Finnair petti äidin lapsineen

exAsiakasFinnair

Myöhästyin matkalla olleen liikenneonnettomuuden takia kahden lapseni kanssa FINNAIRIN suoralta lennolta Zyrich-Helsinki.Tultiin paikalle 18.45 ja lento lähti 19.10. Kuuluttivat muita lennolle, mutta en kyennyt tekemään check inniä ja Finnairin tiski oli tyhjä! Itkin silmäni punaisiksi ja lapsetkin olivat hädissään. Seuraavana aamuna Finnairin työntekijät pettivät meidät ja pakottivat ostamaan 1600 e maksavat liput swissportin virkailijalta, vaikka kerroin, että minulla on diabeetikko lapsi mukana! Yritin ensin etsiä netistä halvempaa lentoa, ei voinut ostaa samalle päivälle ja ylimääräinen yö oli jo nukuttu Zyrichissä. Soitin Finnairille suomeen ja lupasivat "auttaa". Eipä auttaneet; uusi lippu olisi maksanut yli 2000 e ( bisnesluokka)Sanoi vaan sorry ei oo nyt halvempaa! Kirjoitin kirjeen Finnairin johtajalle joka siirsi meidät (pitkään)valitusjonoon. Eipä lennetä enää Finnairilla!

65

486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiyhtiönvika

      Ei ole Finnairin tai minkään muunkaan yhtiön tehtävä maksaa ihmisten myöhästymisiä. Jos olisi, lentoliput olisivat monta kertaa kalliimpia (osan kalliimmista business-lipuista saakin vaihtaa lennosta).

      Noita tilanteita varten ihmiset ottaa matkavakuutuksen. Se korvaa majoituksen ja matkan kotiin tuollaisissa tapauksissa.

      Mikään lentoyhtiö ei olisi maksanut omasta pussistaan teidän matkoja, olipa lapsia tai ei. Eli jos oikeasti koet, että homma kuuluu niille, kannattaa olla lentämättä lainkaan, tulee vain kovia pettymyksiä.

      (nykyäänhän lennoille checkataan muutenkin netistä - jos olisitte tehneet niin, olisitte vielä saattaneet ehtiä koneeseen eli tässä tapauksessa tuplaomavika)

      • Platinakerholainen

        On se hieno asia, että Finnairilla on sentään jokin ryhti. Lentoyhtiön tehtävä on lentää ajallaan, ei venttailla kaikenmaailman kotirouvia ja diabeetikkoja, jotka ovat tottuneet aina saamaan kaiken ilmaiseksi.

        On enemmän kuin oikein, että exAsiakasFinnair joutuu kerrankin ottamaan omista tekemistä (tekemättä jättämisistä) ihan itse vastuun. Se että vielä tirauttavat siihen muutaman kyyneleenkin julkisella paikalla, niin auttaa muistamaan seuraavalla keralla lähteä ajoissa.

        Kiitos FINNAIR.


    • Hei Tuollaisia tapauksia varten on matkavakuutus, minulla on esim. kaksi, toinen liiton (suppea) ja toinen Eurooppalaisen mittaturva, joka korvaa myöhästymiset (voimassa ympäri vuoden, max 3 kk). Kyllä kannattaa tehdä nykyisin check in koneeseen jo netissä, minä tein esim. Münchenissä päivää ennen hotellissa, kun tulin Suomeen viime torstaina, onnistui kätevästi hotellin respassa.

    • Omavikasi

      Myöhästyit lennolta.
      Miksi syytät Finnairia omasta mokastasi?
      Jotkut ihmiset eivät osaa muuta kuin syytellä muita omista virheistään. Kantaisit vastuusi ja lopettaisit syyttelyn. Ei heru säälipisteitä.
      Se että et ole ottanut matkavakuutusta on typerin tekosi. Sietäisit hävetä.

    • voivoiitkettää

      Ei kai se liikenneonnettomuus ja sinun myöhästymisesi Finnairin syytä olleet. Miksi Finnairin pitäisi maksaa myöhästymisesi, eihän Finnairilla ollut siinä mitään osaa ei arpaa. Voit olla varma, että kaikki lentoyhtiöt ovat vähintään yhtä haluttomia hyväntekeväisyyteen, vaikka kuinka itkisit silmät punaisina lasten kanssa.

      Pidä matkavakuutus kunnossa tai lopeta lentäminen.

    • Vakavat.vakuutukset

      Kyllä minä ainakin ymmärrän sinua tunnetasolla. Tuollainen on todella hankala tilanne. Ei ihme jos itkettää kyynelin. Mutta tilanne on lopulta sama kuin Therese Johaugilla: itku ei auta markkinoilla. Sopimuksia pitää noudattaa.

      Matkavakuutukset ovat vakava asia. Ne kannattaa pitää aina voimassa. Liian moni yhätekin kuvittelee säästävänsä ottamatta vakuutusta. Tunnen varsin läheltä tapauksen, jossa kanarialla pahasti loukkaantunut tuotiin ambulanssilennolla Suomeen hintaan 42500 euroa. Loukkaantuneella ei ollut minkäänlaista matkavakuutusta, joten kyyti piti maksaa ennakkoon omasta kukkarosta.

      • Kaukoidänmatkaaja

        Otin Finskin lennot "tukiakseni" Suomalaista ,,,,,,samoille lennoille ois saanut muutakautta muutamaa kymppiä halvemmat liput ,,,,,,halusin maksullisen paluulennon vaihtomahdollisuuden ja jätin Finnairille yhteydenottopyynnön varausta tehdessäni,,,,,toista kuukautta mennyt ,,,,ei ole yhteydenottoa tullut ,,,,,,arvata saattaa otanko seuraavaksi liput suoraan Finskiltä ,,,,,muutenkin palvelu tuntuu olevan useimmilla yhtiöilla parempaa ,,,,,tietysti pitkillä siivuilla suora lento on mukava , mutta ahtaalle ajettu kabiini henkilöstö ei ole ollenkaan niin mukavaa ja palvelualtista kuin monilla muilla yhtiöillä,,,,,,,pitäisköhän JOHDON katsoa peiliin?


    • Finavia00

      Mikset laita korvausvaatimusta sen kolarin syylliselle :) Yhtävähän Finnair on korvausvellinen myöhästymisestäs. Kentällä pitää olla AJOISSA, ja siihen pitää varautua että matkalla kentälle voi tapahtua mitä vaan, ja olla suunnitelma b) olemassa. Jos todella olit ilman matkavakuutusta reissussa, niin aivan oma vikasi on että kaiken joudut maksaan itse. Hävettää oikeen sun puolesta, jos vielä sairasta lastasi koitit käyttää "säälikorttina", kun syyllinen oot ihan ite !

    • Kkdksksll

      Myöhästyt lennolta täysin lentoyhtiöstä riippumattomasta syystä ja vaadit että lentoyhtiön pitäisi lennättää sinut ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi Suomeen? Näinkö? Et ole ilmeisesti lentänyt paljoakaan? Ensinnä, check-in kannattaa tehdä etukäteen netissä tai kentällä automaatissa. Toiseksi, lennon check-in sulkeutuu tietty aika ennen lentoa kuten porttikin. Kolmanneksi, lentoyhtiö ei varmasti pakottanut sinua ostamaan 1600 € lippuja. Sinulla olisi ollut jo illalla aikaa tsekata halvempia lippuja netistä mutta et viitsinyt tehdä sitäkään vaan syytät lentoyhtiötä kaikista mokistasi! Kasva aikuiseksi!

    • Jippenduuu

      Naurettavaa piipitystä uusavuttomalta. Kerroppa pitäisikö aina lentoyhtiön lennättää myöhästyneet matkustajat kotiin ilmaiseksi? Onko diabeetikko-lapsilla vakioalennus? Miksi et varannut netin kautta uusia lippuja? Ebookerssilla kokeilin katsoa vaihtoehtoja, 1 aikuinen ja 2 lasta Zurich - Helsinki, vaihtoehtoja kymmenittäin alkaen alle 300 €.

      Otsikko pitäisi olla "ÄITI PETTI MATKALLA LAPSENSA!"

      • Ymmärrystävaille

        Saman tai seuraavan päivän lennot usein kalliimpia, vaikka lentäisi halpiksilla usealla pompulla.
        Mutta täysin oma mokahan tämä aloittajalla oli lennon suhteen.


      • kjnhbgvcx
        Ymmärrystävaille kirjoitti:

        Saman tai seuraavan päivän lennot usein kalliimpia, vaikka lentäisi halpiksilla usealla pompulla.
        Mutta täysin oma mokahan tämä aloittajalla oli lennon suhteen.

        ...mutta vain nainen voi löytää syyn tuohon muista kuin itsestään.


    • makuutamatkasi

      Tuosta tuli loistavasti selville se, miksi kannattaa aina ottaa matkalle kattavamatkavakuutus, joka korvaa myös tuollaiset myöhästymiset. Moni normaali matkavakuutus ei myöhästymistä korvaa mutta laajennuksella sen saa katettua useiden vakuutuksen myyjien kautta. Mieluummin siis kannattaa uhrata hieman ylimääräistä rahaa kuin joutua vastaavaan tilanteeseen. Etenkin lasten kanssa matkatessa odottamattomat käänteet osoittautuvat usein erityisen vaikeiksi. Lue matkavakuutuksista kaikki oleennainen ja muista olla ensi kerralla viisaampi ennen matkaa: http://matkavakuutus.info/

      • Jälkikorvaus

        Luottokortilla on kuitenkin oltava riittävästi katetta, koska vakuutukset korvaavat vain jälkikäteen, eli ensin on maksettava itse.


    • Otsikoi.oikein

      No jopa murjaisit otsikon! Vain kepu pettää aina, ei Finnair

    • santtu-1975

      Kuten jo muutkin ovat vastanneet. Sinä olet myöhästynyt lennolta lentoyhtiöstä riippumattomasta syystä. Lentoyhtiöillä on viimeinen takaraja lennon Check in:iin (eli kun olet myöhästynyt sen takarajasta, niin olet myöhästynyt lennolta vaikka kone olisikin vielä kentällä), välillä lentoyhtiöt sattaavat joustaa tuon Check in ajan takarajasta joitakin minuutteja jos on tiedossa että lennolle on vielä tulossa myöhässä olevia matkustajia (soitetteko matkalta että olette tulossa, mutta myöhässä?).
      Ja kun tuo Check in aika on mennyt ohi, niin ei sinne tiskille kukaan jää päivystämään myöhässä tulijoita.

      Eli tuon kertomuksesi mukaisesti ajateltuna, lentoyhtiöllä (oli kyseessä mikä yhtiö hyvänsä) ei ole minkäänlaista tarvetta mihinkään erikoisjärjestelyihin teidän kohdallanne, esimerkiksi lapsen diabeettes ei ole mitenkään myöskään lentoyhtiön vika, varmasti Sveitsistä löytyy apua lapsen diebetekseen jos sitä tarvitaan.

      Letoyhtiö myy juurikin niitä lippuja asiakkaille mitä sillähetkellä on myynnissä ja siihen hintaan kun ne ovat myynnissä.

      Kummallisesti netin kautta pystyy tälläkin hetkellä vielä ostamaan Airberlinin lentoa tälle illalle, Zyrich-Berliini-H:ki hintaan 411€/hlö.

    • äitipettilapset

      Finnairin check in deadline lienee sama Zurichissä kuin muuallakin. Tulit 18.25 ja lähtö 19.10. Ei taida montaa lentoyhtiötä maailmasta löytyä, jolla chech-in vielä auki. Kai jotkut Tyynenmeren maansisäiset... Muistaakseni.

      • äitipettilapset

        siis 18.45


      • santtu-1975

        Kun hieman nettiä selailee, niin selviää seuraavat asiat. Finnairin Check in, tulee olla Zyrichin kentällä tehtynä 45min. ennen koneen ilmoitettua lähtöaikaa, eli tässä tapauksessa se olisi pitänyt tehdä viimeistään klo 18:25 (eli aloittaja myöhästyi 20min. tuosta takarajasta).
        Lähtöportti sulkeutuu 15min. ennen koneen lähtöä, eli tässä tapauksessa klo 18:55.
        Zyrichin lentokentän infon mukaan A lähtöaulaan (mistä mm. Finnairin lennot lähtevät) kestää matka Check in pisteestä 15-20min. Joten näidenkään aikaraamien perusteella aloittaja ei olisi ehtinyt lennolle, vaikka hänet olisikin päästetty Check in:stä läpi.

        Aloittajan tulee vain hyväksyä se asia, että hän tuli myöhässä lentokentälle niin, ettei hänellä enään ollut mahdollisuutta ehtiä lennolle, se on ikävä asia, mutta vain pakko hyväksyä ja tajuta ettei lentoyhtiö ole kyseisestä asiasta mitenkään vastuussa, vaan vastuu ja siitä aiheutuvat kustannukset ovat yksin aloittajan omalla kontollaan.
        Check in tiski avataan 3,5h. ennen lennon lähtöä, ja paikalle neuvotaan tulemaan VIIMEISTÄÄN 2h. ennen koneen lähtöä. Matka lentokentälle pitää aikatauluttaa myös sen mukaan, että sinne ehtii näiden aikaraamien puitteissa.


    • ExAsiakasFinnair

      Kiitos "fiksuista" vastauksista. Lähdimme 7 tuntia ennen lentoa matkaan ja kuskimme halusi käydä matkan varrella olleessa turistikohteessa. Siellä vierähti tunti aikaa. Jäljelle jäi aikaa kolmen tunnin ajomatkaa varten ruhtinaallisesti. Toisen kerran pysähdyttiin vessaan. Ilman liikenneonnettomuuksia/ruuhkia, olisi jäänyt jopa aikaa oleiluun kentällä. Meillä on AINA JA KAIKKIALLA matkavakuutus, joka kuitenkin korvaa vain pienen osan eli alkuperäisen lipun hinnan.
      HUOM! Olin valmis maksamaan lipuista, mutta en ostamaan lippuja ylihinnalla! Yritin etsiä lippuja halvemmalla, mutta samalle päivälle ei enää saanut ostettua netistä! Finnair siis tarjosi uusia lippuja 2000e hintaan, eikö se ole kiskomista?Olen nyt lukenut monen matkakertomuksia, että ovat saaneet uudet liput, vaikka ovat myöhästyneet lennolta..

      • lopetajotuojauhaninen

        Ei ole olemassa mitään ylihintaa vaan lentolippujen hinnat määräytyvät kysynnän ja tarjonnan mukaan. Hullu ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa.
        Tuo Finnairin iltavuoro on päivän viimeinen lento Zürichistä (ei siis Zyrichistä) Helsinkiin. Miten kuvittelit pääseväsi vielä samana päivänä Helsinkiin?
        Kerroit myös, että kuskinne halusi käydä matkan varrella olleessa turistikohteessa. Miksi ihmeessä suostuit sellaiseen? Miksei se kuski voinut käydä siellä paluumatkallaan?
        Jos et vieläkään myönnä virhettäsi, niin mikset sitten syytä tuota kuskia vaan täysin syytöntä lentoyhtiötä?


      • ExAsiakasFinnair

        Nukuimme yön Zyrichissä. Eli yritin saada halvemmalla lippuja netistä perjantai aamupäivällä. Ilmeisesti viikonlopun tullessa oli enemmän ruuhkaa. Pitääkin ensi kerralla, jos myöhästyy, kirjoittaa heti nettipalstalle, niin saa järkeviä neuvoja, eikä uskoa lentokentän henkilökuntaa.


      • zyrichzyrich

        Mikset vastaa kysymyksiin vaan jatkat tuota samaa jauhamista:
        Kerroit myös, että kuskinne halusi käydä matkan varrella olleessa turistikohteessa. Miksi ihmeessä suostuit sellaiseen? Miksei se kuski voinut käydä siellä paluumatkallaan?
        Jos et vieläkään myönnä virhettäsi, niin mikset sitten syytä tuota kuskia vaan täysin syytöntä lentoyhtiötä?


      • slslzllzlz
        ExAsiakasFinnair kirjoitti:

        Nukuimme yön Zyrichissä. Eli yritin saada halvemmalla lippuja netistä perjantai aamupäivällä. Ilmeisesti viikonlopun tullessa oli enemmän ruuhkaa. Pitääkin ensi kerralla, jos myöhästyy, kirjoittaa heti nettipalstalle, niin saa järkeviä neuvoja, eikä uskoa lentokentän henkilökuntaa.

        Jos tarkoitat lentokentän henkilökunnalla lentoyhtiöiden virkailijoita, tottakai he informoivat vain oman yhtiönsä lentänoista. Vai luuletko että Finnairin tiskiltä suosittelevat ostamaan esim. Norwegianin lippuja?

        Halvalla lentäminen vaatii omatoimisuutta ja sitä sinulla ei todellakaan ole.


      • Elämä...On

        Lippujen hinta on dynaaminen ja silloin pyydetään kun voidaan, eikä koneen tarvitse olla lähelläkään täysi. Eikä hinta laske kitisemällä.
        Omalla reissulla pyynti halvimmasta m/p-lipusta oli päivää ennen lähtöä n. 1000€/hlö ja kone ei ollut mennessä eikä palatessa edes puolillaan.

        Yleensä menopaluu-matka on halvempi kuin pelkkä meno (paluu tässä tapauksessa, mutta lipun oston kannalta meno), joten valitse päivämääräyhdistelmäksi sellainen missä käyttämättä jäävä paluu on halvin lippu.


    • Luukkaass

      Tämä juttu kuuluu samaan sarjaan kuin talvella liukkaalla tiellä ulos ajanut autoilija. Syy ei ollut suinkaan liian kovassa tilannenopeudessa vaan tien huonossa kunnossapidossa. Täysin käsittämätöntä että talvella tie voi olla jäässä ja siitä ei edes varoitettu etukäteen!

    • exAsiakasFinnair

      Sveitsissä on samaan aikaan syyslomat kuin suomessa eli lippujen hinnat oli osattu laittaa tuolloin korkeaksi. Alkuperäinen edestakainen lippu maksoi vaan 725e, jonka hankin jo pari kuukautta ennen. Yksinhuoltajana olen oppinut etsimään diilit.Tälläkertaa ei edes ebookers auttanut (heillekin soitin niin. 1900 e)

      • Ei-järjen-häivää

        No mutta herrajumala onhan se nyt täysin selvää että jos turistiluokka on täynnä ja ainoat paikat ovat businessluokassa, ja kyseessä on lähtö samana päivänä (eli kaikkein kallein lipputyyppi) niin kyllähän se silloin maksaa aivan älyttömästi, vaikka sitten sen 2000 euroa!

        Mitä ihmettä Finnairin olisi tässä tilanteessa pitänyt sinun mielestäsi tehdä, kun lennolta myöhästymisesi tosiaan ei ollut millään lailla heidän vikansa? Myydä sinulle liput halvemmalla kuin ne jollekin muulle matkustajalle myytäisiin?? Osaatko sanoa yhtään järkevää syytä miksi noin pitäisi toimia?

        Ja tuo kun sanoit "Olen nyt lukenut monen matkakertomuksia, että ovat saaneet uudet liput, vaikka ovat myöhästyneet lennolta" - no eivät ole "saaneet" uusia lippuja vaan ovat maksaneet niistä sen ajankohdan mukaisen hinnan.

        Otsikkosi on täysin väärin. Ei Finnair ole teitä millään tavalla pettänyt!


      • Yksi.vai.kolme

        Et ole vielä selostanut oliko kyseessä kolmen ihmisen liput. Lapsi on alle 18 vuotias. Alennukset koskevat nuorempia. Sesonkiaikana liput ja majoitus ovat kalleimmat. Siinä ei ole kysymys mistään "osattu laittaa tuolloin korkeaksi" . ´Niin tehdään kaikkialla maailmassa


    • Finnairin.puolustajat

      Harvinainen ketju. Ei yhtään Finnairia tuomitsevaa mielipidettä. Yleensä niitä kirjoitellaan vaikka ei olisi mitään syytä.

      • Maksaja

        Finnairia kehutaan ja moititaan siten, kun se ansaitsee. En ole havainnut aiheettomia arvosteluja tuota yhtiötä kohtaan.


    • JKLLLL

      On myös lipputyyppejä joissa lentoa voidaan vaihtaa kuluitta. Halvoissa lipuissa mahdollisuutta ei ole.

      Uskomatonta skeidaa ketjun aloittajalta. Itse tekee virhee ja syyttää surutta muita.

      P.s. En ole koskaan soittanut ebookerssiin, onko joku toinen?

    • 9plus

      Jos myöhästyminen on johtunut Finnairista, Finnair on aina hoitanut jatkolentoni asiallisesti (myöhästymiskorvaukset ovat sitten asia erikseen). En ymmärrä kitinää siitä että yhtiön pitäisi maksaa matkustajan (tai hänen kuljettajansa) ongelmista.

    • KelpoMatkustaja

      Jokainen ihminen on itse vastuussa siitä, myöhästyykö. Et voi pistää omaa myöhästymistäsi lentoyhtiön syyksi, ja itse joudut täten itse kärsimään siitä. Jatkossa kentälle pitää saapua aina ajoissa, ettei tälläisiä myöhästymisiä tulisi.

    • vastuuton_äiti

      mitäs se finnairille kuuluu jos et hoida itseäsi ajoissa kentälle. vastuutonta touhua kun mukana on lapsia jos ei edes ajpiossa saa äiti itseään kentälle

      • pitkäksi.män

        Kuski oli matkalla halunnut katsella kulttuurinähtävyyksiä. siksi meni hieman pitkäksi


      • Saa_kävellä
        pitkäksi.män kirjoitti:

        Kuski oli matkalla halunnut katsella kulttuurinähtävyyksiä. siksi meni hieman pitkäksi

        Eikä ne liikenneruuhkat ja kolarit ole mikään poikkeus niillä teillä.
        Lentokenttäkin on aika hidas matkailijan kannalta, eli pitkät kävelymatkat etenkin kun huomioi ettei kenttä sinänsä ole kovin iso.


    • 5545454

      Ohjeissa selvästi kerrotaan että on hyvä olla jopa 2 tuntia ennen lähtöä kentällä eikä jättää sitä viime tinkaan. Ja missä on sinun vakuutus? Kyllä se syy on siinä peilikuvassa...ei Finnairissa. Ja ihan hyvin tuo voi sattua millä yhtiöllä vain.

    • MyösExAsiakas

      Juttu sinänsä on ihan järjetön, johon jo riittävästi kommentoitu, mutta kyllä Finskillä olisi parannettavaa palvelussaan, kuten puhelinnumero julkiseksi ja joku sinne luurin viereen töihin.
      Minäkin olen ex asiakas, mutta se on ihan toinen tarina.

      • salaisestanumerosta

        Vai että on Finnairilla salainen puhelinnumero. Kaikenlaista paskaa sitä täällä suoli24:ssä jauhetaankin.


      • santtu-1975

        Puhelinnumero julkiseksi??? Mitä oikein hourit, kyllähän se julkinen on, tuolta löytyy yhteydenottotavat ja numerot/osoitteet:
        www.finnair.com/fi/fi/customer-care


      • OutOfLine
        santtu-1975 kirjoitti:

        Puhelinnumero julkiseksi??? Mitä oikein hourit, kyllähän se julkinen on, tuolta löytyy yhteydenottotavat ja numerot/osoitteet:
        www.finnair.com/fi/fi/customer-care

        Ehkä hänelle oli soitettu ja numero ei näkynyt, mutta kun on haluttu ettei asiakkaat soittele suoraan alanumeroon tai palveluntuottajan henkilölle x, niin pitää soittaa ko. asiakaspalvelunumeroiden kautta.
        Näinhän se on mm. pankista ja monen muunkin soittaessa, että näkyy esim. vaihteen numero.


      • MyösExAsiakas

        Santtu Hyvä.
        Sinä toisessa kirjoituksessa ilmoitat pippelisi pituudeksi 6 cm.
        Tarkoitan puhelinnumeroa, johon vastataan ja palvellaan myös.
        Minä olen ex sen johdosta, että aikanaan ostimme ja maksoimme matkan 6 viikon ikäisen lapsemme johdosta ns. vauvapaikalle, joka vahvistus myös varausvahvistuksessa.
        Matkan maksun ja lähdön välillä paikat oli muuttuneet toisella tapaa maksullisiksi meille ilmoittamatta ja koska emme olleet paikkaa uudelleen arvanneet varata, koska siitä ei meille ilmoitettu, meillä ei ollut paikkaa.
        Koneeseen noustessamme paikalla istui pitkäjalkainen mies, joka oli luonnollisesti paikan varannut oikein.
        Kentällä ennen lähtöä tuli asiaa selvitellä, mutta ei onnistunut koska JULKINEN puhelinnumero ei vastannut.
        Myöhemmin meille luvattiin 80 euron alennus seuraavalle matkallemme, mutta seuraavaa matkaa Finskillä meidän perhe ei tee.


    • jeppejre

      Miten niin Finnair petti hyvä aloittaja? En ymmärrä! Käsittäkseni kone lähti ajoissa.Sinä lapsinesi vain ette olleet kyydissä.

    • exAsiakasFinnair

      Pitänee täydentää tätä matkakertomusta, kuin moni on ymmärtänyt väärin. Menin seuraavana aamuna kyselemään Finnairin tiskiltä, voisivatko he auttaa kun myöhästyimme koneesta. Englantia puhuva Finnnairin työntekijä sanoi "että löydämme ratkaisun. Hän katsoi koneelta ja sanoi: Teidät on uudelleen buukattu tälle seuraavalle lennolle, hän jatkoi näpyttelyä ja sanoi toinen työntekijämme varmistaa vielä asian. Olin tässä vaiheessa hetken helpottunut, tämä toinen työntekijä tulee katsomaan ja sanoo tylysti. Ei heille ole paikkoja ja katsoo minua; teidän pitää ostaa uudet liput! TÄSTÄ SE SUUTTUMUS TULI, KOSKA TOINEN SANOO TOISTA JA TOINEN TOISTA...MITÄ TÄMÄ UUDELLEEN BUUKKAMINEN SITTEN TARKOITTAA!!!HE VOIVAT HALUTESSAAN OTTAA LENNOLLE??? Hän käski mennä swissportin tiskille, jossa myydään kaikkien lentoyhtiöiden lippuja ja hinnat eivät todellakaan ole halpoja! Siksi soitin Finnairille kysyäkseni halvempia hintoja, olinhan heidän "asiakas". Siksi menin uudelleen tiskille kyselemään, miten soitetaan Finnairille, mitä etuliitettä käytetään kun 358 ei tuntunut menevän läpi, ja se akka vaan sanoo, menee muualle soittelemaan, älä tule tähän! Silloin mulla viimeisen kerran hiehahti yli !

      • höpöhöpötaas

        Zürichissä ei ole mitään Finnairin työntekijöitä vaan heidän käyttämänsä paikallisen maapalveluyrityksen työntekijöitä.
        Jos et ulkomailta osaa soittaa Suomeen, niin kannattaa pysyä ihan vaan kotimaassa.
        On se vaan kumma kun et vieläkään voi myöntää omaa virhettäsi. Mikset veloita uutta lippuasi siltä kuskiltasi, joka ehdottomasti halusi käydä matkalla turistikohteessa ja siksi myöhästyit lennolta?


      • Joskus_lentänyt

        Vinkiksi tulevaa varten, Zürichistä pääsee junalla muillekin kentille, Frankfurtinkaan ei taida kestää kuin 4 h eli eiköhän jostain olisi löytynyt halvempi kyyti. Jostain syystä nyt voisi varata huomiselle m/p-lennon Zürichistä Helsinkiin 322 e/hlö, kenties tuolloin oli täydempää jos et nimenomaan ollut ostamassa yksisuuntaisia lentoja.


      • Pääseehänsitä
        Joskus_lentänyt kirjoitti:

        Vinkiksi tulevaa varten, Zürichistä pääsee junalla muillekin kentille, Frankfurtinkaan ei taida kestää kuin 4 h eli eiköhän jostain olisi löytynyt halvempi kyyti. Jostain syystä nyt voisi varata huomiselle m/p-lennon Zürichistä Helsinkiin 322 e/hlö, kenties tuolloin oli täydempää jos et nimenomaan ollut ostamassa yksisuuntaisia lentoja.

        Lentokentältä lentokentälle n 4:30 ja kahdella vaihdolla, Zürichin keskustasta yhdellä vaihdollakin.
        Sama juttu esim. Berliiniin, jonne junamatka n. 9 h ja josta pääsee jo edukkaasti Suomeen.


      • kddkkdkdkdksk

        Nyt en ymmärrä. Ensimmäinen virkailija sanoi buukanneensa teidät lennolla mutta hänen pitää varmistaa asia vielä että näin voi menetellä. No, hän varmisti asian heti toiselta virkailijalta joka tiesi että ilman uutta lippua ei teitä voi päästää koneeseen. Ja suutuit tästä????

        Juttusi on täynnä ihmeellisyyksiä. Ymmärrä jo että sinä kämmäsit ja sinun on aivan turha syyttää Finnairia tapahtuneesta. Luulet että olisitte jollain tavalla erikoisasiakkaita finnairille. Miksi ihmeessä?

        Mitä jos olen ostanut bussilipun etukäteen Hki-Tampere. Tykkään käydä hesassa kaljalla ennen lähtöä ja myöhästyn bussista. Pitäisikö bussiyhtiön kohdella minua erityisasiakkaana tai myydä alennuksella uusi lippu? Ei todellakaan mutta sinun mielestäsi kyllä!


      • Lennolle.ilman.lippua
        kddkkdkdkdksk kirjoitti:

        Nyt en ymmärrä. Ensimmäinen virkailija sanoi buukanneensa teidät lennolla mutta hänen pitää varmistaa asia vielä että näin voi menetellä. No, hän varmisti asian heti toiselta virkailijalta joka tiesi että ilman uutta lippua ei teitä voi päästää koneeseen. Ja suutuit tästä????

        Juttusi on täynnä ihmeellisyyksiä. Ymmärrä jo että sinä kämmäsit ja sinun on aivan turha syyttää Finnairia tapahtuneesta. Luulet että olisitte jollain tavalla erikoisasiakkaita finnairille. Miksi ihmeessä?

        Mitä jos olen ostanut bussilipun etukäteen Hki-Tampere. Tykkään käydä hesassa kaljalla ennen lähtöä ja myöhästyn bussista. Pitäisikö bussiyhtiön kohdella minua erityisasiakkaana tai myydä alennuksella uusi lippu? Ei todellakaan mutta sinun mielestäsi kyllä!

        Se olisikin halpaa matkustelua kun virkailija buukaisi lennolle ilman lippua! "Petetty äiti" kuvittelee näin. Ettei olisi ollut kyseessä kuullun ymmärtämisongelma? Saa siinä sitten suuttua viimeisen kerran.


      • Yhtäpötköä

        Onko asioittesi hoito samalla tasolla kuin kirjallinen ilmaisusi?


    • Kuski.petti

      Onko aloittaja ottanut yhteyttä kuskiinsa kertoen tilanteen? Tietäisi seuraavalla kerralla jättää kulttuurikohteet väliin jos on viemässä lastia lentokentälle. Otsinkon pitäisi kuulua: Kuskini petti äidin lapsineen

    • VikaeiFinnairin

      Olen itse myöhästynyt Finnairin lennolta, sillä aiempi lentomme oli teknisen vian vuoksi useita tunteja myöhässä. Ensimminen kysymys virkailijalta oli, että olimmeko lentäneet myöhässä olleen lentomme Finnairilla. Emme olleet, joten tiesin itsekin, ettei meille sen vuoksi järjestetä uusia lippuja. Olimme myös ostaneet halvat liput, joissa tiesin, ettei muutosoikeutta ole. Näin ollen ostimme uudet liput, jotka olivat toki todella kalliit, mutta pääsimme seuraavalla lennolla jatkamaan matkaa. Finnairin henkilökunta jopa etsi itse halvinta vaihtoehtoa meille. Seuraavana päivänä olin yhteydessä vakuutusyhtiöön, lähetin heille kuitit uusista lipuistamme ja he korvasivat meille kokonaan uusien lippujen hinnat. Matkavakuutuksissa on eroja ja jälleen kerran huomasimme, miten iso etu matkavakuutuksesta on..

    • KirjoitustenTarkkailija

      Santtu kirjoittaa tuossa hieman aiemmin HOURIMISESTA ja yx vastas kax kertaa, joka aiheutti mielenkiintoa hieman selailla näin lauantaiaamun ratoksi viestiketjuja.
      Mikä on hourimista ja mitäkin ?????
      Santulla on kotona 150 heppanen viripalikkakyykky leikkikaluna.
      Hän on ajanut Thaimaassa 6.600 kilsaa maxiskootterilla, joka on aiheuttanut "HOURAILUPOHDINTAA".
      Onko Thaimaan liikenteessä potentiaalisia vaaratekijöitä?
      Onko Taikuissa eläimiä tiellä koirista 99,9 % ollen kulkukoiria?
      Onko vuoristossa katuvaloja?
      Ym. ym. ja jne. varsin outoja hourailuja.
      Näin tämä palsta toimii ja suomalaiset ahtaa itsensä Finskien penkkeihin, joissa ei edes oo jalkatilaa syystä, että on saatu pari paikkaa lisää rahastettavaksi.

      • Vellitsekaisin

        Olet itse esimerkki hourimisesta.


    • Finnairmatkustelija

      Moi

    • exasiakasfinnair

      Joo kuka hullu maksaa itsensä kipeeks kun käyttää Finnairia ! Menin aussehin n vuosi sitten maksoin edestakaisesta lennosta 1350 eur netin hakukoneesta. sitten katsoin saman lennon Finnairin kautta 4500 eur . Ja eka pätkä oli nytkin Finnairin kanssa Lontooseen. Ei ihme että meidän politiikojen lennot tulee niin kalliiksi.
      En ole sen jälkeen käyttänyt Finskiä enkä käytä kaikki lennot vähintäin tupla hinta.

      • vähintäin

        No voi voi taas, että ihan yhden lentohaun perusteella teit päätöksen välttää Finnairia. On se elmä vaan katkeraa.


      • patologistavalehtelua

        Katkeruus ajaa näköjään räikeään valehteluun! Tuliko potkut vai lopetettiinko juopolle tarjoilu?
        Juuri katsottuna Finnairin nettisivulta Helsinki-Sydney meno 6.12. ja paluu 15.12. maksaa tarkalleen 1201,65 euroa. Muillekaan päiville ei tuollaisia väitettyjä 4500 euron hintoja näy.
        Kirjoittamalla 'vähintäin' paljastat muuten olemattoman sivistyksesi.


    • Kiitti.kun.et.tule

      Saattaa se olla Finnairillekin helpotus että aloittaja on ex-asiakas. Tuskin yhtiön tilanteeseen sillä on ainakaan negatiivistä vaikutusta. Meillä on marjatila, jonne emme ota vastaan joitakin "aiakkaita". Niin on molemmille helpompi.

    • srlvätapaas

      Kyllä on saatanan yksinkertainen tyyppi. Oikein vihaksi pistää. Mikä helvetin velvollisuus lentoyhtiöllä muka olisi antaa lennolta pois jääneelle ilmaiseksi uusi lippu. Tässä casessa ei ole mitään epäselvää ja Finnair on toiminut asianmukaisesti. Ihme ettei alottaja kykene itse ymmärtämään olevansa väärässä.

    • asd123fgh543

      Turhaa ulinaa, tule ajoissa paikalle, siinä on sinun osuutesi lentomatkasta. Mikä siinä on niin vaikeaa? Ei ole Finnairin vika jos et osaa käyttää järkeäsi. Ihan hyvä ettet jatkossa käytä Finnairia, heillä tuskin jää sinua ikävä.

    • matkustajaX

      Tämä taitaa olla niitä ÄITI-tapauksia, jotka luulevat ansaitsevansa erityiskohtelua, koska ovat ÄITI.

    • Tahdissapysyen

      Onko ÄITI matkustellut äskettäin? Onko kuski pysynyt tahdissa?

    • vääryyttäkoettu

      Koska ÄITI ja LAPSET. Finnair petti kun ÄITI ei ollut ajoissa paikalla. Nyyh, soittakaa iltapaskaan niin se tekee nyyhkytarinan klikkiotsikoilla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1405
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1127
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      957
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      857
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      79
      807
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      733
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      723
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe