Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kielen halkeilu?

Mistä johtuu?

Pystysuuntaisia halkeamia kielessä. Tutuilla olen
nähnyt vain vaakasuuntaisia.

Minkäs puutteesta sellainen johtuu?
Halkeama(t) siis keskella kieltä.

24

33893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jones

      B-vitamiinien tai sinkin puutos voi aiheuttaa kielessä muutoksia.

      • iherb_mop737

        Lähde väitteellesi?


      • Anonyymi

        Kipee kielen halkeemat mistä johtuu


    • perno

      Taidan viettää liikaa aikaa intternetin epämääräisillä sivustoilla.
      Mä oletin heti että kyseessä on kielen halkaisu.

      Oon mä aika hukassa outoine pervouksineni, vai mitä?

      • Arvo

        Syynä voi olla myös hiivan liikakasvu. Happamoituninen on perus ongelma.


      • Mistä johtuu?
        Arvo kirjoitti:

        Syynä voi olla myös hiivan liikakasvu. Happamoituninen on perus ongelma.

        Huomasin myös että paprikan ja chilin syöminen ei ole hyväksi kielelle.. (laikkuuntuu yms.)
        Kiinalaisen lääketieteen mukaan halkeilu taisi kertoa ns. pernan tai jonkun kuivuudesta.
        Voi olla hyvinkin elimistön liikahappamuudesta.
        Nyt olen vaihtanut täysin elävään ravintoon ja hiivan sammaskin katoaa kieleltä kohisten!

        Saas nähdä kauanko menee että halkeamat paranevat.. Aika syviä ovat.


    • nöpö
    • Tyttö 13v

      Hyi se on nii vitu inhottavaa toi kielen halkeilu se näyttää inhottavalta

      • halkeileva kieli

        näkisittepä minun kieleni...ei ole mukavan näköinen.kielen kärkeen asti koko kielen leveydeltä syviä halkeamia ja paljon!!!! on aika arka voimakkaille mausteille.mistä lie johtuu..totta se menee kohta läpi asti halki..


      • Ghv

        Juu sitä kieltä ei ole tarkoitettu kenenkään perseeseen


      • Anonyymi
        halkeileva kieli kirjoitti:

        näkisittepä minun kieleni...ei ole mukavan näköinen.kielen kärkeen asti koko kielen leveydeltä syviä halkeamia ja paljon!!!! on aika arka voimakkaille mausteille.mistä lie johtuu..totta se menee kohta läpi asti halki..

        voi olla liika halkeilu suusyöpä


    • kar-kki

      sinulta puuttuu vitamiineja...kysy apteekista lisää

    • kaikkien ystävä

      puutos. Apteeksita ostettu rauta on parasta ja kun vahvistaa ottoa C- vitamiinillä on lopputulos paras mahdollinen.

    • K kieli

      On uurrekieli niminen ilmiö, johon ei ole hammaslääkärien mukaan mitään itseparannuskeinoa.
      Mutta jokatapauksessa itse olen syönyt paljon K-vitamiinia ja uurre pienenee pikkuhiljaa.
      Hidasta se on, mutta vuodessa ero on merkittävä.

    • Vilmaaa

      Mullakin halkeilee kieli. Keskellä pystysuunnassa ja on röpöliäinen ollut pienestä asti. Mistä tämä johtuis? Olis hieno jos joku vastais kun en ole koskaan huomannut kysyä lääkäreiltä tästä ja kieli vaivaa minua kun joku kysyy mistä halkeilu johtuu en osaa vastata siihen. Tiedän että kielen halkeilu voi olla syynä jonkun aineen puutoksesta mutta tuskin koko elämäni ajan voin kärsiä tästä puutoksesta.. vai?

      • Jonnupeikko

        Mulla sama, on kuulemma vain sen tyyppinen kieli, vähän arempi kuin normaali mutta vaaratonta ainakin hammashoitajan mukaan.


    • nuorijakokenut1997

      alkoholi ja tupakka vaikuttaa siihen jos sinulla on suuvettä lopeta sen käyttö niin pitäis helpottaa

    • Jonnupeikko

      Se on perinnöllistä. Itselläni ollut lapsesta asti halkeileva, pystysuunnas, ja sanottu et se on sitten vain herkempi. Jos ne ovat ilmaantuneet hiljattain, voi olla tulehdus sisäelimis, lääkäriin!

    • Fghfsfg

      Älkää vaan vahingossa menkö lääkäriltä kysymään!

      • Vahingossa

        Jos vahingossa menis kysymään, niin mitähän tuo sanois? Määräisköhän sitä yleispätevää hoitoo eli sitä puranaa?


    • karttakieli57

      Jep, kielenkärki halki ja kirvelee.
      Karttakieli myös.
      Ei vitamiinipuutosta ja ei kasvaimia.
      Verikokein varmistettu ja suu/nenä-lääkäri tarkisti suun.
      Viime elokuusta vaivannut.
      Olen kyllä todennut että stressi ja murehtiminen isossa määrin vaikuttavat vaivaan,
      On ollut välillä parempikin mutta kokonaan ei ole pois mennyt.


      Löytyykö muita saman asian kanssa painivia.

    • Punaprinsessa

      Nyt on halkeillut toista viikkoa. On kipeä, jos hipaiseekin hampaita... Sairaanhoitaja käski ostaa apteekista Cordosal-suuvettä (antibaktrerinen) ja koettaa sillä saada kuriin vkl aikana...

    • Anonyymi

      Ei mitään varmaa tietoo .kiitos,,,

    • Anonyymi

      Halkeileva kieli ollut jo syntymästä asti, ei ongelmaa sen kans.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2057
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1450
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1384
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1321
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1298
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1241
    Aihe