Finnair rekry 2017 pt. 4

ryhmiksetkääk

Uuuus ketju taas!

248

2368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hihihihiiii

      Onnea kaikille jatkoonpäässeille! Seuraavaks ryhmikset, super jännä fiilis kyllä =D

    • Höh12345

      Mitä te jatkoon päässeet olette opiskelleet / missä olette työskennelleet? Itse valmistuin tänä keväänä ylioppilaaksi ja matkailuvirkailijaksi, panostin kaikkeni tähän hakemukseen, enkä siltikään päässyt ryhmikseen. :( Harmittaa todella paljon, mutta ensi kerralla sitten uusi yritys. Onnittelut teille kaikille jotka pääsi, pidän teille peukkuja että saatte kaikki paikat! :)

      • enskerrallasitten

        Moikka! Täällä yks 23 -vuotias kenellä jo 5 vuotta asiakaspalvelusta ja myynnistä kokemusta. Tässä haussa painotettiin hirveesti asiakaspalvelukokemusta (sitä oli siis pakko olla), eli oiskohan tämä se syy sun kohdalla, jos et oo kerenny vielä töitä tehdä? Eli nyt vaan töihin ja seuraavissa hauissa haet ja pääset!;)


      • Tsemppiäpudonneille

        Älä anna putoamisen lannistaa! <3 Ymmärrän, miten kurjalta se tuntuu, koska olen itsekin saanut monta kertaa hylsyn. Olen yrittänyt monta kertaa, jo noin 3 vuoden ajan. Olen päässyt vain pari kertaa ryhmähaastatteluun, ja nyt vasta ekaa kertaa Finnairin haastatteluun. Jatkat vaan sitkeästi yrittämistä, uusia hakuja on varmastikin tulossa! Sillä aikaa kerrytät lisää työkokemusta :)


      • Höh12345
        enskerrallasitten kirjoitti:

        Moikka! Täällä yks 23 -vuotias kenellä jo 5 vuotta asiakaspalvelusta ja myynnistä kokemusta. Tässä haussa painotettiin hirveesti asiakaspalvelukokemusta (sitä oli siis pakko olla), eli oiskohan tämä se syy sun kohdalla, jos et oo kerenny vielä töitä tehdä? Eli nyt vaan töihin ja seuraavissa hauissa haet ja pääset!;)

        Joo, voi olla että siitä jäi kiinni.. Mulla on vaan reilu vuosi respatyöstä kokemusta. :( Höh.


      • Höh12345
        Tsemppiäpudonneille kirjoitti:

        Älä anna putoamisen lannistaa! <3 Ymmärrän, miten kurjalta se tuntuu, koska olen itsekin saanut monta kertaa hylsyn. Olen yrittänyt monta kertaa, jo noin 3 vuoden ajan. Olen päässyt vain pari kertaa ryhmähaastatteluun, ja nyt vasta ekaa kertaa Finnairin haastatteluun. Jatkat vaan sitkeästi yrittämistä, uusia hakuja on varmastikin tulossa! Sillä aikaa kerrytät lisää työkokemusta :)

        Kiitos ihanasta kommentista! :) <3 Ehkä minäkin vielä joskus.


      • Aspaa

        Lukioaikoina tarjoilijan töitä ja myöhemmin asiakaspalveluammattiin valmistuneena niitä töitä nyt 4 vuotta takana, joista 2 kesätöitä.

        Tsemppiä, kyllä se siitä vielä! :)


      • Roosa996
        Höh12345 kirjoitti:

        Kiitos ihanasta kommentista! :) <3 Ehkä minäkin vielä joskus.

        Olen myös tämän vuoden ylioppilas,mutta pääsin ryhmiksiin. Asiakaspalvelukokemusta olen kerennyt kerryttää 16 vuotiaasta asti joten ehkä sen takia pääsin jatkoon


      • Hkomsy
        Roosa996 kirjoitti:

        Olen myös tämän vuoden ylioppilas,mutta pääsin ryhmiksiin. Asiakaspalvelukokemusta olen kerennyt kerryttää 16 vuotiaasta asti joten ehkä sen takia pääsin jatkoon

        Tai sitten sen takia et äitis tai isäs on töissä finnairilla?


      • Flyingelli
        Hkomsy kirjoitti:

        Tai sitten sen takia et äitis tai isäs on töissä finnairilla?

        Apua tuli itkunauru tästä kommentista :'D kypsää! Mistä näitä tyyppejä löytyy... Samaa kategoriaa kuin "your mama..." läpät mut vie huonompaa :D


      • Yhijjb
        Flyingelli kirjoitti:

        Apua tuli itkunauru tästä kommentista :'D kypsää! Mistä näitä tyyppejä löytyy... Samaa kategoriaa kuin "your mama..." läpät mut vie huonompaa :D

        Vähän huumoria peliin hei😂


      • flyingelli

        Haha se on juuri näin ;) Kirjaimellisesti siis nauroin koska läppä oli niin huono :D


      • Respastuertti
        Höh12345 kirjoitti:

        Joo, voi olla että siitä jäi kiinni.. Mulla on vaan reilu vuosi respatyöstä kokemusta. :( Höh.

        Hanki vaan lisää respakokemusta. Terveisin respa ja Finskin kurssin käynyt ei lentävä.


      • Roosa996
        Hkomsy kirjoitti:

        Tai sitten sen takia et äitis tai isäs on töissä finnairilla?

        Voi apua aivan muissa firmoissa kyllä ovat :DD onko ihmisillä näin paha olla kuin eivät parempaa sanomista keksi


    • Menikömuillakinnäin

      Pitikö muidenkin tehdä tunnukset ryhmähaastatteluaikaa varatessa? Vai olisiko pitänyt olla ne jo valmiina?

      Tuonnehan voisi kuka vaan keksiä tunnukset ja varata ajan...

      • jhkhkkhh

        juu piti tehdä


      • Lentämään

        Jep piti tehdä!


      • Nnnäin

        Facebookin kautta kirjauduin


      • Boarding

        Varausjärjestelmään piti luoda uusi tili ja uusi salasana. Vanhat eivät käyneet ja jos ilmoitit unohtaneesi salasanan, järjestelmä ei tunnistanut sähköpostiosoitetta. Ajanvarausjärjestelmä on eri kuin tehtävä-ja työnhakujärjestelmä, joten uusi tili salasanoineen on luotava. Minulla järjestelmä ehdotteli uutta tiliä luotaessa, että tarkoitanko ...com-sähköpostiosoitetta, jota minulla ei edes ole, mutta sain loppujen lopuksi luotua uuden tilin, kun jätin huomioimatta järjestelmän ehdotelmat sähköpostiosoitteestani.


    • Harmissaan

      Täällä kokemusta asiakaspalvelusta yli 10 vuotta. Mm. kosmetologina ja ravintolatyöstä. En päässyt haastatteluun. Harmittaa ihan sikana.

      Mietin, että oliko tatuoinnit syynä. Jos siis karsivat rankalla kädellä pois. Yksikään ei kyllä ole lähelläkään kiellettyjä alueita. Ja toinen on silmälasit. Jäi vaivaamaan, että ruksinko oikein. Eli on lasit ja ne on mulla -0,5 vahvuudella eli väliltä 5- -5 ja ruksin sen.

      Englannin tehtävä meni kyllä huonosti omasta mielestä eli voi kyllä olla myös se...

      Mutta paljon onnea kaikille jatkoon päässeille! :)

      • Hjklnbb

        Ruksit todella väärin jos näkösi on vain -0,5.... Nyt ruksit että se on 5,0!!!


      • Öög

        Hei, lohdutuksesi että ainakaan tuo silmälasit ei voinut olla se syy, koska minullakin se oli ruksittuna ja jatkoon pääsin. Ensi kerralla vaan uudestaan! :)


      • Hinppa

        Se tarkoitti että vahvuus on välillä -5 - 5 eli sallituissa rajoissa, ettei ole sitä 5 enempää plussaa tai miinusta eli ihan oikein raksittu ja niin minäkin tein ja jatkossa ollaan😊


      • Harmissaan
        Hinppa kirjoitti:

        Se tarkoitti että vahvuus on välillä -5 - 5 eli sallituissa rajoissa, ettei ole sitä 5 enempää plussaa tai miinusta eli ihan oikein raksittu ja niin minäkin tein ja jatkossa ollaan😊

        No hyvä, että ymmärsin sen silmälasijutun oikein. Koska noin sen ymmärsin kuin selitit :)

        Täytyy kokeilla ensi kerralla uudestaan :)


    • Ffyufgt

      Muissa keskusteluissa kirjoitetaan nollatuntisopimuksista. Tietääkö kukaan millaiset sopparit aiemmat kurssit ovat saaneet.

      • Hinppa

        Sellasta 110 tuntia per kk. Vahvasti uskon et tulevat saa kuitenkin samanlaiset koska liikennettä lisätään ja miehistöä tarvitaan.


      • Einiininnoissaan

        Mutta mikä on sopimus? Onko sopimuksessa määritetty minimituntimäärä?


      • Innoton
        Einiininnoissaan kirjoitti:

        Mutta mikä on sopimus? Onko sopimuksessa määritetty minimituntimäärä?

        Nollatuntisopimuksessa ei ole mitään tuntimäärää eli jos et tee yhtään tuntia et saa penniäkään.


      • Yghhg

        Eli aiemmilla kursseilla on myös allekirjoitettu vakkareille nollatuntisopimukset, niinkö?


      • Einiininnoisaaan

        Tarkoitin siis kysymyksen tuolle 110 tunnista puhuneelle eli oliko edellisessä haussa päässeillä myös nollatuntisopimus vai parempi? Minä tosiaan kerroin toisessa ketjussa yli 10 vuotta lentäneestä kaveristani, jolle sähköpostitse hakemuksen ja testin jälkeen tullut viesti tässä haussa, että nollatuntisopimus vain tarjolla.


      • Einiininnoissaan
        Yghhg kirjoitti:

        Eli aiemmilla kursseilla on myös allekirjoitettu vakkareille nollatuntisopimukset, niinkö?

        Mua kiinnostaisi tämä myös.


      • Nollaaa

        Kiinnostaa kans, mut ei kai ne maailmanluokan emot, jotka sinne on tarkan valintaprosessin kautta päässeet niin kehtais kertoa et saivat vain nolliksen. Tuollahan on aiemmissa ketjuissa vain käyty hehkuttamassa kuinka kaikki sai vakituiset.


      • Finskiläinen

        Viime syksynä ja tänä keväänä rekrytoidut ovat kaikki saaneet vakituiset, kokoaikaiset sopimukset. Kokoaikainen = 110h/kk.


      • R4--

        Tietääkseni meillä ei ole olemassakaan mitään nollasoppareita. Ainakaan SLSY:n TES ei tunne sellaisia.


    • Ghkugf

      Miten kävi muille ennen lentäneille? Itse pääsin lentänyt aiemmin, tosin kauan sitten enkä finskillä.

      • KivaAla

        Suurin osa valituista tulee olemaan taas varmaan sellaisia, jotka ei ennen lentäneet. Niinhän on ollut viimeisimmissä hauissa. Olikohan viimekskin vain yksi kurssi kokeneille ja kokemattomille varmaan sata. Eli paremmat mahikset on tuonne päästä ihan ilman lentokokemusta.


    • Silmälasikäärme123

      Mulla näkö huonompi kuin -5 ja silti tuli ryhmähaastattelukutsu :) olen tehnyt aiemminkin lentoemännän töitä toisessa yrityksessä mutta vain lyhyen aikaa.

    • Mietinvaan

      Oliko hakemuksessa erikseen kohta, jossa kysyttiin että onko mahdolliset tatuoinnit kielletyllä alueella vai kysyttiinkö siinä vaan yleisesti tatuoinneista? Kun ei enää muista :D

      • lentämään

        Mulla on sellanen kutina että kysyttiin vaan tatuoinneista yleisesti. :D


    • Lentoemo2000

      Nollatuntisopparin Finnair haluaisi kaikille uusille aluksi, mutta kuulemma liitto ei ole tähän suostunut. Älkää siis uskoko kaikkea mitä täällä kirjoitetaan....

      • Einiininnoissaan

        No mutta ihan oikeasti tälle lentäneelle kaverille oli näin ilmoitettu. Ei tarvitse uskoa, jos ei halua.


      • Myöslentävä

        Minäkin olen lentänyt melkein 10v, sain kutsun haastatteluun, enkä todellakaan ole saanut tuollaista sähköpostia. Miksi ihmeessä vain joillekin hakijoille lähetettäisiin ylimääräistä infoa? Ehkä kaverisi on kuullut huhua (ja huhuja ja kuulopuheita ilmailualalla riittää, trust me) asiasta muuta kautta ja jostain syystä väittää saaneensa sähköpostia, jotta vaikuttaisi uskottavammalta. Pyydä häntä näyttämään se viesti ☺


      • Hghccde

        Onko se sähköposti ylipäätään lähetetty viralliselta taholta. Tyypillä voi olla kaveri Finnairilla töissä ja vaikka viesti on ehkä lähetetty työsähköpostista niin se ei ole virallinen tiedote.


    • Kumvaintietäisi

      Onko kukaan vielä kysynyt siellä Ask.fm näistä soppareista? Itse olen kanssa kullut ystävältäni joka lentää Finnairilla, että tämmöistä "nollasopimusta" olisi kai ollut suunnitteilla mutta SLSY esti asian.

      • Kysyttyon

        Mä laitoin sinne kysymyksen aiheesta perjantaina, mutta eivät ainakaan vielä ole vastanneet.


    • Einiininnoissaan

      No onpa mielenkiintoista. Mulla ei tosiaan ole mitään epäilystä kaverini puheista. Ovatkohan kokeilleet kepillä jäätä (siis Finnair)? Vai oikeasti tarjoavat kaikille nollasopimusta?

      Itse joka tapauksessa päätin olla jatkamatta prosessia eli en varaa ryhmähaastatteluaikaa, vaikka kutsun sain. Onnea jatkoon hinkuville! :)

    • Saikkari2

      Nyt voi olla hassu kysymys, mutta kysynpä silti :) Onko sairaanhoitajana työskentely asiakaspalvelua? Olen siis ammatiltani sh ja hakemuksessa laitoin ettei minulla ole kokemusta asiakaspalvelutyöstä, jotenkin ajattelin ettei sh:n työ lukeudu siihen mutta toisaalta, miksi ei...? :D

      • Lentämään

        Kyllä se minusta on asiakaspalvelua parhaimmillaan :D


      • Tulevalentoemäntä

        On asiakaspalvelua! Tuota taidettiinkin kysyä ask.fm:ssa. Paljon on hoitajia lentävässä henkilökunnassa :)


      • Saikkari2

        Voi että, vastasin että ei olis asiakaspalvelukokemusta vaikka olen hoitajana ollut jo useamman vuoden :( Ei tullut kutsua jatkoon, en tosin tiedä vaikuttiko tää mitenkään...


      • Kylläkylläk

        Vaikutti, koska asiakaspalvelukokemus oli pakollinen.


      • sjaja

        Tulevaisuuden varalle: työtä hakiessa kannattaa lukea ja ymmärtää hakuilmoitus.


      • Saikkari2

        Joku täällä kirjoitti, että tässä alkuvaiheessa henkilökohtaisia hakemuksia ei vielä edes käydä läpi - näin ollen asiakaspalvelukokemuksen "puuttuminen" ei olis tullut ja ilmi ja toisaalta jos hakemus olisi käyty läpi olis vuosien kokemus hoitajana olosta tullut ilmi? 🤔

        sjaja, sinulle vinkiksi: jollei sinulla ole mitään positiivista kommentoitavaa, on huomattavasti viisaampaa olla kommentoimatta ollenkaan. Hakuilmoituksessa ei missään kohtaa käyty läpi mitkä ammatit luetaan "asiakaspalveluammateiksi".


      • sjaja

        Anteeksi, jos kommenttini oli liian negatiivissävytteinen. Mielestäni se oli samankaltainen vinkki kuin sinunkin vinkkisi minulle :) Näen kuitenkin positiivisena, että elämässä tehdään virheitä ja niistä voi oppia.

        Eiköhän ne hakemukset ole jollain tavalla käsitelty esim. koneellisesti. Jos siis oli merkannut, että ei ole ollenkaan asiakaspalvelukokemusta, niin putosi varmaankin sen vuoksi jatkosta. Hakuilmoituksessa sanottiin, että asiakaspalvelukokemusta vaaditaan. Se on totta, että ei ole itsestäänselvää, minkä työn työnantaja laskee asiakaspalvelu- tai myyntikokemukseksi. Tällöin se olisi kannattanut selvittää etukäteen.


      • Saikkari2

        Niin, jos hakijoita on paljon ja vain murto-osa valitaan, olis täysin ymmärrettävää että alkuvaiheessa karsinnat on tehtävä rankalla kädellä ja ettei henk.koht. hakemuksiin välttämättä siinä vaiheessa ole resursseja perehtyä sen tarkemmin tai alkaa selvittelemään työhistoriaa sen tarkemmin jos hakija on vastannut ettei omaa asiakaspalvelukokemusta.

        Pohdin hakemusta tehdessäni lasketaanko hoitotyö asiakaspalveluksi ja netistä en saanut asiaan yksiselitteistä vastausta. Toki jos asiaa olisi kysynyt suoraan Finnairilta olisi selventävän vastauksen ehkä saanut. Itse koen ison sairaalan vuodeosastolla tekeväni hoitotyötä, jossa toki potilaan ja myös omaisten "palvelu" on merkittävässä osassa, mutta en miellä työtäni asiakaspalvelutyöksi. Jos ajatellaan, että asiakaspalvelulla haetaan kokemusta työskentelystä erilaisten ihmisten kanssa haastavissakin tilanteissa, on hoitotyö asiakaspalvelua parhaimmillaan(/pahimmillaan).


      • Entiedäenäämissämättää

        Minulla on n. 10v asiakaspalvelu- ja myyntikokemusta, lisäksi ilmailualalta ja lentämisestä. En päässyt jatkoon... joten ei tainnut asiakaspalvelu- tai alan kokemus olla meriitti...


      • Oliskose
        Entiedäenäämissämättää kirjoitti:

        Minulla on n. 10v asiakaspalvelu- ja myyntikokemusta, lisäksi ilmailualalta ja lentämisestä. En päässyt jatkoon... joten ei tainnut asiakaspalvelu- tai alan kokemus olla meriitti...

        Ikä??


      • Entiedäenäämissämättää

        Varmaankin liikaa :-I Mites muut, jotka ei enää parikymppisiä... jatkossa vai ei?


      • Jatkoon

        Ikää 37v. ja jatkossa. Tiedän edellisessä haussa myös loppuun asti päässeen viisikymppisen, joten iästä ei ole kysymys.


      • orvok

        Kiva kuulla!


      • Ikärasismiala
        Jatkoon kirjoitti:

        Ikää 37v. ja jatkossa. Tiedän edellisessä haussa myös loppuun asti päässeen viisikymppisen, joten iästä ei ole kysymys.

        No kuule ihan varmasti on myös iästä kysymys tässä haussa!


      • aika-vanhaa

        No ei varmasti ole iästä kysymys! Viime vuonna pääsin ja nytkin pääsin ryhmähaastatelun - ikä on 46!!


      • Uuuuuuuuuuuuuu

        Työkokemuksesta ja kielitaidosta ei ainakaan ole kysymys.


    • Yrittänyttäeilaiteta

      Varmaan monen asian summa. Ei voi tietää, jos ei vaikka persoonallisuusosion tulos mätsännyt. Olisi mukava kuulla minkä ikäisiä ihmisiä ja kuinka pitkällä asiakaspalvelukokemuksella on mennyt jatkoon.

      En päässyt jatkoon. Mulla alle vuosi asiakaspalvelukokemusta enkä ole enää kakskymppinen. Tietysti koitin kirjoituskohdissa mahdollisimman hyvin painottaa muusta työkokemuksestani tähän työhön sovellettavia taitoja..mutta jos niitä ei kukaan lukenut..

      • Entiedäenäämissämättää

        Juu, en ole parikymppinen minäkään.... kolmatta kertaa yrittänyt, tuskin pääsen koskaan, ja vaikee tässä enää olis itsevarmaa "esittää" jos enää koskaan haastatteluihin pääsisi...


      • finskille

        Itse pääsin jatkoon, olen 21v, ja asiakaspalvelukokemusta n.3,5vuotta. :)


    • Iikkka

      Itsellä työkokemusta asiakaspalvelusta 16 vuotta. Testissä enkun osio ja looginen päättelykyky sujui helpommin kuin ne muut.

    • kikikikikiki

      Tietääkö kukaan, onko kilpirauhasen vajaatoiminta este työllistymiselle? Sopiva lääkitys on ja arvot ovat olleet tosi hyvät jo muutaman vuoden.
      Trafin mukaan ei ole este, mutta voiko Finnairilla olla tiukemmat kriteerit?

      • lentämään

        Mulla on kanssa kilpirauhasen vajaatoiminta ja ihan balanssissa ollut jo useamman vuoden lääkityksellä. Uskoisin, että ei ole este! :)


    • Jännittävää

      Muistaako kukaan oliko ilmoituksessa mainittu, koska kurssi pidetään? JOS kävisi niin onnellisesti, että pääsee jatkoon. Itsellä kuitenkin irtisanomisaikaa... Tsemppiä kaikille!

      • lentämään

        Muistaakseni jossain oli maininta että kurssit alkaisivat keväällä ja kesällä. :)


      • ssoe
        lentämään kirjoitti:

        Muistaakseni jossain oli maininta että kurssit alkaisivat keväällä ja kesällä. :)

        Muistelisin kanssa että jossain luki kurssien alkavan maalis-huhtikuussa? Olisi kiinnostavaa tietää näiden tarkempia aikatauluja.


    • gdsgffdgfd

      Nyt näyttäisi siltä että reippaat 800 on varannut ajan ryhmiksiin... Osa ei ilmeisesti varaakkaan vaikka pääsi.

      • paljonkohan

        Katsoin kanssa sama... hmm mielenkiintoista! Paljonkohan valitaan yksilöhaastiksiin?


    • sdfdsfds

      LAiton ask.fi:hin kyselyä nollasopimuksesta... Ovat vastanneet yhteen uuteen kysymykseen mutteivät siihen... Mitäköhän se kertoo

    • dfgfgdfdf

      Onko aiemmissa yksilöhaastatteluissa ollut niin että myös se aika varataan itse?

    • ssoe

      Onko kenelläkään muistikuvaa/ tietoa koska yksilöhaastatteluja pidetään?

      • ssoe

        näköjään ask.fm foorumille oli vastattu tähän, tammikuun ekalle viikolle arvioivat yksilöhaastatteluja


    • flyingelli

      juuri bongattua tietoa ask.fm joka katkaisee siivet noilta 0h sopimus huhuilta

      Netissä liikkuu huhuja, että kurssilta valmistuville on tarjolla nollatuntisopimus. Onko tämä totta?
      Hei, ei ole. Finnairin Inflight Customer Service-osastolla ei ole tällä hetkellä nollatuntisopimuksia käytössä.

      • Siivetsiivet

        Niimpä. Ei "tällä hetkellä", mutta kuinkas on, tuleeko nyt rekrytoitaville sellainen nollatuntisopimus???


      • Tiedonhakukunniaan
        Siivetsiivet kirjoitti:

        Niimpä. Ei "tällä hetkellä", mutta kuinkas on, tuleeko nyt rekrytoitaville sellainen nollatuntisopimus???

        No ei tule, siihenkin asiaan on vastattu samassa paikassa.

        "Millaista vakituista sopimusta meneillään olevassa Cabin crew- haussa tarjotaan tuntimäärien osalta (kokoaikainen tai osa-aikainen vähimmäistuntimäärä tai ns. nollatuntisopimus)?
        Olemme rekrytoimassa henkilöstöä toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen kokoaikaiseksi 110h/kk-sopimuksella."


      • Hmmmmmmm

        Voidaankohan näitä soppareita ajan kuluessa muuttaa lähemmäs nollasopparia? Hope not...


      • Eijatkoon
        Hmmmmmmm kirjoitti:

        Voidaankohan näitä soppareita ajan kuluessa muuttaa lähemmäs nollasopparia? Hope not...

        Tessineuvottelut käynnissä. Jostain ne säästöt on taas revittävä.


      • flyingelli

        Jos allekirjoittaa toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen 110h kk niin aika laitonta alkaa sellaista muuttamaan :D


      • Kysyvaikkaäidiltäs
        flyingelli kirjoitti:

        Jos allekirjoittaa toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen 110h kk niin aika laitonta alkaa sellaista muuttamaan :D

        Sopimuksia muutetaan joka tessikierroksella.


      • flyingelli

        Varmasti muutetaan, kummallista olisi jos neuvottelukierrosten päätteeksi ei mikään muuttuisi :) Mutta työsopimuksen muuttaminen 110h:sta lähemmäs 0h sopparia tes-neuvottelujen tuloksena? I don't think so :D :D :D Uskon että tässä rekryssä saa olla luottavaisin mielin ja uskoa lupausta työtunneista, vaikka uusi neuvottelukierros käynnissä onkin ;)


      • Elämänkevätt
        flyingelli kirjoitti:

        Varmasti muutetaan, kummallista olisi jos neuvottelukierrosten päätteeksi ei mikään muuttuisi :) Mutta työsopimuksen muuttaminen 110h:sta lähemmäs 0h sopparia tes-neuvottelujen tuloksena? I don't think so :D :D :D Uskon että tässä rekryssä saa olla luottavaisin mielin ja uskoa lupausta työtunneista, vaikka uusi neuvottelukierros käynnissä onkin ;)

        👶🏻👼🏻😀😀niinhän ne uskoi vuoden 2008 kurssille päässeet, että töitä saisivat😀😂😁😀😂😁


      • Öhömöhöm
        Elämänkevätt kirjoitti:

        👶🏻👼🏻😀😀niinhän ne uskoi vuoden 2008 kurssille päässeet, että töitä saisivat😀😂😁😀😂😁

        Niin vuonna 2008!! Haloo, melkein 10 vuotta lipunut ohitse. Ajat muuttuu ja tässä tapauksessa luvassa isoja konehankintoja niin henkilökuntaa tarvitaan?


      • flyingelli

        Joo ihan maalaisjärjellä kun ajattelee niin en nyt isoimpana uhkana pitäisi tässä kohtaa sopimusten muuttamista 110h --> 0h. Reittien määrä kasvaa, kalustoa lisätään, henkilökuntaa eläköityy, suuret rekryt.. Mikään noista faktoista ei ainakaan omaa mieltä saa kirveelläkään ajattelemaan että tes-neuvotteluissa kannattaisikin pienentää henkilökunnan soppareita? ;)


      • St2008
        Öhömöhöm kirjoitti:

        Niin vuonna 2008!! Haloo, melkein 10 vuotta lipunut ohitse. Ajat muuttuu ja tässä tapauksessa luvassa isoja konehankintoja niin henkilökuntaa tarvitaan?

        ....niin silloinkin oli isoja konehankintoja.


    • Mitämahtaatapahtua

      Koitin googlettaa aiempia ketjuja ryhmähaastiksista ja aihetta ei ollut kukaan suostunut kertomaan vuosi sitten. Sitä oli vaan mainostettu, että oli ollut itsensä esittely, ryhmätyö ja sen esittely. Myöskin joku aihe, joka ollut todella vaikea ja asiaan kuulumaton?? Mitäköhän se on siis mahtanut olla :o

      • Tulevalentoemäntä

        Asiakaspalveluun liittyi :)


    • Einiininnoissaan

      Oho! Ymmärsiköhän se mun kaveri sitten väärin vai mitä ihmettä on tekeillä? Oli oikeasti huolissaan, että jos jääkin tyhjän päälle nollasopimuksen vuoksi töiden jäädessä liian vähäisiksi.

    • Lapaniina

      42 ja jatkossa..

    • Ee00

      830 on varannu ajan ryhmiksii!

    • sfafsaaf

      MIssäköhän vaiheessa sen Med-kysely tulee? Eikö se viime haussa ollut ennen ryhmähaastatteluita?

      • gdgdf

        tänä vuonna veikkaisin ryhmisten jälkeen tai siis siltähän se taitaa näyttää:D jotenkin varmaan ryhmisten ja med1 perusteella pääsee jatkoon. Mut selkeesti muuttunut hakuprosessi verrattuna aikaisempiin vuosiin.


    • tulevaemo

      Joku olikin ask.fm:ssä kysynyt, onko muualta Suomesta (esim. Oulu tai Rovaniemi) työskentely mahdollista Finnairilla ja vastaus oli jotenkin niin että mahdollista on. Toki kurssi järjestetään Vantaalla jolloin oleskelua on paljon. Tietysti myös jokin asunto/solu tms. vaaditaan koska Helsinki-Vantaa on base. Onko täällä Norralla työskenteleviä lentoemäntiä, osaatteko sanoa onnistuuko tämä myös siellä? Eli töissä kulkeminen kauempaa? Jos myös jollakin Finnairilla työskentelevällä on asiasta tarkempaa tietoa, niin olisin kiitollinen vastauksista. Itselläni meni tämä Finnairin haku nyt ohi, mutta onneksi uusia hakuja tulee varmasti vielä ja myös Norra olisi vaihtoehto, jos kulkeminen kauempaa on mahdollista.

      • Kaikkionmahdolllista

        Kyllähän noita näkee, jotka asuu kauempana, mutta ei käy kateeksi enkä itse kyllä rupeaisi moiseen. Siinä menee vapaapäivistä iso osa matkoihin.


      • tftfyguguiigu
        Kaikkionmahdolllista kirjoitti:

        Kyllähän noita näkee, jotka asuu kauempana, mutta ei käy kateeksi enkä itse kyllä rupeaisi moiseen. Siinä menee vapaapäivistä iso osa matkoihin.

        ja se pienikin palkka... matkat maksetaan omakustanteisesti jos base on helsinki vantaa.


      • Matkakorvaukset

        Vaikuttaa veroprosenttiin jos ajelee esim. yli 100km eestaas töitten takia päivässä. Eli palkkaa jää enemmän käteen silloin so to speak.


      • R4--

        Oon lentävä finnairilainen, kulkenut itse jo vuosikausia Pirkanmaalta, omalla autolla. Yhtiö ei erityisesti kompensoi meitä pitkämatkalaisia (kotimatkakorvaus tulee tietyissä tilanteissa, mutta max 35 km matkalle kentältä) eikä mitään poikkeuksia tai helpotuksia ole olemassa kulkemiseen eikä esim. päivystämiseen. Omakustanne siis. (Verottaja saattaa antaa tietenkin verovähennyksen työmatkoista, mutta se on sinun ja verottajan välinen asia.)

        Matkaan on varattava joka kerta reilusti "sattumanvaraa". Päivystysvuoroissa on oltava korkeintaan 60 minuutin matkan päässä kentältä, ja käytännössä jonkinlainen yöpaikka täytyy myös olla lähempänä pääkaupunkiseutua, koska on ihan mahdotonta ajaa esim. neljän tai viiden klo 04-06 alkavan aamuvuoron putkessa joka aamu kentälle monen sadan kilometrin päästä. Työkunnossa on oltava joka lennolla myös vireystilan osalta.

        Julkisiin ei oikein voi luottaa, koska töihin on ilmoittauduttava ajallaan säällä kuin säällä työvuorolistan mukaisina aikoina. Lisäksi kotiin pääsemisen ajankohta on käytännössä joka kerta epävarma siihen asti, kun olet päässyt koneesta ulos!


    • sdufhidsfhiods

      ONko kellään mitään rikkeitä jotka saattaisivat olla esteenä kulkulupaa hakiessa? Itselläni sakot vuosien takaa, koituuko kohtalokseni?

      • kentällä

        Ylinopeudesta annettu rikesakko ei ainakaan


      • kentällö

        Oho viesti karkasi käsistä. Siis ei ainakaan haittaa. En tiedä muista sakoista.


      • R4--

        Sääntöjen ymmärtäminen ja noudattaminen on yksi tärkeimmistä cabin crewn kompetensseista, joten periaatteessa kaikki poliisin rekistereistä löytyvät rikokset, jotka antavat ymmärtää jotain muuta, voivat olla esteenä. Lisäksi kulkulupaa lentoasema-alueelle myönnetä henkilölle, jota ei voida katsoa rekistereistä löytyvien tietojen perusteella luotettavaksi; mitä se sitten tarkoittaakaan.


    • Krissss

      Ylihuomenna haastattelu. Jännittää hieman mitä tulee kokemaan :)

    • MuchWorkNoMoney

      Onnea kaikille haastatteluihin menijöille ja teille jotka tulette valituksi.
      Muistakaa jo nyt etukäteen, että töitä on paljon ja palkkaa saa vähän.
      Vanhemmat lentoemännät ja stuertit lentävät aivan eri sopimuksilla, ja siksi heillä aivan erilaiset/korkeammat tulot, sekä enemmän vapaata.
      Uusien TES tarkoittaa että työtä tehdään rakkaudesta lentämiseen ja enimmäisenä kannattaa hankkia penninvenyttäjän-käsikirja
      Kaikki huvittelut ja shoppailut maailmalla kannatta jo tässä vaiheessa unohtaa.

      • Moneyisnteverything

        Jee Onnea ja TSEMPPIÄ hurjasti, kohta lähtee haastikset käyntiin!

        Itselle on tärkeää tehdä mielekästä työtä mukavassa työympäristössä. Nykyisessä duunissa parempi palkka mutta työt seuraa koko ajan kotiin ja vapaita pidetään kun on hiljaisempaa. Nykyään arvostan vapa-aikaa todella paljon ja olen siitä valmis jopa "maksamaan"


      • Niinettänäinettä

        Oon ymmärtänyt, että viikossa noin 9 vapaapäivää? Mikä on enemmän kuin tavallisesti


      • Tasoataso
        Niinettänäinettä kirjoitti:

        Oon ymmärtänyt, että viikossa noin 9 vapaapäivää? Mikä on enemmän kuin tavallisesti

        Tää oli paras😂


      • Ellilentää

        Mitäs tähän sanoo "flyingelli"? Onk taas laitonta?😂😇


      • flyingelli

        :D :D Mitäs tossa nyt on laitonta ;)


      • Aivotnukkumassa
        Niinettänäinettä kirjoitti:

        Oon ymmärtänyt, että viikossa noin 9 vapaapäivää? Mikä on enemmän kuin tavallisesti

        HAHHA siis kuukaudessa :D


      • Mitäpämieltä
        flyingelli kirjoitti:

        :D :D Mitäs tossa nyt on laitonta ;)

        Mitä mieltä siitä, että vanhat emot saa paljon enempi palkkaa...
        Onko laillista elli?


      • Tätäköseon

        Se ainakin on varmaa, että paremmaksi ei tessi muutu, kun TAAS säästösuinnitelmaa pukkaa.


      • LaillistaOn
        Mitäpämieltä kirjoitti:

        Mitä mieltä siitä, että vanhat emot saa paljon enempi palkkaa...
        Onko laillista elli?

        On laillista, heillä voimassa vanha työsopimus,se on sama touhu monella muullakin lentoyhtiöllä nykyisin.


      • flyingelli

        Ihan laillista taitaa olla jos vanhan tessin mukaan saa palkkaa? Jännittäviä kysymyksiä taas esillä ellille, haiskahtaa aika Trollille ;) :D * ottaa popparit esiin ja nauttii showsta" Peace <3


      • R4--

        Oon lentänyt pian 10 vuotta Finnairissa, ja oon siinä "ylemmässä" TES:n palkkataulukossa, koska olen SCC-kelpuutettu. Eipä näilläkään tuloilla juuri erityisesti shoppailla eikä juhlita, ja töitä saa kyllä tehdä...

        Sen verran korjaan aiemmin kerrottua, että _vapaapäivät_ määräytyvät kaikille ihan samoilla kriteereillä, eli jos lennät samat lennot, tulee aivan samat vapaat!

        Ja sitten korjaan vielä myös sen, että kyllä kaukoliikenteessä ehdimme hyvin kohteessa rentoutumaan esim. juoksulenkille, salille, syömään ravintolaan, vaikka perillä ei yleensä vuorokautta pidempään oleskellakaan! Oman kehon rytmiikat (uni, ruoka, liikunta kohteessa) oppii, kun kokemusta kertyy.

        Työ on raskasta, kyllä. Kaikkien näiden vuosien jälkeenkin todella rakastan tätä duunia ja olen siitä todella innostunut, koska lentäminen (siis ihan tapahtumana sinällään) on mahtavaa ja meillä on tosi hyvät tiimit töissä lennoilla niin cabinissa kuin ohjaamossa. Ja on upeeta kun uutta verta saadaan pitkästä aikaa mukaan!! :-) Tervetuloa!


      • R4--
        flyingelli kirjoitti:

        Ihan laillista taitaa olla jos vanhan tessin mukaan saa palkkaa? Jännittäviä kysymyksiä taas esillä ellille, haiskahtaa aika Trollille ;) :D * ottaa popparit esiin ja nauttii showsta" Peace <3

        Ihan laillista on, ja asia sovittu yhtiön ja SLSY:n välillä. Finnairissa työehtosopimuksia on vain yksi, mutta TES:ssä on nykyisin määritelty kaksi eri _palkkataulukkoa_: Tasoltaan korkeampi taulukko SCC-kelpuutetuille (SCC-kelpuutettu = kelpuutettu toimimaan matkustamon esimiehenä lennolla) ja alempi taulukko ei-SCC-kelpuutetuille, jollaisia uudet lentämään tulijat luonnollisesti ovat, koska SCC-kelpuutus annetaan vasta lentokokemuksen kerryttyä.


    • Unelmaankohti

      Ilmoittakaa millasta oli haastattelussa. Kaikkille paljon taemppiä! Itsellä aika ensi viikolla :D

    • Jdjdjjdjd

      Tietääkö kukaan, onko se ryhmähaastattelu suomeksi vai englanniksi? Vois vähä valmistautua..

      • ininglisghhh

        enkuks .. 8|


      • Jdjdjjdjd

        Okei.. Miten jännää D: iik!


      • Huomennahaastattelu

        Sanopa muuta!


      • ssoe

        jännää!!! :P Toivottavasti ei mene lukkoon :l On ihan ok enkku mutta jännittäessä (ja jos on vaikka vaikea aihe/ tehtävä) voi olla välillä hakemista :l


      • kdjfklsjfkldsjkfls

        niiinpä. yrittää vaan miettiä sitä kivana keskusteluna uusien ihmisten kanssa ja unohtaa, että on "koetilanne" kyseessä! Ryhmätyöskentelyä ne kattoo varmasti pääasiassa siinä :)


    • jännittttääää

      huomenna haastattelu käääääääääk!!!!!!!!

      • lentämään

        Sama!!! Jännittää!


    • dsfdf

      reiluuden nimissä ei sit kerrota täällä et mitä oli aiheina yms ;) ? Toki fiiliksiä jaetaan mut sillä tavalla sit sen sisällön suhteen että kaikki ois samalla viivalla!

      • lentämään

        Samaa mieltä! Kaikkien on oltava samalla viivalla :)


    • Parkkejako

      Kertokaa millaista oli ja oliko siellä miten parkkipaikkoja? Vai millä menette sinne? :)

      • lentämään

        Itse menen bussilla! :)


      • Roosa996

        Löyty erittäin hyvin parkkipaikkoja!


    • tsemppiä

      Mitä ajattelitte pukea haastatteluun? Tästä oli esitetty kyssäri tuolla ask.fm sivuilla

      Hei, miten ryhmähaastatteluun kannataa valmistautua? ja mitä pukea päälle? Aiemmassa vastauksessa kirjoititte siisti arki asu, mutta olen kuullut että yleistä on pukea finnairin haastatteluun puku?
      Hei, siistit arkivaatteet riittävät.

      Tsemppiä kaikille :)!

      • kldsksfkfdök

        smart casual tyylillä itse menossa. jakku, siistit housut, nuttura/ponnari, hillitty meikki ja avokkaat (sukkahousut alla)


      • Vieras12345666

        Siistit vaatteet riittävät. Viimeksi vähän huvitutti, kun näki tyttöjä jakkupuvut päällä, korkkarit jalassa ja kireet nuttura päässä. Tosiaan smart casual riittää ja kannattaa olla oma itsensä niin hyvin menee :)


      • Ettäniin

        No aika moni niistä nutturapäisistä korkkaritytöistä pääsi lentoemännäksi ;)


      • Vieras12389053

        Totta niin pääsi :) Pointti tässä olikin, että he ketkä miettivät mitä laittaa päälle niin ne jakkupuvut ei ole pakolliset ;)


    • Epätoivossa

      Nyt alkoi ahdistamaan nuo terveyskyselyt.. Mulla ollut viimeisen kahden vuoden aikana paljon sairastelua (tosin nyt kaikki takana päin), ennen en oikeastaan koskaan sairastellut. On ollut yksi leikkaus (sisäelin petti, ei enää voi aiheuttaa harmia) sekä toinen pidempiaikainen sairaus. Sitten työpaikan sisäilmaongelmista johtuen paljon sairastelua...

      Nyt tosiaan ei ole enää mitään, mutta mahtavatko haluta tällaista sitten sinne :( Kuinkas todistan, että olen nyt täysin ok?

      • Epätoivossa

        Esim leikkauksesta tuli noin kk sairaslomaa... näyttää tosi pahalle ne sairaslomapäivälukemat, vaikka oikeasti vaan pari sairautta ollut...


      • Epätoivossa

        Jätän ryhmiksen väliin, koska terveyskyselyä en läpäise :( Luin trafilta, että kys leikkaus on este, vaikka lääkityksellä ei oireita tulekaan...


    • Kysymysss

      Pitääkö toimitta viimeiseltä 2 vuodelt kaikki sairaskeromuket vai?

      • Ööhmistä

        Mistä mä haen sellasia, kun olen ollut yrittäjänä - eli ei työterveyttä eikä kyllä yhtään sairaslomiakaan?


      • Turhauttavaaa

        No sieltä, missä olet lääkärissä käynyt. Toki omakannaata nekin löytyy, saakohan sieltä tulostaa? Mulla nimittäin todistuksia työterveydestä, sairaalasta ja yksityiseltä...


      • Kdleofkxld

        Mäkin olen yrittäjä ja haen sieltä missä olen lääkärissä käynyt. Taitaa olla yksi käynti kahden vuoden aikana eli ei paljon näytettävää lääkärikerroista :D


    • dfdfsdsfdf

      Kertokaas haastattelussa käyneet, millasta oli? Ja oliko enkku? Sen voi varmaan paljastaa, ei tässä kukaan ehdi kielitaitoaan parissa päivässä petraamaan niin että olisi etulyöntiasemassa.

    • Finskille

      Haastattelussa jo olleet, kerrottiinko rekryprosessin jatkosta? Koska tulee tieto jatkoonpääsystä/hylsystä? :)

    • Enosaasanoamitenmeni

      Millanen fiilis jäi ihmisillä ryhmiksestä??? XD

    • Kdöslfv

      Meille ainaki haastattelussa sanottiin, että meillä on vaitiolovelvollisuus.

      • Laskjssjjs

        Niin niiden asioiden suhteen mitä puhuttiin mutta kyllä varmaan fiiliksistä saa puhua


    • Lilian246

      Marraskuun aikana tulee vastaus jatkoon pääsystä. Itse ryhmähaastattelusta en halua sanoa mitään, kuten haastattelijat toivoivat. Hyvin meni, ehkä ;)

    • dgdfgfddfsd

      Ilmaantuivatko kaikki ilmoittautuneet paikalle vai huomasitteko että joku olisi jäänyt tulematta?

      • Kskskdj

        Meiltä puuttu 1


    • K12125

      Tarviiko haastatteluun viedä jotain todistuksia? Työ tai koulu tai lääkäri tms?

      • Lilian246

        Ei, ainoastaan henkkarit


    • ellies1

      Pidetäänkö ryhmähaastattelu siis 36 hlön ryhmässä vai jaetaanko meidät pienempiin ryhmiin?

    • ellies1

      Oliko koko haastattelu englanniksi vaiko vain osa? huomenna menossa ja nyt alkoi toden teolla jännittää :O

    • Ssoe

      Oon niin onnellinen! Haastiksen jälkeen helpottunut ja päättäväinen olo, tuli sellainen fiilis että tää on mun juttu enkä mitään muuttaisi. Tsemppiä kaikille, oma persoona kehiin ja positiivisella fiiliksel eteenpäin!

      • Mitämieltä

        Jee, tsemppiä! :) miten arvioisit mielestäsi hakijoiden englannintasoa? Oliko hyvä taso vai enemmän tankeroa?


      • Inenglish

        Meidän ryhmässä oli todella hyvä taso englannissa. Neljä hakijaa oli asunut ulkomailla.


      • ssoe
        Mitämieltä kirjoitti:

        Jee, tsemppiä! :) miten arvioisit mielestäsi hakijoiden englannintasoa? Oliko hyvä taso vai enemmän tankeroa?

        Erinomaista meilläkin! Ei kukaan mennyt lukkoon enkun takia :)


      • lentämään

        Sama täällä! Kova taso! vaikee valinta kyllä varmasti heille! :)


    • BerkeleenNimimerkki

      Imekää munaaaa!!!!!!!!!! Vituu vittu

      • Errrrrr

        Jäitkö sä kiinni tatskasta?


      • DDDDDDDDDDDDDD
        Errrrrr kirjoitti:

        Jäitkö sä kiinni tatskasta?

        :DDDDDDDDDD


    • Hyvämielijäi

      Mielestäni oli kanssa hyvä, että jos jäi kysymyksiä mieleen ni sai kysyä vielä erikseen. Samoin se tatuointien läpikäyminen.

      • Kfksofkfosl

        Aivan ihana kokemus. Kaikki ryhmäläiset olivat tosi ihania ihmisiä. Kahdelta enkku sujui paremmin kuin kahdelta, mutta kaikki osallistuivat ja oli muutenkin hyvä fiilis kaikilla. Turhaan tuota tilannetta jännittää :D Tsemppiä vielä muille :)


      • Eikökaikkitulleet

        Oliko teillä vain 4 henkilöä? Eli 2 jätti tulematta?


    • Emonen

      Tatuointien läpikäyminen??? :O

      • Tatskaaaa

        tarkistavat heti paikanpäällä, onko tatuointeja kielletyillä alueilla. Osa putosi jo hausta pois sen myötä tuolla


    • Ihmettelenpävaan

      Laittaako ne ihmiset siis riisumaan siellä? Kuulostaa kyllä oudolta.. :D

    • hihiip

      Ymmärrän, että esim kädet katsotaan, mutta, rupee tuolla sitten vetelee housuja jalasta pois, jotta voivat paikat tarkastaa..

      • Lentoemoksi

        No edelleenhän he katsovat vain näkyvät paikat. Ei kukaan "slut stamp" katso! Hyvä vaan et porukkaa putoo jo nyt jos valehdelleet!


    • Tatskaa
    • jepsjepss

      Toisaalta ihan hyvä, jos tarkastavat jo tässä vaiheessa tatuoinnit. Olisihan se ikävää aivan viime metreillä terveystarkastuksessa pudota sen vuoksi... Mutta ihmettelen, että miksi terveyskyselyä ei lähetetty ennen haastattelua. Eikö siinä kysytä tatuoinneista vai oliko jo hakemuksessa... Olisi voinut sen perusteella karsia pois ne, joilla on ei sallittuja tatuointeja. Hieman ikävää ja jopa noloa hakijalle tehdä tämä karsinta haastatteluhuoneen ovella...

    • haluukovastiilmaan

      No ehkä ne katsotaan, tai no katsotaan myös lääkärintarkastuksessa, jos sinne asti pääsee.
      Itsellä maanantaina haastattelu. Viimeksi olin ekana päivänä, ekassa ryhmässä. Nyt ajattelin ottaa rennommin.

      • Tatuoinnit

        Katsottiinko kuinka tarkkaan yläselän tatuointeja? En ole valehdellut missään kohtaa etteikö minulla olisi tatuointeja, en vain osaa katsoa kielletyt alueet -kuvasta missä menee yläselän tai niskan raja siis pääntiessä. Tavallisessa paidassa tatuointini ei näy, mutta ruvetaanko siellä miten niitä vaatteita kiskomaan pois, että haittaneeko tuo työtä?


    • Mitämieltä

      Oliko hakijat mielestänne perus missityyppisiä kandidaatteja? Pitkiä, hoikkia ja nättejä? :D

      • Olgamatilda

        Minusta hakijat olivat ihan normaalin näköisiä naisia. Toki muutama missityyppikin joukossa. Helpotti kyllä, kun olin pelännyt kaikkien olevan missiluokkaa.


    • Mitäss

      Katsottiinko tatskat ennen haastattelua vai jälkeen?

      • Olgamatilda

        Jälkeen ainakin meidän ryhmässä.


    • Ekkwlaslsoaoqmwm

      Oon googlettanut heidän asujaan ja ihmettelen miksi käsivarressa ei saa olla tatuointia kun virkapuvut näyttäisi olevan kaikki pitkähihaisia..

      • Tietoinen2

        Virkapuku on lyhythihainen esim. Tarjoilun aikaan. Eli jakkua ei pidetä koko lentoa päällä.


      • Ööhtotajust

      • Tatuointeja

      • Skskslalllaaq

        Millainen on sitten nykyinen asu? Miksei niistä löydy mitään kuvaa mistään?


      • Huohhh

        No mitä väliä sillä nykyisellä asulla on? Sivuilta löytyy alueet, jolla ei saa olla tatuointeja. Oli sitten lyhyt- tai pitkähihainen asu nyt, se ei ole sitä välttämättä vuoden päästä. Työnantaja asettanut kriteerit, älä hae, jos et täytä niitä.


      • R4--

        Muistakaa, että meidän työssä on noudatettava joka päivä isoa kokoelmaa sääntöjä ja määräyksiä, joiden perustelut ja syyt eivät välttämättä ole siinä hetkessä ilmiselviä, ja silti sitä kaikkea pitää vaan noudattaa.

        Jos kaaviossa on määritelty kielletty alue tatuoinneille, se on kielletty alue, ja piste. Meillä toimitaan "by the book". Sääntöjen ymmärtäminen ja noudattaminen on lentotyötä tekevän tärkeimpiä kompetensseja, joten suosittelen lämpimästi olemaan kyseenalaistamatta tätä tatuointiinkaan liittyvää sääntöä missään hakuprosessin vaiheessa.


      • Hinppa
        R4-- kirjoitti:

        Muistakaa, että meidän työssä on noudatettava joka päivä isoa kokoelmaa sääntöjä ja määräyksiä, joiden perustelut ja syyt eivät välttämättä ole siinä hetkessä ilmiselviä, ja silti sitä kaikkea pitää vaan noudattaa.

        Jos kaaviossa on määritelty kielletty alue tatuoinneille, se on kielletty alue, ja piste. Meillä toimitaan "by the book". Sääntöjen ymmärtäminen ja noudattaminen on lentotyötä tekevän tärkeimpiä kompetensseja, joten suosittelen lämpimästi olemaan kyseenalaistamatta tätä tatuointiinkaan liittyvää sääntöä missään hakuprosessin vaiheessa.

        Tämä on erittäin hyvin sanottu :)


    • Tulevalentoemäntä

      Itse menin haastattelussa ihan lukkoon, vaikka englannin puhuminen onkin päivittäistä :( harmittaa ja toivotaan silti parasta ! Kiva taso ja ihania osallistujia haastattelussa :)

    • ahgae

      Kuinkahan monta ne ottaa niihin yksilöhaastiksiin?

    • tindee123

      Mä ymmärsin että jos tatuointeja ei ollut niin ei tarvinnut käydä sitä erikseen ilmoittamassa haastattelun jälkeen. Vai olisiko pitänyt?

      • Tiiuska2

        Joo niin mäkin ymmärsin, eli en käynyt. :)


    • JDBDjdbfi

      Oliko koko haastattelu englanniksi vai saitteko kertoa itsestänne suomeksi?

      • Eisaakertoa

        Se selviää sitten haastattelussa. ;)
        Vaitiolovelvollisuus.


    • Entäsne

      Mitä veikkaatte mahdollisten arpien tai syntymämerkkien vaikuttavan?

    • Haastattelu

      Edellisessä haussa ryhmähaastattelussa olimme 6 ryhmissä. Esittelimme itsemme "lyhyesti" suomeksi ja sitten alkoi ryhmätehtävä 3 3 ryhmissä englanniksi. Aihe mun ryhmällä oli Finnairin arvot ja kuinka ne näkyvät ja kuinka hyödyntää niitä työssä. Aikaa oli joku minuutti keskustella ja lopuksi piti esitellä lopputulos haastattelijoille ja toiselle ryhmälle. Haastattelijat kyselivät englanniksi jotain aiheeseen liittyvää, kun olimme "luokan edessä".

      Tänäkin vuonna sain kutsun ryhmähaastatteluun, mutta päätin jättää väliin. Paska palkka huonoilla työehdoilla ei houkuttele.

      • Onneksionmuuttunut

        Rikot vaitiolovelvollisuutta. Viimeksi myös kiellettiin lavertelu. ;)

        Noh, onneksi tässä haussa on monikin asia muuttunut sitten viimehaun 😉


      • Ihmetyyppi10

        Miksi sä näet edes vaivaa hakea jos olit päättänyt olla menemättä haastatteluun? Ja mihin se palkka viime kerrasta olisi muuttunut?
        Varmasti oli todella hyvä päätös jättää homma kesken. Se kertoo jo luonteestasi paljon... :)


    • Haastattelu

      Kerroin viime haastattelusta, en nykyisestä. Mun ryhmä ei kyllä kielletty edellisessä haussa olemasta vaiti ikuisesti, kehoitettiin vain oman edun vuoksi prosessin aikana haastattelun kulusta puhumatta. Se prosessi on jo ohi. En myöskään ole allekirjoittanut tai luvannut mitään "vaitiolovelvollisuutta".

      Hain, koska tarvitsin vakituisen työpaikan. Sain kuitenkin toiselta alalta juuri hakuprosessin aikana varmemman ja parempi palkkaisen työn (eikä silti ole huippupalkkainen), josta perheellisenä ei ole varaa vaihtaa. Lentoemännän työ sinänsä kiinnostaa ja olisin siihen kyllä sopiva, hyvin samankaltaisesta "maatyöstä" olen nauttinut, mutta realiteetit on vaan kohdattava. Harmi, kun palkka on vaan niiiiiin huono, ettei vain voi "sokeasti" seurata unelmiaan.

      Onnea jatkoon teille.

    • Haastattelujoohi

      Tietääkö joku montako lentoemäntää Finnair palkkaa tässä rekryssä? Laskeskelin, että ryhmähaastatteluun päässeitä oli yli 800.
      Montakohan ottavat mukaan kurssille ja miten todennäköistä on, että hyväksytysti suorittaneita ei palkattaisi?

    • Lentoon19

      Jännittää haastattelu ihan hirveesti!

      • ssoe

        Tsemppiä, olet vain oma itsesi ja pidät hyvän positiivisen fiiliksen yllä :)!


    • haastatteluunmenossa

      Onko haastatteluissa sanottu milloin saa tiedon jatkoon pääsystä tai sitten hylystä?

    • MED123

      Heippa,
      Ihanaa lukea näin muiden ajatuksia ja kommentteja rekryprosessista, tuntuu että on kavereita joiden kanssa jakaa tätä jännitystä. Mutta, nyt luettuani näitä, heräsi kysymys aiemmin prosessissä loppuun/pidemäälle päässseille. Miten tuo läkkärintarkistuspuoli menee? Eli ensin tulee MED1 Kysely? Tuleeko siihen liittää työterveuydestä miten laaja dokumentaatio/ pelkät sairauspoissaolot? Vai tuleeko nämä liittää myöhemmin ja missä laajuudessa? Itselläni edellisen työni vuoksi aiheutama burnoutti puolentoistavuoden takaa, joka aihettanut joitakin merkintöjä historiaani. Voiko tällainen olla este jatkoonpääsylle?

      • Harminpaikka2

        Kyllä on este. Itselläni tuli hylky aikoinaan samasta syystä. Tai tarkemmin syy oli avioero. Sinulla vielä työstä liittyvä, niin en usko menevän läpi 😒


      • Tarkkojaovat

        Ensin tulee MED1 kysely. Jos se menee läpi, tulee MED2 ja MED3. MED2 lähetetään kaikki sairaushistoriat. Pelkät sairauspoissaolopäivämäärät ei riitä. Pitää olla ne lääkärinlausunnot.
        MED3 on sitten se varsinainen terveydenhoitajan tarkastus ja päälle ilmailulääkärintarkastus.
        Kannattaa mahd tarkasti laittaa kaikki tiedot jotta ei tule mahdollisia lisäselvityspyyntöjä ja sitten hylkyjä myöhemmässä vaiheessa.


      • Jfoso

        Mitäs jos on ollut ollut omalla ilmoituksella (esimiehen luvalla) pois töistä? Perusflunssaa, mutta näkyy terveyshistoriassa vain poissaolona muttei tarkempaa syytä. Näistä kun ei lääkärinlausuntoa ole tehty.


    • Eienäämasentunut

      Voiko aikaisempi masennus olla este medissä? Minulla on ollut kai masennusta pari kertaa elämäni aikana, mutta en ole ollut esim. sairaslomalla töistä sen takia. Kerran lääkäri kirjoitti reseptin masennuslääkkeisiin, vaikka en oikeastaan halunnut lääkkeitä. Itseasiassa kävin hakemassa lääkkeet, mutta lopulta en koskaan alkanut käyttää niitä. Uskoin masennuksen menevän ohi, kun elämäntilanne helpottuisi, ja menihän se. En kyllä muista onko tästä yli 2 vuotta aikaa.

      • Harminpaikka2

        Kyllä se oli este itselläni. Pyydettiin lisäselvitys Medistä ja sen jälkeen tuli hylsy.


      • Eienäämasentunut

        Ohhoh. Millainen se lisäselvitys on? Vaatiiko jonkun lääkärilausunnon vai oman kirjallisen selityksen sairaudelle? Onko siinä medissä vaan raksi ruutuun masennuksen kohdalle?
        Miten vakavasta masennuksesta kohdallasi oli kyse? Kuinka pitkä aika masennuksesta oli?

        Lääkäri teki mulle diagnoosin yhden testin perusteella ja kirjoitti lääkereseptin, vaikka sanoin, että en haluaisi aloittaa lääkkeitä. Olisi voinut edes varoittaa, että se voisi estää työllistymiseni johonkin ammattiin myöhemmin!


      • Harminpaikka2

        Lisäselvityksenä jouduin toimittamaan ennen muita kaikki kirjalliset lääkärilausunnot. Vaikka itse koitin asiaa selittää, niin se ei merkinnyt, vaan lääkärin toteamus oli se mikä merkkasi.
        Sairaus toki saattoi olla pahempi mitä sinulla, joten en välttämättä huolestuisi vielä turhaan. Jokainen tilanne katsotaan varmasti omanaan.


    • Lailaila

      Kellä tänään ryhmähaastattelu? :) Vähän jännittää! Toivottavasti olis kuitenkin sellanen rento ympäristö missä hyvällä fiiliksellä porukassa saatais tehtyä haastikset ja tehtävät. Tsemppiä kaikille! :)

    • Eivoipitääpaikkaansa

      Siis ihanko oikeasti KOKO ELÄMÄN sairaushistoria pitää muka lähettää MED2 vaiheessa? Enpä usko... Eikö se ollut viimeisen 2 vuoden ajalta?

      • Eienäämasentunut

        Ei kai, mutta jos siinä kysytään (niin kuin usein työterveys-esitietolomakkeissa), että onko sinulla nyt tai onko ollut näitä sairauksia, niin kai kaikki pitää rastita, vaikka siitä olisi yli 2 v aikaa?
        Saa nähdä miten käy, jos mediin asti pääsen. Mitään sellaista mulla ei pitäisi olla, mikä olisi este Trafin mukaan, mutta kuinkakohan tiukat vaatimukset Finnairilla on. Sairauspoissaoloja töistä mulla on ollut vain 1 pv viimeisen parin vuoden ajalta (en tosin ole ollut kokoaikaisissa töissä, sillä olen opiskellut).


      • Enusko

        Mistä edes voisi saada KAIKKI sairaskertomukset? Ei ole mitään tietokantaa, mihin kaikki olisi koottu.


    • Ex-emo

      Mulla tänään kolmelta haastis. :) Haluan niin paljon takaisin ilmaan, että oksettaa.

    • Tarkkojaovat

      Selvitykset viimeiseltä kahdelta vuodelta. Ja omat selitykset ei kelpaa. Epikriisit saa hoitaneella lääkäriasemalta. Viimeksi tuli hylky jos sairauspoissaoloja oli yli 20pv kahdessa vuodessa .

      • Onkonäinn

        Noh, tänne sitten ainakin tulee varmaan hylky. :) Karsitaanko oikeasti noin rankalla kädellä, ettei edes katsota selvityksiä?
        1,5 v sitten sairastin yhden taudin ja sain vielä oikein mukavan jälkitaudin, joidenka takia olin sen 2 kk töistä pois...

        Eihän edes omakannasta välttämättä näe sairaustietoja, joten pitääkö soitella työterveys, terveyskeskus ja yksityinen läpi?


      • Eläntoivossa
        Onkonäinn kirjoitti:

        Noh, tänne sitten ainakin tulee varmaan hylky. :) Karsitaanko oikeasti noin rankalla kädellä, ettei edes katsota selvityksiä?
        1,5 v sitten sairastin yhden taudin ja sain vielä oikein mukavan jälkitaudin, joidenka takia olin sen 2 kk töistä pois...

        Eihän edes omakannasta välttämättä näe sairaustietoja, joten pitääkö soitella työterveys, terveyskeskus ja yksityinen läpi?

        Kyllä pitää soitella ja erikseen pyytää kaikki lausunnot. Ohjeistukset on hyvät siinä MED sähköpostissa. Kannattaa varata jopa pari viikkoa, että saa kaikki lausunnot... varsinkin Mehiläisestä jossa meikäläisellä on työterveys...
        Viimeksi tipuin juuri tuon poissaolomäärän takia. Nyt vuosi myöhemmin on poissaoloja vähemmän edelliseltä 2 vuodelta.
        Toivottavasti nyt pääsisin loppuun asti! :)


      • Onkonäintarkkaa

        No voi itku..
        Siis ihanko KAIKKI lääkärikäynnit? Itse olen esim käynyt gynellä tarkastuksissa ja papaseurannassa -pitääkö nekin oikeasti ilmoittaa? Tai kun olen käynyt hakemassa toisenlaista allergialääkereseptiä pölyallergiaan?


    • fgdgfsdgg

      20 saikkupäivää kahdelta vuodelta raja? Terve.... :D onks tää faktatietoa?

      • Lentoon123

        Ei ole faktatietoa, minulla oli 40 sairaspoissa oloa ja jatkoon. T:lentävä


    • Jjjem

      Huh haastattelu takana ja voin kyllä lähes varmasti sanoa, että jatkoon en pääse. Eipä ole aikoihin tullut sönkötettyä sekä englantia että jopa suomea noin pahasti :D Ihan hirveä jännitys oli päällä, vaikka kuinka yritin relata. Todella kova taso hakijoissa. Suurin osa hakijoista ja haastattelijat olivat kuitenkin todella mukavia :) Tsemppiä vielä lopuille!

    • Toivottavastionmuutettu

      Oiskohan tuota MEDiä järkeistetty... nytkin medit tulee vaan jatkoon päässeille -> vähemmän tarkastettavia terveyskyselyitä, joten jos niitä ei karsitakaan koneellisesti?
      Eihän siinä ole mitään järkeä, että 20 saikkupäivää raja. Mitä jos joudut leikkaukseen tai raaja vaikka murtuu? Noistahan saa saikkua aika reippaasti, toki tapauskohtaista. Mutta eihän tuollaiset (välttämättä) vaikuta nykyiseen sekä tulevaan työkuntoon..

      • fgdsgdfgfgs

        no sitä mä tässä mietin... ja siis kaikki gynet ja kaikkiko mitä hittoa. Eikö sillä oo enemmän väliä et onko niitä sairauksia vai eikö, eikä sillä et on käynyt jossain avaamassa haaroja ja tarkistelemassa asioita? Loogisempaa ja järkevämpää ois mun mielestä kaikilta hoitaneilta lääkäreiltä lääkärintodistukset, että on kykeneväinen töihin. Ja sit tietty se ilmailulääkäri. Mut hullulta kuulostaa et joutuis kaikki pikkujutut sinne ilmottamaan ja ihan oikeesti eikö _mitään_ yksityisyydensuojaa?


      • Huohhh
        fgdsgdfgfgs kirjoitti:

        no sitä mä tässä mietin... ja siis kaikki gynet ja kaikkiko mitä hittoa. Eikö sillä oo enemmän väliä et onko niitä sairauksia vai eikö, eikä sillä et on käynyt jossain avaamassa haaroja ja tarkistelemassa asioita? Loogisempaa ja järkevämpää ois mun mielestä kaikilta hoitaneilta lääkäreiltä lääkärintodistukset, että on kykeneväinen töihin. Ja sit tietty se ilmailulääkäri. Mut hullulta kuulostaa et joutuis kaikki pikkujutut sinne ilmottamaan ja ihan oikeesti eikö _mitään_ yksityisyydensuojaa?

        Joo just näin.. Ei kyllä mitään järkeä, jos pitää paikkaansa. Mulla tosiaan tulee 20 saikkupäivää täyteen, mutta ei ole yhtäkään sairautta enää, joka työhön vaikuttaisi. Kun oli pidempi saikku, en edes ollut loppuun asti kotona, vaan palasin töihin voinnin ollessa jo normaali. Saikkutodistuksessa tosin sitten näkyy, että olisin pidempään ollut pois.
        Nytkin mulla olisi tulossa gyne, mutta taidanpa siirtää sitä sitten, jos sattuis jatkoon pääsemään. Olisi edes yksi merkintä vähemmän.

        Mulla ei ainakaan näy kaikkia käyntejä omakannassa, joten mistä niitä kukaan saisi selville...


      • jjjeeeeep

        Siis sama täällä, kirjotettua saikkua, jonka kesken oon tullut töihin. Toivotaan todella, että tätä systeemiä on edes vähän muutettu, koska tää tuntuu aivan liialliselta.


    • hetaggk

      Nyt ei vielä kannata tehdä asiasta liian suurta numeroa. Itse en todellakaan varmasti asiaa tiedä mutta ei gynekäynnit voi asiaan mitenkään vaikuttaa? Eikö kyse ole sairaspoissaoloista, eli varmaan katsovat saikkuhistoriaa onko jotain toistuvia saikkuja.

      Valitettavasti nykyään löytyy ihmisiä joilla työmoraali on aika alhainen ja "vatsatauteja" yms esiintyy yllättäen useasti. Ehkä koitetaan karsia joukosta tällaiset turhan saikuttajat ja henkilöt jotka nyt noin ylipäätään viimeisen kahden vuoden aikana ovat valitettavasti joutuneet jäämään töistä pois tiuhaan sairastumisen vuoksi?

      • Outoakyllä

        Joo o, mutta jos karsitaan pelkkien saikkupäivien perusteella, on aika kummaa. Mikäs siinä sitten enää erottaa nämä turhaan saikuttajat sellaisista, jotka ovat nyt vaan syystä tai toisesta joutuneet sairaslomalle?
        Jos siis se päivien lukumäärä ratkaisee, eikä edes anneta ns mahdollisuutta selittää mistä johtuu.


      • sdgsggdsgdsgdgsd

        Tää pitäis jotenki suhteuttaa koska tässä ei nyt sit tosiaankaan oo samat lähtökohdat kaikille ja siis ihan oikeesti jotenki aivan käsittämätöntä nyt tää.

        Esim opiskelijat. Heillä ei ole mitään saikkutodistuksia yleensä mistään, joten vaikuttaa, että he eivät olisi koskaan kipeänä. Itse ollut töissä kokoaikaisesti koko kaksi vuotta, väkisinkin kausiflunssistakin kertyy melkein 20 päivää kahden vuoden aikana. Ja kun mukaan laskee jotkut satunnaiset poissaolopäivät....

        hohhoh =(


      • Paskaaaaaa
        sdgsggdsgdsgdgsd kirjoitti:

        Tää pitäis jotenki suhteuttaa koska tässä ei nyt sit tosiaankaan oo samat lähtökohdat kaikille ja siis ihan oikeesti jotenki aivan käsittämätöntä nyt tää.

        Esim opiskelijat. Heillä ei ole mitään saikkutodistuksia yleensä mistään, joten vaikuttaa, että he eivät olisi koskaan kipeänä. Itse ollut töissä kokoaikaisesti koko kaksi vuotta, väkisinkin kausiflunssistakin kertyy melkein 20 päivää kahden vuoden aikana. Ja kun mukaan laskee jotkut satunnaiset poissaolopäivät....

        hohhoh =(

        Nimenomaan! Ja mulle työterveydessä kirjoitettiin virheellisesti saikkua loman ajaksi, kun menin siis vaan hakemaan lääkettä pitkittyneeseen flunssailuun. Eli en siis edes saikkua tarvinnut, mutta sitä ei enää saanut peruttua, kun sitä pyysin.


      • Lfkdkdjdj

        Sama täällä!!! Kuinka paljon hyviä hakijoita tän takia karsiintuu.


    • Tatuointikädessä

      Mitenhän jos löytyy tatska kielletyltä alueelta ja meinaa sen tässä prosessin aikana poistattais laserilla? Tietääkö kukaan :(

      • Happy3

        Vitsi, nyt on haastattelu ohi. Olipas jännää. Mukavaa porukkaa mikä auttoi jännitykseen. Todella tasaista väkeä kyllä, joten vaikea sanoa miten kenelläkin meni ja olisiko jatko edes mahdollinen.


    • Tippuneita

      Huomasitteko, että tällä viikolla on vajaita ryhmiä haastatteluissa. Joissain vain 19 hakijaa. Eli onko porukkaa tippunut sittenkin syystä tai toisesta pois ja haastatteluja ei olekaan 900-1000?!

    • Finnairhaku

      Mulla oli myös tänään ryhmähaastattelu ja jäi vähän sellainen fiilis, että en pääse jatkoon. Koko ryhmä oli aika tasainen ja haastis meni ihan hyvin, mut kuitenkin jäi melko epävarma fiilis. Eipä auta muu kuin jännittää seuraavat viikot miten kävi. Tsemppiä kaikille haastiksiin ja peukut pystyyn jatkoa ajatellen :).

    • gdgfdfgd

      Jäikö muilla ryhmiksestä sellasta oloa, ettei osaa yhtään sanoo miten meni?? ku yleensä on joko sellanen et ai vitsit meni nappiin -olo, tai sit et ei hitto mokasin. nyt oli vaa sellanen puulla päähän lyöty et ei osaa arvioida omaa suoritusta yhtään .DD

      • Ohion

        Sama. En osaa yhtään arvioida miten meni. Se vaan meniettä. Ihan ok kait, mutta ei tiedä yhtään mitä rekrytoijat tässä tarkastelee. Oli sillein aika suppea sisällöltään tai että vähän aikaa vaan se kesti että mikä rekrytoijolle sitten oli oleellisen ratkaisevaa pääseekö jatkoon vai ei. Höpötin omalla vuorolla ehkä vähän sitä sun tätä. En tiennyt mitä haluaisivat kuulla...


    • LatteuksienLatteus

      Haastis takana ja oli tosi hyvä ryhmä, harmi etten itse kuulunut ryhmäni kärkikastiin. Olen positiivisesti yllättynyt jos tulee jatkokutsu. Tietoa odotellessa pitelen peukkuja teille, joilla koitos on vielä edessä.

      Ei pitäis jälkikäteen miettiä, että mitä olis tehnyt toisin, mutta aika paljon muuttaisin jos voisin. Jännitti liikaa, kun ei yhtään osannut odottaa, mitä on tulossa ja tuli puhuttua latteuksia ja hölmöyksiä. Pärjätkää muut paremmin!

    • sdfsdfsdaass

      Eihän sitä kukaan voi itse arvioida miten meni tai puhuiko latteuksia ja tyhmyyksiä. He voivat arvostaa aivan eri asioita mitä itse ajattelisikaan.
      Kysyikö kukaan, että mitä seurasivat näissä ryhmähaastatteluissa? Oliko vain keilitaito?

    • Ex-emo

      Haastattelu takana ja tasaista oli. Vaikea sanoa, kuka menee jatkoon ja kuka ei. Omasta suorituksesta en osaa sanoa, olisi voinut mennä paremminkin, mutta vaikea sanoa, mokasinko.

      • ToivotaanParasta

        Moikka!
        Ettet sattunu olee mun vieres tänää aamulla? Mun vieruskaveri oli ainakin erittäin mukava ja asiansa osaava, kyllä hänen pitäs päästä. :)
        Tulit vielä aulassa kehumaan suoritustani, tunnistat kyllä jos olit ketä tarkoitan. Peukkuja sinne!


    • Tänäänoli

      Itsellä oli tänään ryhmähaastattelu. Omassa ryhmässä kaikki olivat hyviä ja äänessä, enkku sujui myös hyvin kaikilta. En yhtään osaa sanoa miten itselläni meni, mutta parhaani tein. Tsemppii kaikille!

    • Lentoon19

      Miten keskustasta pääsee näppärimmin haastatteluun? Lentoasemalle menevään bussiinko vaan hyppää? Maalainen kyselee 🙈

    • Finnairille

      Mitkä fiilikset muilla jäi tän päivän hastattelusta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      437
      3216
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      114
      2693
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      397
      2674
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      161
      2112
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1927
    6. 173
      1335
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1317
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      74
      1154
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1010
    Aihe