se merkitsee sita etta et voi enaa koskaan kayda Suomessa silla takaisin paluuta ei ole.
        Minkalaista "duunia" aioit hakea nyt korkean tyottomyyden aikana?


      • Jack Bauer
        Opiskelija1233 kirjoitti:

        Mitäs sellaista reittiä pitkin jos hakee opiskeleen ja sinä aikana hakee duunia. Ehkä vaimonkin löytää samalla. On olemassa edullisempiakin opiskelumahdollisuuksia, esim toi EF kielikoulu. Uskon et aina löytyy reitit. Vaikka sitten laillisesti tai laittomasti.

        Moi

        Tietääkö kukaan voiko USA:aan mennä opiskelemaan poliisiksi ja ehkä vielä hakemaan töitä? Entä jos ei saakaan töitä onko koulutus käypä Suomessa? Poliisien toimintahan on tunnetusti aika erilaista rapakon takana. Ja jos joku sattuu tietämään joitain poliisiopistoja länsirannikolla niin olisin kiitollinen tiedosta.


    • janille

      hei! Meillä on ollu vähän samoja ongelmia ton muutto häsäkän kanssa.. Laita meilillä sun yhteys tiedot niin jutellaa lisää.. [email protected]

    • Jotain kokenut

      Hei,erotkaa ja hakekaa puolisot yhdysvalloista (niitä saa netin kautta). Silloin myös oleskelu ja työlupa irtoaa eli Green Card! Jatko on sitten teidän käsissänne.

      • sama homma edessä

        Mitenkä teille nyt Jani sitten kävi?


    • L.A.

      Moro ! Oon itteki tässä sitä muuttoa Losii jo pitkänaikaa miettiny, mutta vastauksia useisiin kysymyksiini ei vain löydy eikä mitää hajuakaan mistä aloittaa tiedon etsiminen.. Joten näistä teidän vastauksista on ollut apua minullekkin että kiitos vain :)

      • Amia09

        Samat suunnitelmat minullaki ja kiinnostaa miten Janille kävi?
        Minulla samanlaiset suunnitelmat. Olisi tosi ihanaa, jos joku samanlaista suunnitellut tai läpi käynyt voisi ottaa yhteyttä..

        [email protected]


      • randomhemmo
        Amia09 kirjoitti:

        Samat suunnitelmat minullaki ja kiinnostaa miten Janille kävi?
        Minulla samanlaiset suunnitelmat. Olisi tosi ihanaa, jos joku samanlaista suunnitellut tai läpi käynyt voisi ottaa yhteyttä..

        [email protected]

        Aviopuolison pystyy ottamaan mukaan. Avopuolisoa ei. Se on siellä kuin kuka tahansa hiippari seurassasi.


    • KatjaK

      Liekkö tätä ketjua vielä joku lukee? Kovasti sunnittelen matkaa usaan, olin 12 vuotta sitten 11kk usassa turistina, eli 8kk laittomasti... Mites tuo matkustaminen sinne nyt onnistuu vai käännyttäävätkö kentällä takaisin?

      • 2

        Kysy lahetystosta.
        Kylla naurattaa nama USAaan lahtijat 'keinolla milla hyvansa' ihan kuin mamut tulossa Suomeen. Hyi, hyi!


      • Tiedoksi.
        2 kirjoitti:

        Kysy lahetystosta.
        Kylla naurattaa nama USAaan lahtijat 'keinolla milla hyvansa' ihan kuin mamut tulossa Suomeen. Hyi, hyi!

        Netistä löytyy tietoa haulla > Suomalsiet yhdysvalloissa.


        Muun muassa tälläistä tietoa.

        Suomi Ameriikka yhdistys.

        > Jäsenasiat.
        > Ajankohatista.
        > Suomi USA lehti.
        > Yhteystidot.

        Tässä lisää tietoa.

        http://www.sayl.fi/
        -------


      • usaan
        Tiedoksi. kirjoitti:

        Netistä löytyy tietoa haulla > Suomalsiet yhdysvalloissa.


        Muun muassa tälläistä tietoa.

        Suomi Ameriikka yhdistys.

        > Jäsenasiat.
        > Ajankohatista.
        > Suomi USA lehti.
        > Yhteystidot.

        Tässä lisää tietoa.

        http://www.sayl.fi/
        -------

        Pääseeko usaan töihin jos on käyny lukion ja ammattikorkeakoulun niin saako sieltä silloi helpommin töitä


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      222
      1910
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1699
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1496
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1189
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1100
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1065
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      4
      988
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe